Uusi kawasaki kuski ilmoittautuu, pyöränä viimevuoden mattamusta R malli.
Pientä laittoa näin heti kesän alkuun, PowerCommander V, K&N suodatin, SC-Projectin kokoputkisto.
Sitten ihan silmäniloksi Rizoman mattamusta alakate, Rizoman alumiinista tehty etujarruneste säiliö, Rizoman tankkitarrasetti ja kiinasta ostetut kytkin sekä etujarrukahvat!
Stongakin tulee varmaan vaihdettua jossain vaiheessa, mutta katsotaan kyllästyykö tuohon ajoasentoon nyt ensin.
Tällä hetkellä pyörähän majailee Dyno-mightin tiloissa Espoossa, kun autotune boxi päätettiin laittaa commanderin kylkeen kiinni.
Normaalistihan tuo autotune korvaa pyörän oman lambdan sillä boschin laajakaista mallilla, ja siten ei tarvitse penkittää yms, koska tuo autotune säätää kohdearvoja ajossa, eli jos vaihtaa putkistoja yms, ei tarvitse jokakerta käydä jarrupenkissä säädättämässä.
Ilmeni kuitenkin että pyörän omaa lambdaa ei saa ottaa irti? ja nyt huomenissa on putkistoon tulossa uusi reikä, ja autotunen oma lambda pyörän oman ecun lambdan viereen kiinni. Eli putkeen reikä, holkki missä on kierteet sinne ja hitsataan kiinni
Onko kellään tullut moista vastaan, jotenkin vain tuntuu oudolta, että miksi sitä ei voisi vain ottaa irti ja mitä hyötyä siitä voi olla että sielä on edes kaksi anturia putkistossa haistelemassa? käsittääkseni twineissä voi olla 2 anturia, mutta se on sen takia että kumpikin säätää erikseen sylintereitä.
Kiitos avusta, jos kenelläkään on tullut moista vastaan.![]()
Z750R - 11 - Flat Ebony
kertokaapa mistä johtuu sellainen ns. ujeltava/vihellysmäinen/vaimea ääni joka kuuluu vain liikkeellä ollessa. eli ei jos kierrättää paikallaan. olisiko sekin kytkinestä? kaikki toimii normaalisti, kytkin ei luista ja renkaat pyörii.
tutkin vähän, ja ääni kuuluu vain veto päällä eli jos kytkin pohjassa rullaa. Ääni ei kuulosta mitenkään pahalta, kiinnostaa vaan tietää mistä se tulee.
ja tässä pienehkö ääninäyte siitä millaisesta äänestä on kyse
Videolla kylläkin Yamaha r1, mutta samantyylinen ääni siitä z750:stä kuuluu.![]()
Viimeksi muokannut: Z-man; 10.05.2012 klo 13:24.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Tänään sain vaihdettua fätbarin kiinni (pro taper contour + lsl kiinnikkeet) ja kyllähän siinä hommaa oli, ensinnäkin kenen idea on laittaa litra kierrelukitetta tangonpainojen ruuveihin ja yhdistettynä ristipäällä... no sain sen toisenkin sitten muutaman kirosanan ja eri työkalujen kanssa irti.
Mutta sitten luin aikaisemmin täältä jostain että ei ole pakollista porata pieniä reikiä, jottei hallintalaitteet pyörisi paikoillaan joten en poraillu (ei varmaan poranterät kestäisikään mitä löyty) ja vuolin niitä tappeja puolet pienemmiksi ja laitoin ruuvit kireelle. Kyllähän ne pysyy paikoillaan kohtuudella mutta oiskohan jotain kikka vitosta, ettei ne pyörisi ollenkaan?
Kaiken vaivan jälkee niin pakko myöntää kannattatti todellakin vaihto, ensinnäkin ulkonäkö paranee huomattavasti, kultanen tanko nimittäin, sekä ajo-asento muuttuu ryhdikkäämmäksi.
Itseäni lainaten, "vika" korjaantui tyhjäkäynnin nostolla. Huollossa tyhjäkäynti katsottiin tehtaan maksimiarvoon ja sillä on pelannut hienosti.
On peli kyllä ollut mieleinen. Noin 1400km on nyt mittarissa, vähänlaisesti ehtinyt ajelemaan viime aikoina.
