Eli onko kukaan vaihtanut zz-r1100:seen 1200:sen koneen?
Tästä koneen vaihdosta ei tunnu oleva kellään varmaa tietoa.
Nyt on. 1200:nen käy runkoon aivan prikulleen, putkistokin käy kuin nakutettu. Mutta ongelma on sytytys, jos ei vaihda 1200:sen johtosarjaa ja boksia.(joka on kyllä melkoinen homma) Kyseisessä koneessa on pitempi iskun pituus, joten syttypyörä ei käy ainakaan tästä koneesta. En ole vielä kerennyt kokeilla 1100:sen pyörää mutta kunhan kerkeän niin varmistuu sekin asia. Todennäköisesti asia korjaantuu Factoryn säädettävällä pyörällä, mutta kun sais ensin pyörän tulille niin sitten voi huoletta ostaa semmosen. Lisään tietoja kunhan homma edistyy. Kohtahan sitä pitäisi päästä jo![]()
Yksi vaihtoehto olisi ostaa täysin säädettävä sytkä, kuten vaikka tämä :
www.ignitech.cz
Kokemuksia minulla ja kavereilla ei ole kuin 2-pyttyisistä laitteista, mutta näyttäisi tuo 4-pyttyisellekin käyvän.
Tosin taitaa sen syttypyörän joutua siltikin vaihtamaan.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Eikös se ole kuitenkin kampiakselin asteet ennen yläkuoliokohtaa,olisi se iskunpituus sitten vaikka hiukan pitempi.(kristian @ Maalis. 15 2008,13:28) kirjoitti
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Tuo näyttää ihan hyvältä vaihtoehdolta. Kiitti.(Ekku @ Maalis. 15 2008,14:31) kirjoitti
No niin. Nyt pyörä oli tulilla. 1100:sen syttypyörä auttoi asiaa. Hienosti pelasi. Ensi viikolla penkille.(kristian @ Maalis. 15 2008,13:28) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
Asiaa! Ja onnittelut. Pistähän penkkituloksia perrään jahka homma etenee.(kristian @ Maalis. 18 2008,23:09) kirjoitti
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Hyvä homma
Keskustelu on nyt kahdessa eri topikissa, mutta laita vaikka tänne lyhyt yhteenveto operaatiosta jos jaksat/viitsit![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Jep. Eli koneen vaihtohan oli kaiken kaikkiaan helpompi homma kun rueta korjaamaan entistä. Ja vaihto rupesi kiinnostamaan siinä vaiheessa varsin paljon kun kuulin yhdeltä kaverilta että oli hajonnut tuo 1100:nen motti 2 kertaa, ja kummallakin kertaa juuri tuo kyseinen 3 pytyn laakerointi. Vm:98 ja siitä uudemmat 1100:set ovat kuulema muutettu että sitä ongelmaa ei pitäisi enää olla. Suurin urakka oli löytää 1200:nen motti. Suomesta ei ainakaan löytynyt. Saksasta löytyi 3kpl joista 2:lla oli ajettu 7tkm ja hinta oli päätä huimaavat 3500e. Tämä oli 12tkm ajetusta kolaripyörästä ja hinta oli puolet noista kahdesta. Hintaa olisi varmasti saanut alemmaksi jos olisin tiennyt mitkä kaikki osat käy suoraan 1100:sesta. (kaasutin, laturi,, kaikki sytytysosat,boksi, ja johtosarja.) Kyseistä konetta on melko vaikea löytää. En tiedä mistä johtunee, 1100;sia löytyi varmaan kymmenittäin ja niitten hinta pyöri 800-1600e haarukassa. (mutta ei vm98 tai uudempaa.) Sattui tuuriakin kun kaveri oli menossa saksaan. En varmaankaan olisi uskaltanut tilata sitä suoraan kotiin. Ensimmäinen suuri helpotus oli kun kone kävi runkoon heittämällä.. Näytti ensin siltä että pakoputki ei käy, mutta öljyn lauhduttimien letkujen muokkauksella sekin istui hyvin
Sitten tämä sytytys. Ensin kokeilin 1200:sen boksia mutta ei tullut kipinää lainkaan, sitten 1100:sen boksilla tuli kipinä mutta n:40 astetta edellä. tunnistimen vaihto auttoi hieman mutta ei tarpeeksi. Syttypyörät oli melkein samanlaiset mutta se kierrosten tunnistimen kohta oli 2.5mm lyhyempi eli 1100:sen boksi kuvitteli että koneessa on paljon enemmän kierroksia vaikka ei ollutkaan. Työpaikalla vielä sähkömiehet sanoivat että ei tule toimimaan ennen kun vaihdan johtosarjan. Mutta kylläpäs pelaa.. Voin suositella operaatiota jos joku sitä suunnittelee.
