Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    Onko kellään ollut semmosta ongelmaa että lämmöt ei nouse? Omassa cbr 600f:ssä(-96) ei nouse lämmöt ajossa kuin vähän vaikka ajaa kovilla kierroksilla(mittarin viisari nousee n. puoli senttiä). Jos paikallaan huudattaa niin silloin lämmöt kyllä nousee. onko normaalia? Missä vaiheessa flektin pitäis lähteä pyörimään ku mun pyörässä mokoma puhallin ei liikahdakkaan vaikka lämpömittari viisari nousee lähelle punaista? Olen ottanut flektin irti ja kokeillut että toimiiko se ja kyllä se toimi vaikka olikin aluksi vähän jumissa. Liekkö vika sitten anturissa.
    CBR 600F
  2. #2
    :orgmp:
    tuttu ilmiö muissakin koneissa.vaihda uusi termostaatti.ja flektin anturan voit testata vaikkapa kuumailma puhaltimella.
  3. #3
    Lainaa (hondaxx @ Touko. 02 2008,11:56) kirjoitti

    tuttu ilmiö muissakin koneissa.vaihda uusi termostaatti.ja flektin anturan voit testata vaikkapa kuumailma puhaltimella.
    Flektin vika selvisi. Sulakepesässä oli kosketus häiriö. Voisiko lämpöongelmaan vaikuttaa se että pyörä on tuotu saksasta ja siinä voi olla eri termostaatti mitä ns. suomipyörissa. Voihan se olla että ns. vika onkin ominaisuus. siis suomen nopeuksilla ei lämmöt pääse nousemaan.
    CBR 600F
  4. #4
    Kovemmissa nopeuksissa lämmöt vain laskee vs. kaupunkiajo, jossa ei paljon ilma virtaa. Vaihda se termostaatti nyt vaan, ei tuossa paljon muuta voi olla.
  5. #5
    Lainaa (arvola @ Touko. 02 2008,17:09) kirjoitti
    Voisiko lämpöongelmaan vaikuttaa se että pyörä on tuotu saksasta ja siinä voi olla eri termostaatti mitä ns. suomipyörissa. Voihan se olla että ns. vika onkin ominaisuus. siis suomen nopeuksilla ei lämmöt pääse nousemaan.
    Eipä kai niissä erilaisia termostaatteja ole...

    Hieman alle puolen välin pitäis lämmöt mittarin mukaan ko. laitoksessa nousta, maantie ajossa. Kaupungilla lämmöt kyllä nousee ja parinkymmenen minuutin pyörittelyn aikana flekti varmasti alkaa pyörimään, siis jos se toimii kunnolla.

    Uusi termostaatti maksaa n.50€ ja helppo vaihtaa. Itellä oli juuri 600F Cebarissa termostaatin neula/ohjuri jumittanut ja oli siis kokoajan auki, eikä lämmöt juurikaan noussut...
    Viisas pääsee vähemmällä!
  6. #6
    Juu ,uusi termari. Kylmällä koneella ajaessa tulppia alkaa pimentyä.
    Mopoilua vuodesta -74
    Suzuki Hayabusa vm 2004

    Oi järki hoi,älä tuhoa luovaa hulluutta !
  7. #7
    Lainaa (arvola @ Touko. 02 2008,17:09) kirjoitti
    Flektin vika selvisi. Sulakepesässä oli kosketus häiriö. Voisiko lämpöongelmaan vaikuttaa se että pyörä on tuotu saksasta ja siinä voi olla eri termostaatti mitä ns. suomipyörissa. Voihan se olla että ns. vika onkin ominaisuus. siis suomen nopeuksilla ei lämmöt pääse nousemaan.
    Termarivialta se vaikuttaa ja kyllä ne lämmöt Suomessakin nousee normaaliin, ollaan kuitenkin Euroopassa. Omani (siis Saksasta tuotu) lämpenee ihan OK. Peruslaite = perustoiminnot. Virtalukko ei ainakaan ole sama vaikka muu pyörä on... Huomasin kun teetin uuden avaimen.
  8. #8
    Itellä on vähän samaa vikaa havaittavissa. Täytyy vissiin vaihtaa termari tohon.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  9. #9
    Hmm.. Liekö samaa vikaa itsellänikin. Näyttää että lämmöt eivät suuremmin nouse vaikka ajelee, vai jäähdyttääkö vesisade ja ajoviima näin tehokkaasti... Höyryä kyllä pukkasi pysähdyttäessä jonkin verran syylärin suunnalta, mutta mitään vuotoa tms en huomannut. Liekö vesikeli sitten syy tuohon.

