Mulla on nyt jotkut delvacia vastaavat öljyt ja kun vaihdoin normaaleista mp-öljyistä pois niin öljynkulutus loppui lähes kokonaan lukuunottamatta rata-ajoa, jolloin konetta tulee kierrätettyä normaalia reilusti enemmän.
Pleksin vaihdosta en osaa sanoa juuri mitään, mulla on alkuperäinen matala pleksi ja se puskee tuulen rintaan minulla. Kangastakilla ajellessa se pikkaisen riepottelee, nahkojen kanssa ei ongelmaa. Kypärä mulla on myös xr 1000 ja en ole kokenut sitä erityisen meluisaksi, ainakaan kun vertaa vanhaan givin kypärään.
Kiitos erittäin paljon tiedosta!(TomiF @ Elo. 18 2010,13:30) kirjoitti
Laitan delvacit sisään-->
Yamaha YZ 80cc * -88
Honda NSR 125cc * -93
Yamaha TRX 850cc * *-97
Tarkista vain, että öljystä löytyy tarvittavat luokitukset/merkinnät.
Pieni öljynkulutus on tuon pyörän ominaisuus ja sitä ei kannata pelästyä. Jotkut yksilöt vievät enemmän kuin toiset.
Mikäli lontoon murre sujuu, niin tuolta löytyy paljon informaatiota TRX:stä
Mulla oli tuplakupla omassa:
http://personal.inet.fi/viihde/ajpag...9_02_06-09.JPG
Pituutta itsellä 184cm, eikä osunut pyörteet päähän lainkaan. Öljynä käytin Motulin 10w/40 5000 sarjalaista peruskamaa.
Retired
Kiitos kommentista TwinTenox:ille tuplakuplasta ja varsinkin kuvasta, oli kyllä nätti pyörä. Pitänee moinen pleksi hankkia itellekin.
Mitenkäs tuo öljy hommeli kun olen antanut itseni ymmärtää että TRX/TDM 850 olisi sylinterin kannen/nokkaakselien voitelun suhteen varsin vaativa eli "kylmänä" öljy pitäisi olla suht notkeaa 10w..
Olisi oikeastaan mielenkiintoista pistää kannen oljykanavaan painemittari, näkyi Kedo:n katalookissa yksi pyttyisiin jammuihin olevankin ko mittariasennussarjoja, täytyy katsoa olisko TRX:ään myös.
Millaista tuhoa aikoinaan oli käynyt evilHR:n jammun kannelle ja oliko öljy/öljyn puute syynä?
Ei ne siellä Kedo:n kataloogissa olleetkaan öljynpaine mittareita vaan öljynlämpömittareita, toki kovempaan ajoon saattaisi olla *tarpeen sellainenkin.
Emmää minkään lähre, paitti vähä.
Tuo ainoa ex pyörä mitä on ikävä.(JuKoS @ Elo. 21 2010,21:19) kirjoitti
Mä ajelin kyllä TRX:llä ihan nollakeleissäkin, taisin pakkasellakin ajaa ilman mitään ongelmia.
Retired
Kiitos hienosta kuvasta, samantien osu tuosta silmään toi alakate. Sopii muuten tosi hyvin jammuun!? Mistä? miten? paljonko tollanen maksaa?...Laitoin muuten delvacit sisään ja toimii erittäin hyvin.(TwinTenox @ Elo. 18 2010,23:44) kirjoitti
Yamaha YZ 80cc * -88
Honda NSR 125cc * -93
Yamaha TRX 850cc * *-97
Ei valitettavasti mitään hajua hinnasta tai mistä saisi. Oli kun ostin. Mielestäni tekee ihan älyttömän paljon plussaa TRX:n ulkonäölle. Siksi onkin ihme, etten ole toista nähnyt tuolla - tai millään alakatteella.(ilmo89 @ Elo. 24 2010,13:48) kirjoitti
Retired
Yhdyn, pitää pitää silmät auki jos osuis jostain eteen vastaava!(TwinTenox @ Elo. 24 2010,16:42) kirjoitti
Yamaha YZ 80cc * -88
Honda NSR 125cc * -93
Yamaha TRX 850cc * *-97
KEDO - Performance Products. sieltä löytyy alakatetta kahtakin mallia TUV merkinnällä 169 €
ja ilman TUV merkintää 119 €. En kylläkään tiedä mitä eroa noilla on.
