Mitä merkitystä onko JASO MA vai JASO MA-2 luokitus? Vaadittu näyttää olevan JASO MA ja itselle ostin castrol power1 GPS öljyä missä näyttää olevan JASO MA-2 ? Jotenki vielä laadukkaampi toi kakkonen vaiko?![]()
Myös -07 zetan omistaja. Ensimmäiset huomiot ajaessa (olen siis täysin vasta-alkaja motoristi, takana n. 300km) koneen kuumuessa lyhyessä ajossa, n. 90 asteen jälkeen alkaa melkoinen rutina vaihteiden vaihdossa kun kytkimellä vaihtaa. Kokeilin kaverin neuvosta ilman kytkintä niin tätä samaa ongelmaa ei ollenkaan ilmene. Pyörässä 15-40w motulit edellisen käyttäjän vaihtamana. Kysymys; onko ylävisko kohdillaan kun moista ilmiöö ilmenee tällä pyörällä? Pitäisikö testata seuraavia öljyjä korkeammalla vai onko kyseinen havainto pyörän "ominaisuus"
edit; lisäyksenä meteliin. Se ei siis ole infernaalista rutinaa, mutta kuitenkin huomattavissa jos vertaa lähes kylmään koneeseen.
<p>testiiiii</p>
Itsekkin uutena 08 z omistajana olen huomannut saman. Öljyt viimeeksi vaihtanut imatran ph MOTO entinen suni *12 000 km hollossa nyt taulussa + 15 000 ehkä käytetty bel-rayta tai jotain.. kaveri taas suositteli koittamaan motulia.(waldolainen @ Heinä. 01 2011,10:31) kirjoitti
Pikkumusta z
Minulla ollut Z 750 *uudesta asti ja nyt *16.000 km mittarissa .(jjlpr @ Heinä. 06 2011,23:19) kirjoitti
Vaihteistoon ja kytkimeen olen ollut tyytyväinen.
Öljynä on koko ajan ollut Bel Ray EXP 10W-40 *.
Äänetön tälläinen vaihteisto ei ole eikä kuulukkaan olla.
Etenkin 1-vaihteen kytkeytyminen kuuluu selvänä kolahduksena niinkuin moottoripyörissä yleensäkin.
Tälle vaihteistolle on myös ominaista että vaihteet takkuilee alaspäin vaihdettaessa jos vaihtaa pienemmälle vasta sitten kun vauhti on pysähtynyt. Eli vaihteita kannattaa alkaa
vaihtelemaan alaspäin siinä vaiheessa kun hiljentää esim. risteykseen eikä vasta sitten kun on pysähtynyt.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Itsellä Motulin 10w40:sta alla. Edelliseen postaukseen tullut n. 1500km lisää mittariin. Olen enemmän sinut pyörän ja vaihteiston kanssa. Osittainen vika on myös ollut ajajassa. Nykyisin nopeammilla käsillä ja jaloilla ongelmat ovat poistuneet. Toki alaspäin varsinkin paikaltaan takkuaa, mutta tämäpä on varmasti monelle muullekkin merkille ominaista. Öljyissä ei liene vikaa, enemmänkin pääkopassa
![]()
<p>testiiiii</p>
Paljon maksoi toi sinun motuli. Miul tais olla 15w-40 eli se 5100. Toimii ehkä huonommin ku bel ray exp:llä joka oli 10w-40. Oisko seuraavaksi kokeiltava jotain 10w-50.(waldolainen @ Heinä. 14 2011,16:42) kirjoitti
![]()
Pikkumusta z
Terve. Pyörä on menossa 24tkm huoltoon ensi viikolla ja muutama miete siihen liittyen. Kyselin hintoja parista liikkeestä pk-seudulla. Toisessa hinta oli n. 600-650e.
Toiseen soitin pari kertaa ja ensimmäisellä kerralla hinta oli n. 450e ja toisella kertaa alle 400e.. + toisella soittamalla ukko alkoi höpistä venoista, *"jos tarvii säätää niin puolen tunnin työvelotus + palat per vena"
Ei siinä muuten mutta eihän tuo venojen säätö edes kuulu 24tkm huoltoon? JOS niitä tarvitsee säätää niin kuinka montaa yleensä tarvitsee säätää?
Kummatkin virallisia kawasakin huoltoja. Kalliimmassa hinta laskettiin laskimella joten jäi "pieni" kusetuksen maku suuhun, luulisi, että virallisilla huolloilla on jokseenkin vakiintuneet hinnat tietyille huolloille.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Vanhakoppasessa kuulu 24tkm huoltoon venojen säätö, vaan ei omassa ainakaan tarvinut säätää. Järvenpään ykkös-mp:tä voin omasta puolestani ainakin suositella, en koko huoltoa ottanut vaan osan tein ite ni maksoi jotain 250e muistaakseen. Nämä siis vanhakoppasen juttuja, eikai noissa hirveesti eroja ole (?) mutta vastakkoon joku uudemman omistaja jos on eri mieltä.
"yrittäminen on ensiaskel kohti epäonnistumista"
-R1-
Ja ilmeisesti uusikoppanen on 07 -> ? Itellä on -07.(Miguelo @ Heinä. 22 2011,08:58) kirjoitti
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Joo näin on, 07->
"yrittäminen on ensiaskel kohti epäonnistumista"
-R1-
Mulla menee siis jokainen vaihde epämielyttävästi kolahtaen ja vauhdissa kuulee. Ei siis kytkin kunnolla irrota. Vieläkö pitäis öljyjä kokeilla vai raapaista pintaa syvemmältä. Hyviä vinkkejä kiitos.(GSR600 @ Heinä. 08 2011,13:20) kirjoitti
Pikkumusta z
Mulla -07:n koneessa Delvac MX:t ja tosi hyvin toimii. Ykkönen tietysti vähän kolahtaa liikkeelle lähtiessä mutta sehän kuuluu asiaan.
Z750 -07 --> KTM RC8 -08
Mistähän löytyisi hyvät kaatumatapit/raudat? Onko joku tehnyt itse?
-07 z750.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Minulta löytyy tarpeettomana paketista uudet käyttämättömät .
Kawasakin alkuperäislisävarusteet tuotenumerolla 123CPS0029 *.
Kuva löytyy *www.kawasaki.fi */ moottoripyörät / kawasaki Z750 / lisävarusteet .
Ovh. 279 eur *, *myyn *hintaan *130 eur.
Olen ostanut ne R.M Heinolta Tampereelta.
XXX MYYTY XXX
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Ainakin
öljyt ja suodatin sekä
sytytystulpat.
Sitten on tiettyjä lisätöitä joihin vaikuttaa kauanko on kulunut aikaa edellisestä huollosta.
Tälläisiä ovat esim. jarrunesteen vaihto ym.
Melkoinen määrä tarkistuksia jotka löytyvät omistajan käsikirjasta.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Mahtaisiko joltain löytyä ylimääräistä 14 piikkistä eturatasta? Voisin ostaa pois. Entä mistä saisi uuden 14 piikkisen, jos ei keltään löydy? Meneekö normaali pituisella ketjulla edelleen? Kiitoksia avusta.
Hakusessa..
Minulta *löytyy *14 hampainen .(sjoob @ Elo. 19 2011,07:33) kirjoitti
Normaali pituinen ketju sopii hyvin.
14 edessä ja vakio takana on mielestäni erinomainen välitys tähän pyörään.
Nyt on *mulla *15 edessä ja 46 takana mutta sehän on melkein sama kuin *14 ja 43 .
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Ootteko kattonu paljonko mittari heittää jos laittaa ton 14 piikkisen eteen?
