Sivu: 15 / 42:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 421:stä 450:een 1231:sta
  1. #421
    Onnea hankinnasta. Mun on varmaan pakko 20 vuoden päästä vielä ostaa TRX. Niin syvän jäljen jätti. Hieno laite.
    Retired
  2. #422
    Huomasin että näitä punaisia on myös hopealla rungolla, missä vuosimalleissa on musta ja missä hopea runko? Onko muita eroja vuosimallien välillä?
  3. #423
    98-99 on ainakin musta runko mitä olen kattellut. Oma oli siis 99 - http://personal.inet.fi/viihde/ajpag...9_02_06-09.JPG Käsittääkseni tuohon ei mitään muutoksia tullut lyhyen 96-99 valmistusaikansa aikana. Mutua on tosin tuo.



    Retired
  4. #424
    Lainaa (xs2jammu @ Touko. 13 2011,22:39) kirjoitti
    Huomasin että näitä punaisia on myös hopealla rungolla, missä vuosimalleissa on musta ja missä hopea runko? Onko muita eroja vuosimallien välillä?
    Moi, en näistä eroista osaa sanoa kauheasti, mutta mulla on alkupään pyörä (valm. vuosi -96) Ja mustalla rungolla sekä mustilla katteilla, vanteet ovat väriltään tumman harmaat.

    TRX 2011
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  5. #425
    Eurooppamallit lienevät tekniikaltaan identtisiä keskenään vuosimallista riippumatta, mutta pieniä eroja on Japanin-malliin. Japanialaisessa myyntimallissa Brembon jarrusatulat, kaasareissa kiihdytyspumput ja etuhaarukassakin eroja (ainakin jouset eri, mutta ilmeisesti ulkoapäinkin erimalliset, koska haarukkatuet eivät käy mallien kesken ristiin). Yleensä Japanin kotimalleissa runko valkoinen, kun taas euromalleista taitaa löytyä vain harmaita ja mustia runkoja.

    EDIT: Kuvalinkki japanin-TRX:ään; huomaa erityisesti kultasarjan Brembot.


    PS1 Eipä ole moneen vuoteen ajaminen ollutkaan näin hauskaa, kuin nyt TRX:llä! *

    PS2 Joko ensi pyhäksi TRX-kaffemiitti jonnekinpäin pk-seutua?



    ...
  6. #426
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Touko. 15 2011,17:33) kirjoitti
    Eurooppamallit lienevät tekniikaltaan identtisiä keskenään vuosimallista riippumatta, mutta pieniä eroja on Japanin-malliin. Japanialaisessa myyntimallissa Brembon jarrusatulat, kaasareissa kiihdytyspumput ja etuhaarukassakin eroja (ainakin jouset eri, mutta ilmeisesti ulkoapäinkin erimalliset, koska haarukkatuet eivät käy mallien kesken ristiin). Yleensä Japanin kotimalleissa runko valkoinen, kun taas euromalleista taitaa löytyä vain harmaita ja mustia runkoja.

    kuvalinkkin japanin-TRX:ään; huomaa erityisesti kultasarjan Brembot.


    PS1 *Eipä ole moneen vuoteen ajaminen ollutkaan näin hauskaa, kuin nyt TRX:llä! *

    PS2 *Joko ensi pyhäksi TRX-kaffemiitti jonnekinpäin pk-seutua?
    Moro, näyttäisi kuvien perusteella, että myös japapanian mallin etulevyt olisi erilaiset.

    Onko sulla Heikki tietoa, että mitä vaikutusta noilla kiihdytyspumpullisilla kaasareilla on TRX:n suorituskykyyn? Itse olen jo jonkin aikaa haaveillu päivityksestä tuohon kaasari-osastoon orggisten tilalle. Ne suoraveto-Mikunit olis aika jees jos tulisi jostain edukkaasti vastaan... taitaa olla toiveajattelua.

    TRX-miitti olisi jees, ehdotuksia voisi heittää kehiin, että mikä ilta törmätään.

    ps. Nettimotossa näyttäisi olevan tarjolla pari ulkomaista (?!) TRX:ää könttänä, aika mielenkiintoinen "tarjous" kokonaisuudessaan.. itsellä jos olisi ylimääräistä rahaa niin ostaisin toisen josta vois rakentaa vaikka ratapyörän. *
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  7. #427
    Olipahan kivassa paikkaa tulpat, oikean puoleisen kanssa piti oikein miettiä että miten tuonne sopii ja saa tulppa-avaimen reikään. No vaihdettu on. Nyt vielä kun sais virtalukon vaihdettu niin pois päräytellä mutkatielle.

