Eli moperina 900CBR -93 ja ongelma seuraavanlainen: kierrosten ollessa n.2000-3000 ja siitä kun yrittää kevyesti tai vähän voimakkaamminkin kiihdyttää niin kone röpöttää nii halvatusti, kuin kävisi kolmella. Sitten kun koneeseen saa kierroksia +4000 niin käy suht normaalisti. Voisiko pimeä kynttilätoimia tuolla tavalla, vai kenties tulpanjohdot, puola, kaasarit vai mikä hiivatti? Ongelma ilmennyt toistaiseksi vain moottorin ollessa lämmin, täytyy odotella muutama tunti ja käydä koittamassa mitä tekee koneen ollessa kylmä. En ole vielä lähtenyt mitään purkamaan, mutta huomenna täytyy jotain tehdä. Pyörä ollut minulla vasta muutaman päivän ja kilometrejä tullut vasta vajaa 700 mittariin, niin heti alkaa temppuileen. Pyörää trimmattu suutinsarjalla, syttypyörällä ja sliparilla. Auttakaa avutonta
Äkkiä ajatellen oireet viittaa siihen,että käypi rikkaalla. Jos kerran 4K kierroksen jälkeen pelittää suht normaalisti, niin vaihda neuloja 1 pykälä alemmaksi.
Nehän eniten taitaa tuolla kierrosaluella vaikuttaa. Tarkista myös ilmanputsari. Jos ihan tukossa, niin rikastaa seosta. Ja vielä jos kone pelaa kylmänä, niin silloinhan se kestää vähän rikkaampaa ja voi toimia "normaalisti"
PS. Kerran talven seisonnan jälkeen löytyi oman ceparin putsarikotelosta pari kourallista auringonkukan siemeniä. Hiiret olivat tehneet sinne yksiön talveksi.
Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
Kiitos vinkistä, toivoin jo melkein että hiiret olisivat asuttaneet minunkin pyörän kun se oli talven yli säilytyksessä niiden mahdollisilla asuinsijoilla mutta turhaan. Tässä tapauksessa hiiri ei ollut tehnyt pesää ilmanputsarikoteloon tai muuallekaan. No nyt koitin tuota pyörää kylmänä käyttää niin sama ongelma jatkuu eli ei ilmeisesti vaikutusta moottorin lämpötilan kanssa. Olisko kenelläkään heittää räjäytyskuvaa kaasareista, kun en nyt äkkiseltään keksinyt kuinka neulaa saa siirrettyä tai ylipäätään irti luistista.Mutta jotenkin tuntuis että voisko vika kuitenkin olla sytty puolella kun alhaisilla kierroksilla ajaessa/kiihdyttäessä käy ihan kuin kolmella, sitten yli 3-4k käy ok. No tulpat näytti kyllä silmämääräisesti olevan ihan ok, mutta ideoita nyt kaivattaisiin.
Yhdessä vastaavanlaisessa pyörässä oli kaverilla kerran suht. samanlainen ongelma ja se loppui tulppien vaihdolla.
Itelläni sama vika, lähtee kiihtyyn mutta sit alkaa ropiseen vasta yli neljäntonnin alkaa mullakin kulkeen, pyöränä CBR 600F -98 onko muuten tämän ikäisen kaasareissa neuloja? Vaihdoin uudet suodattimet, tulpat ja öljyt mutten huomannu kurkata kaasareihin.
Joo joo ja jousista pois...
Itse olen avannut nyt kaasarit kahteen kertaan, suuttimet, seosputket yms. irti ja paineilmalla puhalleltu kaikki reiäit läpi. Tuntuu toimivan taas toistaiseksi, nyt ei ole vaan tullut kilometrejä niin että olisi pyörä kunnolla lämmennyt... perjantaina taas baanalle. Tuntuu että pyörä tekee tuota röpöttämistä aina kun laite lämmin eli yleensä pitemmän matka-ajon jälkeen. Seuraavaksi ajattelin vaihtaa polttoaine suodattimen jos vika vielä esiintyy, liekö siitäkään sitten apua.
Täällä kirotaan hornetin kanssa samaa kusista ongelmaa. Eilen yritin tutustua ongelmaan, jengat 5-7 tonnin välillä pidempään ja johan se sieltä esiin tuli ensin alko röpsötys ja perään hiukan kaasua, tukehtu. Hetken odottelun jälkeen ryypyllä tulille kaasuun kosketus ja sammuu. Uus yritys ja sormea mekon alle, löysin g-pisteen joka oli tulpan johto. Pyörä sai ja alkoi laulaa taas kauniisti. Pääseekö se sit lyömään maihin josta aiheutus puolan lämpeneminen ja kipunen heikkeneminen, joka johtaa hukkumakuolemaan... Vai?
En jaksa ajatella, kirjoitan siksi mitä sattuu, joskus sekin sattuu.
Ja soitto viisaalle sanoo ettei kuulosta muulta ku polttoaineen katoamiselta kaasareista. Mahoton on ongelma, taidan vaihtaa verkkarit kalsareihin ja kiskoa ne perinteiset tuolla sohvalla.![]()
En jaksa ajatella, kirjoitan siksi mitä sattuu, joskus sekin sattuu.
Ja nyt oon sitä mieltä et oikeen puoleinen puola siel on sökö, koska 2 ja kolmos pytyn tulpat ihan nokiset 1 ja nelonen ok. Vika ei oo jatkuva vaan esiintyy vasta kun kierrokset ollu jonnin aikaa korkeella... Sairasta tällanen vian metsästys, ku ei oo jatkuva vika.
En jaksa ajatella, kirjoitan siksi mitä sattuu, joskus sekin sattuu.
Itselläni tämä ongelma on nyt ollut taas poissa jonkin aikaa, n.1000 km. Ongelma ei ole esiintynyt sen jälkeen kun putsailin kaikki tulpat ja samalla luonnollisesti heiluttelin tulppien ja puolien johtoja yms. Mystinen vika anyway...
Mulla rupes pyörä jekkasemaan kun tiputin neuloja yhden pykälän alaspäin.
Persaukisten mielestä
muiden tekemät hankinnat
ovat aina vääriä... Tai
vähintäänkin tyhmiä
Nyt se mopo kulkee ku pieni sika, liekitetty takana kulkijaki on vain muisto... Puolat vaihdoin ja nyt skulaa seisokki tosin laski kun joutui jättämään mopon vielä mökille odottamaan, perjantaina sit pääsee hymyssä suin ajamaan, jos vaikka pyyhkäsis kortin hyllylle![]()
En jaksa ajatella, kirjoitan siksi mitä sattuu, joskus sekin sattuu.