Kävin teettämässä homman Tmi H. Kuuttilalla. On mielestäni ehdottomasti paras Hondan huoltomies tässä alueella varsinkin palvelun puolesta.(marza @ Kesä. 06 2008,21:41) kirjoitti
Itselläni tuo 48tkm huolto oli hieman vajaa, kun olin itse jo vaihdellut nesteitä ja öljyt hiljakkoin. Samoin tulpat olin jo itse hommannut ennemmin, joten niitä ei siis vaihdettu.
Hintaa huollolle ja termarin korjaukselle tuli alle 300, mutta nuo itse tehdyt hommat tietenkin vaikuttaa. Termari maksaa noin 50, mikä sisältyy tuohon yllä olevaan hintaan.
KevinC
VFR800VTEC, PCIII, BMC filter, avarrettu vakioputkisto.
Jep, Harri the Man hoitaa hommat pro-pohjalta. Sinne minunkin Hondani sitten loppukesästä suuntaa.(KevinC @ Kesä. 07 2008,18:41) kirjoitti
Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
*Does my bike make my butt look fast?*
oma 98 vm lämpee tosi nopeeta 76 - 78 ast.
ja pysyy matka-ajossa siinä.( tosi helle ja kork 82) ei vaikuta ilman lämpötila enempää.pakkasellakin väh 74.
kaupunkiajossa n. 15.min saavuttaa 106 jolloin flekti käyntiin.
pysähtyy 93 ast. vfr syylärithän on sivulla , joten pikkuvauhdeissa jäähdysilma paljon flektin varassa.
vaihda termostaatti: ei niin paha homma kun luulis.
Tein Samun vinkkaaman lämpiämistestin, molemmat puolet lähti heti lämpiämään alusta saakka. Termari mennee vaihtoon.
Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
No niin.
Tuossa diagnosoin viestiketjun perusteella Hiljani (VFR Vtec) kärsivän termostaattivaivasta. Lämpeni hitaasti, kävi alilämpöisenä ja jäähtyi nopeasti.
Tilasin uuden termostaatin ja stefan ennen Norja- reissua vaihdettavaksi.
Termari tulikin mutta stefa ei.
Todettiin, ettei kannata ruveta vaihtoon ilman uutta stefaa.
Eikun reissuun. Ja kolmantena reissupäivänä lämmöt rupesivat pysymään silleen kun pitääkin. Reissulta palattu (hienosti meni) ja termari toimii edelleen.
Oliko termari laiskansorttinen? En tiedä. Uusi odotta stefoineen vaihtoa...
Omituista.
-jami
Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
Tänään haettiin Potilas Potra kotiin. Termari oli jumahtanut ihan apposen auki. Flunssani takia isäntä "joutui" ajamaan Hontrani kotiin pienen mutkan kautta ja lämpöjen nousu ja taso oli ihan toista kun vientireissulla, kuulemma. Viikonloppuna alkaa loma ja lomareissu, en tiedä sitten, olisiko termari alannut toimimaan, kun taittaa muutaman satkun per päivä. En viittinyt jättää hommaa loman tuolle puolen, kun pallotkin piti uusia eteen ja taakse ja 24 tkm huolto tuli siinä samalla. Nyt kehtaa Hontralla taas ajella pitkiä siivuja. Ja kiitos jo yllämainitulle "ehdottomasti parhaalle"
.
Voisitko tarkentaa, miten iso homma oikeasti on ja kuinka pieniä kätösiä tarvitaan.(Kemppi @ Touko. 31 2008,10:49) kirjoitti
Mulla on omassa -97 RC36 VFR:ässä lämpeemisongelmaa ja meinasin vaihtaa laakista termarin. Kuitenkin, lukaisin tuosta factory manuaalista, että pitäis kaasareita myöten irroittaa tavaraa edestä pois (tankki, ilmaputsari ja kaasarit; tuo kaasarit hiukan pelottaa). Jos selviää vain tankin ja putsarin irroituksella vaihdan termarin seuraavan kerran, kun bensa on vähissä ja jaksan nostaa tankin pois paikaltaan ...![]()
Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
Nonnis.
Nytten on sitten Hilja saanut uuden termarin. Kuumenee normilämpöiseksi ihan älyttömän nopeasti, siis pari-kolme minuuttia.
Lämmöt ei sitten kaupunkipyörittelyssäkään nouse niin, että flekti lähtisi hommiin.
Oli lahtelaisen Top-Biken huollossa, jossa Matti hoiti homman. Kiitos ja kumarrus, on hyvältä vaikuttava Honda -huolto.
Sen verran hankalasti on tuo termari sijoitettu, ettei monikaan varmaan ala sitä vaihdattamaan.
Omassa kokemusperäisessä muistikirjossa on pari isin a*ton termarijumissa/-p*skana -tilannetta tallentunut niin hyvin muistiin, etten itse niitä halua mopottimen kanssa - enkä muutenkaan - kokea.
Norja -pyörittelyssä vertynyt jumittanut VFR-termari oli silti viallinen. Ero lämpiämisen vauhdissa on merkittävä. Sekä tuo, ettei lämmöt nouse edes sataseen kaupungissa.
Ajokausi on parhaimmillaan. Vesisade on hidaste, ei este.
Sekä varustekysymys on se.
-jami
Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
Saakos tuota termaria halvemmalla mistään, kysellyt niin 50e termarista ja 10e tiivisteestä huutavat. Maailmalla alta 30e, mutta toimituskulut karkaavat käsistä mistä olen löytänyt.
Honda CBR 900 RR -92, Honda VFR 750 F -92
Ex. Honda VFR 800 V-Tec ABS -04, Honda CBR 600 F3 -97