Kannattaa muutenkin TRX harrastajien tutustua kyseiseen firmaan, netissä löytyy erinomainen luettelo (saksa/englanti) kuvineen ja hintoineen, paperi version saa myös tilaamalla.
Itse tilasin kaasareihin uudet sisäkalut ja ketju/rataspaketin, varsinkin kaasarit tuli kuntoon tosi halvalla jos suomen hintoihin vertaa, ja mikä tärkeintä osia löytyy.
Emmää minkään lähre, paitti vähä.
Kiitos! Näyttää erittäin hyvältä noi Kendon sivut. Pitää ladata toi luettelo koneelle, jos vaikka talvella innostuis tilaa ton alakatteen.
Yamaha YZ 80cc * -88
Honda NSR 125cc * -93
Yamaha TRX 850cc * *-97
talvi tulee!! ja pitää keksiä jotakin TRäksällekin.
uudet ebc:n piparietujarrulevyt on jo pöydällä odottamassa asennusta, aloin kuitenkin tapani mukaan hieromaan niitäkin, eli otan levyjen kehiltä ja rei'istä mustat maalit pois jotta saan kiiltoa kehiin.
sitten olisi vuorossa ketjut ja rattaat, jos vaikka hifistelisi 520 ketjut? ei ainakaan nopeasti katsottuna löydy mistään valmiita rattaita joten taitaa painua unholaan. välityksen kyllä laitan lyhyemmäksi 17-39 vaihtuu 17-42 joka tarkoittaa n. 7% muutosta. Onkos muut jäsenet laskeskelleet rattaiden piikkejä?
niin ja jos nyt saisi vihdoin hitsailtua jotkut nosekillerit micronin pönttöjen päihin.
TRX850 -96
XT500 -80
http://www.gearingcommander.com/(RHR @ Syys. 21 2010,09:05) kirjoitti
Tuon kanssa niiitä on kiva pähkäillä.
Retired
520 muutosta taitaa olla hankala saada...
R6:ssa on samanlainen eturatas josta löytyisi 520 konversiota mutta takaratas pitäisi teettää raakarattaasta.... jollei joku osaa mainostaa hyvää rattaan tekijää niin taitaa painua unholaan![]()
TRX850 -96
XT500 -80
'97 TRX hommattu kesäisten sunnuntaipäivien terapialeluksi... Talvi kuluukin taas mukavasti eBayssä ja KEDO:n katalookia selaillen - asevarustelukierre alkakoon! *
EDIT: Siitä se sitten lähti... Ensihankintana Thunderacen "Blue Spot"-etujarrupuristimet.
...
onnea hankinnalle, oliko laite joku yleisessä myynnissä ollut. jokohan me keväällä saadaan pääkaupunkiseudun TRX kokoontuminen aikaan
edit: tampereen r.m.heinolla oli vielä viime viikolla kaupan vihreä vauhdikkaksi opetettu yksilö, muttei enää..
TRX850 -96
XT500 -80
Tuohan se piti juurikin korjata pois kuljeksimasta...(RHR @ Marras. 22 2010,15:06) kirjoitti
![]()
...
tapasin tuon pelin jo viime vuosituhannella ahvenistolla jolloin sen semipro kuljettaja kulutti polvipaloja ja ohitteli sillä isompiaan
takakatteen sponssi tarra antaa osviittaa edellisestä omistajasta.
mitäs tingeliä siihen onkaan vaihdettu?
