GSX-R 1000 vm 2004:ssä syttyi nyt muutaman kerran varoitusvalo palamaan ja näyttöön teksti FI mikä merkitsee että ruiskussa on jotain häikkää.tämä siis silloin kun kierrokset menivät yli 10000 ja olin juuri pessyt pyörän.aikaisemmin ei ole ollut mitään häikkää.onko kellään hajua mistä tämä voisi johtua?
Nyt on alla taas Ducati.
Johtoihin oli varmaan päässyt kosteutta kun päivän auringossa seistyään pyörässä ei enää syttynyt mitään ylimääräisiä valoja.kävin myös näyttämässä pyörää ammattilaisella joka totesi myös että nuo mittarit saattavat joskus sekoilla.
Nyt on alla taas Ducati.
Mistä päättelit että vikavalo syttyi johtuen ruiskusta eikä jossain muusta?
Ethän vaan pessyt painepesurilla.
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
miksei paineella?
nimim. 17v pessyt painepesurilla.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Kyllä sillä painepesurilla voi pestä kun kattoo vähä miltä etäisyydeltä ja että mihin sitä suihkuttaa. Mutta katteet ym saa ihan hyvin painepesurilla...![]()
--GsxR:iä--
Sitähän minäkin... eli järjen käyttö sallittu.![]()
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Otsikko korjattu, noi aihetta kuvaamattomat "auttakaa" jne otsikot voi tunkea jonnekin mihin aurinko ei paista![]()
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Luin ohjekirjasta että teksti FI (fuel injection) tarkoittaa ruiskua.selvitin myös vikakoodin mikä oli C46 mikä taas tarkalleen tarkoittaa "exhaust control valve actuator" ja selailin joltain jenkkifoorumilta että jos on vaihtanut pyörään putken niin se on ihan normaalia että koodi C46 ja FI varoitus syttyy silloin tällöin vaikka pyörässä ei olekaan mitään häikkää.erittäin monilla oli täysin sama ongelma.itse irroitin kyseisen johdon ettei valo enää sen vuoksi syty.muut ruiskun viat ja kaikki muut viat se kyllä edelleen näyttää.ja en pessyt painepesurilla.(jarim @ Huhti. 30 2008,00:40) kirjoitti
tässä linkki kyseiselle foorumille http://www.gsxr.com/showthread.php?t=48978 sieltä löytyy enemmän tietoa jos jollekin muulle tulee vaikka samoja ongelmia.
Nyt on alla taas Ducati.
Jep, se FI syttyy aina kun ECU havaitsee että jokin anturi antaa normaalista poikkeavaa arvoa, ei siis välttämättä (kuten ei tässäkään tapauksessa) ruiskuun viittavaa. Tuo on kyllä hienoa kun pyörä itse osaa kertoa missä vika, monesti itselläkin auttanu.(Jone ja 749 @ Touko. 02 2008,07:38) kirjoitti
![]()
Tulpaa se liittimen reikä, ettei sinne pääse vettä sisään.(Jone ja 749 @ Touko. 02 2008,07:38) kirjoitti
- JAM Racing Team -