    PSkakkoseen totean että ens viikonloppu on vähän kiireinen, mutta seuraavana viikonloppuna ei ole vielä mitään ohjelmaa ilmaantunut. Toisaalta jos ihan pk-seudun lähettyvillä tai läntisen-uudenmaan puolella pyöritään niin joku arki-iltakin vois olla hyvä.
  8. #428
    Lainaa (Cona @ Touko. 15 2011,20:45) kirjoitti
    Onko sulla Heikki tietoa, että mitä vaikutusta noilla kiihdytyspumpullisilla kaasareilla on TRX:n suorituskykyyn?
    Eipä muuta tietoa, kuin että ilmeisesti Japanin versio on muutaman heposen vientimalleja nuhaisempi, eli ei kannata ainakaan niistä kaasareista haaveilla.
    ...
  9. #429
    heips kaikille,
    ne kiihdytyspumppu-japani-kaasarit ovat kuitenkin samankokoiset alipainekaasarit kuin euromalleissakin joten niillä ei lisäpotkua saa.
    tossa http://www.rane850.kuvat.fi/kuvat/trx8.jpg on alkuperäiset värit vuodelta 96. vissiiin 97 tuli lisäksi se metallinhohtovihreä ja sitten 98 se puna/musta väritys??
    TRX850 -96
    XT500 -80
  10. #430
    Eli voiskos kuvitella niin että kun mulla on mustarunkoinen punainen jossa on mustat tehosteet niin se olis -98 malli joka rekisteröity jo -97. Mihinköhän aikaan vuodesta Yamaha tuolloin vaihtoi vuosimallejaaan.


    Tuli muuten "mukava" yllätys kun vaihtelin nyt iltasella virtalukkoa, oli aika hyvin murjottu ohjauslukko halki. Oliskohan jossain vaiheessa pöllitty tai ainakin yritetty.
    https://picasaweb.google.com/1016564....8757410



    Sitten vielä yksi kysymys:
    Mitä jäähdytytys nestettä näihin laitetaan, punaista vai vihreetä? Haynesin kirjasta en saanut mitään tolkku asian suhteen.



  11. #431
    Lainaa (Cona @ Touko. 15 2011,20:45) kirjoitti
    TRX-miitti olisi jees, ehdotuksia voisi heittää kehiin, että mikä ilta törmätään.
    Tällä viikolla perjantaiksi luvataan aurinkokeliä, mutta onko sitten kenelläkään kyseisenä iltana moottoripyöräily enää mielessä... *

    EDIT: Ai niin... Vinkkinä Bilteman varikkotukirullat M10 x 1.25 (art.nro 82549) passaavat TRX:n haarukkaan. Hintaa huimat 4.99 eur / pari. Katalooki esittää Yamahalle 6-millistä versiota, mutta TRX:ssä siis kiinnitys 10 mm pultilla.



    ...
  12. #432
    Tää viikko on paha, mutta voitaisko vaikka viikonloppuna miettiä ensi viikolla jotain paikkaa.

    Nyt muuten eka lenkki vasta tehty pyörällä ja pakko todeta että on hauska peli ja tarttee vähän varoa että kortti pysyy taskussa
  13. #433
    Morjens. Onko kenellekään tullut vastaan ongelmaa, että etupäässä/etuiskareissa olisi välystä? Mulla on tuossa omassa TRX:sässä ollut aina pientä klappia etupäässä joka tuntuu terävissä kuopissa. Ajattelin aluksi, että ohjainlaakeri on väljä, mutta tarkemmin tutkittuna välys johtuukin etuiskareista.

    Osaisko kukaan sanoa, että mistä johtuu? Muistaakseni keulassa oli välystä jo ennen kuin vaihdoin nuo progressiiviset jouset originaalien tilalle, tällöin jouduin heittämään niillä iskarin yläpäässä olevilla "vesijohtoputkenpätkillä" kuikkaa, kun eivät olisi mahtuneet muuten enää takaisin kiinni. Lisäksi keula on ruvennut hikoilemaan öljyjä niistä yläpään säätöruuvien rei´istä. Sillekään en ole löytänyt selitystä. Onko kellään kokemuksia aiheesta? *
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  14. #434

    Jarrupäivityksestä viikon päivät ja eipä voi kuin kehua! Eihän TRX:n alkuperäisissä Sumitomo-satuloissakaan mitään isompaa vikaa ole, mutta "Blue Spotit" kyllä muuttavat jarrutuntuman ja -voiman seuraavalle tasolle kertaheitolla.