Moni tuntuu fatbaria vaihtavan, sitä itsekin olen alkanut haikailemaan. Hieman matalampaa ja leveämpää. Kilpiteline on työnalla, päädyin käyttämään vakio vilkkuja ja muita osia. Ehtisi vain tiggaamaan osat loppuun ja viemään pulveriin.
Kovasti kesää odotellaan. Neljät kiihdytyspäivät, pari ratapäivää sekä Norjan reissu on jo kalenterissa, siittä se lähtöö!![]()
Exät: BMW F650GS -01, Suzuki DR-Z400SM -06, Suzuki DR650RSE -93, Suzuki Bandit 1200S -06, Kawasaki Z750R -12, Kawasaki KLX250S -09, Suzuki GSX-R 1100 -90, Triumph Scrambler -06, KTM EXC-F250 -13
Nyxät: 3x polokupyörä
No nyt on Leo Vince One Evo II ollut viikon paikallaan ja tyytyväinen olen pörinöihin ollut.Killeri ollut toistaiseksi paikallaan,nappasin vakkarin ja vaierit vain veks ja pelaa loistavasti.Ääniäkin mitattu oli 98,3/98,8.![]()
Siinä ne on edellisessä viestissä molemmilla kerroilla killeri vuosi malli-07 ja pönttö rosteri.Ihan se murisee eritavalla kun vakkari olen tyytyväinen.![]()
Tarkoitin tuota SC-projectin putkea.
CBR600F 2004
Z750 2009
MT-09 2014
1290 Super Adventure S 2017
Eikös kuitenki aika monella meistä Z sälleistä ole juurikin tuo SC-Projectin vaimennin? Kiinnostaa tietää ajeleeko muut killeri kiinni vai hyllyssä?
Kawasaki Z750 -07
Itselläni on tällä hetkellä kiinni. Nyt kun on saanut vanhat sakot maksettua niin voisi ottaa irti. Se tosin kiinnostaa, että lasketaanko tuo putken takia tuleva sakko siihen kolmen sakon systeemiin. Eli vaikuttaako kortin lähtemiseen? Millä nimikkeellä ne ton päiväsakon kirjoittaa?
CBR600F 2004
Z750 2009
MT-09 2014
1290 Super Adventure S 2017
Tuli tällänen kaveri hankittua s-mallisena ja mieltä jäi askarruttamaan muutama asia. Kypärämelu on jopa pahempi kuin vanhalla n-mallin banditilla, onko tuplakupla ratkaisu ongelmaan? Mistä ihmiset ovat näitä tilanneet ja onko eri valmistajilla huomattavia eroja? Entä onko tyypit lyöneet mitä xenonia kiinni, jos on niin mistä hankittu? Ja lopuksi, onko pyörään mahdollisuutta saada keskiseisontatuki?
Z750
Onko kukaan käynyt Zetalla koittamassa varttimailia? Millaisia aikoja pyörällä pääsee? Onko tiedossa pyörälehtien koeajoja, joissa olisi varttimaili aikoja?
Pitäisi arpoa indexiä viikonlopun kisoja varten, mutta en ole löytänyt mitään suuntaa-antavaa aikaa. Jokin alle 12 aika se varmaan olis.
Exät: BMW F650GS -01, Suzuki DR-Z400SM -06, Suzuki DR650RSE -93, Suzuki Bandit 1200S -06, Kawasaki Z750R -12, Kawasaki KLX250S -09, Suzuki GSX-R 1100 -90, Triumph Scrambler -06, KTM EXC-F250 -13
Nyxät: 3x polokupyörä
Kävin desipelimittarilla katsastuskonttorilla joten nyt pitäisi olla faktaa.
Leovince evo2 factory
Killerillä n.96db ja ilman 100-101db. 5250rpm. Inssin mukaan poliisit katsoo +3db yli sallitun. Mikä lie totuus kun olen kuullut +5db toleranssista.
Vertailun vuoksi puhelimen android sovellus antoi 98db
Yamaha FZR600R -94, Ktm exc 525 -02, Z750 -07 3M matt black
Minkälaista ääntä porukan vaihteisto pitää vaihtaessa. Itsellä pamahtaa lähes kaikki vaihteet ehkä ei isoimmat mutta joskus menee pienemmätkin hiljaa paikoilleen. Öljyinä ollu bel-ray, motul, ja nyt castrol.
Pikkumusta z
Morjens!
Oletteko vielä säädelleet/säädättäneet venttiilivälyksiä niistä uudemman mallin zetoistanne? Mikäli olette, ovatko välykset olleet pahastikin pielessä? Vanhemmassa mallissa saattaa mennä välykset hyvinkin pieleen 0 - 24 tkm välillä (varsinkin pakoventtiilien osalta). Niissä uudemmissa malleissa säätöväli taitaakin olla 42 tkm tai jotain sinnepäin.
Huh, huh.. vaihdoinpa tulpat. Aika hikistä oli mutta kyllä ne sieltä taipu pois yksitellen. Purin ensin vasemmalta 1 ja 2 tulpat ja tilaa apuna käyttäen 3:n. Sen jälkeen oikealta 4 tulppa. Kolmostulppa oli pahin, ei tilaa juuri yhtään..![]()
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Kuinka kello laitetaan näyttämään oikeaa aikaa?
Yamaha FZR600R -94, Ktm exc 525 -02, Z750 -07 3M matt black
Itse itselleni vastaten: vakiolla pelillä, vaihdekaavio käännettynä kipastiin varttimaili parhaimmillaan 11,78s / 188km/h. Petrattavaa jäi vielä lähdön suhteen, nyt mentiin varovaisilla starteilla 60ft nippanappa alle 2s joka kerta. Heinäkuussa koitetaan uudelleen!
Onko jollain viksulla olemassa listaa, mitä e-hyväksyttyjä putkia on tarjolla? Akralta löytyy, jossa on vaijereillekin paikat ja kaikkee. Hinta tuntuu köhyhästä vähän "suolaiselta"... Mutta onko muita?!
Jos olen ymmärtänyt oikein, putken vaihto vaatii PC5 tai vastaavan asennuksen ja dynosäädön?
Ja vielä yhtenä kysymyksenä, mistä tähän kannattaa kysellä pienempää eturatasta? Allright ei osannut tarjota sopivaa.
Exät: BMW F650GS -01, Suzuki DR-Z400SM -06, Suzuki DR650RSE -93, Suzuki Bandit 1200S -06, Kawasaki Z750R -12, Kawasaki KLX250S -09, Suzuki GSX-R 1100 -90, Triumph Scrambler -06, KTM EXC-F250 -13
Nyxät: 3x polokupyörä
MP Maailman lehti 4/2010 sanoo seuraavaa: e-hyv. äänenvaimentimia tarjoaa Akrapovic, Arrow, Gianelli, Laser, Leo Vince sekä Mivv. Eli ainakin Akrapovicilta ja Arrowilta saa e-hyväksyttyjä kokoputkia. Valmistajan nettisivuilta löytyy tiedoista e-hyväskyntä eli sitten vaan google auki. Putkea vaihtaessa tarvii PC:n (K&N vapaavirtaussuodatin samalla) mutta änkkää vaihtaessa ei tarvitse kun Mivv ja Leo Vince. Toki aina suositellaan.
http://www.nettimoto.com/kawasaki/z/1330778 Siitä hyvä pyörä jollekin![]()
Jos jotain kiinnostaa komentaja niin tässä myynti.ilm.
http://www.moottoripyora.org/keskust...68#post6076368
<p>testiiiii</p>
Onko jengillä ollut ongelmia tuon FI merkkivalon kanssa.
Itsellä kyseinen valo rupesi vilkuttamaan aikaajoin lyhyen aikaa, sammui itsestään.
Nykyään tuo valo palaa kokoajan vilkkuen.
Tuttu selitteli, että vois johtua siitä kun Z:hin kun vaihtaa putken, katoaa käyrässä oleva piuhakin.
Teharin kun on vaihtanut, niin joku vakioputkessa oleva piuha lambdalle häviää putken vaihdon yhteydessä.
Voisikohan ongelma olla tästä piuhasta kiinni. Vai olisiko ongelma jossain muualla ??
![]()
Kawasaki z750 Candy limegreen.
Ex:Suzuki GSX600F Red.