    Kestää vielä hetken oppia että mikä on normaalia käyttäytymistä ja mikä ei...
    <span style='color:Sea Blue'><span style='font-size:7pt;line-height:100%'></span></span>
  10. #10
    Lainaa (PPi @ Kesä. 10 2008,20:07) kirjoitti
    Hmm.. Liekö samaa vikaa itsellänikin. Näyttää että lämmöt eivät suuremmin nouse vaikka ajelee, vai jäähdyttääkö vesisade ja ajoviima näin tehokkaasti... Höyryä kyllä pukkasi pysähdyttäessä jonkin verran syylärin suunnalta, mutta mitään vuotoa tms en huomannut. Liekö vesikeli sitten syy tuohon.

    Kestää vielä hetken oppia että mikä on normaalia käyttäytymistä ja mikä ei...
    Itellä ei ainakaan sateella nouse lämmöt kuin C:n kohdalle. Aina perille päästyäni muutaman minuutin käyttänyt pyörää lämpimämmäksi ennen sammuttamista. Vesihöyryä tulee siinä samalla niin paljon, että mittarit, pleksi ja peilit huurtuu.
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  11. #11
    Jopas on, kun mullakin on epäilys ettei kone käy tarpeeksi kuumana. Neula nousee maantieajelussa hieman katkoviivan kohdan yli mutta ei paljoa.. muistelisin että se ennen nousi ylemmäs
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  12. #12
    uus termari on jo hankittu mutta en oo kerenny vaihtamaan sitä, raportoin tänne kuinka kävi kunhan oon vaihtanu sen.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  13. #13
    Mulla oli sama pyörä vielä vuosi sitten, siinä oli termari jumittunut auki asentoon => uusi tilalle ja toimii. Tulee vaihdettua nesteet samalla vaivalla, ei paha rasti...
  14. #14
    Mistä ootte nuita termostaatteja ostanu? Hondan alkuperäinen maksaa n 50 ja stormin hinnasto näyttää hinnaksi 29 mutta niiltä on loppu ja kestää 4 viikkoa tilata
  15. #15
    Kuussatkussa muuten flekti lähtee tosi myöhään jokatapauksessa mukaan. Itte kerran ällistyin, kun 1.5 vuotta vanha Honda Helsingin ruuhkassa päätti heittää nesteet pellolle, eli pääs niin lämpimäks ettei flekti ehtiny paikkaa tilannetta. Sillon oli kyl todella kuuma, enkä usko, että nykyisen "ilmastonlämpeämisen" aikana ees niin kuumia kesäpäiviä on, siis ainaki jos ulos kattoo...
    CBR 1000F -89
  16. #16
    Noniin. Ostin uuden termarin, asensin sen ja vaihdoin uudet nesteet. Ei vaikutusta. Lämmöt ei nouse ajossa vieläkään paljon sen alimman viivan yläpuolelle. Kun ajon jälkeen ottaa liikkeelle lähtöjä ja antaa kierroksia niin lämmöt nousee. Tulppia ei ole kyllä pimentynyt niinkuin aiemmassa viestissä tuumailtiin.
    CBR 600F
  17. #17
    Oliko se vanha termari auki asennossa kun otit veke ? Eli silloin se on sökö.
  18. #18
    Osaiskohan kukaan sanoa mikä mulla on ku vaihoin termarin niin nyt lämmöt heittelee entistä enemmän. 120 km/h ajaa niin viisari ei nouse yli sen ala viivan. Kaupungissakin tuntuu että ei meinaa nousta lämmöt ollenkaan. Ilmaa jossaki?

    Taitaa olla tuo entinenki termari ehjää sorttia eli turha ostos tuli tuostaki Jos joku tarvii uutta termaria niin huudelkaa niin multa saa pientä korvausta vastaan. Testaan vaan eka että tuo vanha toimii ihan oikeen.
  19. #19
    Lainaa (arvola @ Heinä. 11 2008,11:16) kirjoitti
    Noniin. Ostin uuden termarin, asensin sen ja vaihdoin uudet nesteet. Ei vaikutusta. Lämmöt ei nouse ajossa vieläkään paljon sen alimman viivan yläpuolelle. Kun ajon jälkeen ottaa liikkeelle lähtöjä ja antaa kierroksia niin lämmöt nousee. Tulppia ei ole kyllä pimentynyt niinkuin aiemmassa viestissä tuumailtiin.
    Oon tässä päissäni miettinyt että kuuluuko noiden lämpöjen tällaisilla ilmoilla edes niin nousta... Nyt lämpöisimpinä päivinä mitä on ollut, on leppoisassa maantieajossa lämmöt nousseet jo lähelle puoliväliä. Mutta sadepäivänä tai muuten viileämmällä kelillä ei juuri yli alaviivan nouse, ellei sitten ajele vain kaupunkikruisailua.
    <span style='color:Sea Blue'><span style='font-size:7pt;line-height:100%'></span></span>
  20. #20
    Nyt jonnin verran katellu nuita lämpöjä termostaatin vaihdon jälkeen niin tuntuu että tuo mun mittari näyttää mitä sattuu. Normi ajossa viisari nousee ala viivalle ja kaupungissa tuonne puoleenväliin puhallin alkaa jäähdyttään pikkusen yli puolenvälin eli lämmöt ei kovin helposti voi etes mennä mittarin mukaan tonne punaselle. Ennen muistelisin että melkeen punarajalla lähti puhallin pyöriin mutta nyt tuossa puolessavälissä

