Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    Elikkäs uus kaveri kiihkeenä aloitin uuden harrastuksen mutta nytten hetken kokeiltuani kompastuttuani ja takas mongittyäni joudun todeta että ehkä joskus toisten ei ollut tarpeeksi mielenkiintoa ajeluun vaikka se nuorempana maistuikin Noh mutta fillarille on etsitty uusikoti ja vieläkun muutkin roippeet sen löytäisi anyways oli kiva nähdä käydä hidastelemassa pk ajelulla ja kokeilla tätäkin huiman hienoa harrastusta Kiitos ja hyvät jatkot elkää ajako itseänne hengiltä!



    Can-Am Outlander 1000 XT 2012
  2. #2
    paljos mp-uralla ehti tulla kilsoja ?
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  3. #3
    Lainaa (Tribu @ Huhti. 23 2008,20:14) kirjoitti
    Elikkäs uus kaveri kiihkeenä aloitin uuden harrastuksen mutta nytten hetken kokeiltuani kompastuttuani ja takas mongittyäni joudun todeta että ehkä joskus toisten ei ollut tarpeeksi mielenkiintoa ajeluun vaikka se nuorempana maistuikin Noh mutta fillarille on etsitty uusikoti ja vieläkun muutkin roippeet sen löytäisi anyways oli kiva nähdä käydä hidastelemassa pk ajelulla ja kokeilla tätäkin huiman hienoa harrastusta Kiitos ja hyvät jatkot elkää ajako itseänne hengiltä!
    Hyvää jatkoa sinulle myös muitten harrastusten parissa !



    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  4. #4
    Kokeile ihmeessä dokaamista. Se sopii hyvin aika monille. Äidinkieli on myös loistava harrastus.
    Kawasaki VN1500 Classic
    "Ken vitsaa säästää saa kaatumataudin"
    "Vitsit vähissä, ihan naurattaa"
  5. #5
    Itellä on sama vaihde päällä. Yhden kuolonkolarin nähneenä oon ajatellut myös jättää tämän rakkaan harrastuksen. Pyörä menee ens viikolla myyntiin ja kokeillaan jos löytyis Audi TT Roadsteri kesäksi...Avoautoilu voisi olla pop...!
    Wallu
  6. #6
    Tää on surullista otan osaa päätökseenne... Ei vaan pysty käsittään
    En jaksa ajatella, kirjoitan siksi mitä sattuu, joskus sekin sattuu.
  7. #7
    Lainaa (Waltsu407 @ Huhti. 23 2008,20:50) kirjoitti
    Itellä on sama vaihde päällä. Yhden kuolonkolarin nähneenä oon ajatellut myös jättää tämän rakkaan harrastuksen. Pyörä menee ens viikolla myyntiin ja kokeillaan jos löytyis Audi TT Roadsteri kesäksi...Avoautoilu voisi olla pop...!
    Kokeilin viimekesänä autoilua..ei onnistunnu vieroitus...vaikka oli talossa pikku gs500.

    Vaihdoin RR:n AMG meseen..ei se vaan uponnu...
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  8. #8
    Eihän siinä mitään, aikansa kutakin. Jää vaivaamaan, jos ei kokeile. Toivottavasti motoristimyönteinen asenne on ja pysyy kuitenkin.
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  9. #9
    Parikymmentä tuhatta km mp:n tangossa 3v aikana taitaa riittää myös itelleni. Katotaan. jos vaikka innostuis uudelleen kun käy kokeilemassa tonnista kyykkyä tän nykysen zeta 750 sijaan.
    Only way to feel the noise, is when it's good and loud.
    Z750
  10. #10
    Vähän tympäsee nykyinen cbr 600 vaikka en tänä keväänä ole metriäkään kerennyt vielä ajaa
    Kokeillaan loppukesästä jos tonninen toisi lisää intoa
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  11. #11
    Lainaa (Waltsu407 @ Huhti. 23 2008,20:50) kirjoitti
    Itellä on sama vaihde päällä. Yhden kuolonkolarin nähneenä oon ajatellut myös jättää tämän rakkaan harrastuksen. Pyörä menee ens viikolla myyntiin ja kokeillaan jos löytyis Audi TT Roadsteri kesäksi...Avoautoilu voisi olla pop...!
    On muuten sitten tylsä auto. 1.8T etuvetona jaksaa kiinnostaa illan ja 3.2 DSG pari kuukautta. Avona taakse ei näe sitten mitään ja tämmönen 185/100 kokonen mies kun hyppää puikkoihin kabiini on sitten täysi. Toki tilavampi kuin biimerin Z4 missä joutuu ajamaan penkki maksimi takana ja polvet ratissa tai kojetaulussa sullottuna.

