Z1000SX:ssä oli vasemman etukatteen alla johtosarjassa valmiit liittimet lisälaitteille, koiras- ja naaraspuolinen holkkiliitin. Käytännössä navi ja ehkä usb-töpseli puhelimelle on se mitä tuo kestää, ei juuri enempää, koska accessories-sulake on vain 2A kestoltaan. Tuohon tulee virrat virtalukon kautta, eli ei unohdu vahingossa mitään päälle. Kytkentäkaaviota selaamalla voisi löytää tiedon onko pienemmässä zetassa samanlainen.
Olis kiva saada käyttökokemuksia Zetasta koska oon nyt vähän kahden vaiheilla kun kelasin ens kaudelle vaihtaa uudempaan. Joko Suzuki GSR750 tai sit Kawan Z750, ehkä jopa 750R. Lienevät aika samalla viivalla kaikin tavoin? GSR vähän ripeempi kiihtymään ja kuulemma vähän mukavampi penkki? Plussat ja miinukset kiinnostavat molemmista, GSR:stä kyselin sen omasta ketjusta ja nyt Zetasta täältä. Onko Zetassa jotain ns. pakko tarkistaa ennen ostopäätöstä?
-Suzuki Bandit 1250s-
(ex Kawasaki ZR7)
Tervehdys! Uusi 2010 zetan ylpeä omistaja ilmoittautuu.
Reilu viikko sitten sain kortin ja nyt n. 700 kilsaa ajoa alla. Jos joku miettii pikkuzetaa ekaksi pyöräksi, niin suosittelen lämpimästi. On pirun kiva pyörä ajaa ja ainakin omaan makuun tehoreserviä ihan kiitettävästi. Rupesin ajamaan duunimatkojakin prätkällä kun ei tiedä miten nopeasti ajokelit loppuu![]()
Ei ole aikaisempaa kokemusta kaksipyöräisistä niin vertailupohjaa ei ole eikä perselihaksetkaan ole varmaan ihan tikissä, mutta liityn kyllä vakiopenkin parjaajien listaan. Tuntuu että maks. pari-kolme tuntia pystyy ajelemaan ennen kuin on perse niin puuduksissa että pakko kävellä hetki ympyrää. Toki tuntuu, että tuokin aika pidentyy koko ajan treenin myötä.
Sellaista kysyttävääkin olisi, että minulla kytkinkahva ei palaudu täysin auki. Siinä siis täytyykin olla pari milliä tyhjää, mutta kuuluisiko sen silti palautua kokonaan auki. nyt huomaan ajaessa että työnnän sen välillä sormilla takaisin auki. Viikonloppuna tarkoitus voidella kytkinvaijeri jos se vaikka jeesaisi asiaan.
Itellä kytkinvaijeri tuntu vähän takkuiselta pari vuotta ennen kuin napsahti poikki..että jos ei rasvauksella korjaannu niin suosittelen vaihtamaan vaijerin, parin minuutin homma ja uusi vaijeri maksaa parisen kymppiä.
Vaijerin vaihtoon pieni vinkki jos siihen päädyt; avaa vanha vaijeri molemmista päistä, teippaa uusi vaijeri vanhan vaijerin toiseen päähän ja vedä vanha vaijeri pois, jolloin uusi vaijeri sujahtaa paikalleen vaivattomasti. Ei tarvi tuhlata sekuntiakaan pujotteluhommiin.
Kaitsulille: Asiaan sen enempää perehtymättä kannattaa varmaan noista kahdesta valita omaa silmää ja lompakkoa paremmin miellyttävä peli, ei taida tosiaan hirveitä eroja noissa keskenään olla. Tietty koeajo auttaa valinnassa varmaankin. Zeta ainakin on aika pomminvarma tekniikan puolesta, että itse en keksi mitään erikoista tarkastettavaa kuin että pyörä kaikin puolin siisti ja pelaa moitteetta. Oman zetan ostin 3 vuotta sitten talvella ilman koeajoa, eikä mitään ongelmia ole ollut ja pyörästä oon tykännyt (12tkm omaa ajoa, 24tkm mittarissa).![]()
Viimeksi muokannut: antizero; 05.08.2015 klo 10:00.
Moro!
Kysymys fiksuimmille.
Itselläni alla z750 vm 2010 karvan alle 35tkm mittarissa. Nyt öljyä puskee läpi kannen välistä (kts kuva), tai ei varsinaisesti puske vaan hieman lämpöisenä märkii tiivisteiden välistä. Eli, onko kuinka hazardi tilanne kyseessä? Seuraavaan huoltoon tuo reilu 1000km matkaa. Uskaltaako ajella vielä sen 1000-1500km vai ei? Kokemuksia muilla vastaavasta?
Joo ei tippaile, hikoilee ainoastaan.. Aloitti joku 500km sitten ja nyt vähän lisääntynyt (ajelin juuri reilu 250km).. Ja eikös venttiilit tsekata 36tkm huollossa niin toivotaan että litkut pysyy sisässä siis siihen asti! Kiitos vastauksesta!
Moron!
Kun ei tuota huoltomanuaalia olemassaan ole, niin kysellään nyt täällä että mitä kuuluu 18 000 huoltoon? Pyöränä Z750 2010vm. Tarvis kaiketi nyt vielä syksyn aikana tuo huoltaa. Ja jos on suosituksia hyvistä Kawojen huoltopaikoista hml ympäristössä, niin voi vinkata. Kiitoksia![]()
Kawasaki Z750
Ex: Aprilia RS -99, Kawasaki Z750 -10 Nyk: Aprilia Tuono V4R APRC -14
Eikös tässä uudemmassa z750 oo venojen tarkastus vasta 42t, ainakin omassa -08 huoltokirjassa tais olla näin..
Omassa entisessä zetassa venttiilien tarkastus oli merkattu vain 42tkm kohdalle.
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Osaisikos täällä kukaan auttaa, kun omaan zetaan on tullut talven aikana joku ihmeellinen sytytys? häiriö. Pelaa muuten aivan normaalisti mutta, kun kierrokset nousee 9500rpm kohdalle katkeaa veto kuin veitsellä leikaten. Noin sekuntiin ei tapahdu mitään, kunnes alkaa taas toimimaan normaalisti. Aivan kuin sytytys katoaisi kokonaan. Aivan sama tilanne onko ajossa veto päällä vai paikallaan kierrättäessä. kiekkakellon mukaisesti 9500rpm niin meno loppuu.
Edit: niin talven akku on ollut irti ja pyörä lämpimässä. Bensan säilöntäaineet vielä tankissa mutta tuskin se tuommoista noin tarkkaa ongelmaa aiheuttaisi.
Ex: Aprilia RS -99, Kawasaki Z750 -10 Nyk: Aprilia Tuono V4R APRC -14
Missähän mahtaa sijaita pyörän pääsulake/pääsulakerasia? Pyörässä virtaa muut sulakerasiat Ok, mutta mitään virtoja ei tule. En keksi muuta kun tuon pääsulakkeen.
Kawasaki Z750 -07
Akun vieressähän tuo sijaitsee.
Tässä ote korjausmanuaalista:
main_fuse.jpg
Ex: Aprilia RS -99, Kawasaki Z750 -10 Nyk: Aprilia Tuono V4R APRC -14
Tervehdys kaikille, -08 oranssi zeta löytyy täältä
Löytyykö keneltäkään ylimääräisenä alkuperäisiä tankopainoja zetaan? Yksikin ehjä kappale riittäisi. Samoin ehjä oikeanpuoleinen orkkispeili kiinnostaisi.
Hep.
Itsellä on -07 Zetori, nyt toista kautta kyseisellä röpöttimellä aloittaneena tuli ilmi taas eilen illalla pyörän yksi (ja oikeastaan omasta mielestäni ainoa) ikävä puute;
Ne valot
Eli ajovaloissa ei kyllä voi Zetaa juuri ylistää. Lähivaloilla näkee sen ~20m ja "pitkillä" varmaan 22m
Onkohan tässä nyt kyse vain omasta menopelistä vai onko samoja tuntemuksia muilla saman pärrän kuljettajilla? Jossain Biken testissä taisi kyllä olla Zetan valot aika heikoilla arvosanoilla, siitä kuvittelisin että kohtalotovereita on...
Oletteko ongelmaa saaneet ratkaistua muuten kuin jollain omaisuuksia maksavilla muutoksilla?
Enkä hae nyt "älä aja pimeässä" -vastauksia![]()
Z750 2004
Pitääpä tutkia noita hieman. Kyselenpä tässä jo ennen kun olen edes ehtinyt pyörän suuntaan vilkaista
Mistäs Zetorista löytyy valojen suuntausruuvia? Itsellä on edellinen omistaja laitellut ledivilkut valomaskiin kiinni orggisvilkkujen paikan sijasta, aiheuttaa sen, että on pirun hankala päästä maskin alle käsiksi kun vilkkujen lyhyet siiman paksuiset piuhat hanittaa vastaan heti kun yrittää maskia nostaa.
Z750 2004
Pistetääs jo seuraavaa juttua heti oman perään.
Eli onko muilla Zetassa sellaista ominaisuutta (viaksi en tätä vielä luokittele), että tankkaamisen jälkeen (kun lirittelee oikein piripintaan) rupeaa mittaristossa menovesi-palkit ja "fuel" vilkkumaan? Eli samalla tavalla kun vilkuttaa tankin ollessa lopuillaan mutta nyt on vain kaikki palkit tietenkin täynnä.
"Fuel" -tekstin saa pois painamalla vaikka tripin näkyviin mutta palkit vilkkuu jonkun aikaa.
Sitten vain jossain vaiheessa vilkuttelu loppuu ja mittari toimii ihan normaalisti.
Sinälläänhän tällä ei ole merkitystä kun kerran mittari toimii mutta hieman outoahan tuo on kylläkin...
Z750 2004
Mitens muilla nousee moottorin lämmöt? Itsellä parinkin tunnin ajon jälkeen mittarin mukaan vain noin 60- 65c ja terhakkaammankin ajon jälkeen vähän reilu 70c, onko normaalia? Manuskasta en äkkiseltään löytänyt muuta kuin varoittelut 115-120c lämmöistä. Z750 vm 2008.
Muutaman vuoden tauon jälkeen tuli hommattua tällanen -07 zetori. Kokomusta versio. Huggerin tilasin nyt ihan Stormilta, mutta minusta nuo bellypanit on melkosen kalliita ainakin Stormilla. Onkos mitään paikkoja ulkomailla, mistä tollasen sais halvemmalla? Koittanut vähän googletella, mutta ei ole mitään soppelia sattunut silmään.
Öljyt vois myös varmaan vaihdella, kun edellisestä vaihdosta ei mitään varmuutta ole. Mitäs öljyä olette näissä käyttäneet, että vaihteetkin toimis sitten mahdollisimman jouhevasti?
Bellypaneja vois vaikka Ebayn kautta löytyä halvemmalla, mutta halvimmat vaatii todennäköisesti kiinnikkeiden tekemisen kokonaan (ainakin veljen Ducatiin piti kaikki kilkkeet tehdä ite, pelkkä lasikuituinen osa makso ehkä 40-50€)
Tuolla kaikennäköistä Kawaan Lukis tuosta bellypanistakin, että kiinnikkeet sisältyy.. Vaatii tietty hionnan ja maalauksen.
Öljyiksi Motulin 5100 10w40![]()
Viimeksi muokannut: antizero; 20.04.2018 klo 11:17.
Kuinka paljon tuossa vaihteensiirtäjäakselissa kuuluu olla pitkittäisvälystä? Vai kuuluuko siinä olla ollenkaan?