itelläni ei ole ikinä ollu z-tassa vakio tankoakiinni mutta kyllä tolla crossi tankolla tulee parempi ajoasento ainakin omasta mielestä mutta kyllä mullakin oli aluksi kun alko ajaa z:talla hartiat ja kädet tulivat kipeiksi mutta siihen tottui kun ajoin jonkun aikaa(Kulkki @ Touko. 23 2009,11:49) kirjoitti
vaihdoin vakiotangon 1000km jälkeen pois ja ei kaduta. leveemmällä stongalla on parempi ajoasento. leveyttä taisi tulla lisää 2cm / puoli ja on se suorempi kanssa. käsiteltävyys parenee ja perse puutuu vaikka olisi mikä stonga(Kulkki @ Touko. 23 2009,11:49) kirjoitti
![]()
Z 1000 -10
Z 750 -07
Näin se taitaa olla
Totuttelua tämä vain vaatii. Perseen puutuminen taitaa olla tässä lajissa melko välttämätöntä. Häätäännyin vain kun olen ollut aikaisemmin pelkkä moottrikelkka-harrastaja niin siinä ei todella ehdi paikat puutumaan
Seuraavaksi vain sitten matka ominaisuuksia testaamaan ja sitten vielä jossain välissä vähän radalle kokeilemaan.
Z750 -08
Sen verta kova tuo penkki on, että perse siinä tahtoo puutua. Tosin pehmeämmässäkin puutuu, mutta ei noin nopeasti. Tekisi mieli vaihtaa astetta pehmeämpi penkki, mutta kokeilen nyt ainakin ensimmäisen kesän vakiopenkillä.
Vakiotangolla ei mielestäni puudu ainakaan lähellekään yhtä paljon, kuin vanhassa CBR 600F Hondassani. Siinä joutui makamaan käsien päällä paljon enemmän. Leveämpi tanko taitaa tehdä ajoasennosta astetta makaavamman, joten puutunee sen kanssa enemmän (mutua).
CBR600F 2004
Z750 2009
MT-09 2014
1290 Super Adventure S 2017
Tuo takapuolen puutuminen tuntuu tässä uudessa mallissa olevan melko yleistä. Ei tarvii kun tunti päristellä niin meinaa olla vaikea päästä siitä ylös. Edellisessä mallissa en havainnut ainakaan ihan niin suurena ongelmana. Mahdollisesti joku geelipenkki olisi hyvä ratkaisu!?
Itse laitoin ohuet kumimaton palaset jakkaran ja rungon välisiin kohtiin heiluminen loppui sillä
Z 750-06
CBR1000RR- 05
Nyt tuli sit hankittua eka pyörä (07 z750) ja kysymys kuuluu: Jos vaihdan pelkän vaimentimen niin tuleeko pyörä sääjättää?
Ainakin Z1000 -08 pelasi varsin mainiosti ilman säädätystä... Toisin kuin aikaisemmat kikserini.(yousi @ Touko. 24 2009,11:45) kirjoitti
eikös siinä oo kumminkin se vaara että se käy joko rikkaalla tai laihalla?(RR80 @ Touko. 24 2009,11:56) kirjoitti
no joo. jos pahoin on pielessä niin kyllä sen huomaa ajossa. Ampuu putkeen, kuoppia tehoalueessa, tyhjäkäynti seilaa jne. Jos toimii hyvin ajossa niin ei muutakuin kovaa ajoa.
Tehonlisäystä hakiessasi tietenkin commander.
uudessa z:tassa on lamba niin se korjaa asiaa mutta kyllä se toimii pelkällä sliparilla ilman säätöä mites paljonko ootte saanu teijän kavoista irti tehoa penkissä omasta lähti 105hp sliparilla takanakilta ?(yousi @ Touko. 24 2009,11:59) kirjoitti
Mulla on alkanu Zeta purkamaan akkua yön aikana.
Kippasin sen viime elokuussa. Pelkkää pintaremonttia, mutta kyljellään kävi kuitenkin. Mietin sitten että onkohan akku mennyt sököksi, vai onko vika muualla sähköissä.
Hain sen tuossa reilu kuukausi sitten korjaamolta jossa se oli säilytyksessä korjauksen jälkeen talven. Alkuun toimi ihan moitteetta, mutta toissaviikolla alkoi ilmetä ongelmia akun varauksen kanssa.
Aamulla kun lähtee töihin, niin mittari rullaa normaalit tarkastushommat, mutta kun koittaa startata niin kerran tai pari pyöräyttää ja sen jälkeen nollaantuu mittarit (kello ja trippi menee nolliin) eikä startti inahdakkaan.
Käyntiin lähtee helposti työntämällä ja käynnissä pysyy moitteettomasti, eli laturissa ei kai ole vikaa..
Samaten jos lyhyen aikaa on parkissa, niin lähtee ihan hyvin käyntiin eikä tarvi työnnellä esim kauppareissuilla.
Mistähän tuota kannattaisi alkaa käymään läpi? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Nyt on sikäli paha tilanne, ettei oikein viitsisi korjaamollekaan viedä kun ei muita kulkuneuvoja ole ja ajokelit on parhaimmillaan..
Tällähetkellä ei omaa pyörää
Aiemmin Kawasaki Z750 '08
Minkälainen toimitus aika jos tilaa tuolta sc-projectilta? Onko noissa slipareissa muuta eroa ku ulkonäkö? Hinta tuntuis ainakin olevan kohillaan ku vertaa näihin merkki putkiin.(moukku @ Touko. 16 2009,09:50) kirjoitti
tais mennä1-2 viikkoa ja eihän niissä oo pahemmin mitään erojamerkki änkkiin(yousi @ Touko. 25 2009,23:31) kirjoitti
7 päivää meni omien slipareiden toimituksessa kun toivat kotiovelle.(yousi @ Touko. 25 2009,23:31) kirjoitti
Ok kaupankäyntiä myyjän puolelta, sai jopa dpd:lle seurantakoodin missä pöntöt meneepi, italia -> saksa -> suomi reittiä.
This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
KTM SM 690 2007
Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
X: Suzuki Hayabusa 2003
X: Kawasaki Z750 2007
Itse käytin ainakin oman pyörän säädätyksessä / penkityksessä PC:n asennuksen jälkeen.(yousi @ Touko. 24 2009,11:45) kirjoitti
This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
KTM SM 690 2007
Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
X: Suzuki Hayabusa 2003
X: Kawasaki Z750 2007
Onko mitään tietoo ton sc-projekt sliparin äänistä, mitä lukemii tulee db-mittauksissa?
Apparalle teki tiukkaa päästä vakio sliparillakin, 95 db raja tänä vuonna.
Kawasaki z750 -08 "appelsiinimopo" => Yamaha FZ1-N -08
ei kyllä ole mitään hajua paljonko siitä lähtee ääntä mutta omasta mielestäni ei niin äänekäs putki(kawazetä @ Touko. 26 2009,20:44) kirjoitti
mitähän eroa on Short Oval silencer ja Short GP EVO - line silencerillä? Mitä mallia muut tilanneet? Niin ja kyseessä toi sc-project
ulkonäkö =D ne on erin laisia ja toi evo on titaani lopulla tai jot(yousi @ Touko. 27 2009,17:02) kirjoitti
No joilleki radoille pääsee...kaikilla ei ole tuota db rajaa.(kawazetä @ Touko. 26 2009,20:44) kirjoitti
Vakiona 95db / 5250rpm, eli aika tiukoilla tuokin.
Taitaa nykyään niin että mittaus tehdään 5500rpm kohdilla.
Itse onnistuin killerin hävittämää putkesta mutta so what, sillä mitään tee kuitenkaa kun radalle tarvi mennä
This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
KTM SM 690 2007
Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
X: Suzuki Hayabusa 2003
X: Kawasaki Z750 2007
ooteko käyneet muutoskatsastaan pyörää sliparin vaihdon jälkeen? onko se tarpeellista ja voiko poliisi setä puuttua asiaan?
Ajatko maantiellä killeri kiinni? Itse ajalen ilman, ja meteli on omasta mielestäni helvetillistä. Tuntuu että kaikki lastenvaunujen työntäjät heiluttelee nyrkkiä *(allright @ Touko. 26 2009,21:03) kirjoitti
![]()
Aprilia RSV4R -11
(Kawasaki ZX-10R -09(R.I.P.), Kawasaki Z750 -08, Ducati monster 600 -98, Suzuki GS 450 -83, Suzuki GS 450 -81, Suzuki RG 125 Gamma -90)
Ilman killeriä joka paikassa. Mitään sanomista tullut keneltäkään.
This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
KTM SM 690 2007
Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
X: Suzuki Hayabusa 2003
X: Kawasaki Z750 2007
Itselläkin akran killeri kellarissa ja siellä saa pysyäkkin. Tulpat vaan korviin ja hymyä. Ei ne sulle mitään nyrkkiä heiluta, tykkävät vaan sun moposta *(Olli79 @ Touko. 28 2009,11:27) kirjoitti
![]()
Pv50, Monkey, Dt125, KX125, VFR750, YZF600R, Z750 -08 Orange
heh ei mullakaan oo dp killerii ollu ikinä' kiinni putkessanio eikä kylläkään poliisiankaa ole ollu ongelmia kuinka moni käyttäisi sitä missään pyörässsä ?(Olli79 @ Touko. 28 2009,11:27) kirjoitti
sattuuko kukaan muistamaan minkä kokoiset on ne pikku reiät tangossa? Leveempää tulossa.. Niin ja millä ihmeen konstilla ootte saanu alkuperäset etu vilkut poies meinaa olla pikkasen ahtaassa paikassa ne pienen pienet ruuvit.