    Toki avossa on aina avon hyvä fiilis.
    Suzuki GSX 1400
    Hayabusa Gen 2
    MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
  12. #12
    Lainaa (Skeleton @ Huhti. 23 2008,23:01) kirjoitti
    Eihän siinä mitään, aikansa kutakin. Jää vaivaamaan, jos ei kokeile. Toivottavasti motoristimyönteinen asenne on ja pysyy kuitenkin.
    On ja pysyy ja ei sitä tiedä jos vaikka sit kesän parin päästä kokeilis uudeleen nyt pitäneen vaan toipua tästä lyhestä kokemuksesta joku niitä kilsoja kyseli ei kerennyt kun 600km tulla mut se riitti todisteleen että jos ei nyt oo sit mun juddu enään tai ainakaan nyt.
    Can-Am Outlander 1000 XT 2012
  13. #13
    Ittellä tahtoo olla niin että aikansa kutakin. Nuorena kalastin kunnes se meni niin vakavaksi väline urheiluksi että lopetin. Sitte tuli veneet ja viimeisenä F4 kilpuri, tosin ajelin vain omaksi ilokseni. veneiden jälkeen tuli Moottori kelkat mutta lumen puutteen vuoksi ne vaihtui Rc-lennokkeihin ja koptereihin. Siinä sivussa ajelin pyörällä 12-14tkm vuodessa ja nyt alkaa innostus loppumaan lennokki hommaan ja pyöriin. Ei ole enää sitä poltetta lähteä ajeleen ja kun pihassa on autoki millä mennä töihin niin sillä tulee mentyä. Pyörän vaihto piristäs ehkä vähän taas mutta kun ei saa nykyistä kaupaks millään.
  14. #14
    Pitkälti samaa. Eka kevät, kun polte ajamaan ei oo valtava. Kyllä tolla rahalla tekis paljon muutakin...
    Saas nyt nähä.
  15. #15
    Juu... En mäkään tässä mitään vielä lukkoon ole lyönyt. Joko uus pyörä tai kakkosauto. Kaikkeen kyllästyy ja kerkee tottuu. Paitsi jääpuikkoon persiissä.

    Kävin tos just täl viikol kokeilemas tuota TT 1.8 T quattroa 168 kW versiota. Siihen sitten lastua ja isompaa ahdinta jne niin lakkaa olemasta tylsä. Pyörä on kumminkin pyörä, mut tässä vaihetta elämää ei ole varaa pitää kumpaakin. Pitää varmaan luopua emännästä...Hmmmmmmm....
    Wallu
  16. #16
    Lainaa (Tribu @ Huhti. 23 2008,20:14) kirjoitti
    Elikkäs uus kaveri kiihkeenä aloitin uuden harrastuksen mutta nytten hetken kokeiltuani kompastuttuani ja takas mongittyäni joudun todeta että ehkä joskus toisten ei ollut tarpeeksi mielenkiintoa ajeluun vaikka se nuorempana maistuikin Noh mutta fillarille on etsitty uusikoti ja vieläkun muutkin roippeet sen löytäisi anyways oli kiva nähdä käydä hidastelemassa pk ajelulla ja kokeilla tätäkin huiman hienoa harrastusta Kiitos ja hyvät jatkot elkää ajako itseänne hengiltä!
    Miksi pitäisi tykätä siitä mistä muut??? Tää ei ollut sun juttu...
    Pelko pois. Kaikki me täältä lähdetään...
    Joten hengiltä mennään, ajamalla tai muuten.
    Kivaa kuitenkin olisi kiva olla, enimmän aikaa mieluusti .
    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  17. #17
    Lainaa (Waltsu407 @ Huhti. 23 2008,23:27) kirjoitti
    Juu... En mäkään tässä mitään vielä lukkoon ole lyönyt. Joko uus pyörä tai kakkosauto.
    Kokeile kilvetöntä ratapyörää. Ratapyöräily antaa melko turvallisesti mahdollisuuden ajaa suht kovaa, ainakin tieliikenteeseen verrattuna. Samalla toteaa ratahomman vaikeuden ja nautittavuuden kun huomaa oppivansa uusia asioita.

    Audi TT tietty pitää kesäksi hankkia ratapyörän lisäksi.
    .
  18. #18
    Kaikista ei ole motoristeiksi . Se on pakko hyväksyä...
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  19. #19
    RvN
    Kiva kun kävit ja tervetuloa uudelleen.

    Siitä kiva laji, että sen voi lopettaa heti kun haluaa.
  20. #20
    Mulla taas lopahti autoharrastus kolmisen vuotta sitten, kun niiden säilytys on hankalampaa eikä ne oikein liikahtanut minnekkään (380hv/1500kg).. Täytyy myöntää, että onhan tää mopoilu riistäytynyt vähän käsistä (8 prätkää), mutta oli (on) mulla autojakin aina 3-5kpl (nyt vain 4).

    Perhe voisi olla sellainen syy, että joutuisin harkitsemaan harrastuksesta luopumista, mutta onneksi vaimokin ajaa (ja ei ole lapsia), jolloin se on epätodennäköistä. Kissat ei ole vielä alkaneet määräilemään meidän kotiintuloaikoja.

    Tietysti taloudellinen puolikin voisi iskeä, jolloin kyllä jemmaisin ainakin yhden museopelin harrastuksen jatkamiseksi.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  21. #21
    sehän on suuri virheluulo, että kaikki pitäisivät moottoripyöräilystä, tai edes pystyisivät siitä nauttimaan.

    nyt muoti-ilmiönä tuhannet ovat hommanneet pyöriä ja sittemmin ajaminen jäänyt vähemmälle.

    hommashan kaikki rullaluistimiakin pari vuotta sitten. ja sitä ennen kävelysauvoja, mutta kyllä ne tosiharrastajat ja ne jotka hommasta nauttii jää jäljelle.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  22. #22
    Kotimaassa ajelu kyllä puuduttaa ja olisin itsekin jo lopettanut koko touhun jos en olis aikanaan tuota mp-matkailua keski- ja etelä-eurooppaan aloittanu. Siitä on tullu koko touhun suola ja aina odottaa kesää kuin hullu että pääsee taas reissuun. Ja harrastus maistuu hyvälle...

    Siellä euroopan puolella saa päästellä reippaammin niinkuin nykyiset pyörät on luotuja kulkemaan ja muutenkin aina näkee ja oppii uutta elämästä ja elämisestä kun käy muissa kulttuureissa. Ja kun kulkee prätkällä niin tutustuu helposti paikallisiin. Suosittelen sille joka ei ole käynyt prätkällä reissussa ulkomailla ja ajattelee lopettavansa koko touhun, vielä panostamaan kerran mukavaan reissuun missä ajetaan hienoja mutkateitä Saksassa,Sveitsissä, tai Alpeilla ym. muuta mukavaa, voi mielikin muuttua koko lopettamisen suhteen. ..siinä löytää uuden ulottuvuuden harrastukseen.
  23. #23
    Lainaa (jaket @ Huhti. 24 2008,10:14) kirjoitti
    sehän on suuri virheluulo, että kaikki pitäisivät moottoripyöräilystä, tai edes pystyisivät siitä nauttimaan.

    nyt muoti-ilmiönä tuhannet ovat hommanneet pyöriä ja sittemmin ajaminen jäänyt vähemmälle.

    hommashan kaikki rullaluistimiakin pari vuotta sitten. ja sitä ennen kävelysauvoja, mutta kyllä ne tosiharrastajat ja ne jotka hommasta nauttii jää jäljelle.
    Näinhän se on ja hyvä niin. Kaikkea voi kuiten aina kokeilla.

    Noh, toistaiseksi itteeni on vielä mopoilu kiinnostanut, toisin kuin kävi rullaluistimien kanssa (hrrr..)

    Ainoo mikä mopoilussa tökkii tällä hetkellä on kylmät ilmat ja ropaaminen
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  24. #24
    Lainaa (Athene @ Huhti. 24 2008,09:15) kirjoitti
    Kaikista ei ole motoristeiksi . Se on pakko hyväksyä...
    Joo. Eivat vaan tajua lopettaa.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  25. #25
    Ensimmäiset taantuman merkit on näköjään ilmassa. Pyöräilyhän se usein ekana loppuu, kun massista tekee tiukkaa..
  26. #26
    Joo ja sitten ajot lopettaneet perustaa moottoripyoraton.org -saitin. Ja rapa lentää...
    Moto Guzzi Norge

    "Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
  27. #27
    Lainaa kirjoitti
    Ensimmäiset taantuman merkit on näköjään ilmassa. Pyöräilyhän se usein ekana loppuu, kun massista tekee tiukkaa..
    Saatat olla ihan oikeassa. Viime vuoden keväällä katselin tiettyjä muutaman vuoden takaisia pyöriä nettimotosta, mutta kovin oli korkealla hinnat maalis-huhtikuussakin. Syksyllä oli hintapyynnöt edelleen vähän turhan isoja, tinkivaraa tietenkin olisi ollut.

    Nyt tänä keväänä olikin sitten yllättäen taas samanlaista pyörää saatavilla syksyyn nähden jopa toistatuhatta euroa halvempaan hintaan ja valinnanvarakin oli parempi kuin koskaan! Minusta tuo kertoo sekä motoristiharrastuksen kokeilijoiden luovuttamisesta että alkavasta taantumasta.



    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  28. #28
    Sanotaan nyt ainakin omalla kohdalla, et aikansa kaikella. 7- vuotiaasta asti ollut erilaisia pyöriä ja nyt vain jotenkin alkaa tuntuu silti, et välistä jotain muuta. Autojen rakentaminen (+pyörien) on aina ollut lähellä sydäntä. Semmonen tunne et säilyis täs maailmankaikkeudes vähän pidempään, jos luopuis pyörästä. Ratapyörä vois olla kova juttu...Avoauton lisäksi... Hmmmm...



    Wallu
  29. #29
    Itsellä tässä ollut paikoin hyvin ristiriitaiset tunteet mopolla ajelusta, kun parin vuoden tauon jälkeen sain hommattua tuon kulkineen itselleni.

    Ensiksi ropasin ja korjailin sitä ihan hulluna koko talven, sitten kun vihdoin homma tuli "valmiiksi" tuli sellainen olo että tässäkö tämä nyt sitten on. Ilmat oli pirun kylmät ja pakko oli päästä ajelemaan koko ajan ja siitä sainkin tämän mukavan flunssa, josta toivottavasti voisin jo pikkuhiljaa parantuakkin.

    Todellinen syy mikä itsellä tällä hetkellä mättää, on pyörän sopimattomuus "tavalliseen" liikenteeseen. Siis ei tuollaisella pyörällä ole mitään järkeä ajaa sallittuja nopeuksia, ei ne vaan tunnu missään ja sitten kun lisätään vauhtia, kasvaa riskit hengen ja kortin menetyksestä oleellisesti - eikä kumpikaan vaihtoehto oikein houkuttele.

    Laitan viimeisen korttini rata-ajolle, jos se ei kolahda minulle on todennäköisesti edessä ainakin tästä prätkästä luopuminen. Seuraava kulkine voisi olla joku moto tms. jossa pääsisi fiilareihin myös pienemmillä nopeuksilla.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (dabster @ Huhti. 24 2008,14:45) kirjoitti
    Itsellä tässä ollut paikoin hyvin ristiriitaiset tunteet mopolla ajelusta, kun parin vuoden tauon jälkeen sain hommattua tuon kulkineen itselleni.



    Todellinen syy mikä itsellä tällä hetkellä mättää, on pyörän sopimattomuus "tavalliseen" liikenteeseen. Siis ei tuollaisella pyörällä ole mitään järkeä ajaa sallittuja nopeuksia, ei ne vaan tunnu missään ja sitten kun lisätään vauhtia, kasvaa riskit hengen ja kortin menetyksestä oleellisesti - eikä kumpikaan vaihtoehto oikein houkuttele.

    Laitan viimeisen korttini rata-ajolle, jos se ei kolahda minulle on todennäköisesti edessä ainakin tästä prätkästä luopuminen. Seuraava kulkine voisi olla joku moto tms. jossa pääsisi fiilareihin myös pienemmillä nopeuksilla.
    Tuossa on perää. Ainakin näin henkilökohtaisesta vinkkelistä.

    Mielessä on myös käynyt lopettaminen. Suurimpana syynä on tuo nykyinen liikennekulttuuri, joka on niin kovin erilaista kuin silloin aloitellessa 70-luvulla.

    Ajamisesta on nautinto kaukana, kun koko ajan pitää ajaa alle järkevän tilannenopeuden ja tuijottaa kuin hypnotisoituneena nopeusmittarin lukemaa.

    Nykyisillä pyörillä ajamisesta alkaa ilo olla kaukana, kun laitteella voisi ajaa turvallisesti - ja muiden turvallisuus huomioiden - noin tuplavauhtia rajoituksiin nähden.

    Turhauttavaa. Ainut pelastus ovat jokuset radat, mutta ympyrän kiertämisen mielekkyydessäkin ovat omat rajansa.

    Ehkä vaihdan enskaan. Samaan ratkaisuun päätyi lankomieskin, samoin perustein - Busa sai mennä ja Kotari tulla.

    Hengestä ei tässä iässä enää ole niin nuukaa - mutta kortitta ei nyky-yhteiskunnassa selviä.

    -hh-

    PS. Mopoilusta on tainnut vaivihkaa kehittyä salkkusetien ja nutturatätien oma pikku hiekkalaatikkoleikki. Eikä meikäläisellä ole kumpaakaan... nutturaa tai salkkua...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen