ëi nyt muista minkä kokoset ne on mutta kahvan irrottamalla selviää ja mulla sai etu vilkut irti iohan vääntämällä tai sitten irrotat maskin ja sit otat vilkut irti(yousi @ Kesä. 01 2009,17:04) kirjoitti
Minkä lainen mittarivirhe tulee? esim jos laittaa eteen -1 piikkisen rattaan. Tuntuu että on aivan turhan pitkät nuo välit...
ktm superduke 990 -07 "faselift"
hymm olikohan suunilleen 10% luokkaa kun äkkii heittää vanhassa z:tassa ainakin ja toi 10% on kyl max heitto(mikok @ Kesä. 01 2009,21:57) kirjoitti
Millaisia nopeuksia olette tuolla päässeet?
Itellä kävi hieman nolot, kun lähdin motarilla liittymästä tultuani ohittamaan jotain vanhaa Saab 9000:ta. Menin nätisti ohi, ärsytämättä, vauhtia oli tosin hieman reippaasti. Saab tunki tämän jälkeen takarenkaaseen kiinni ja ohi (kuski heristeli nyrkkiä), vaikka mulla oli nuppi kaakossa ja vauhtia 216 km/h mittarin mukaan. Vastatuuli oli tosin sen verran reipasta, että kypärä tuntui lähtevän päästä irti ja olin jo ehtinyt laittaa kutosen silmään. Ongelma tässä nyt oli se, että pyörä ei enää suostunut kiihtymään. Ja se, että Saabisti meni lentämällä ohi.
Liian iso vaihde? Vastatuuli? Miksi ei kulkenut? En ole mikään vetomies, joten noita nopeuksia ei tule usein ajettua. Mutta luulin pyörän nyt hieman paremmin menevän yli 200 nopeuksissa. Sen verran helposti se kuitenkin sen 200 ottaa *![]()
CBR600F 2004
Z750 2009
MT-09 2014
1290 Super Adventure S 2017
Vakioväleillä ~230kmh mittarinopeutta ja -1 edessä ~240-245kmh. Eipä tuo 180 jälkeen oikein mene, kyykkyihin kun vertaa, itselläni on maski vaihettuna pienempään joten aika tuulen riepotustahan se on(designet @ Kesä. 04 2009,11:05) kirjoitti
![]()
Pistän nyt tännekkin vaikka -05 ketjusta löytyykin mutta jos täältä löytyisi vastaus.
Pari päivää sitten rupes -05 pikkuzeta pitämään uudenlaista ääntä kytkintä käytettäessä tai tehdessä moottorijarrutusta. Omalla korvalla tulee kytkimen suunnalta sellainen kahnaava ääni. Ääni ei kuulu kun kytkin on pohjassa vaan silloin kun liikkeessä vaihtaa vaihdetta. Ideoita?
Kytkin remppa tiedossa?
Te jotka ootte vaihtanu crossi tankoa niin ootteko hitsannu päihin pultit tai holkit niille painoille?
Zetalla on nyt tullu ajeltua semmonen 1600 km. Kiva vehje.
Oletteko omilla laitteilla käynyt mitenkään erikoisemmin matkaa ajamassa? Itsellä on tommonen 200 km päiväreissu ollut pisin ja ihan hyvn se meni. Ainoa miinus että paikat puutuu, mikä nyt on odotettavissa tämmöseltä kikottimelta.
Kokeilin kaverin matkapyörää Honda VF1000F ja siinä oli kunnon kate. Huomasi miten se ohjaa ilmavirran suoraan päähän ja kypärässä humisee ihan törkeästi.
Z750 -08
Olisit ostanut z1000 niin ei olis tuota ongelmaa(designet @ Kesä. 04 2009,11:05) kirjoitti
Itse ajanut matkaa putkeen n.300km ja eipä tuossa muutakuin peppu hieman puudu. Ainakin mitä edellisellä r6 kyykyllä ajelin matkaa niin kyllä z vie voiton 100-0. Kyykyllä kun ranteet ja sit sormet puutu ja ajoasento ei ainakaan itselle ollut hyvä.
Kawasaki zx-10R -08
Kawasaki z1000 -08
Yamaha R6 -00
No hitto kun olis pitänyt.Kävin koeajamassa tonnista, kun 750:sta ei ollut koeajopyöränä. Pieni pettymys oli, kun pyörän sai. Ajattelin, että ei 250 kuutiota niin paljoa ole. Sitten kun oli muutama vuosi ollut taukoakin, niin ei se koeajo ole ihan sitä mitä pitäisi. No kyllähän tuokin menee ihan omaksi tarpeeksi, vaikka isompi on aina isompi. Ajelen oikeastaan korkeintaan kolmosvaihteella, niin vääntöä ja tehoa löytyy isommissakin nopeuksissa riittävästi.
Mites muuten noilla eri vaihteilla tuo kulkee? Eilen tuota iltalenkillä kokeilin, mutta reitillä ei nyt ollut sopivaa pätkää kokeilla kolmosta suurempaa. Ykkösellä 100 paikkeilla, kakkosella 150 paikkeilla ja kolmosella suunnilleen 190.
