Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Aikeissa olisi ostaa jokin sopuhintainen navigaattori, mutta maallikkona ei ole kovin yksityiskohtaista tietoa ko. laitteista...jotain kuitenkin... seur. asiat olisi suht' tärkeitä:

a) tulee auto - ja mp käyttöön
    b) kattava kartta; Eurooppa + Baltian maita + Itä-Eurooppaa ainakin päätiet
    c) pystyykö noihin latailemaan webistä jotain; karttoja, päivityksiä ym. Jos onnistuisi niin ok.
    d) takuuasiat pitäisi toimia. Voin lähetelläkin laitetta jonnekin.

Garmin nuvi 350 on alkanut kiinnostamaan; lähinnä kartat ja hinta ok(hiukan yli 300 €), mutta onko tuon käyttäminen sula mahdottomuus mp käytössä ?.

Zumo on hieno, mutta hiukan kallis...ei kai alle 500€ saa ?.

TomTom:ia on ainakin täällä haukuttu; entä takuuasiat ?. Kartat; onko niin kattavia kuin Garminilla ?.

Kommentoikaa !. Mitä aloittelijan pitäisi ottaa huomioon ?.
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
    Itse hankin ensimmäiseksi navigaattoriksi jonkun Sonyn mallistosta, laite oli OK, mutta kun mopokausi sittemmin alkoi, tuli hankittua Zümo 550. Erinomaisuus mielestäni piilee jo tuossa paketissa, jossa seuraa sekä auto, että mp -teline mukana.

a) kohta tulee täytettyä
    b) kartta on kattava länsi ja keskieuroopassa, baltiassa sanoo kattavansa major urban areas, puola, tsekki, slovakia, unkari, romania bulgaria ja kroatiassa samoin... Yllättäen kreikkasta ei mitään hajua ainakaan tuon esitteen mukaan
    c) karttapäivitystä ei ole ton mun laitteen aikana vielä tullut, mutta käsittääkseni se on ladattavissa netistä, samoin laitteen ohjelmistot
    d) takuukin tuli testattua, laite pimeni vallan -> sain uuden tilalle.

Eli tuo Zümo on ihan hauska laite, sen mukana tulee tietokoneelle asennettava karttaohjelmisto, jolla pystyy suunnittelemaan reittiä jo tietokoneella ja siirtämään sen sitten Zumolle. Samoin jälkikäteen gps -jäljen tutkailu onnistuu tietokoneella

Lisäksi tuo 2 bluetooth kanavan olemassaolo helpottaa montaa asiaa, pääsee tarvittaessa eroon täysin johdoista kypäräpuhelintsydeemeissä... Niin, ja tietty tuo MP3 soitin on jollekin ihan miellyttävä ominaisuus

Itteasiassa perhanan monipuolinenhan tuo laite on... Loistovalinta siis

Tompasta en osaa sanoa mitään, mutta eiköhän sekii ihan toimiva laite ole
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Lainaa (TeeVee @ Syys. 01 2007,07:33) kirjoitti
    Itse hankin ensimmäiseksi navigaattoriksi jonkun Sonyn mallistosta, laite oli OK, mutta kun mopokausi sittemmin alkoi, tuli hankittua Zümo 550. Erinomaisuus mielestäni piilee jo tuossa paketissa, jossa seuraa sekä auto, että mp -teline mukana.

a) kohta tulee täytettyä
    b) kartta on kattava *länsi ja keskieuroopassa, baltiassa sanoo kattavansa major urban areas, puola, tsekki, slovakia, unkari, romania bulgaria ja kroatiassa samoin... Yllättäen kreikkasta ei mitään hajua ainakaan tuon esitteen mukaan
    c) karttapäivitystä ei ole ton mun laitteen aikana vielä tullut, mutta *käsittääkseni se on ladattavissa netistä, samoin laitteen ohjelmistot

Eli tuo Zümo on ihan hauska laite, sen mukana tulee tietokoneelle asennettava karttaohjelmisto, jolla pystyy suunnittelemaan reittiä jo tietokoneella ja siirtämään sen sitten Zumolle. Samoin jälkikäteen gps -jäljen tutkailu onnistuu tietokoneella

Lisäksi tuo 2 bluetooth kanavan olemassaolo helpottaa montaa asiaa, pääsee tarvittaessa eroon täysin johdoista kypäräpuhelintsydeemeissä... Niin, ja tietty tuo MP3 soitin on jollekin ihan miellyttävä ominaisuus

Onkos tuosta Zumosta olemassa myös muita(=halvempia) versioita ?. Näin jossakin mallimerkinnät 500 ja 450...

Kuinkahan nuo eroaa Zumo 550:stä ?.
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
    Lainaa (mursu @ Syys. 01 2007,07:38) kirjoitti
    Lainaa (TeeVee @ Syys. 01 2007,07:33) kirjoitti

a) kohta tulee täytettyä
    b) kartta on kattava *länsi ja keskieuroopassa, baltiassa sanoo kattavansa major urban areas, puola, tsekki, slovakia, unkari, romania bulgaria ja kroatiassa samoin... Yllättäen kreikkasta ei mitään hajua ainakaan tuon esitteen mukaan
    c) karttapäivitystä ei ole ton mun laitteen aikana vielä tullut, mutta *käsittääkseni se on ladattavissa netistä, samoin laitteen ohjelmistot

Onkos tuosta Zumosta olemassa myös muita(=halvempia) versioita ?. Näin jossakin mallimerkinnät 500 ja 450...

Kuinkahan nuo eroaa Zumo 550:stä ?.
    550:ssä on vakiona euroopankarttaohjelma sisällä ja 500:ssa pelkästään pohjoismaat. Jotain muutakin eroa muistaakseni oli, mutta helpoiten löydät ne täältä: Marinea verkkokauppa .
    Siinä samalla sivulla myös pelkästään autokäyttöön tarkoitetut laitteet.

Itselläni on Zümo 550 ja olen tyytyväinen sen toimintaan. Olen ladannut muistikortille myös lomamatkan kuvat, helppo näyttää kaverielle fotoja. Bluetooth toimii jos vaan muut vehkeet on ajan tasalla. Itselläni Nolanin NCom ei oikein vörkkinyt, mutta vika ei ollut Zümon.
    Itse tilasin juuri viime viikolla Saksasta Zumo 500:n. Autotelinettä siinä ei ole mukana joka on taas kalliimmassa Zumo 550:ssa. Saksasta kun tilasin, niin esiasennetut kartat ovat alueelta Saksa, Tsekki ja Itävalta, mukana tulee sitten DVD:llä koko euroopan kartat.

Hintaa tuotteelle tulee kotiin kannettuna 468 € ja sentit päälle. Itse en autokäytössä tarvitse navia, kun ei autoa ole Säästyy nekin rahat mopoon... Nyt pitää sitten ruveta katselemaan Touratechin kiinnitysvermeitä zumolle..
    Terve!
    Itellä oli samanlainen pohdinta käynnissä alkuvuodesta ja
    päädyin nuvi 350:seen. Jaa miksi?

+hinta
    +baltian maat
    +mp3-soitin
    +lisäkortti mahdollisuus
    +koko
    +äänilähtö
    +akku

Nyt myöhemmin aatokset ko. laitteesta:
    Kesällä tuli käytyä 3 viikkoa Euroopassa; Baltian kautta Italiassa ja Ruotsin kautta takaisin..

+laite toimi koko reissun ajan mainiosti
    +ei jumittanut
    +akun kesto riittävä, vaikka itsellä suurimmanosan lataus pyörästä
    +kartat valmiina (eurooppa+baltia) gps:n omalla muistilla, joten kortti tyhjä omalle hömpälle (musiikkia)
    +karttoja voi latailla lisää

-ei saa ladattua pc:llä haluamaansa reittiä gps:ään.
    -ei vedenkestävä, mutta minulla se tankkilaukussa--->nou problem

---->minulle ainakin aivan riittävä kapistus...en näe syytä maksaa lisähintaa Zumoon nähden.

edit: kirjotushäröt

Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
    Lainaa (pikkupeka @ Syys. 03 2007,08:22) kirjoitti
    Terve!
    Itellä oli samanlainen pohdinta käynnissä alkuvuodesta ja
    päädyin nuvi 350:seen. Jaa miksi?

+hinta
    +baltian maat
    +mp3-soitin
    +lisäkortti mahdollisuus
    +koko
    +äänilähtö
    +akku

Nyt myöhemmin aatokset ko. laitteesta:
    Kesällä tuli käytyä 3 viikkoa Euroopassa; Baltian kautta Italiassa ja Ruotsin kautta takaisin..

+laite toimi koko reissun ajan mainiosti
    +ei jumittanut
    +akun kesto riittävä, vaikka itsellä suurimmanosan lataus pyörästä
    +kartat valmiina (eurooppa+baltia) gps:n omalla muistilla, joten kortti tyhjä omalle hömpälle (musiikkia)
    +karttoja voi latailla lisää

-ei saa ladattua pc:llä haluamaansa reittiä gps:ään.
    -ei vedenkestävä, mutta minulla se tankkilaukussa--->nou problem

---->minulle ainakin aivan riittävä kapistus...en näe syytä maksaa lisähintaa Zumoon nähden.

edit: kirjotushäröt
    Kuulostaa vähän siltä, mitä itselläkin on kriteerinä.

Millä tarkkuudella Baltian maissa ja Puolassa nuo kartat toimi... ei varmaan ainakaan eksymään pääse ?.

Oliko reitti esim. Puolan halki sitä mitä pikin olla ?. Entä Viro; löytyykö katujen nimiä muualtakin kuin Tallinnasta ?.
    itsellä myös ollut garmin ja erittäin tyytyväinen ollut. Virossa kaupungeista on vain tallinna täydellisenä, sen lisäksi päätiet.