    Onko muilla samanlaista "ongelmaa"?
  21. #21
    kyllä se puhallin lähtee pyörimään yleensä vähän alle puolenvälin
  22. #22
    Reveressä sama ominaisuus: Normiajossa viisari värähti ehkä max. ekalle 1/3 asteikosta ja flekti hyppäsi kehiin vasta sillä vikalla 1/3 (jonokökkimistä tai kaupunki-cruising). Sadekelillä tai muuten vilposilla lämpömittari ei sitten noussut juuri lainkaan, kaupungissakaan hyvä että 1/2 väliin asteikkoa Sittemmin mopon merkki ja malli vaihtu, lämpökäyttäytyminen ei juurikaan. Eli eiköhän tuo aika normaalia sitten ole
    - Pyörä myyty jo pois -
  23. #23
    jep ei se mittari saakaan nousta muute jotain vikaa...
    yleensä sen mittarin saa nousemaan vain paikoillaan ollessa
    ajossa ei saa nousta yli 1/4:san
    tai sitte pitää olla tooodella lammin huom yli 30+
  24. #24
    Lainaa (Timjuh @ Heinä. 15 2008,16:40) kirjoitti
    Oliko se vanha termari auki asennossa kun otit veke ? Eli silloin se on sökö.

    vanha termari ei ollut auki eli olisi sen pitänyt toimia.
    CBR 600F
  25. #25
    Riippuu vähän miten se lämpömittarin anturi on sijoitettu Hondassa.

    Itsellä se anturi on Kawassa termarikotelossa termarin jälkeen, eli normaaliajossa kun termari on ilmeisesti kiinni ei anturi juuri lämpene. Sitten kun pysähtyy ja hetken päästä termari aukeaa, niin lämpömittari pomppaa puoleen väliin. Se ei siis näytä oikein koneen lämpöjä, vaan sen termarikotelon kylmemmän puolen lämpöä. Miksi se on noin epäloogisesti, enpä tiedä.

    Flektin anturi on sitten erikseen, eli sen toiminta ei riipu suoraan lämpömittarin lukemasta.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  26. #26
    Nää 2 rattaiset sitten eroaa autosta melko paljonki ku autossa mulla on lämmöt kokoajan puolessa välissä säällä ku säällä. Popottimessa sitten heiluu miten sattuu

    No nyt tietää olla seurailematta sitä viisaria.
  27. #27
    Samaa on mullakin tuossa cbr:ssä ettei lämpöjä saa nouseen ku huudattamalla sen kymmenen minsaa yli 5000rpm. Sen jälkeen kyllä lämmöt pysyy ylhäällä tyhjäkäynnilläkin mutta ajaan ku lähtee niin lämmöt tippuu taas melko alas. Kai se vissiin sitten on normaalia kun monella noin tekee. Ens talvena tosin pitää paremmin tarkistella tuo termostaatin toiminta. On kyllä outoa tosiaan tuo että pyörien koneet käy alilämpösenä termostaatista huolimatta. Autoissa kumminkin kun talvikelistä huolimatta pysyy lämmöt normaaleissa.
  28. #28
    Nostanpas tätä ketjua vähäsen, kun liippaa läheltä omaa lämpenemiskysymystä.

    Eli pyöränä on cbf600s -04 ja näillä keleillä lämmöt nousee vain C:n ja keskiviivan puoliväliin. Paikoillaan kierrättämällä lämmöt nousee mittarin keskiviivalle ja pysyy siinä. Mutta heti ajamaan lähdön jälkeen (myös taajamakruisailussa) lämmöt putoaa. Onko keli siis vielä liian kylmä, ettei kone jaksa lämmetä kunnolla?

    Kylmän koneen käynnistyksen jälkeen kokeilin myös välillä jäähdyttimen lämpötilaa kädellä ja se alkaa lämpenemään jo melko nopeasti käynnistyksen jälkeen. Vuotaako siis termostaatti vai onko näiden termostaateissa pieni reikä jatkuvasti auki jäähdyttimelle ja siten lämmittäis tuota jäähdytintä?

    Huomenna olis pidempi reissu tiedossa, joten ajattelin peittää osan jäähdyttimestä pahvilla.
    Honda Magna 750C -99
    Honda cbf 600 s -04 (Myydään)
  29.  
  30. #29
    Taitaa olla ihan normaalia näillä keleillä.
    Katsoppa sitten kun on kesä kuuma ja pysähtelet tiheään liikennevaloissa, silloin varmasti riittää lämpöä
    Oma pyöräkin lämpiää kyllä kun on paikoillaan käymassä mutta heti kun lähtee liikkeelle niin lämmöt putoaa suht alas.
    Älä korjaa ehjää....