CBR600F 2004
Z750 2009
MT-09 2014
1290 Super Adventure S 2017
Jättäkää ne saabit rauhaan(designet @ Kesä. 04 2009,11:05) kirjoitti
Lappeenranta 6.6.2009 (Tulokset)
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Toukokuu espanjassa zetalla. Ei huono matkapyöräksi, mutta autovia'at kannattaa jättää väliin. Pitemmän päällä alkaa turruttaa se heittelehtiminen. Pikkuteillä oli tosi nastaa ajella.(Kulkki @ Kesä. 07 2009,20:52) kirjoitti
itekun olen vaihtanut olen ostanut ihan uudet tankonpainot jotka tulevat sellasella itsetään kiristyvällä holkilla kiinni tankon sisälle en oo irrottanut vakiopainoja kun en saanut omasta irti niin sahansin tankonkahtia et sain kahvakumit irti =D ei varmaan kannata hitsata mitään vaan ostaa uudet painot tai tehdä ite laajentuva holkki tuulinen viritys sinne jos ei muuta(yousi @ Kesä. 04 2009,23:49) kirjoitti
juurikin näin, oli kyllä tiukassa vakiopainot. pari ruuvaria väänsin rikki ja lopulta poralla läpi vaan(allright @ Kesä. 08 2009,17:10) kirjoitti
![]()
Z 1000 -10
Z 750 -07
Tein sit loppupeleissä kierre holkit päihin johon saan alkuperäset painot kiinni kun eihän tuosta tiedä mitä materiaalia se on. Ilmeisesti alumiinia tai jotain magnesiumia. No ajoasento parani kyllä huomattavasti ja nyt sit odotellaan sc-projectia.
Iskumeisseli on aivan ehdoton tuossa hommassa!(kawaz750 @ Kesä. 09 2009,02:08) kirjoitti
ZH2 2020
Oon yrittäny katella tohon zetaan uutta stongaa. Niitä malleja ja taivutuksia on miljoona. Tietenkin makuasiahan se on minkä siihen laittaa. Mutta mikä ois hyvä teidän mielestä jolla rossi sarvet on kiinni. Lähinnä halvattangot kiinnosta. Biltemalla on nälöjään kans ihan asiallisen olosi...
ktm superduke 990 -07 "faselift"
nyt on pakko myöntää että omasta z:tasta löytyy bilteman fatbar ja on toistasks 5000km kestänyt mutta en kyl harrasta keulimista ja mit ja eiköhän ne kestä jokin laadun valvonta niilläkin mutta tuskin kaatuilua kestää samalla lailla kun renthal tai muut laatumerkit, tuli vaan katsastukseen ostettuu se et sai jokun ja en oo jaksanut vaihtaa kun hommansa hoitanut ja siin ei lue ees biltemaa siin mustassa mallissa =)(mikok @ Kesä. 11 2009,16:50) kirjoitti
Juu biltema muakin houkuttaa kokeeks ostaa, Halpa hinta... Kerrotko vielä tarkan mallin ni pistän tilaukseen? Niin ja kävikö nyt ne vakio painot siihen vai onko nekin hommattava uudet?
ktm superduke 990 -07 "faselift"
en tiiä käykö vakiot en kokeillu kait käy ainakin kun tekee oman kiinnitys homman sinne sisälle ja ei oo mitään tarkempaa mallia ihan vaan kokonaan musta fatbar(mikok @ Kesä. 13 2009,11:06) kirjoitti
Onko muilla pyörisä tota Ermaxin vilkku/kilpi katetta? Itellä tänään reissussa lensi kilpi ja se lätkä mihin kilpi tulee kiinni niin jonnekkin mettäänOlihan se kyllä hepposen olonen muutenkin ku se kilpi väpätti minkä kerkes siinä. Täytyy kehittää jokin kestävämpi patentti.
Hei miten säädätte takaiskaria jos kyytiläistä vie?
Kawasaki zx-10R -08
Kawasaki z1000 -08
Yamaha R6 -00
mullakin on sew ja kyllä ihan hyvin on kestänyt vaikka kilpi monesti ottanut renkaseen.. en oo pqahemmin sitä säädelly kun se on muutenkin kokoajan aika jäykällä väännän sitä pientä ruuvia jousen alapäässä tiukemmalla ja sitä jousta kiristät
väpättääkö sulla se rekkari? mulla väpätti ja oli jo vähän halennu se muovi. Se ei vissiin oo ku siinä muovissa vaan kiinni!(allright @ Kesä. 14 2009,17:41) kirjoitti
Ei kai nyt jousta pidä alkaa sääteleen sehän on aina kauhee operaatio jos vie kyydissä. Eiks se riitä jos kiinnipäin laittaa sitä alaruuvia`?
Kawasaki zx-10R -08
Kawasaki z1000 -08
Yamaha R6 -00
ei kait sitä pakko ole mutta sää jäykemmän takapäästä luulis vaikuttavan jos jousu on säädetty 60kg kuskille ja siin kyydissä olis 60 kilonen kyytiläinen+kuski niin mutta ihan miten ite tykkää säätääkö sitä vai ei(Ärkuus- @ Kesä. 14 2009,18:42) kirjoitti