![]()
hieno homma kun sait toimimaan. taitaa olla potkua kohtuuhyvin.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kyllä sitä pitäis vähän enempi tulla, vääntöä pitäis tulla aika hyvin ainakin mitä tehdas lupaa 25nm enemmän. Saa nyt nähdä, mielenkiinnolla odotan ensi viikkoa kunhan pääsee penkittämään.(kawabata @ Maalis. 19 2008,10:59) kirjoitti
No niin. Ei vielä ongelmat loppuneet. Penkityksessä huomattiin koneen käyvän yläkierroksilla aivan liian laihalla. Tarkempien tutkimusten ja netissä surffailujen tulos oli seuraava. 1200nen käyttää kahta bensapumppua. Eikun sitä saalistamaan. Tämän hetkiset penkitys tulokset ovat: 157hv ja 117nm. Takarenkaalta. Tulokset paranevat tuosta kunhan saan tuon pumpun.
vääntö on ehkä hieman alakanttiin, mutta teho ei mielestäni poikkea mitenkään normaalista tuo 157 hv. oliko ns. kampuratehona tämä lukema?
takapallolla se voisi olla melko normaalit 130 - 140 hv joita nuissa on mittailtu joskus. vääntö saisi olla takasella 115 - 125 korvilla, eli jos tuo 117 olisi takaselta, niin olisi aikalailla normaali sekin, mutku on ilmeisesti kampuralta laskettu.
sitjos nuo samat lukemat olisi takarenkaalta, niin olisihan tehot kohillaan tai penkki hieman optimistinen, hehiö.
muoks, sokea. siis kirjoitit takarenkaalta tietysti. minusta nuo ovat ihan ok lukemat siis. mikä penkki ja missä mitattu?
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
ip-dynotest on paikka missä penkissä. Ja kyllä nuo on takarenkaalta. On otettava tietysti huomioon se että siinä ei ole vakio putkisto(kawabata @ Huhti. 10 2008,18:38) kirjoitti
On se silti aika hyvin jos ei ole edes säädöissä. Vastaa 12r:n takapyörätehoa. Vakionahan tossa pitäs olla n.158 kampuralla.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
No kyllä se yllätti minutkin. Enkä kyllä usko heppojen enää nousevan mutta tuohon vääntöönhän se vaikuttaa enemmän. 162 on vakiona 1200:sessa kampuralta. 12r:ssä oli vakiona 168hp renkulta.(SamiN @ Huhti. 10 2008,22:34) kirjoitti
Ootkos Kristian muuten vaihtanut pääsuuttimia tai neuloja nostanut sen putken vaihdon myötä ?
Mun pitäis vaimokkeen zzr1200:een laittaa kiinni lambdamittari ja kattoo jäikö ylhäältä laihalle Muzzyn -kokoputkiston myötä.....ettei tartte alkaa myöhemmin uutta konetta ettii ; )
Aika vaikuttavat tehot sait takapyörältä....
(moottoriteho on muuten vakio zzr1200:lla 152 hv ja 160 hv ram-air tehoilla)
kapsu
Laivasto:
kawat zx-12 r ja zx-10 tomcat. Enskat DR 650 ja Bemari g450x.
Kyllä on suuttimia vaihdeltu. Kunhan saan toisen pumpun niin saa todennäköisesti vaihdella lisää. (alas päin) On nyt jo liiankin isot. ehkä....(kapsu_zx10 @ Huhti. 14 2008,14:22) kirjoitti
Muistatko minkähän kokoiset suuttimet vaihdoit alkuperäisten tilalle ?
Kun en nyt tähän hätään tuota alkuperäisten suuttimien kokoakaan löydä....
Tarttis käydä kaupasta ettii melko lailla sopivat....tarttee varmaan hakee kahta eri kokoo....josta sit valitsee sopivammat...
kapsu
Laivasto:
kawat zx-12 r ja zx-10 tomcat. Enskat DR 650 ja Bemari g450x.
Minkälaiset on kokemukset Muzzyn putkistosta? Itse olen samaa miettinyt vm.93 olevaan zetoriin.(kapsu_zx10 @ Huhti. 14 2008,14:22) kirjoitti
ZZR 1100 -93
ZX10R -05
muzzi on kevyempi kuin vakio ja äänet ovat kovemmat. säädettynä voi tulla muutama heppa lisää. mulla on muzzyn titanium-pönttö tusinassa ja äänet ovat melkein devilin luokkaa. käyrästö on sitten taas micronin serpentin hydrotech ne kobranpääkäyrät. kone herkistyi radikaalisti kun semmoiset laitoin. tuntui kuin olisi eri motti tai kampuraa kevennetty monta kiloa. siinä tapahtui jotain sellaista mikä ei näy oikein tehopenkissäkään. kaasuunvastaaminen ja kierrosherkkyys parani paljon.. tämä siis tusinasta kokemusta.
zetorissa on josimura rs-3 stainless. keveempi 15 kg ja äänet on kivat. tosin hiljaisemmat kuin muzzyssä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
No nyt on pyörä säädetty.pääsuuttimet jouduttiin laittamaan 170:set neulojen asentoa en muista. Nuo suuttimet on aivan saatanan isot että saatiin toimimaan. Nyt kaikki tiedot oikein. 158hp takakumilta ja 171hp kampuralta. Vääntöä 118nm renkaalta ja 126nm kampuralta. Kyllä huomaa eron viime kesäiseen.(kapsu_zx10 @ Huhti. 14 2008,14:22) kirjoitti
on siinä isot suuttimet kun vertaa 1100:seen, jossa on yleensä 155 pääkköset toimivimmat. on sitten hurjat tehotkin. missä penkissä se on vedetty tai siis minkä firman penkissä? niissäkin on yli 10 hv;n eroja vertailuissa ihan yleisesti.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Se taitaa olla oma tekoinen penkki. Ainakin mitä sanoi niin se penkki hävittää muutaman hepan. Mitä en enää usko. nuo lukemat on semmoset ettei siellä voi olla hävikkiä.(kawabata @ Huhti. 18 2008,21:16) kirjoitti
Sori. lukeehan tuon penkin tiedot tuossa lapussa. Sportdyno v3.2. Ja paikkahan oli Ip-dynotest siilinjärvi.(kristian @ Huhti. 19 2008,07:25) kirjoitti
Eli tuohon listaan lisätään vielä bensapumppu. minä hommasin toisen 1100:sen pumpun.(kristian @ Maalis. 19 2008,10:22) kirjoitti
Enpä olisi uskonut zetorin keulan olevan noin kevyt. Keula nousee aika herkästi.
![]()
ettei olisi kuitenkin suuritehoisin kaasarivehe tuo 1200 zetorin kone. jos siis lasketaan sarja.... plaa plaa plaa vakiot... plaa plaa... mukaan. ainakin nuo esittämäsi numerot ovat sellaisi, että siinä on monella nykyruiskusportillakin oltava säädöt kunnossa, että ohi menee.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Juuh, kyllä oon tosi tyytyväinen ollu noihin Muzzyn putkiin. Kuten bata sanoi kierrosherkkyys on ihan eri planeetalta kuin vakiopöntöillä. Äänet tosi hienot ja muhevat (ei tosin omassa 12r:ssäkään akran kokoputkin ole pahat äänet ; ). Ja mikä parasta painoa lähti aivan helvetisti pois, oiskohan ollut 12-14 kilon luokkaa. Eli suosittelen lämpimästi.
Nyt vaan tosiaan pitäis päästä säätää kaasarit kohilleen. Kyllä ne vanhoillakin asetuksilla kulkee, mutta vois veikat, että vähän laihalla saattaa olla.
kapsu
Laivasto:
kawat zx-12 r ja zx-10 tomcat. Enskat DR 650 ja Bemari g450x.
Vaatiiko tuollainen moottorinvaihto operaatio uudelleen katsastamista? Vai onko vaan, et kone katteen alle piiloon ja eiku baanalle?![]()
GAAAAAZ!!!!
Kyllähän se varmaan lakien mukaan pitäisi muutoskatsastaa.(micky1000 @ Huhti. 22 2008,22:57) kirjoitti
Mutta kuka näitä tutkii? Poliisinkin pitää olla melko hyvin asioista perillä jos hoksaavat.
Vielä Kristianille sellainen kysymys, että vaihdaitko myös tyhjäkäyntisuuttimia isommaksi ? Jos, niin mihinkä kokoon ?
Noista aiemmista teksteistä käsitin, että Sulle jäi pääsuuttimiksi 170 ? Vai pienensitkö näitä lopulta tuon toisen bensapumpun myötä ?
Hattua täytyy kyllä nostaa, että moisen moottorinvaihto vaivan näit ja sait kokonaisuudenkin toimimaan erinomaisella tavalla (tai ainaski tuo teho/vääntömittaukset tukee moista).
kapsu