Vaihdatin vfr:n takarenkaan euromasterilla mutta pojat ei pystyneetkään tasapainottamaan vannetta koska oli kuulemma liian erikoinen... kukahan osaa tampereen seudulla tasapainottaa yksipuoleisen takavanteen?
Aika kumma juttu ku luulis menevän ihan normitasapainotuskoneella ku siin on keskellä kuiteski se reikä mistä laittaa koneeseen. periaattees ihan auton vanne...
- naiset pitävät meistä motoristeista koska meillä vehkeet seisoo koko talven..
- en mä mistään mitään tiedä, kunhan sanoin vaan..
GSX-600F -98=> VFR 750 -96=> CBR 900 fireblade -99 => 3 vuoden tauko => SV1000S -05
sitä itekki ihmettelin, mutta taitaa olla se keskireikä liian pieni.
rengasmaa ainakin mainostaa siel tampereella et on mp-renkaita varten omat koneet.. siellä sit ainakin. pitäs missä vaan mp-liikkeessä missä huolto löytyy ni onnistua toi renkaidenki vaihto.. itse kävin tääl pk-seudulla allrightissa. 20€ makso.
- naiset pitävät meistä motoristeista koska meillä vehkeet seisoo koko talven..
- en mä mistään mitään tiedä, kunhan sanoin vaan..
GSX-600F -98=> VFR 750 -96=> CBR 900 fireblade -99 => 3 vuoden tauko => SV1000S -05
Tee staattinen tasapainotus, ihan onnistuu yksinkertaisella tasapainoituspukilla ja kärsivällisyydellä. Tämä systeemi riittää useimmille.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
joo, mutta aika vaikea yksipuolelsssa haarukassa. pitäs olla joku laakeriviritys.(57pannu @ Touko. 02 2008,21:00) kirjoitti
yleensä kyllä homma toimii ihan hyvin tasapainottamattakin. jos tärrää, niin tasapainota sitten.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Hyvin on mennyt muutama kumi ihan tasapainottamattakin. Itseasiassa en ole ikinä missään pyörässä huomannut mitään eroa takarenkaassa oli painot tai ei.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
R.M Heino?
<p>2002-2014</p>
Joo, en minäkään. Kuluu kuitenkin ehkä hiukan tasaisemmin.(B12 @ Touko. 02 2008,21:28) kirjoitti
Hyvälaatuisia renkaita käyttäessä melkein aina pääsee n. 10-20g tarkkuuteen kun asentaa kumin huolellisesti vanteelle (venttiilinkohta huomioiden) ja tuntee vanteen oman epätasapainon.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Niin tai sitten siinä tasapainoituspukissa, tarpeeksi paksu jööti virtuaali akseliksi.(jaket @ Touko. 02 2008,21:14) kirjoitti
Yleensä renkaat toimii tavan tallaajalle ilman tasapainoitustakin
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Tavallisessa autorengasliikkeessä olen oman painottanut, ei sovi tuo Vifferin vanne ihan joka koneeseen, mutta sovitinkappaleenkanssa yleensä on käynyt.
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Kaikissa yksipuoleisisssa ei keskireikä ole välttämättä koneistettu ihan keskelle, joten kannattaa huomioda jos se siitä pannaan kiinni. 80-luvun Bemareissa törmäsimmä tuohon kun koetettiin aikanaan kartioilla kiilata kiinni.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Mahtaa olla melkoinen ajokokemus jos ei vanteen keskireikä ole keskellä.(r1150r @ Touko. 04 2008,10:28) kirjoitti
Mutta offsettiahan tässä varmaan haetaan?
Nopeasti etitty kuva. *kliks*
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Ajelin vanteella noin 200 km viikonlopun aikana... ja hienosti se tuntu pelaavan ilman tasapainotustakintaitaa olla helpoin unohtaa koko tasapainotus ja antaa olla vaan
![]()