    Uudempien Yamahoiden Blue Spotit (tai kultaiset ja hopeiset) passaavat suoraan pulttaamalla TRX:n etupäähän (ja sama päivitys on mahdollista myös suurimpaan osaan muista Yamahan 90-luvun malleista Sumitomo-puristimin). Minulla satulat alkupään malli YZF1000R Thunderacesta ja uudemmista ne erottaa ulkopuolisesta jarruputkesta alapäässä (myöhemmissä yhdyskanava porattu satulapalikan sisälle) ja banjopultin kiinnityksestä satulan päälle (myöhemmissä sivukiinnitys). Muuten kaikki Blue Spotit yhteneväisiä keskenään eli monobloc-rakenne ja samat jarrupalat läpi koko malliston.

    Pääsylinteriksi tuli '00 R6:n "vivunjatke"; alkuperäinen nestesäiliö käy suoraan letkuineen. TRX:n oma sylkky 16mm (5/8") ja R6:n sylkky 14mm. Sylkyn kylkeen stanssattu koko, eli se on helppo huomata.

    Palikat hommattu eBayn kautta ja satuloille tuli hintaa n. satku (+ huolto Motovillellä tiivisteineen ja jarrupaloineen) ja pääsylinterille kolmisen kymppiä. Samaan pakettiin hommasin vielä '05 R1:n kytkinkahvarungon, jolloin R1/R6:n "Kiinan Pazzot" saa passaamaan suoraan ilman mitään kytkinkahvatapin prikkaviritelmiä. Vaijerin pikasäätökin on orggista fiksumpi patentti.



    ...
  15. #435
    Noita oon katsonut ebaystä, mutta en ole vielä hommannut. Kovasti syhyis sormet pieneen rakenteluun, kiinnoistaisi tehdä enempi cafe racer tyylistä tai sitten ihan kokokatteellista kisapelin näköistä laitetta. Saas nähdä mihin päädyn.

    Tuleeko tuntumasta paljonkin parempi noilla satuloilla, meinaan omassa TDM:ssähän noi on ja siinä kyllä paljon parempi tuntuma kuin TRX:n vakioissa. Entä mitä takapäähän olisi sovitettavissa?
  16. #436
    Lainaa (xs2jammu @ Touko. 28 2011,14:47) kirjoitti
    Tuleeko tuntumasta paljonkin parempi noilla satuloilla, meinaan omassa TDM:ssähän noi on ja siinä kyllä paljon parempi tuntuma kuin TRX:n vakioissa. Entä mitä takapäähän olisi sovitettavissa?
    Samat jarruthan ne uudemmassa TDM:ssäkin, eli tuntuma samaa tasoa. * *

    Takajarrusatulaan ei vissiin olekaan mitään bolt-on-ratkaisua, vaan vaatii jo omien kiinnikkeiden askartelemisen. Maailmalla pistäneet R1/R6-satuloita, vaan eipä tuo takajarru nyt niin tärkeä ole - saa olla vakiona...

    FZS600:n satulat
    Thundercatin satulat
    XJR1300:n satulat
    Thunderacen satulat

    Edit: Vaikka noissakin on "Post to: United Kingdom", niin monesti saa sovittua postituksen Suomeen, kun oikein kauniisti kysyy etukäteen. Ja kun oikein tarkkaan lukee, niin noistakin taisi ainakin kolme sanoa jo esittelyssä postaavansa myös ulkomaille. Ylläolevissa siis Thunderacen ja Thundercatin satulat passaavat suoraan alkuperäisiin jarruletkuihin, kun taas XJR:n ja FZS:n satuloissa banjonpaikka sivulla ja saattaa joutua vaihtamaan letkut.



    ...
  17. #437
    Kiitos Heikki, näillä eväillä lähdetään liikkeelle ja tosiaan eiköhän tuo takajarru pysy vakiona.
  18. #438
    Takajarruhan on TRX:ssä jopa hyvä. Paljon parempi kuin esim. Aprilia RSV R:ssä.
    Retired
  19. #439
    jarrut? T-rexihän hidastaa rittävästi jo oikean ranteen kierrolla


    kiiltävän perään kun olen niin Tenere-heikin kuvista otti silmään kromatut jarruletkun kiinnikkeet, onkos muilla tuollaisia, omat on ainakin mustat.

    xs2jammu, kuvablogisi oli loppupäässä muutama kiiltävätankkinen cafe-raaseri joista voisit ottaa mallia jos alat rakentelemaan
    TRX850 -96
    XT500 -80
  20. #440
    Lainaa (RHR @ Touko. 30 2011,09:00) kirjoitti
    kiiltävän perään kun olen niin Tenere-heikin kuvista otti silmään kromatut jarruletkun kiinnikkeet, onkos muilla tuollaisia, omat on ainakin mustat.
    "Ne oli jo noin, kun minä ostin pyörän. En oo tehny mitään." *

    EDIT: Jospa sitä joskus päästäisiin vertailemaan noitakin kilkkeitä vaikkapa kaffemiitin parissa. Ehdotuksia peliin pk-seudun TRX-ukkojen ja -akkojen miittipäiväksi (itselleni ei oikein tämä viikko käy, kun reissun päällä ke-ma)!



    ...
  21. #441
    Tässä pieni fiilistelypätkä eilis illalta.
    Mun TRX

    Hinnat alkaen Canonilla tehty ja nyt sillä ei tehdä enään mitään, pirulainen pääsi putoamaan kun kun imukuppi jalka päästi otteensa tankista. Täristää sen verran ilmeisesti tuo kone vaikka en sitä itse huomaakkaan.
  22. #442
    Paljonko näihin suurinpiirtein on verot kun en tuolta tullin sivuilta yhtään trx:ää löytänyt?
    Suzuki GSX-R1100 -87

    EX:
    Suzuki GSX1100EF -85
    Honda CBR600 F-Sport -03
    Honda VF1100 V65 Magna -83
  23. #443
    Olisko ens keskiviikkona TRX-iltameeting jossain PKS-Uusimaa linjalla mitään?
  24. #444
    Lainaa (xs2jammu @ Kesä. 07 2011,20:53) kirjoitti
    Olisko ens keskiviikkona TRX-iltameeting jossain PKS-Uusimaa linjalla mitään?
    näillä näkymin mukana! Olisko joku paikka Kehä III-akselilla hyvä? Toki Tuusula-Vantaa-Sipoo jne käy myös. Keskustan suuntaan ei jaksaisi ajella.



    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  25. #445
    Lainaa (Cona @ Kesä. 07 2011,22:05) kirjoitti
    Lainaa (xs2jammu @ Kesä. 07 2011,20:53) kirjoitti
    Olisko ens keskiviikkona TRX-iltameeting jossain PKS-Uusimaa linjalla mitään?
    näillä näkymin mukana! Olisko joku paikka Kehä III-akselilla hyvä? Toki Tuusula-Vantaa-Sipoo jne käy myös. Keskustan suuntaan ei jaksaisi ajella.
    Ensi keskiviikko niinkuin huomenissa vai viikon päästä?

    No, molemmat passaa ja Kehä III:n nurkat passaa myös.
    ...
  26. #446
    Oisko Kehä-kessa mitään ja tosiaan ensi viikon keskiviikko eli 15. päivä.Kehäkessa.



  27. #447
    Lainaa (xs2jammu @ Kesä. 08 2011,21:41) kirjoitti
    Oisko Kehä-kessa mitään ja tosiaan ensi viikon keskiviikko eli 15. päivä.Kehäkessa.
    Ja kellonajaksi joku 18:00? Pannaan kalenterinnurkkaan.
    ...
  28. #448
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Kesä. 08 2011,21:48) kirjoitti
    Lainaa (xs2jammu @ Kesä. 08 2011,21:41) kirjoitti
    Oisko Kehä-kessa mitään ja tosiaan ensi viikon keskiviikko eli 15. päivä.Kehäkessa.
    Ja kellonajaksi joku 18:00? Pannaan kalenterinnurkkaan.
    No mutta sehän on sitten sovittu. Kaikki vaan paikalle, jotka ehtivät ja kykenevät. *
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  29. #449
    no kova yritys....kun on niiin pitkä matkakin
    TRX850 -96
    XT500 -80
  30.  
  31. #450
    Tällä mennään pienellä säävarauksella.
Sivu: 15 / 42:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen