Terve taas. Kevät lähestyy uhkaavaa tahtia ja näitä tekstejä lueskellessa tuntuu, että ens keväänä voi TRX-kuskit laskea yhden käden sormilla, siis sellaiset joilla pärrä ajossa...
Laitetaas talven piristykseks kuvaa, saa siitä näköjään supermotonkin tekemällä..![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Eilen laitoin molemmat pärrät käyntiin ja kyllähän tuo TRX kuulosti aika makealta... Joku vois tietty ostaa sen ja sitä kautta saataisiin yksi ajoon kesäksi.(Cona @ Tammi. 13 2009,13:30) kirjoitti
Retired
Nii.. sun pitäs eka saada joku ajamaan sitä. Eihän nykyään kukaan halua ostaa pyörää joka on numeroarvoiltaan heikompi kuin kuussatkut. Tai sitten se ei sais maksaa mitään.(TwinTenox @ Tammi. 16 2009,00:05) kirjoitti
![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Mie olisin laittanut pinnavanteet tuohon.... Olis paljon nätimpi ja enempi moton näköinen... Muuten tosi nätti tykkään... Vielä kun kutittaa koneesta piikkitehoa enempi irti niin voipi olla hauskakin...(Cona @ Tammi. 13 2009,13:30) kirjoitti
Onko tästä lisää kuvia jossain?(JP_445 @ Tammi. 16 2009,02:52) kirjoitti
löytyy täältä.![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Heipparallaa!
Ei ihan onnistunein Supermotard... no jokainen tekee tyylillään. Siitä puheen ollen. Oma projekti etenee hitaasti, mutta varmasti. Nyt on tuoreen Gikserin leditakavalo asennettu Cebarin racing perään ja puolet kiinnikeistä tehty. Omavalmiste etumaski on kuidutettu ja sitä työstetään. Etuvalo (vakio) on mallailtu maskiin ja kiinnitys on suunniteltu. Helmikuun puolessa välissä olis tarkoitus vaihtaa kone AVK pyörästä (jos en vielä vie runkoa pulverimaalaukseen.
Pistän kuvia kun rakentelut on suunnilleen valmiina ja ennen kun puran laitteen maalauksia varten.
Tsemppiä talleille! Terveiset Conalle *![]()
PS. Jos joku tarvii vakiovilkkuja niin olis pussillinen 2 taka ja 1 etu ylimääräisiä. Yksi "takapenkki" on myös ylimääräinen. TwinTenox kyseli sellasta jossain vaiheessa. Yhdet peilit olis myös. Saattaa olla jotain muutakin kohta, esim ylä T kappale ja clip onit ilman säätimiä ja kahvoja.
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Laitoin yksityisviestiä, mutta nyt kun luin tuon tarkemmin, niin ehkä yhdet orggis villkusatsitkin saattaisivat kiinnostaa.
Retired
Laitoin sulle yv:tä mutta koita pistää jonku arvio niiden vilkkujen hinnasta samalla kun tuumaat sitä penkkiä.(TwinTenox @ Tammi. 21 2009,22:36) kirjoitti
Jos kaupat tehdään, niin onko sulla mahdollisuutta pyöriä Helsingin suunnalla?
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
TRX:stä tuli kysely, joten katson nyt vielä meneekö kaupaksi. Ellei mene, niin laitan jonkinlaisen tarjouksen noista kamoista. Mun pitäis kyllä Keravalta hakea yks Hondan putki joten siinä samalla voisin ajella noikin osat hakemaan. Ellei sitten putki ole jo mennyt, mutta laitan yveetä, kun tiedän paremmin.(evilHR @ Tammi. 22 2009,12:36) kirjoitti
Retired
OK, No jos joku on ostamassa sun Täräxiä niin kerro hä'nelle että multa saa jotain palikoita siihen jos hän haluaa.(TwinTenox @ Tammi. 22 2009,15:27) kirjoitti
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Moro evil ja kanssamotoristit!
Täällä on näköjään alettu käymään romuista kauppaa.. Ite lunastin kanssa itelleni lisää TRX-romua kun halvalla sai, onpahan sitten varalla olemassa. Ohessa*huono kännykuva nykytilanteesta, etukate on ehjähkö, mutta sisältä paikattu entisen omistajan toimesta lasikuidulla, saa nähä, että mitä maalari aiheeseen suhtautuu kun olen kuullut muutaman vaikeroivan itsemiesten korjauksia, katotaan et mistä katteesta tehään se lopullinen.
Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin kate ja tankki menee maalarille lähiaikoina. Mieli tekis vähän käynnistelläkkin, kun nyt on taas putkistokin tikissä. Sittenhän sitä vois jo käydä katsastussetää häiriköimässä. *kuva
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Tottakai menen MP Messuille *(TomiF @ Tammi. 23 2009,15:42) kirjoitti
* Otan duunista vapaata ja perjantaina mut löytää sieltä klo 10-> 14 seikkailemasta parin kaverin kanssa.
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Tullaan kaveriporukalla vasta lauantaina sinne, eli ristiin mennään. Perjantaina ei viel päästä lähteen, kun yks kaveri opiskelee oulussa ja tulee perjantaina vasta tänne edes vähän etelämpään.
Oukei. No hyvä, että pääsette tekin messuilemaan, vaikka lauantaina siellä onkin hullu ryysis. Hyvänä puolena tietenkin on, että lauantaina siellä on parhaat kissat esillä... * *![]()
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
No juu.. ei nyt niin hirveesti kiinnostaisi juuri pahimpaan ryysikseen mennä, mutta minkäs teet.
Olis kyllä ollu parempi käyä jo perjantaina niin kuin ite alunperin suunnittelin. Oli meinaan ihan järkyttävä ryysis lauantaina vaikka meninkin ennen kymmentä. Jotenkin oli taas aikamoinen pettymys koko messut, enemmänhän noi on krääsämessut kuin varsinaiset pyörä-messut. Rakenneltuja pärriä oli aika vähän esillä. Plussat jammun osastolle messutytöistä..(TomiF @ Tammi. 28 2009,17:57) kirjoitti
Jos unohdetaan OT niin oma prokkis on siinä vaiheessa, että kate, lokari ja tankki meni viime viikolla maalarille joka korjaa ne ja maalaa jahka ehtii.
Löysin muuten netistä tällaisen sivuston jossa on yllättävän paljon TRX-osaa, mm bigbore-kittiä, ja huonolla saksankielentaidolla olin mielestäni tulkitsevani et olis Mikunin thyyning-kaasari pakettia millä sais 10 hepoa lisää paremman hengityksen kanssa. Hintakin oli ihanan halpa, 900 euroa! TRX-kilkettä![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Eniten vaikutusta kulkuun tuo se Over:in sytkäboxi. Siirtää rundaria reilusti ylöspäin, jolloin moottori kiertää mittarin pohjaan...(Cona @ Helmi. 02 2009,20:17) kirjoitti
kerrohan lisää aiheesta jos sulla on kokemusta TRXän virittämisestä. Ite olen jotenkin ollut siinä uskossa että jos haluaa tehoa reilusti enemmän vaatii muutoksia kanteen ja uutta mäntää yms. tarkotan siis et bolt-on muutoksilla ei merkittävää muutosta saa, kun kone on rakennettu alhaalta vääntäväks eikä ole mitään hyötyä kierrättää kun kone "kuolee" ennen kuin rundari hipoo pohjaa.(tekijä @ Helmi. 02 2009,20:55) kirjoitti
edit. mistä tuollaisen Overin boxin tunnistaa, kun omaa TRX:ää näkyy varustellun viriosilla.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Siis kiekkamittarin vai? Eikös se teillä sitten muuten kierrä? Vai mikä on pohja? 9000rpm ainakin ottaa kevyesti. Sitä en tiedä tapahtuuko 8000rpm jälkeen enää mitään oleellista.(tekijä @ Helmi. 02 2009,20:55) kirjoitti
![]()
Retired
heips,
rajoitin tulee normiboxissa vastaan 8000 rpm ja tuolta *maailmalta löytyy ohjeet jolla oma boxi kytketään niin että TPS kaasun asento anturi otetaan pelistä pois jolloin syttty antaa maksimi ennakon ja rajoitin nousee tuhannella. mutta ei taida vakiopelissä tuntua ainakaan lisätehona...
tuolla foorumilla löytyy kaikkea kivaa
http://trx850.motomaniac.net/forum/index.php
varmaankin ne nelikymmppiset kaasarit on avain taivaaseen
TRX850 -96
XT500 -80
Moro! Itsekin juu kaasareiden vaihtoa varmaan jossain vaiheessa harkitsen, koska noista vakioista noi neulaputket tuppaa kulumaan. Mutta saapa nähdä. Haluaisko se sun maalari lisää hommaa *(Cona @ Helmi. 02 2009,20:17) kirjoitti
, jos en vielä ruskumaalauta kuvioita tälle kesälle vaan perus värit siististi vaan pintaan.
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
No ei kait se mitään käytännön hyötyä tuo jos ainoa toimenpide on toi rajottimen nosto. Eikä ne nelikymppiset varmaan tuota pyörää miksikään ducatintappajaksi muuta enkä ainakaan omalla kohalla tiedä että tarviikokaan.(RHR @ Helmi. 03 2009,09:08) kirjoitti
Olishan se kiva et siellä maksimiväännön yläpuolellakin tapahtuis jotain ja ainakin noitten vii(h)tteellisten käppyröiden mukaan mitä tuolla virikaasareiden yhteydessä on tulis lisää jerkkua juuri yläkierroksille eikä käyrä laskis niin jyrkästi. Korostan siis, etten ikinä ole päässyt tuolla omalla edes liikenteessä ajamaan niin ei ole mitään perstuntumaa tuosta luonteesta.
Harmi kun nuo foorumin sivut on niin sekavat, että vaatis ilmeisesti parempaa paneutumista aiheeseen. No onhan tässä aikaa.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Vai meinaat et kuviot saa viel jäädä? Mun maalarilla taitaa olla järkyttävä jono tällä hetkellä. Sovittiin sen kanssa, että maalaa sitten kun ehtii. Jokos ois kamppeet maalaria vailla vai?(evilHR @ Helmi. 03 2009,14:23) kirjoitti
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Mielenkiintoista. Mulla on sitten tuo modi tehtynä. Sikäli jos normisti rajoitin tulee 8000rpm, niin on tuosta se etu, että ei pauku vaihtaessa rajoittajalle vaikka venyttäisi karvan pidempään = aavistuksen jouhemammat vaihdot. Olenkin ihmetellyt että eikö tuossa ole lainkaan rajoitinta... Hyvä tietää senkin takia, ettei riko peliä kuvitellen että kyllä se rajoittajaan sitten pysää...
Mitäköhän muuta tuohon on tehty? Jos tosiaan luen dynokäppyrää oikein, niin vähän yli 80hv takapyörältä irtoaa. (Tiedossa on Dynojet suuttimet ja Bos sliparit, ilmanputsarin mallista ja merkistä ei tietoa, eikä muista mahdollisista modauksista. Kuitteja kyllä on mutta hollantini on hiukan ruosteessa...)
Retired
Jos olen ymmärtänyt oikein niin Overin sytkäboksi on jotakuinkin normaali sytkäboksi tps modilla. Kierrostenrajoitin 9000rpm -> 10000rpm ja täys sytkäennakko koko kierrosalueella. Joku 1-3 hepoa lisää koko kierrosalueella.(tekijä @ Helmi. 02 2009,20:55) kirjoitti
Järkevin viritys on varmaankin Keihinin fcr41 kaasarit, kartioilmansuodattimet ja Overin tai Akran kokoputkisto. Noilla eväillä pitäisi irrota noin 90 heppaa pyörältä.
Lisää jos haluaa viritellä niin big bore kitillä pitäisi päästä 100hv tuntumaan ja siinä alkaa oleen tuon moottorin raja.
Mikään näistä ei ole omakohtaista kokemusta vaan mitä on jäänyt mieleen, kun olen lukenut kaikkea mahdollista TRX:stä löytyvää tietoa.
En mä virityksestä sen kummemmin tiedä. Tuollaisen kanssa vaan aikanaan tuli pulattua. Muut viritykset oli, muttei tuota big borea. Overin putkisto, sytkäboksi, nokat, kaasarit, putsarit yms vaihdettu. Dynolapussa taisi olla karvan yli 100hv, mutta niihin saa aina suhtautua varauksella. Voi olla onnellisia hevosia, jos on mittaaja laittanut vallitsevan ilmanpaineen sopivasti. Voisin skannata sen dynolapun tänne jos vaan jostain arkistosta löydän.
Sillä rundarin nostolla pitkälti tehdään nämä tehojen nostot uusissa pyörissä. 600cc pelien rajat ovat nousseet paljon viimeisten vuosien aikana. Se on helpoin tapa saada paperille kiva luku.
Kerros vielä et millanen TRX sulla oli alla aikanaan? väri, vm. ja vaikka rekkari... Ihan mielenkiinnosta..(tekijä @ Helmi. 04 2009,14:07) kirjoitti
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.