TRX850 -96
XT500 -80
Ainakin Over Racingin 2-1-2 -putkisto, kaasareiden sisuskalut, teräspunosjarruletkut ja hiilarilokarit - katsotaan myöhemmin, mitä kaikkea löytyykään (nyt ukko ja pyörä talvehtivat eri paikkakunnilla). Hoonattu ja rengastettu n. 50.000 km nurkilla (nyt ajettu 69.000 km).(RHR @ Marras. 22 2010,21:21) kirjoitti
Kuvatus
...
Onneksi olkoon uuden perheenjäsenen johdosta. Itsellä on oma pyörä ollut nyt pari vuotta sen jälkeen kun sen rakensin mällipelistä. Ja tykännyt olen, TRX on jotenkin niin erilainen luonteeltaan, hauska mutkapeli.(Tenere-Heikki @ Marras. 22 2010,21:33) kirjoitti
Sulla oli ilmeisesti joku suutinsatsi tuossa pyörässä, onko dynojet vai joku muu? Itseä kiinnostaisi kanssa perehtyä tuohon imupuoleen, kun ehtis/jaksais.
Ilmeisesti noi acen satulat menee heittämällä?
Tulipas selattua nettiä ja Jaappanissä näyttäis olevan mielenkiintoista osaa tarjolla.. japanin osaa
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Thunderacen, Thundercatin sekä R1:n ja R6:n (paitsi uudempien radiaalijarrullisten) puristimet pulttautuvat TRX:n keulaan suoraan ilman adaptereja.(Cona @ Marras. 23 2010,21:30) kirjoitti
T-acen ja -catin puristimissa letkunkiinnitys puristimen päälle (kuten orggiksissa), kun taas R1:n ja R6:n uudemmissa puristimissa letkut pulttautuvat sivulle. Ulkoapäin nuo erottaa toisistaan myös siitä, että vanhemmissa monoblockeissa ulkopuoliset jarruputket alaosassa.
Thunderacen puristimet
* * * * * *
IiPeilöytöinä vielä änkkärienkiinnikkeet (takatapit pois - mitä niillä yksipaikkaisessa...) ja +20 mm korottavat koiranluut.
...
Ilahduttavan monella näyttäisi olevan vielä alla tämä Japanin puolisalaisuudeksi jäänyt sporttitwini! Kerrassaan mahtava mopo.
Siksi sääli, että omani mälläsin tieliikennekäytön tuolle puolen. Omaani olin lisäksi ehtinyt tuunailla jos jonkinsortin palikalla. Lyhyt speksilista edesmenneestä:
-FCR41 -kaasarit
-Akran kokoränni
-YZF-750:n swingi & vanne 180-renkaille
-Racetech emulaattorit haarukassa
-Jarru puolella bluespotit, Discacciatti radiaalipääsylinteri, punosletkut ja ABM:n kevyet piparilevyt
Rata-ajelussa peli oli erityisesti mieleeni, vaikka tasoitusta onkin annettava niin tehoissa kuin alustassakin. Ehkäpä tuosta haltuuni jääneestä raadosta rakentelen vielä itselleni ratapelin vanhojen aikojen muistoksi.
Ei muuta kuin hyviä kilsoja kaikille TRX-miehille!
BTW: mulla on vielä jäljellä nuo jarruosat, jos jotakuta kiinnostaa päivittää pysäyttäjät kerralla kuntoon.
lozlul,
harmin paikka, kuinkas se noin lipes! mutta jos päätät laittaa pelin kokonaan lihoiksi niin tarjoa noita hilppeitä täällä, tiedä vaikka joku innostuisi...
ja laitappas faktaa muillekin miten nuo muutokset vaikuttivat
edit: ja saa laittaa kuviakin, jos on ...