Suzuki PV -99-->Yamaha TZR-RR 125 -95-->Kawasaki Z750 -09-->Honda VFR800 VTEC -02
Mulla on speedohealer asennettuna.
12.5% korjauksella mittari näyttää kutakuinkin oikein.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Moi
Uusi Z omistaja kun olen niin paljon on 100km/h kierroksia itsellä 4500rpm? Epäilyttää että olisiko vaihdettu välejä kun tuntuu että huutaa.
Yamaha FZR600R -94, Ktm exc 525 -02, Z750 -07 3M matt black
Vakiovälityksillä 100km/h 6-vaihteella on kierroksia 4500 rpm.
Eli vakiovälitykset on sun pyörässä .
Kun kierroksia on 4500 rpm , niin silloinhan on käytössä
vasta 38% käytettävissä olevista .
Esim. kaksisylinteristen jälkeen nelisylinterisen 4500 rpm ehkä tuntuukin helposti huutamiselta .
Mulla on välitykset 15 ja 46 = kierroksia 6-vaihteella 100 km/h 4900 .
Minusta se ei tunnu yhtään huutamiselta.
Makuasioita ja tottumiskysymyksiä.
Korvatulppia kun käyttää niin sekin auttaa asiaa![]()
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Mulla menee aikalailla näin:(viheik @ Elo. 26 2011,07:27) kirjoitti
3500rpm = 80km/h
4000rpm = 90km/h
4500rpm = 100km/h
6. vaihteella nimenomaan. Helppo ainakin tarkistaa että mikä vaihde sisällä, jos on epävarma![]()
Kawasaki Z750 -07
No joo huutahan se kun Leo vincestä on db-killeri pois.(viheik @ Elo. 26 2011,07:27) kirjoitti
![]()
Yamaha FZR600R -94, Ktm exc 525 -02, Z750 -07 3M matt black
Lähetin sulle 14 hampaisen rattaan .(sjoob @ Elo. 19 2011,07:33) kirjoitti
Miltäs tiheemmät välitykset tuntuu ?
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Joo, perille tuli. Tosin en ole ehtinyt muuta kuin paketin avaamaan vasta. Pistän korvauksen rattaasta sulle. En ole edes perehtynyt vielä kuinka vaihto onnistuu, ja kauanko homma ottaa aikaa.(GSR600 @ Syys. 05 2011,23:35) kirjoitti
Hakusessa..
No hyvä että tuli perille.
Järeä vääntövarsi kannattaa varata kun alat sitä vaihtamaan sillä yleensä se eturattaan mutteri on ihan "tautisen" piukassa .
Joskus on niin piukassa että vaikka seisoo jarrupolkimen päällä niin silti takapyörä pyörii .
Itse jouduin lukitsemaan takapyörän asettamalla takahaarukan päälle teräsputken takavanteen puolien välistä.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Terveppä terve, alkanut kiinnostaa noi xenon valot (pitkiin että lyhkäsiin) tähän pyörään kun tuntuu että pimeällä näe kunnolla eteensä vaikka pitkät päälläVai mitä mieltä olette ja mistä sellaset saisit edullisesti ostettua ja vaihtokaan mikään vaikea ole??
![]()
Sitten myös tuon satulan haluaisin vaihtaa johonkin pehmeämpään, geeliseen tms mitä noita nyt on olemassa mutta mistä![]()
![]()
E-Villestä tilasin itelle ja ovat toimineet ihan ok. Asennus on mallia plug-and-play mut noi ballastit on noissa halvimmissa ne paksummat eli jos haluut helpottaa asennusta ni kannattaa ettiä ne "slim"-malliset jostain ni mahtuu helpommin. Tai sitten noihinhan saa niitä jatkojohtoja niin voi ballastit laittaa vaikka penkin alle. Guuglella löytyy kyllä paljon putiikkeja mitkä noita myy.
"yrittäminen on ensiaskel kohti epäonnistumista"
-R1-