Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    No nyt se on paikallaan ja ensimmäinen 1000km jo ajettukin. Surging häipyi, mutta mutta, tilalle tuli ei niin hauska ominaisuus, eli kone sammuu silloin tällöin 0,5 sekunniksi. Ensimmäisellä 400 km:lla nyhtäisi 8 kertaa, otin lootan pois päältä pyörittämällä CRUISE-potikan yli 9:00 (vihreä valo sammuu), ei nykimistä seuraavalla 400km:lla, sitten taas loota päälle ja het nyhtäisi taas. Ikävältä tuntuu ko. jutska kun tuossa tuo moottori jarrutaa niin hel.....ti. Olihan tuolla Techlusionin sivuilla jotain ohjetta ja säätäisin potikat mittarilla just kohdalleen, mutta en tiedä mistä mitata. Nettisivuilla puhuvat, että mittauskohdat merkitty kuvaan X:llä, mutta ei siellä mitään kuvaa ole, tai siis en löydä kuvaa.
    Laitoin heille kyselyn, mutta eipä ole vastausta kuulunut ainakaan vielä. Tutkimukset jatkuu joskus.



  2. #2
    Dobeckperformance:lta tuli vastaus jossa todetaan, että voltteja ei enää noista mittailla, vaan säädöt tehdään vain ja ainoastaan ohjeissa olevien "seinäkellojen" mukaan. Siitä, miksi loota tuota nykimistä aiheuttaa, ei ollut mitään vihjettä. No, nyt olen säätänyt/ajanut/säätänyt/ajanut ja aina vaan nyhtäsee silloin tällöin jos lootikko päällä. Alkaa tuntua aika vaaralliselta, varsinkin eilen kun ajoin risteyksessä kallellaan ja silloin katkoi. Kyselin mahdollista syytä uudelleen ja taas odotellaan.
  3. #3
    Jos joku säätö on ihan poskellaan niin silloin tulee katkoja syöttöön, pyörän oma boksi ei pysy perässä jos säätöarvot menee mahottomiksi jossain tilanteessa. Mulla tuli ilmi kun synkka oli vaijerin väärän asennuksen takia ihan poskellaan, hyvä kun kävi kun käänsi kahvaa ja stumppas silloin tällöin.

    Ehdotan Techlusionin säädättämistä jossain asiantuntijalla/penkissä/jne. Saattaa korjaantua sillä.

    Olettaen tietysti että mahdolliset liittimien kontaktihäiriöt on jo käyty läpi. Tsemppiä!



    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  4. #4
    Onhan loota varmasti maadoitettu kunnolla? Eli paikka, johon maapiuha on kiinnitetty on varmasti tarpeeksi hyvä?

    Yleisin syy pätkimisiin sähkövempeleissä on huono maa..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  5. #5
    Maadoitus on tehty suoraan akun miinukseen ja nuo muut liittimet ko. vempeleessä asiallisia. Jos kyseessä olisi kosketusvika, tulisi noita katkoja myös silloin kun TFI poissa päältä, johdot/liittimet eivät muutu ja virrat kiertää samaa kautta. Minulla on "synkka-mittarit" itsellä ja ne on kohallaan. Säätelyn aloitin perusasetuksista ja ohjeen mukaan kokeilin niitä muuttaa, ei vaan auta.
  6. #6
    Lainaa (JSo @ Touko. 14 2008,21:34) kirjoitti
    Maadoitus on tehty suoraan akun miinukseen ja nuo muut liittimet ko. vempeleessä asiallisia. Jos kyseessä olisi kosketusvika, tulisi noita katkoja myös silloin kun TFI poissa päältä, johdot/liittimet eivät muutu ja virrat kiertää samaa kautta. Minulla on "synkka-mittarit" itsellä ja ne on kohallaan. Säätelyn aloitin perusasetuksista ja ohjeen mukaan kokeilin niitä muuttaa, ei vaan auta.
    Eri kokemukset itsellä. 1200-sarjaiseen (ST) tuollaisen asensin ja *huonosti* toimimaan / nykimään / pätkimään en pyörää saanut vaikka vetelin säädöt koemielessä kuinka "kaakkoon".

    Toisaalta 1200 ja 1150 ovat moottorinohjaukseltaan aivan eri vehkeet.
    <p>2002-2014</p>
  7. #7
    Lainaa (JSo @ Touko. 14 2008,21:34) kirjoitti
    Maadoitus on tehty suoraan akun miinukseen ja nuo muut liittimet ko. vempeleessä asiallisia. Jos kyseessä olisi kosketusvika, tulisi noita katkoja myös silloin kun TFI poissa päältä, johdot/liittimet eivät muutu ja virrat kiertää samaa kautta. Minulla on "synkka-mittarit" itsellä ja ne on kohallaan. Säätelyn aloitin perusasetuksista ja ohjeen mukaan kokeilin niitä muuttaa, ei vaan auta.
    Ei välttämättä. Voisi helposti ajatella niin, että jos Techlusion käy päälle/pois nopeasti, niin se aiheuttaa häiriön/pätkäisyn ruiskutukseen. Onhan se kuitenkin injektoreissa kiinni.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  8. #8
    Lainaa (Tylyttäjä @ Touko. 15 2008,08:43) kirjoitti
    Lainaa (JSo @ Touko. 14 2008,21:34) kirjoitti
    Maadoitus on tehty suoraan akun miinukseen ja nuo muut liittimet ko. vempeleessä asiallisia. Jos kyseessä olisi kosketusvika, tulisi noita katkoja myös silloin kun TFI poissa päältä, johdot/liittimet eivät muutu ja virrat kiertää samaa kautta. Minulla on "synkka-mittarit" itsellä ja ne on kohallaan. Säätelyn aloitin perusasetuksista ja ohjeen mukaan kokeilin niitä muuttaa, ei vaan auta.
    Ei välttämättä. Voisi helposti ajatella niin, että jos Techlusion käy päälle/pois nopeasti, niin se aiheuttaa häiriön/pätkäisyn ruiskutukseen. Onhan se kuitenkin injektoreissa kiinni.
    Jos TFI käy päällä ja pois, vika on TFI:ssä (vaikkapa tinauksissa tms), ei niiden liittimien kosketuksissa, joilla se kytketään ruiskuihin, asennushan tulee olemassa olevien liitinten väliin ja jos niissä häikkää, katkoo ruiskut aina, myös jos TFI otettu kokonaan pois päältä. Jonkun tuollaisen vian uskon siinä olevankin. Kun tuon ottaa päälle, tai pois, ei käynnissä huomaa eroa mutta kokeiltu onkin vain tyhjäkäynnillä.
  9. #9
    Lainaa (JSo @ Touko. 15 2008,10:54) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Touko. 15 2008,08:43) kirjoitti
    Lainaa (JSo @ Touko. 14 2008,21:34) kirjoitti
    Maadoitus on tehty suoraan akun miinukseen ja nuo muut liittimet ko. vempeleessä asiallisia. Jos kyseessä olisi kosketusvika, tulisi noita katkoja myös silloin kun TFI poissa päältä, johdot/liittimet eivät muutu ja virrat kiertää samaa kautta. Minulla on "synkka-mittarit" itsellä ja ne on kohallaan. Säätelyn aloitin perusasetuksista ja ohjeen mukaan kokeilin niitä muuttaa, ei vaan auta.
    Ei välttämättä. Voisi helposti ajatella niin, että jos Techlusion käy päälle/pois nopeasti, niin se aiheuttaa häiriön/pätkäisyn ruiskutukseen. Onhan se kuitenkin injektoreissa kiinni.
    Jos TFI käy päällä ja pois, vika on TFI:ssä (vaikkapa tinauksissa tms), ei niiden liittimien kosketuksissa, joilla se kytketään ruiskuihin, asennushan tulee olemassa olevien liitinten väliin ja jos niissä häikkää, katkoo ruiskut aina, myös jos TFI otettu kokonaan pois päältä. Jonkun tuollaisen vian uskon siinä olevankin. Kun tuon ottaa päälle, tai pois, ei käynnissä huomaa eroa mutta kokeiltu onkin vain tyhjäkäynnillä.
    Ok.. Meikäläisellä seuraavanlainen itsekoettu kokemus TFI:stä.

    TFI on siis mulla kytketty pyörään sen takia, että tarvitsen joskus ilokaasujen kanssa lisärikastusta. Tarvittaessa aktivoin sen mittaristoon sijoitetusta katkaisijasta, eli siis laitan siihen virrat päälle..

    No, viime kesänä, olin pyörää pakkaamassa euroopanreissua varten. Laivan lähtöön muutama tunti. Sitten testilenkillä pyörä alkoi pätkimään _pahasti_. Äkkiä rojut auki..

    Onneksi kurkkasin TFI:n sisään, vaikkei sen olisi pitänyt mitenkään siihen edes vaikuttaa, koska ei ollut päälläkään. TFI:ssä oli kosteutta sisällä.. Kuivattelin sen, ja alkoi pelaamaan täysin normaalisti!

    Elikäs kaikki kontaktihäiriöt TFI:n sisällä tai TFI:n liitoksissa voi aiheuttaa pätkimistä. Injektorit kun ovat toisiinsa yhteydessä TFI:n kautta. Mulla kävi siis niin, että TFI "löi läpi", jolloin injektorien pulssit alkoivat sekoittaa toisiaan.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  10. #10
    Tai sitten se TFI vaan on maanantaikappale. Eli rikki. Toivottavasti on uusi että saa vaihdon takuuseen.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  11. #11
    Lainaa (tapjar @ Touko. 15 2008,12:55) kirjoitti
    Tai sitten se TFI vaan on maanantaikappale. Eli rikki. Toivottavasti on uusi että saa vaihdon takuuseen.
    Sekin on hyvin mahdollista.. Kannattaa kuitenkin ensin tsekata, ettei sisällä ole kosteutta ja kaikki liitokset on varmasti ok.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  12.  
  13. #12
    Oon sen avannut kyllä kun etsin noita ohjeessakin mainittuja paikkoja, joihin voisi kytkeä volttimittarin ja säätää sen mukaan, on vaan kuulema netissä vanhat ohjeet ja tässä ei sellaisi paikkoja ole. Kaikki näyttää sisällä ihan normaalilta. Laite on uusi, keväällä Suomesta ostettu/asennettu. Myyjäliike "selvittelee", on selvitellyt 3 viikkoa ottamatta yhteyttä, alkuviikosta ei vastannut puhelimeen, yritellään taas. (loppuu kärsivällisyys ja siksi koettanut selvitellä itsekin jotain)