Täytyy kehaista tuota Shadin comfort seattia joka tuli hommattua talven aikana. http://www.shad.es/en/shad-world/pro...3mod209motr80/
Tuon Kawan oman penkin kanssa istuma-asento oli aina semmonen että kankut tuli kipeäks aika pienenkin matkan jälkeen. Ajoasento ei mulla ollut varmaan se paras ja oikeellisin, mutta syytän siitä pitkiä raajoja, sekä huonoa selkää.
Mutta tän penkin kans löytyi hyvä ajoasento heti kauden alettua. Missään välissä ei ole istumaläskit kipeytyneet. Tuo levittää sitä istuma-aluetta hieman joka suuntaan ja on n. 30% pehmeämpi kun Kawan orkkis. Mikään geelipenkkihän tuo ei ole, mutta on mielestäni huomattavamman paremman näköinen kuin ne möhköt itsekustomoitavat.
Sateenkestoa en vielä ole päässyt testaamaan, mutta eiköhän tämä Suomen kevät/kesä pidä siitäkin kuitenkin huolen, että se tulee kokeiltua perusteellisesti. Työn jälki on myös ainakin omassa kappaleessa ihan viimeisen päälle.
Hintaa tuolle tuli muistaakseni n. 200e Ranskan eBayn kautta tilattuna, mutta sama kauppias näytti toimivan myös Saksan eBayssa. Duell noita Shadeja ilmeisesti toi vielä viime vuonna maahan, mutta tänä vuonna ei taida enää
Näillä kokemuksilla suosittelen kyllä ehdottomasti![]()
Kawasaki Z750 -08
http://taajuuskorjain.pic.fi/
Morjens Orggilaiset
Täällä uusi Zetan omistaja ilmoittautuu keskusteluihin.
Pyöräkuumetta ollut viime syksystä lähtien niin tulipa sitten hankittua -09 vuosimallin Z 750, rapsakat 13tkm mittarissa ja pääsin pyörän toiseksi omistajaksi. Aikaisempaa historiaa löytyy crossi/enduro ja kevari ajoilta, mutta laite vaikuttaisi aika passelilta opettelupeliltä ja miksei vaikka pitemmäksikin aikaa kulkineesta menohaluja löydy.
Yksi kysymys heräsi tuossa internetin ihmeellistä maailmaa tutkiessa. Onko kellään tietoa saako ko. laitteeseen jostain täydellistä huolto/service/workshop manuaalia? Webin syövereistä löysin -07 Z750 service manualin, jossa lukee "Model Application: 2007 ZR750L7F". Jos nyt oikein tätä mallin nimeämiskäytäntöä tulkitsen niin oma pärräni varmaankin on 2009 ZR750L9F? Mietin tässä nimittäin vain sitä onko 2009 mallista mitään konkreettista eroa 2007 malliin eli onko tuosta uudempaa service manuaalia olemassakaan.
Mutuiluksi menee, mutta kyllä tuon pitäisi olla suurinpiirtein sama. Eikös -09 muuttunut ainakin väritys, jotain muitakin pieniä eroja voi olla kans. Tuolla 07-08 manuaalilla luulisi pärjäävän kuitenkin melko pitkälle.
Kawasaki Z750 -08
http://taajuuskorjain.pic.fi/
Muutaman viikon perusteella hyvä pyörä tuo Z. Sliparit ja muut on jo tilattu joten tankoa seuraavaksi ehkäpä? Minkälaista taivutusta suosittelette suunnilleen, Renthalin 22mm tanko taitaa heittämällä mennä kiinni. Lähinnä mietin kun nuohan on matalia tankoja että ajettavuus säilyisi.
Fatbar:han olisi oikea tanko, mikä tuo reikien poraus homma on mistä porukka selittää? Fatbar vaatisi jonkunlaiset kiinnikkeetkin? Mitkä käy Zetaan kun noitakin on erilaisia?
