Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Ensimmäinen naisen päätoimittama MP lehti on ilmestynyt. Kristiina Ovaskainen MP Maailma lehden päätoimittajana, uutisoi HS tänään!
    Upeaa saada naisnäkökulmaa noinkin korkealle tasolle!!
    Onnea ja menestystä Kristiinalle valitsemallasi tiellä!
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  2. #2
    Enpä huomannut sen suurempaa muutosta lehdessä ainakaan vielä ensimmäisessä Kristiinan "alaisuudessa" tehdyssä numerossa.

    Tai siitä puuttui se aina kiinnostava käytetyn pyörän koeajo- ja kunto-analyysi-juttu, mistä suuri miinus.
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  3. #3
    Lainaa (PSmo @ Huhti. 29 2008,09:34) kirjoitti
    Upeaa saada naisnäkökulmaa noinkin korkealle tasolle!!
    Niin, esimerkiksi tasavallan tai KKO:n presidentin hommathan on jossain ruohonjuuriasteella..

    Mutta oikeasti toki tosi hieno juttu ja tsemppiä.
    MV Agusta Brutale 910R -08

    Ex: Suzuki SV 1000S -06
  4. #4
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Lainaa (Päivänsäde @ Huhti. 29 2008,09:44) kirjoitti
    Lainaa (PSmo @ Huhti. 29 2008,09:34) kirjoitti
    Upeaa saada naisnäkökulmaa noinkin korkealle tasolle!!
    Niin, esimerkiksi tasavallan tai KKO:n presidentin hommathan on jossain ruohonjuuriasteella..

    Mutta oikeasti toki tosi hieno juttu ja tsemppiä.
    Aattelin "korkealla tasolla" lähinnä näitä MP kuvioita, en KKO:ta.
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  5. #5
    Lainaa (PSmo @ Huhti. 29 2008,09:46) kirjoitti
    Aattelin "korkealla tasolla" lähinnä näitä MP kuvioita, en KKO:ta. *
    Kyllä mie niin arvelinkin, mutta aloitusviestissä tuo oli jotenkin vaan muotoiltu niin että oli ihan pakko tarttua tuohon.
    MV Agusta Brutale 910R -08

    Ex: Suzuki SV 1000S -06
  6. #6
    Tän päivän Hesarissa kys. mimmi kertoili tuovansa lehteen juttua turvallisuudesta ja ympäristöystävällisyydestä.

    Pieni MP-Maailmalle, jos tuosta muuttuu ekoiluksi/neiteilyksi.
  7. #7
    Lainaa (villero @ Huhti. 29 2008,09:53) kirjoitti
    Tän päivän Hesarissa kys. mimmi kertoili tuovansa lehteen juttua turvallisuudesta ja ympäristöystävällisyydestä.

    Pieni MP-Maailmalle, jos tuosta muuttuu ekoiluksi/neiteilyksi.
    Palaten juurikin tähän tämän päiväiseen artikkeliin.

    Kuvassa päätoimittaja on luullakseni Busan päällä ja alla tekstissä todetaan, että hän on kaivanut ajokkinsa tallista.

    No niin, mutta tekstissä todetaan kuitenkin, että on ostamassa oman pienemmän pyörän, Kawasakin. (Tämä siis johtuu siintä, ettei pysty ajamaan MIEHENSÄ isolla HD:llä, mutta omaa pyörää ei siis ole???) Ja aikuisiällä hänellä EI ole ollut omaa pyörää, vain miehellä ollut nuo kaksi HD:tä..

    Eli onko tässä havaittavissa hieman juorulehtimäistä kirjoittelua jo heti ensi alkuun Enemmän tosin syytän Hesarin muuttunutta linjaa, joka alkaa vaikuttamaan yhä enemmän ja enemmän kakkalehti tasolta.

    Ensinmäinen uuden päätoimittajan lehti oli ainakin omasta mielestä hyvinkin samaa, kuin edelliset, eli onnistunut kokonaisuus.
  8. #8
    Lainaa (villero @ Huhti. 29 2008,09:53) kirjoitti
    Tän päivän Hesarissa kys. mimmi kertoili tuovansa lehteen juttua turvallisuudesta ja ympäristöystävällisyydestä.

