Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Jeps, 1400-1500 kilsaa takana. Kiva peli ainakin edelliseen mopoon (vanha tenere 660) verrattuna. Ainoa oikeestaan mikä harmittaa tuossa pyörässä on ajoasento. Käypi nimittäin niskaan aika paljon. Pyörässä on touringtanko ja pleksi. Kädet on kuitenkin melkein suorina eteenpäin ja asento on niin pysty että tuuli ottaa jonkin verran kypärään, kova melu. Kun kumartuu tankkiin kiinni, hiljenee meteli. Satula on ala-asennossa, samoin jalkatapit on alarei'issä, jos ne ees on säädettävät. Olen 175 cm.

Alkuperäinen stonga - tai siis ne kulmaputket - tuli sivulaukussa mukana. Osaako joku Asian Tuntija kertoa miten tuuli ottaa vakiotangolla ja touringpleksillä tai jopa vakiopleksillä? Ja väsyykö kädet oleellisesti enemmän? En viittisi nääs hankkia vakiopleksiä ja vaihtaa tankoa ees taas ihan turhan takia...

Anssi
    Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
    Kun mulla oli 12RS -01 pyörä, niin asensin siihen raiseripalat, jotta sain stongaa ylemmäs ja lähemmäs. Tuntu hyvältä kolmisen vuotta. Sitten vaihdoin -02 malliseen ja jätin palat pois. Se oli silloin ihan ok. Ajelin molempien kanssa sekä matalalla että touring plexillä ilman ongelmia, mutta tavallinen himmennetty oli mieluisin, koska halusin hiukan ilmavirtaa ja viilennystä. Samalla vauhtikin tuntui vauhdilta. Mullon mittaa sellaset markkaseitkytseittemän.
    Nää on makuasioita ja tarttee aina kokeilla, koska pituus ei yksin ratkaise. Jalkojen, selän yms mitat vaikuttaa yksilöllisesti.
    Pistä vaan kokeillen ja hae se paras ajoasento siten.
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

Lainaa (puruskai @ Huhti. 30 2008,12:48) kirjoitti
    Jeps, 1400-1500 kilsaa takana. Kiva peli ainakin edelliseen mopoon (vanha tenere 660) verrattuna. Ainoa oikeestaan mikä harmittaa tuossa pyörässä on ajoasento. Käypi nimittäin niskaan aika paljon. Pyörässä on touringtanko ja pleksi. Kädet on kuitenkin melkein suorina eteenpäin ja asento on niin pysty että tuuli ottaa jonkin verran kypärään, kova melu. Kun kumartuu tankkiin kiinni, hiljenee meteli. Satula on ala-asennossa, samoin jalkatapit on alarei'issä, jos ne ees on säädettävät. Olen 175 cm.

Alkuperäinen stonga - tai siis ne kulmaputket - tuli sivulaukussa mukana. Osaako joku Asian Tuntija kertoa miten tuuli ottaa vakiotangolla ja touringpleksillä tai jopa vakiopleksillä? Ja väsyykö kädet oleellisesti enemmän? En viittisi nääs hankkia vakiopleksiä ja vaihtaa tankoa ees taas ihan turhan takia...

Anssi
    Vastaan vaikken perääkuulutettu A.T olekaan. Sitä paitsi oma joponi on 00-mallia, mutta taitaa olla vaikuttavilta osin sama?

Paikallaan vakio pleksi ja stongat.

oma pituus sama kuin sinulla, tosin olen varustettu apinan mallisilla ylipitkillä käsillä.

Pleksi ala-asennossa tuuli ohjautuu aika hyvin siten, ettei pahoja pyörteitä muodostu kypärään. Istuimen asennolla en ole havainnut vaikutusta. Stongat on säädettynä taakse/ylös. Melu on aivan kuten yleensä pyörissä, joissa ilma virtaa suhteellisen vapaasti kypärän ohi eli riippunee eniten kypärästä. Oma S1 on sen verran meluisa että noin muutaman tunnin kerta-ajolle olisi hyvä olla earit, mutta ei suinkaan pakollista.

Pleksi ylä-asennossa tuuli ohjautuu pahasti. Pyörteilee kypärän ympärillä hyvin ikävästi. Tähänkään ei ole ollut vaikutusta istuimen asennolla. Eli pleksi yläasentoon säädettynä nostaa ilmavirran juuri pahimmilleen kypärän ympärille. Toimii lähinnä, jos on kevään pakkasilla ollut tarvetta lämmitellä tai olen halunnut päästä sateelta suojaan.

Käsien väsyminen ei ole ollut ongelma, kunhan muistaa ettei aja käsivarret jäykistettyinä, vaan kädet lähinnä "lepäävät" tangoilla.

Summasummaarum:
    minä kokeilisin vakiotakin, ellei muu varustus toimi.
    Itse olen ajatellut hankkia kokeeksi spoileripleksin ja säätää stongat alas/eteen.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
    Lainaa (sarkka @ Huhti. 30 2008,14:22) kirjoitti
    [
    Vastaan vaikken perääkuulutettu A.T olekaan. Sitä paitsi oma joponi on 00-mallia, mutta taitaa olla vaikuttavilta osin sama?
    No enpä minäkään itseäni miksikään AT:ksi ilkeä ylentää, mutta K1200RS:n se ainoa myöskin ulkoisesti havaittava muutos tuli juuri vuosimallien -00 ja -01 välillä. Katteen yläosa ja pleksi ovat erilaiset ja siksi eivät tässä mielessä ole vertailukelpoisia. Itselläni on kokemusta jonkun vuoden ajalta -02 mallista, pituuteni on n 183...184 ja alkuperäistä pleksiä en voinut pitää ollenkaan yläasennossa, humina ja pauke kypärässä (Schuberth S1) olivat sietämättömiä. Kyllä ala-asennossakin huminaa oli jonkin verran ja sen huomasi parhaiten nousemalla seisomaan jalkatapeille, tuli melkein täydellinen hiljaisuus. Hommasin viime syksynä GT:n korkeamman pleksin ja valitettavasti Gessu-kuumeesta johtuen kokeilut jäivät varsin rajallisiksi, mutta ala-asennossa se oli niin hiljainen ja suojaava että hiukankin kosteammalla ilmalla oli ajettava kypärän pleksi auki huurtumisen välttämiseksi. Ainakin minun anatomialleni erittäin hyvin toimiva juttu eikä muistaakseni mikään erityisen kalliskaan, olisikohan ollut jotain 150 Euroa.

” It's like a Harley, except it's a great motorcycle. Ugly, though”
    "Not ugly anymore, now I have a Ducati."
    Kiitoksia vastauksista! Tutkailin tuossa tuota kiinniolevaa LSL-merkkistä touringtankoa. Näyttää pahasti siltä että kahvakilkkeet pitäisi purkaa atomeiksi irrotusta varten.. siispä liikkeeseen.. Vain muistaako joku forumilaisista sattumoisin että nuo möykyt irtoisivat kokonaisina? Sen verran olen aikaisemmin kokeilemalla rikkonut sitä sun tätä että en lähde kokeilemaan onneani ilman selvää visiota siitä miten vaihto tapahtuu..

Anssi
    Ei RS:n sarvien irroitus mikään ihmeellinen asia ole. Pari vuotta sitten purin yhden yläkolmion kun vaihdoimme etuputkien stefat ja homma oli muistaakseni jopa helppo.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Lainaa (r1150r @ Touko. 04 2008,10:37) kirjoitti
    Ei RS:n sarvien irroitus mikään ihmeellinen asia ole. Pari vuotta sitten purin yhden yläkolmion kun vaihdoimme etuputkien stefat ja homma oli muistaakseni jopa helppo.
    Et satu tarvitsemaaan ilmanputsaria ja venttiilikopan tiivistettä? Olisivat tarjolla halvalla kun jäivät jouten.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  8.  
    Nonni, orggistanko vaihdettu takaisin. Kuten uumoilinkin, ei aivan kivuttomasti mennyt. Vasemman kahvan lämppärijohto oli poikki ja kun molempien puolien johdot oli vedetty rei'istä tangon sisäkautta tupin ulkopäähän, ei auttanut kuin nyppäistä toinenkin poikki. Yläkolmion alla olevan liittimen irrotus ei auta mitään, se murkula ei mahtunut tangon rei'istä mitenkään. Pitää siis vielä purkaa kertaalleen ja juotella katkotut johdot takaisin paikoilleen tuppeihin kunhan kerkiää.

Aika outo juttu muuten, peilit ottavat kiinni pleksiin kun tankoa kääntää tarpeeksi vaikka kahvat ovat yläasennossa. Pleksi on mallia touring, normaalia leveämpi. Pitää käännellä vielä kahvoja niin että kytkin- ja jarrukahvat nousevat ylemmäs..

Ajoasento muuttui jotenkin vakaammaksi, paljon tarkempi ohjaus kuin leveällä touringtangolla. Ja kiihdtykset on mukavampia, ei tunnu enää että pitää roikkua tangosta..