Reikien poraus tarkoittaa katkaisijarungoissa oleville kohdistustapeille porattavia reikiä. En ole nuita zetorin kahvoja ikinä irti ottanut, mutta yleisimmin ollut yksi tappi per runko. Ei mikään mahdoton homma porata reikiä uuteen tankoon. Suurinpiirtein kun katsoo kohdan ja jysäyttää reijän ni avot.
Helouu!
Oisko kellään heittää tuon vehkeen kytkentäkaaviota? Ei tule virtaa takavalon liittimelle, niin kattois vähän mistä lähtee vikaa etsimään...![]()
http://z1000.riderdestination.com/th...s.php?album=34
Lataile tuolta service manual. Vaikka siinä lukee ABS, niin se kattaa myös ihan absittomankin vehkeen.
Kawasaki Z750 -08
http://taajuuskorjain.pic.fi/
Voi ne tapit poiskin nippasta sisäpinnoilta niin ei tarvitse reikiä porailla ja tyytyä yhteen asentoon(menee aina itsellä hetki löytää oikeat kulmat).
Hyvin pysyy kiinni jopa ilman jonkinlaista kitkateippiä, tosin omaan laitoin jotain ihme tavaraa jota mekaanikko heitti rullallisen.. Jotain teippiä se oli joka ei kelissä elä.
Z1K -09 Ormu
Missähän mahtaa olla vika ku Z käynnistyy laiskasti kun kone on lämmin ?
Kylmänä kyllä käynnistyy normaalisti..
On tehnyt tuota jo siitä lähtien kun pyörän ostin,mutta ajattelin että jos tuon saisi jollain helpolla tapaa selvitettyä/korjattua vai onko tuo Z:n ominaisuus![]()
Sama vika rahikaisella. Kylmänä lähtee nanosekunnissa käyntiin, kun taas lämpimänä voi mennä sekunti tai ylikin ennen kuin starttaa. Sateella tekee vähän kanssa tiukkaa, mutta luulen että johtuu Devilin putkesta josta on killeri revitty irti. Pääsee luultavasti vettä putkistoon, kun muutenkin sateella vähän käy laiskasti alussa. Vähän kun antaa runtua niin käy taas normaalisti.
Tai mistä minä tiedän.
Samaa "ominaisuutta" ihmettelin juuri toissapäivänä. Kotoa lähtiessä upeasti käyntiin, mutta sitten kun tankkaamisen jälkeen laittoi pyörää takaisin päälle, kuulosti se moottorin herääminen huomattavasti vaivalloisemmalta.
Kawasaki Z750 -08
http://taajuuskorjain.pic.fi/
Mullakin on kyllä mivv:n slipari, mutta on ollut käytössä killerillä ja ilman eikä vaikuttanut mitään..
Tuota vesi hommaa ainakaan omassa tapauksessa en usko kun katoksessa pyörää säilytän ja sateella ei oo tullut pahemmin ajeltua..
Toivotaan että joku löytää jonku ratkaisun asiaan..
Mikälaista pukkia väki käyttää omissa huolloissa? Pitää olla takahaarukasta kiinni ottavaa mallia, sillä pohjasta ei voi nostaa ylös. Onko Motonetissä tai vastavassa jotain hyviä (ja halpoja) vehkeitä?
Helpottaa kummasti pikku säätöjä ja ketjujen kunnossapitoa tuommoinen kapistus.
Edit: Esimerkiksi onko tuon Motonetin 34,90 (tuote 80-7516) osto kannattavaa vai onko perusteltua ostaa tuo samanmoinen mutta alumiinista valmistettu 80 euron vehje? Mitä halvemmalla selvitään, sitä parempi.
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=80-7516
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=80-7529
Viimeksi muokannut: Kouhia; 23.05.2013 klo 22:14. Syy: Linkin lisäys
Mulla on ollut käytössä bilteman vastaava ja hyvin on asiansa ajanut...ei mitään pahaa sanottavaa![]()
Bilteman tuota ekaa vastaava on myös käytössä ja hyvin on toistaiseksi pelittänyt
Onkos jengillä mimmosia pukkeja käytössä edestä nostoon? Tarvis tuota vannetta irroitella että sen saa kiikutettua renkaanvaihtoon.
Kawasaki Z750 -08
http://taajuuskorjain.pic.fi/
Pistetään nyt tännekin tämä törkeä mainos, eli nyt olis lyhyet mustapunaset jarru- ja kytkinvivut myytävänä meikäläisellä: http://www.moottoripyora.org/keskust...ja-kytkinvivut![]()
Kawasaki Z750 -08
http://taajuuskorjain.pic.fi/
Kävin Motonetistä hakemassa tuon 35 euron pukin, ja hyvin on toiminut sen pari kertaa mitä olen käyttänyt. Näppärästi meni pyörän pesu ja ketjujen rasvaus tuon avulla.![]()
Tulipahan tänään vaihdettua Zetaan uusi Metzeler Sportec M3 omin kätösin (eka kerta)! Rohkaisen muitakin kokeilemaan, jos on aikaa ja intoa ja halua oppia uutta! Oli mun mielestä melkosen helppo homma kun oli emäntä apuna. Tällasten tee-se-itse-mies ohjeiden avulla räpelsin: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1507.0
Ei naarmuakaan vanteessa ja nopeesti kävi. Vaikein homma oli uuden renkaan poksauttaminen vanteelle, kun meinasin olla vähän turhan arka, muuten kävi helposti! Tasapainotukset nyt jäi tekemättä, mut eipä tuntunut ravistelevan...
Työkaluina pari Bilteman pientä rengasrautaa, WD40:stä, pistolapio, räikkä, jakari, 12mm ja 14mm lenkit, meisseli ja kumivasara.![]()
Iloitaan nyt sitte täälläkin kun syksyllä oli kovasti puhetta pyörän hankinnasta.. Z750R tarttui mukaan ja nyt on about 600kilsaa takana, vastaKovasti olen kuitenkin tykännyt laitteesta. Muutoksia tähän mennessä on SPEngineeringin tail-tidy ja minivilkut taakse (voin kehua estoitta!). Seuraavana sitten sliparia kiinni
Onkos muuten minkälaista vinkkiä tuohon takaheijastimeen? Mistä saa tarpeeksi pieniä ja mihin ootte laittanut kiinni jos siivottu perä pyörässä? Vakio jäi orkkis takapyydykseen ja mieluusti en sitä ala enempää parsia jos joku moista joskus haluaa asentaa takaisin (seuraava omistaja). Vai lähteekö se heijastin nätisti irti? Tarpeeksi pientä en ole e-hyväksyttynä sattunut löytämään, pienimmät ovat Motonetin 40*90mm ja sit DICE:n vain vähän pienempi, mutta sekin jotenkin sattuu silmään niiden mustien kehysten kanssa.. Rekkarin alle tarkotus tällä hetkellä laittaa (ideoita muista hyvistä paikoista, miten kiinni muualle??. Uusi kilven tausta vaan tulossa, joten sitä varten saisi sitten mitat kunhan sen oikean heijastimen löytää ja näin saa kerralla oikean kokoisen taustan.
Mitä virityksiä ootte käyttäny vai onko heijastin vaan surutta jätetty pois - monet siistityt perät näyttää olevan ilmankin? Puuttuuko polliisiit noihin millä tavalla tänä päivänä, vai edellyttääkö muuta onnistumista liikenteessä, että tulee sanomista?
No, tulipas taas pitkää selvitystä - kysellään sitten lisää kun mieleen juolahtaa.. Kiitoksia jo nyt avusta ja hyviä ajoja kaikille!!
Onnea uuden pyörän johdosta! Hyvä kumppani ollut itselläkin jo kuuden vuoden ajanGuuglettelin tuon Tail Tidyn, pirun näppärän ja siistin näkönen viritys! Itsellä ollut tuo Ermaxin härpäke melkein uudesta asti. Ermaxin kolmiovilkut on kyllä säälittävän onnettomat, mutta on vielä hengissä selvinnyt tähän asti...!
Mulla on kilpi ollut aina aika härössä kulmassa ilman heijastinta, ja ei ole ainakaan vielä sanomista tullut.Fiksuahan se ei välttämättä ole, mutta enpä ole varsinaisesti asiaa hirveästi ajatellut.
Täältä kanssa kehut noille "Bikelifteille" Hyvä mm. pestessä pyörää.
Sliparia asennan, oletteko ottaneet ne vaijerit aivan siltä yläpäästä pois satulan alta siitä missä on se reikätorxin tyyppinen pultti? Tässä on paljon keskustelua ollut mutta juuri aivan tuolta ylhäältä kun siinähän menee se vaijeri ettei voi aikaisemminkaan katkaista väliltä pois. Mikä tämän vaijerin merkitys edes on?
Mikä on edullisin malli powercommanderilla jolla pyörästä saa toimivan jos ei tuolla Leovincella pelitä oikein muuten?
Kyseisten vaijerien tehtävä on säädellä kaasun mukaan vakioröörissä olevaa läppää. Vajerit saa irti myös kokonaisena pakettina ja ne lähtee aika helposti. Kikkana on poistaa sieltä servomoottorin päästä vaijerit runkoon kiinnittävä metallinen klipsi, sekä löysätä vähän ennen orkkisrööriä olevaa säätövaijeria. Tämän jälkeen kaapelit lähtee ihan nostamalla pois ohjausservosta.
Ohjausservo sijaitsee pyörän perästä päin katsottuna vasemmalla puolella, satulan alapuolella olevan katepalan alla.
Trying is the first step towards total failure.
Aprilia Tuono Factory '17
Kiitos nopeasta vastauksesta! Alkoi palamaan mittariston FI-merkkivalo (Fuel Injection), Haittaakohan tuo ajoa vai onko normaalia. Laitoin siis alkuperäisen vaimentimen takaisin kiinni ja silti valo palaa.
Käännä avaimesta virta päälle, paina modenappulasta odometer kohta esille (näytössä lukee ODO). Tämän jälkeen paina mode nappulaa pohjassa (ohjeen mukaan yli 2 sekuntia). Näyttöön pitäisi ilmestyä FI merkin vasemmalle puolelle vikakoodi(t). Jos koodeja on useampia ne rullaavat näytössä näkyen kukin 2 sekuntia kerrallaan.
Sitten vaan kattomaan tästä listasta mitä vikaa pyörä herjaa
http://aijaa.com/LqPuYR
Näin kertoo korjausopas.. Itse en ole päässyt vielä koittamaan että toimiiko tosiaan näin kun ei ole kertaakaan vilautellut tuota FI valoa
Aivan mahtavaa kun näin hienosti saa apua!![]()
Ominaisuus vai tyyppivika, kun matkustajan penkin irrottaa, niin penkin kiinnittävä hakanen jumittuu avaus asentoon. Olen yrittänyt CRC:llä avustaa sitä, mutta aina sen vaan jää jumiin eikä penkki pysy kunnolla kiinni.
Toinen sitten takapenkkiin. Kuuluuko se heilua ja lonksua paikallaan? Laitoin jeesusteippiä siihen takimmaiseen koukkuun, ettei niin pahasti heilu.
Mulla ei juutu se avaus, vaan palautuu normaalisti. Penkki kyllä lonksuu ja heiluu.
Kawasaki Z750 -08
http://taajuuskorjain.pic.fi/
Leo paikallaan, commanderi sädetty, penkitetty![]()