TRX850 -96
XT500 -80
Jep kyllä vain innostuu, akrat ja kaasarit ja ja hmm mitkäs nokat siinä olikaan, mutta jos siitä ihan oikeesti vielä saa käypäsen niin elä helkkarissa pura kun ei noita liikaa ole radallakaan.kirjoitti
Emmää minkään lähre, paitti vähä.
Samoilla linjoilla RHR:n kanssa, harmi että lipesi noin pahasti että korjaus on kyseenalaista. Onko runko kiero vai miksi ei kannata enää korjata?(RHR @ Joulu. 03 2010,11:01) kirjoitti
Ja älä ihmeessä hävitä noita osia kertomatta täällä aikeistasi. Itsekin olen haalinut T-rexin osia australiasta asti joten kaikista "vakio-osistakin" olen kiinnostunut jos sellasia jollakin pyörii ylimääräisenä. =) Ja tosiaan kiinnostais kuvat jos sellasia on, ja mikäli ois penkityslappujakin tai tietoa, että millasiin tuloksiin noilla muutoksilla pääsi niin sekin kiinnostaa!
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Entistäjille / ehostajille tiedoksi: Tarramies Harrilta löytyy alkuperäisenmalliset TRX-logot (+ luonnollisesti Yamaha-logot) tiedostoista. Itse jo hommasin tarrasetin, jos sattuisi moton väri vaihtumaan ykskaks-yllättäen...
Ja ei, ei ole maksettu mainos, vaan tyytyväisen asiakkaan (jo parin aiemmankin projektin tiimoilta) kehu.
...
Lisää vinkkejä... Yamahan herrat ovat suuressa viisaudessaan jättäneet TRX:stä öljynpaineen varoitusvalon pois, vaan eipä hätää! Saksalaiselta TRX-foorumilta löytyy apu (hae threadeja sanalla "Öldruckschalter"), eli jäseneltä nimim. eisi voi tilata adapteripalikan öljylinjaan (posteineen Suomeen reilu 15 eur).
Asentuu oikeanpuoleisen pytyn takaosaan öljylinjan lähtöön tuplabanjopultilla. Adapterin lisäksi tarvitaan sitten tuo banjopultti (mieluummin terästä eikä alumiinia), Volkkari-T2/T3:n öljynpaineanturi, johtoa + liittimiä ja sopivanmallinen varoitusvalo mittaristoon (valolle jopa paikka mittariston varovalorivissä oikeassa reunassa).
...
Joulupukki on ollutkin anteliaalla päällä... Vielä tulollaan Pferrerin "toispuolisilmäinen" endurance-kate ja R6:n jarrupääsylinteri eteen.
Alaspoileri jo myytävänäkin.
EDIT: katelinkki
...
No nyt on joulupukki lukenut lahjalistan tarkkaan..hyvännäköistä kikettä. Meinasitko pitää pyörän orggisvärisenä vai laittaa uutta sävyä pintaan?
Harmi ettei tuo spoileri sovi Overin käyrien kanssa, ei sovi siis munkaan pyörään.. Ei varmaan olis istunut rankasti modaamallakaan?
Mistäs löysit tuon katteen kyytiläisen penkin tilalle? itsellä kanssa hankinnassa aikanaan..
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
No kun se uusi katekin tulee, niin on turhan houkutteleva tilanne jättää orggisväriseksi (tyyliin "no kun se kate ja takapenkkimuovi on kuitenkin maalautettava..."), eli nyt pitäisi vain keksiä se paras väri!(Cona @ Tammi. 16 2011,14:12) kirjoitti
Dremeliä pitäisi alakoussikan kanssa käyttää sen verran paljon, että edestä ja pohjasta tulisi aikalailla avonainen versio ja eipä siitä spoilerista olisi sitten enää paljon iloakaan. Overin käyrät kun tosiaan koukkaavat paljon ulompaa, kuin orggikset.
Takakatteen tilasin Haungsilta Saksasta. Laatu vaikuttaisi oikeinkin hyvälle. Samaa katetta saa myös KEDO:n kautta.
...