Jos tarvit navigaattoria paljon niin kannattaa satsata enemmän. Olen omistanut monenlaisia navigaattoreita ja tarvitsen sitä töissä päivittäin ( 700 osoitetta / vuosi ). MP käyttö on satunnaista. Jos haluat tosi hyvän josta on iloa vuosiksi, autoon ja mp käyttöön, niin osta Garminin Street Pilot 2720, 2730, tai 2830 lisäominaisuuksista riippuen. Kerran se vaan kirpaisee. Jos käyttö on satunnaista, niin osta Zumo.
    Same shit, different day.
    Lainaa (pomppe1 @ Loka. 11 2007,20:20) kirjoitti
    Jos käyttö on satunnaista, niin osta Zumo.
    Miksi satunnaiseen käyttöön zumo? Itse olen ollut siihen tosi tyytyväinen sekä auto- että mp-käytössä. Jostain syystä BT-yhteys puhelimeen katkeaa joskus, mutta se voi olla Nokialaisen vika.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
    Mulla on nüvi 300, joka on 350:n versio suppeammilla kartoilla. Suurimpana miinuksena pidän sen ettei laite osaa piirtää reittilogia, eli et voi esim ottaa reittiä tietokoneelle talteen myöhempää ihmettelyä varten.. Muuten ihan ok peli, perille löytää, ja mukavan pieni laite ja akkukin kestää 2x paremmin mitä tom tomin vastaavissa.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Paras hinta-laatu suhde lienee Fujitsu Siemensin Pocket Looxissa. Vaikka siinä puutteensa onkin, muttei myöskään hinta hirvitä.
    itellä nyt vaihtoehtoina zumo 550 tai rider 2. rideriin saa ladattua reittisuunnitelman käytännössä suoraan googlemapsista, which is nice. sekoittakaa toki pakkaa ja kertokaa onko zumoon mahdollista tehä reitti yhtä helposti?
    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 06 2008,07:50) kirjoitti
    itellä nyt vaihtoehtoina zumo 550 tai rider 2. rideriin saa ladattua reittisuunnitelman käytännössä suoraan googlemapsista, which is nice. sekoittakaa toki pakkaa ja kertokaa onko zumoon mahdollista tehä reitti yhtä helposti?
    Zumossa ton voi hoitaa mukana tulevalla ohjelmalla jonka avulla myös ladataan kartat.

Positiivinen puoli oli että ainakin zumossa oli valmiina POI:na euroopan majapaikat, ruokapaikkoja, bensa-asemat yms. (okei, ei tietystikään kaikki, mutta sanotaanko näin, että riittävästi minulle.) Suosittelen vahvasti 550 ostamista 500 sijaan. Etuina suurempi sisäinen muisti, eli euroopan kartat mahtuvat 550 sisäiselle muistille kun 500 ne joutuu asentamaan muistikortille. Pikku vika, mutta aiheuttaa ikävää käynnistymisen hidastumista ja vie tilaa muistikortilla olevalta musiikilta... Sen lisäksi mukana tuleva autoteline maksaa yksinään ostettuna enemmän kuin hintaero on.

Itse ostin aikanaan 500 kun luulin etten autoa hommaa. No yllättäen auto tarvittiin työasioiden takia jo parin kuukauden päästä. Joten jos oot ostamassa zumoa, etkä autotelinettä tarvitse, niin voisin sen sitten ostaa sinulta... ;)
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Mulla Tom Tom Rider II, erinomainen laite ja netistä saa ilmaiseksi erilaisia lisäsoftia ym. ym..
    Mulla Tomppa, ja ihan hyvin on toiminut ainkin etelä suomessa, jossa sitä on tahan mennessä käytetty.
    Kesällä edessä euroopan reissu ja sitä ennen pitäisi hommata euroopan kartat. Sitten sen näkee kunnolla miten toimii.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

Yamaha FJR 1300A -08
    Mitäs eroja Riderissa on vedenpitävyyden ja MP-telineen lisäksi Tomtom One 3rd edition Europeen? Hinnassa on eroa 300 euroa.
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
    Lainaa (Juutana @ Touko. 06 2008,08:32) kirjoitti
    Joten jos oot ostamassa zumoa, etkä autotelinettä tarvitse, niin voisin sen sitten ostaa sinulta... ;)
    noni. sitä saa mitä tilaa eli tulit ja sotkit pakkaa ;) oon tähän asti ollu vahvasti rider kakkosen kannalla mutta jos sulle sais myytyä oksettavan kovaan ylihintaan joutilaat härpäkkeet zumosta ni... autolla meen aina suoraan pisteestä aa pisteeseen bee. on toi kotilolla liikkuminen niin tylsää et matkat haluu hoitaa nopeinta mahdollista reittiä ja sillon ei navia tartte. asia vois olla toinen jos ois kähee piili... mutta kun ei ole
    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
    Lainaa (nostalgia @ Touko. 06 2008,10:10) kirjoitti
    Mitäs eroja Riderissa on vedenpitävyyden ja MP-telineen lisäksi Tomtom One 3rd edition Europeen? Hinnassa on eroa 300 euroa.
    Onessa on MapShare, joka Riderista puuttuu
  20.  
    Tein omaan tomppaani TomTom Home:n ehdottaman aplikaatio päivityksen ja nyt on Riderissakin MapShare.
    Honda CBF600S '06 -> Yamaha FZS-1000 '04 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '12