minkälaista haittaa / vauriota saa mahdollisesti aikaan jos sekoittaa 2 eri moottoriöljyä?
eli on semmonen tilanne että ei ole tietoa mitkä öljyt on vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja itsellä on hondan omaa öljyä, niin uskaltaako sitä lisätä vai onko vaihdettava kaikki öljyt ja suodatin?
ei millään raaskis valuttaa uusia, miltei ajamattomia öljyjä hukkaan![]()
Siis eihän sillä ole väliä mitä merkkiä öljyt on jos vaan ominisuuksilta samaa ainetta.Minä ainakin oon sekoittanu ihan huoletta eri merkkiset öljyt keskenään eikä mikää oo pamahellu.
Korjatkaa jos olen väärässä.
--GsxR:iä--
Samaa mieltä pokon kanssa. Öljyistä löytyy valtavasti vanhoja keskusteluja. Hakukenttään vaan öljy. Paljon mielipiteitä, tunnepitoisiakin. Mut, noin pääpiirteittäin niin kuin poko sanoi.
Offtopic, Itsellä nuo autot mallia motoristi, hintaluokka muutaman satasen. Kuitenkin kilometrejä tulee reippaasti, niin pyrin vaihtamaan ne muutaman kuukauden välein, aina kun alkaa tuntua et on syytä hankkiutua eroon. Tuo nykyinen yksilö syö öljyä, se palkitaan siitä antamalla pyörän vanhaa öljyä, jota onkin kertynyt useampi kannullinen. Hyvin on kelvannut, ja syytä onkin. Jos ei tuo kelpaa, niin sit ei saa mtnAivan uskomattomia kestäävät muuten, vanhat autot, tuokin ollut muutaman kerran silleen, että kun lisää 2 litraa niin tulee alarajaan. Laskenut, ettei siellä ole litraa enempää voinut olla öljyä. Ajomäärät kuitenkin parisataa km päivässä. Muutenkin, noita on ollut nyt toistakymmentä, useamman vuoden kovassa ajossa ja 1 on kerran jättänyt tien päälle, laturi meni.
Tuon nykyisen joutas muuten hävittää, kuka tarvii kesäautoa ?![]()
Joo, toista on uudet autot.Golfista alko pytyt pamahtelee ja eihän se lopulta käyny kun 2 pytyllä.
Mutta ei mitään uus motti sisää ja baanalle.
Ps. en tarvii autoa, mulla on tuolla LaDa.![]()
--GsxR:iä--
Kaikki synteettiset on sekoittamiskelpoisia. Hyvä tietysti olisi jos olisi samalla lukemalla siis esim. 10W/40, mutta ei sekään välttämätöntä ole. Jotkut väittävät että sekoittaminen saattaa lisätä öljyn kulutusta, sitä en tiedä mihin tuo perustuu, mutta perstuntumalta noin kävi yhden 300CE Mersun kanssa mulla joskus.
Retired
Ei taida noilla mainoslauseilla ihan heti mennä.(whizzz @ Touko. 01 2008,12:57) kirjoitti
![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
No ei tuo öljy kyllä kovin kallista ole jos vaihtaakin kaikki, jos ei muuten niin oman mielenrauhan vuoksi !![]()
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
Ensinnäkin, ihan kaikkia öljyjä on pirun paha vaihtaa ja toisekseen ei kai kukaan enää ole pelotellut noiden öljyjen sekoittelujen hirrrrmuisista vaaroista enää 80-luvun jälkeen! Kunhan nyt menee molemmat spekseihin ja ei kun *
Power is nothing without mojo!
Kiitos vastauksista!
itse olin ja sitä mieltä että eikai siintä haittaa ole jos sekoittaa, mutta yks kaveri kovasti väitti toista, niin jäi sitte vaivaamaan *
nyt on öljyä lisätty / sekoitettu ja hyvin toimii ainakin toistaiseksi *![]()
No eihän se kallista, kaikki suhteellista.Mun pitää tehä 4 tuntia töitä et saa vaihettua. Eli turhaan en vaihda, tarpeen mukaan.(Mopoko @ Touko. 01 2008,14:39) kirjoitti