    Pieni MP-Maailmalle, jos tuosta muuttuu ekoiluksi/neiteilyksi.
    En aamulla ehtinyt Hesaria lukea, mutta kannattaa noista lausunnoista aina muistaa, että jos Hesarin toimittaja kysyy jotain tyyliin "Mitä uutta aiot tuoda MP-maailman sisältöön naisena?", niin tuskin se haastateltava vastaa "Tonnisen Ninjan koeajon tietty!!!". Kai tuossa väkisin alkaa miettiä jotain muuta, ihan riippumatta siitä kiinnostaako se Ninja puunhalailua enemmän.
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
  9. #9
    Lainaa (pt. @ Huhti. 29 2008,10:02) kirjoitti
    Eli onko tässä havaittavissa hieman juorulehtimäistä kirjoittelua jo heti ensi alkuun Enemmän tosin syytän Hesarin muuttunutta linjaa, joka alkaa vaikuttamaan yhä enemmän ja enemmän kakkalehti tasolta.
    Ihan OT: Hesarissa on tosiaan tässä vuosien varrella ollut aina vaan enemmän ja enemmän juttuja (haastatteluja etenkin), joissa pääasia on se toimittaja eikä juttu tai haastateltava. Ei sitä ehkä ihan jokainen uusi toimittajanplanttu tajua, mutta gonzojournalismi vaatii toimiakseen joko sen, että toimittaja on oikeasti vähintään yhtä kiinnostava kuin kohde (ja sori, se että olet Hesarissa töissä ei vielä tee sinusta kiinnostavaa) tai sen, että toimittaja kirjoittaa helvetin hyvin. Mieluummin tietysti molemmat. Jos kumpikaan kohta ei pelitä, tulos on vielä jumalattomasti puisevaa normihaastattelua nolompi.
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
  10. #10
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Lainaa (Päivänsäde @ Huhti. 29 2008,09:48) kirjoitti
    Lainaa (PSmo @ Huhti. 29 2008,09:46) kirjoitti
    Aattelin "korkealla tasolla" lähinnä näitä MP kuvioita, en KKO:ta. *
    Kyllä mie niin arvelinkin, mutta aloitusviestissä tuo oli jotenkin vaan muotoiltu niin että oli ihan pakko tarttua tuohon. *
    KKO.org, kko:laisten kokoontumispaikka netissä, ois silloin ollu se oikeempi keskustelufoorumi.
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  11. #11
    Lainaa (villero @ Huhti. 29 2008,09:53) kirjoitti
    Tän päivän Hesarissa kys. mimmi kertoili tuovansa lehteen juttua turvallisuudesta ja ympäristöystävällisyydestä.

    Pieni MP-Maailmalle, jos tuosta muuttuu ekoiluksi/neiteilyksi.
    Kaksi ihan eri asiaa.

    turvallisuus -
    ympäristöystävällisyys +

    -hh-

    edit:kirovihree



  12. #12
    Joo ihan kiva juttu, että naisesta tehtiin päätoimittaja. Jostain kumman syystä ainakaan ensimmäinen pääkirjoitus tuoreimmassa MP-maailmassa otsikoituna takapenkin nalkuttaja ei nyt vaan ihan vakuuta. Katsotaan mitä tuleman pitää, koska ainakaan tuon jutun perusteella ko. nainen kertoo olevansa takapenkkiläinen ja omasta pyörästä tai ajokokemuksesta ei ole mitään mainintaa.

    Kova halu päätoimittajalla on ollut nassunsa lehteen saada. Vähempikin olisi kyllä riittänyt ja sen hääkuvan, jossa poseeraa myös Sportster olisi ehkä kuitenkin ollut parempi jättää kokonaan sinne kotiin piirongin hyllylle.. *
  13. #13
    Lainaa (Safi75 @ Huhti. 29 2008,10:46) kirjoitti
    Katsotaan mitä tuleman pitää, koska ainakaan tuon jutun perusteella ko. nainen kertoo olevansa takapenkkiläinen ja omasta pyörästä tai ajokokemuksesta ei ole mitään mainintaa.
    Tuossa hesarin jutusta se kokemus näkyy. Neljännesvuosisata sitten on ajeltu mopolla ja nyt muutama kesä istuttu kyydissä. Vaan en mä tiedä tekisikö ne kilometrit parempaa päätoimittajaa vaikka niitä olisikin vähän reilummin.

    Seuraa suoraa lainausta Hesarista:

    Päätoimittaja itse innostui moottoripyöräilystä "pikkulikkana" ollessaan isänsä moottoripyörän kyydissä

    Teini-ikäisenä hän ajoi mopolla, mutta aikuisena moottoripyöräily jäi vähiin.
    Kunnes kolmisen vuotta sitten Ovaskaisen aviomies osti klassisen 1200-kuutioisen Harley Davidsonin. Sittemmin se vaihtui Harley Davidson Fat Boy -pyörään, joka on vaatimattomasti 1600-kuutioinen.
    "Se on minulle vähän liian painava ajaa, joten istun yleensä tarakalla. Mutta olen ostamassa oman pienemmän pyörän, Kawasakin. Se on 900-kuutioinen ja makean näköinen. Siihen tulee turvaraudat, sellaiset kun meidän Harrikassammekin on"
  14. #14
    Jostain lukasin aikaisemmin Ovaskasta ja hänen siirtymisestä MP-lehden puikkoihin. Valinta on kyllä perustunut aivan muihin osaamisiin kuin MP-tausta. Toisaalta en pistä pahakseni vaikka lehden sisällössä näkyisi tuo naisnäkökulma paremmin.
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  15. #15
    Ei kai päätoimittajan hommaan vaadita moottoripyörää pätevyysvaatimuksena??
    Siis malliin: haetaan pankinjohtajaa, pätevyysvaatimuksena tilillä pitää olla rahaa vähintään miljoona €, varallisuutta 2 M€...

    Tai mallitoimiston johtaja, vaatimuksena Mr. Finland/Miss Suomi -muodollinen pätevyys. Taloudellisesta ymmärryksestä ei niin väliä...

    Ymmärrän kyllä kritiikin tässä tapauksessa, mutta eikös tärkeintä päätoimittajan työssä ole pitää hommat pyörimässä ja varmistaa toimittajille riittävät resurssit juttujen tekoon + työrauha??
  16. #16
    Asenne ratkaisee - lukijan kannalta.

    Lehden tulevaisuuden kannalta ammattitaito - siis toimituksen johtamisen, ei kisakuskin.

    Vähän tuntuma peffassa, että ei kannata alkaa uusiotilaajaksi. Mennee vielä entistäkin enemmän "mainstreamin" puolelle. Eli lisää Nyt Alpeille Moottoripyörällä -kertomuksia, turvaliivejä, poliisisetien haastatteluja, peffanlämmittimiä ja hotellien motoristipalvelutestejä

    -hh-
  17. #17
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Joo ja kohta triumph aiheet käsittelevät vaan naisten alusasumallistoja
    Toivottavasti tyyli ei muutu suuntaan; että mikä hiuslakka säilyttää kampauksen kypärän alla?
    GHOSTWRITER
  18. #18
    Joo ja kohta triumph aiheet käsittelevät vaan naisten alusasumallistoja
    Toivottavasti tyyli ei muutu suuntaan; että mikä hiuslakka säilyttää kampauksen kypärän alla?

    Ei MP Maailmassa ole kyllä ennenkään tehty juttuja naisten alusasumallistoista joten en usko että niitä on tulossa jatkossakaan, miksi ihmeessä tulisi? Eihän esimerkiksi Vene-lehtikään tee juttuja naisten alusasuista kun niitä varten on ihan omat julkaisunsa.

    Uusi päätoimittaja oli ainakin edelliseen lehteen tehnyt kansijutun Kimi Räikkösen Iceman-pyöristä ja jopa haastatellutkin Räikköstä aiheesta, että ihan reipas aloitus. Uutta lehteä en ole vielä lukenut.
  19. #19
    Siinä on vaan semmoinen ongelma että meiltä puuttuu Katja Poensgenit yms.
    Tokihan suomesta vetonaisia löytyy mutta sen verran vähän että tarjokkaita päätoimittajaksi asti on aika vähän - ei lainkaan.
    kaikenlisäksi se että tykkää prätkistä ja niistä mahdollisesti tajuaakin jotain ei vielä tee kenestäkään hyvää journalistia tai niiden pomoa - joten hyvien tarjokkaiden joukko pienenee ennestäänkin.

    Tosin tietysti onhan moottoripyöräilyboomin myötä myös heittokello kourassa nokkia kääntelevien ja dynokopin lattialla asuvien HC harrastajien prosentuaalinen osuuskin laskenut joten tarvitaanko populaarilehden päätoimittajalta enään erityistä katu-uskottavuutta on eri asia.
    Puuttuuhan meiltä Nial McKenziet ja Mat Oxleytkin.

    Kaipa moposkenellekkin yksi Skimbaajan vastike mahtuu.

    Ainut todella haitallinen pointti on se että jos toimituksen Bwana ja Nkosizasi ei tajua mopohommista oikeasti kunnolla on sitten oltava kunnolla massia jolla ostaa sitä asiantuntemusta toimittajien muodossa ja PT keskittyy vaan orkesterin johtamiseen.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  20. #20
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (tapsa75 @ Huhti. 29 2008,12:41) kirjoitti
    Joo ja kohta triumph aiheet käsittelevät vaan naisten alusasumallistoja
    Toivottavasti tyyli ei muutu suuntaan; että mikä hiuslakka säilyttää kampauksen kypärän alla?

    Ei MP Maailmassa ole kyllä ennenkään tehty juttuja naisten alusasumallistoista joten en usko että niitä on tulossa jatkossakaan, miksi ihmeessä tulisi? Eihän esimerkiksi Vene-lehtikään tee juttuja naisten alusasuista kun niitä varten on ihan omat julkaisunsa.

    Uusi päätoimittaja oli ainakin edelliseen lehteen tehnyt kansijutun Kimi Räikkösen Iceman-pyöristä ja jopa haastatellutkin Räikköstä aiheesta, että ihan reipas aloitus. Uutta lehteä en ole vielä lukenut.
    Mitähän se olikaan se huumori? Ai niin sitä, että pikkukallella tippuu housut, heh heh.
    Pelastakaa meidät yksitotisilta
    GHOSTWRITER
  21. #21
    Mitähän se olikaan se huumori? Ai niin sitä, että pikkukallella tippuu housut, heh heh.
    Pelastakaa meidät yksitotisilta

    Heh, meneehän sekin kai jollain tapaa huumorin puolelle jos ajattelee että moottoripyörälehti alkaisi värkätä juttuja naisten alusasuista, ei mulla tullut heti moinen mieleen;)
    Mutta yksitotisuus sikseen
  22. #22
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Kyllähän toi lehti on tullut jo muutaman vuoden tilattuna. Ei mitään pahaa sanottavaa aviisista. Toisaalta jonkun Kimi Räikkösen mopottimet, ei kiinnosta tuon taivaallista. Muutoinkin olen sitä mieltä, että kun sitä icemännii haastatellaan, niin sille pitäs antaa ämyri käteen. Ei sen mongerruksesta saa mitään selvää vaikka olis kuulolaitteen napit käännetty kaakkoon.
    Toivotaan että lehti pysyy jatkossakin hieman maan läheisimmissä aiheissa.
    GHOSTWRITER
  23. #23
    On mielestäni oikeasti ihan hieno juttu, että MP-lehti valitsi päätoimittajaksi naisen.

    Päätoimittaja luo linjat lehden toimitukselliseen aineistoon ja juttujen määrään,laatuun ja aihepiirehin..noin isolla kuvalla ajateltuna. Naisnäkulma aiheisiin tuo varmasti uutta mielenkiintoa lehden sisältöön.

    Mutta.. mutta..Päätoimittajan edustaa kaikissa julkisissa lausunnoissaan ensisijaisesti edustamansa lehden yleistä kantaa ja vasta sitten omaa mielipidettään. Poliittisen lehden päätoimittaja voi rauhassa esitellä poliittista ideologiaansa, juorulehden kolleega taasen mielipiteitään sananvapaudesta ja kohukuvien julkaisuoikeudesta. Kuuluu asiaan..
    Moottoripyörälehden päätoimittajan lausunnot Ilkka Kanervan siviilielämästä sen sijaan kuulostaa vähän omituiselta. MP- lehti ottaa näillä lausunnoilla selkeän kannan ihmisten yksityiselämää koskevien asioiden julkaisoikeudesta.
    Onko tämä MP lehden tehtävä palveleeko se lehden lukijakuntaa ?

    Kaikesta huolimatta onnea ja menestystä
  24. #24
    (poistettu tili)
    Lainaa (BK184 @ Huhti. 29 2008,13:11) kirjoitti
    On mielestäni oikeasti ihan hieno juttu, että MP-lehti valitsi päätoimittajaksi naisen. *

    Moottoripyörälehden päätoimittajan lausunnot Ilkka Kanervan siviilielämästä sen sijaan kuulostaa vähän omituiselta. MP- lehti ottaa näillä lausunnoilla selkeän kannan ihmisten yksityiselämää koskevien asioiden julkaisoikeudesta.
    Onko tämä MP lehden tehtävä palveleeko se lehden lukijakuntaa ?
    Mitä ihmeen hienoa on siinä että johonkin tehtävään valitaan nainen? Eikö mitään kompetenssia enää tarvita?

    Toi Kanerva- juttu tulee varmaan siitä että täti on entinen Seiskan toimittaja, sillä oli vielä vanha rooli päällä.

    Minua ei tämä kyllä haittaa kun en lehtiin ropojani laita, paitsi joihinkin laadukkaisiin brittilehtiin.
  25. #25
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 29 2008,13:31) kirjoitti
    Lainaa (BK184 @ Huhti. 29 2008,13:11) kirjoitti
    On mielestäni oikeasti ihan hieno juttu, että MP-lehti valitsi päätoimittajaksi naisen. *

    Moottoripyörälehden päätoimittajan lausunnot Ilkka Kanervan siviilielämästä sen sijaan kuulostaa vähän omituiselta. MP- lehti ottaa näillä lausunnoilla selkeän kannan ihmisten yksityiselämää koskevien asioiden julkaisoikeudesta.
    Onko tämä MP lehden tehtävä palveleeko se lehden lukijakuntaa ?
    Mitä ihmeen hienoa on siinä että johonkin tehtävään valitaan nainen? Eikö mitään kompetenssia enää tarvita?

    Toi Kanerva- juttu tulee varmaan siitä että täti on entinen Seiskan toimittaja, sillä oli vielä vanha rooli päällä.

    Minua ei tämä kyllä haittaa kun en lehtiin ropojani laita, paitsi joihinkin laadukkaisiin brittilehtiin.
    Juuri näin.
    Akat on aivopesseet kaikki miehet noilla tasa-arvo jauhannallaan. Tasa-arvo kun on luonteeltaan sellaista, että kun sitä toisesta päästä annetaan, se samalla toisesta päästä vähenee. Sitä kun ei valmisteta missään tehtaassa lisää.
    GHOSTWRITER
  26. #26
    Siis häh... Olisko tuohon vakanssiin pitäny sit valita miäs vaan sen takia et se on mies?
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  27. #27
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Ei vaan pätevä Ei se mikään uutinen olisikaan jos olisi ollut mies. Miehet kun ei pidä niin ääntä itsestään.
    Ootko muuten YLE uutisia katsoessasi huomannut, kuinka kaikki Suomen ongelmat johtuvat vaan ilmastonmuutoksesta ja alkoholiverosta..
    GHOSTWRITER
  28. #28
    Tarakalla istumisen sijasta olis varmaan ollut mukavampaa ihan takapenkillä... ja turvaraudat... juu... Hymyilytti, mutta ei siinä mitään. Jos Biken tai muiden lehtien rumiin miehiin vertaa, niin kyllä tää valinta siinä suhteessa ehdoton parannus alalla on...
  29. #29
    Lainaa (Sara @ Huhti. 29 2008,13:43) kirjoitti
    Siis häh... Olisko tuohon vakanssiin pitäny sit valita miäs vaan sen takia et se on mies?
    Ei. Mutta ihan yhtä tyhmää on valita siihen nainen siksi, että siihen saataisiin nainen.

    Mutta ensimmäinen MP-lehden päätoimittajana työskentelevä hermafrodiitti, siinä olis jotain...
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
  30.  
  31. #30
    (poistettu tili)
    Lainaa (Sara @ Huhti. 29 2008,13:43) kirjoitti
    Siis häh... Olisko tuohon vakanssiin pitäny sit valita miäs vaan sen takia et se on mies?
    En mä ainakaan noin väittänyt. Paha sanoa muutenkaan kun ei tiedä ketkä haki. Ja lehti valitkoon kenet haluaa.

    Päätoimittajan esiinnostamat asiat ei nyt tunnu kovin tärkeiltä moottoripyöräilyn kannalta. Ehkä juorutoimittajan ura pätevöittää mp- lehden päätoimittajaksi joidenkin mielestä.

    Kysymys vaan oli siitä, riittääkö pelkästään se että on nainen? Sama ilmiö näkyy SDP:n johtajavalinnassa, nainen johtoon, osasi sitten mitään tai ei. Sekä SDP:llä että lehdellä on sama tavoite, levikki kasvuun näkyvyyttä lisäämällä. Kompetenssin arvostus on Suomessa nollassa, siitä on vain haittaa. Tukka hyvin kaikki hyvin.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen