Pannaan nyt tännekki, eli, jos joku vailla -07 vuoden zetan orkkisputkea, ota yhteyttä.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Nyt ehkä ymmärsin mitä meinasit tolla vaihteisto ongelmalla kun oikeen ajatuksen kanssa ajelin ja testailin. Eli kyllähän se vähän tökkii jos polkee monta pykälää alaspäin, mutta itellä ainakin tapana käyttää kytkintä ylhäällä joka välissä kun hidastan vauhtia ja vaihdan pienemmälle.(Aavikko @ Touko. 12 2008,10:33) kirjoitti
Nii ja toho sisään ajoon ni ajelen tollee rauhallisesti. Ei kovia kaasutuksia mut kyllähä ne kierrokset motaril joskus hetkellisesti noussu 5.000. Empä usko et mihikää hajois vaik ajaiski 5.000 kokoajan kai ne siel tehtaalla tän jo aika hyvi on ajanuJa mullekki sanottii et ei oikee pelkoo siitä et hajoittaisin ku noi kuristukset on kiinni
Kyl vähä eile vitutti ku toyota aygo kinusi viivaa valoissa ja meni viel ohi
onnea vaan teille kuristettujen pyörien omistajat. teille tulee vielä positiivinen yllätys kun kuristus poistetaan.(Aavikko @ Touko. 13 2008,11:47) kirjoitti
![]()
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Ilone yllätys oli seki et se on ees noi pirtee 25kw. odotin jotai iha täys mopoa. pääsee tälläki nätisti yli 120km/t. En oo kokeillu kuinka paljo yli viel![]()
No oli se kyl omasta mielestäni ainakin aika mopo...(Aavikko @ Touko. 13 2008,13:58) kirjoitti
Ero satapiikkiin ei ollut mitenkään valtaisa, hyvä että uskalsi edes rekkaa lähteä ohittamaan...Mutjoo... Tosissaan, siitä se riemu repeää, kun jossakin vaiheessa ne kuristukset poistatte...!
Kunhan vaan muistaa ajella fiksusti...!![]()
Ylipäätänsä ihmettelen että joku ajaa edes kuristusten kanssa, miksi? pelottaako?![]()
Joo kyllähän toi aika mopo on ja ohituksissa saa tarkkaan arvioida, että uskaltaako lähteä. Missäs ne kuristukset on ja olenko ymmärtänyt oikein, että tässä uudessa mallissakin on pelkästään se kaasun asentoa rajoittava pellin palanen?
Ilmeisesti tankki pois ja näkyykö kuristus heti siinä kaasuvaijereiden tuntumassa vai tarviiko enemmän purkaa?
Onko yeisessä tiedossa ennakkotapauksia, miten käy jos poliisit alkaa ihmettelemään pyörää enemmin. Rekisteriotteessahan lukee, että kaasukahvan kääntökulma 22,1 astetta mutta onko niillä tapana mittailla niitä? Tonhan kyllä tuntee ihan perstuntumallakin että onko kurit paikoillaan kun kerran kaasua kokeilee kääntää, mutta onko niillä mitään todisteita(oletetaan että ei ole ajanu tutkaan 250 kmh ;)) vai onko pyörän penkittäminen ainoa vaihtoehto?
Tankki poies ja siitä sitte vähän kääntelet kaasukahvaa ja seurailet mihin se vaijerin kiekko siellä tökkää.(Mk- @ Touko. 13 2008,18:29) kirjoitti
Kuristus ittessään on aika hankalakin pois otettava jos ei löydy sopivaa torx- meisseliä. Saa aikamoisen viritelmän väsäillä että ulottuu kuristukselle asti.
No kyllä ne vaihteet mulla takkuaa vielä 16 000km jälkeenki. Kaikista pahin on kakkoselta ykköselle pudotus, joskus ei meinaa millään mennä(Aavikko @ Touko. 12 2008,10:33) kirjoitti
Ja just sille et jos samalla kytkimen painalluksella pudottaa useita vaihteita niin tökkii. Itse kun olen aina käyttäny moottorijarrua hyväksi niin ei pahemmin haittaa koska käyttää vaihteiden välissä kytkintä ylhäällä! Oliko tarpeeks vaikeesti selvitetty
![]()
Z 750
Mullakin alkoi vaihteet tökkimään, mutta suurin ongelma vaihtamisessa alaspäin oli saada kolmonen ja nelonen sisään. Myös 1. ja 2. vaihteet tökki, mut ei niin pahasti. Ylöspäin kuitenkin vaihtu suurinpiirtein hyvin. Vaihdevivuston pesu ja rasvaus poisti ongelman. Sen jälkeen ajettu noin tonni ilman ongelmia.
Moro kaikille! muakin kiinnostais tän 07 mallin kuristusten poisto, joka on kortin puolesta ajankohtainen. Eli ainakin bensapumpulle oli vastus lisätty, mutta mikäs se toinen "modaus" on joka siä menoo rajottaa? Kawan oma kuristussetti siis sieltä löytyy... torxit tuolla ylempänä mainittiin mutmut...onko muita erikoisempia työkaluja joita purkamiseen tarvitsisi?
Vauhti korjaa virheet!
Bensapumpulle vastus??(kawasakiZ750 @ Touko. 14 2008,14:28) kirjoitti
Olen edelleen itse siinä uskossa, että tohon 07-08 mallin zetan kuristukseen käytetään pelkästään sitä kaasukahvan kääntökulmaa rajoittavaa pellin palasta. Voisiko joku asiasta tietävä nyt varmistaa asian vai onko tosiaan jotain muitakin kuristusosia laitettu?
On siellä sellanen piuhan pätkä, en tiiä missä se siellä oli, kun ottivat huollon yhteydessä pois ;P Liekö sit juuri tämä em. vastus.(Mk- @ Touko. 14 2008,20:21) kirjoitti
jep, kyllä sinne matkustajan penkin alle pitää vastus vaihtaa vielä tuon itse kuristuksen poistamisen lisäksi, tiiä sitten laittavatko kaikkiin sitä "kuristettua" vastusta. Tuntu nimittäin vähän turhalta palikalta.(Mk- @ Touko. 14 2008,20:21) kirjoitti
Kompa, oot siis purkanu kuristussetin sieltä? jos olet niin onko isokin työ? miten siis on kuristettu? ....täytynee kysyä R.M Heinolta, ties vaikka huollon yhteydessä purkaisivat ilmaiseksi...
Vauhti korjaa virheet!
Onko enempää tietoa tästä "vastuksesta"? Mitä käy, jos sen jättää vaihtamatta ja ottaa pelkästään sen kaasun asennon rajoittimen pois? Entä pitääkö tämä vastus ottaa pois vai vaihtaa johonkin "täystehovastukseen"? Semmosta ei ainakaan pyörän mukana toimitettu ja kyllä kuristussetin pitäis olla semmonen, että sen saa ilman kuluja poistettua kun pyörä on kuitenkin tehtaalta lähtenyt täystehona![]()
Hihii nyt 365km mittarissa viikon ajalta. Olis enemmänki mutta töissä pitää kokoaja käydä eikä yöajoa paljo voi harrastaa ku musta visiiri. Mutta kyllä pitää sanoa, että hauska peli tämä Z750.kunha mutuilen tässä nyt itsekseni
Vielläku noi tilatut peilit tulis ni olis perfeckto.
Muute ku joku täällä kyseli et onko tankin kyljessä naarmuja ni tänääku katoin ni ainaki siinä tankin päällä mihi takki ottaa kiinni ni oli tullu... Kävimpäs sitte samantien ostaa bikeworldista sellasen tarra tankin suoja missä punasella kawasaki.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Itellä kans vajaat 400 mittarissa ja varasin huollonkin jo ensiviikon torstaille ;) Vähän on vaan viileet kelit ollu täällä turun seudulla. Mutta samaa mieltä oon sun kanssa, että pirun hauska vehje kyllä ajaa. Vähän sama juttu, että työt hiukan estää ajelemista, mutta eiköhän tässä viikonloppuna tuu taas "muutama" kilometri rullailtua.(Aavikko @ Touko. 15 2008,01:11) kirjoitti
Kävin kans ostamassa tankin suojan ja tuli jopa ihan siistin näkönen moposta. Kilventeline tarttis vielä jostain löytää ja sit alkais olla bueno.
Joop. Sovin jo osto vaihees, et minivilkut,kilpiteline ja (vähemmän makeet) kaatumistapit kaupanpäälle. Noi minivilkut ja kilpiteline kyl tekee pyörästä aika lailla erinlaisen. Siis paljon makeemman omasta mielestäni![]()
Jokos sait noi "kaatumistapit"? Mulle sanottiin, kun koitin noita tilata ettei tehdas ole vielä hyväksynyt kyseistä tuotetta eikä myyjä tiennyt milloin noita on saatavilla!(Aavikko @ Touko. 15 2008,12:24) kirjoitti
Oliko kyse Kawan omista suojista vai mistä?
Vaikka kuvia kyseisistä härpäkkeistä löytyy niin ei tietoa milloin myynnissä(siis kawan orggis kaatumatapit)
No homma ei hirveen iso ole jos omistaa ison räikkäsetin, itse virittelin avaimen missä oli varmaan 6 osaa. Se siinä on se vaikein osuus. Ja tankki tietty pois. Siitä sitten seurailee kaasuvaijeria ja tutkii että mihin siellä päässä oleva "kiekko" töppää. Itse kuristus on vain yhdellä vaivaisella torx-ruuvilla kiinni, joka lähtee helposti kunhan vaan onnistuu sinne asti pääsemään.(kawasakiZ750 @ Touko. 14 2008,22:13) kirjoitti
Kyllähän tuosta joku kuvakin näkyy löytyvän. http://img116.imageshack.us/my.php?i...uva001akj5.jpg
Mistä liikkeestä pyörän hommasit ja mimmosen kilpitelineen sitäkautta sait/saat? On kans telineen hommaaminen ajankohtasta, mutta ei oikeen sopivaa oo sattunu silmään mistään suomesta.(Aavikko @ Touko. 15 2008,12:24) kirjoitti
Helsingin bikeworldista mikä sijaitsee lauttasaaressa. Mut noiki tilas sen kilpitelineen jostai muualta ei niil ite ollu. Toi on iha tollane simppeli. Ei oo vaa sitä rumentavaa muovi juttua siinä. Voin yrittää saada kuvia pyörästä ku saan sen pestyä. Joutu ajaa sateessa tänää 30km ni iha paskane taas
O muute aika hepposet avaimet tässä kawassa. Väänty iha luonnottomaks avain ku suljin bensatankkia tänäämites muute teiä bensa mittari. Mul se taitaa olla enemmänki sellane makee lisä vaa mikä ei toimi. Väitti, että pitäs heti tankille päästä vilkku oikee... sit kävin laittaa bensaa sinne ni ei menny ku 10l... vaik pitäs olla 18l tankki. ellei sit oo 6litra varatankki??
eihän sitä tankkia avaimesta kiinni laiteta(Aavikko @ Touko. 16 2008,01:32) kirjoitti
varatankki on muistaakseni 4l mutta siitä huolimatta kyllä sinne enemmän pitäis bensaa mahtua...riippuu tietysti että kuinka kallellaan pyörä tankatessa jne. en oo kyllä sen enempää tarkkaillu mittarin paikkaansapitävyyttä. Ei oo kaupungissa niin väliäkään kun asemia joka nurkalla
Vauhti korjaa virheet!
Kiitti Kompa! täytyy ajaa tankki tyhjäks ja ruveta purkuhommiin![]()
Vauhti korjaa virheet!
Tosiaan varatankki oli vissiin jotain 4 litraa, mutta ite huomasin viime tankkausta ennen ihan saman, että taitaa olla vaan suuntaa antava toi mittari. Vaihteli 2 tolpasta siihen "varotustilaan" että vilkkuu fuel teksti ja kun kävin tankilla niin meni 13,5 l.(Aavikko @ Touko. 16 2008,01:32) kirjoitti
Joku kyseli noita kaatumistappeja ni ainaki bikeworldista niitä sai. Taitaa olla iha kawan omat ku niissä z logoki on.
460km ajettu![]()
onko muuten kellään kokemuksia kawan tarjoomasta pleksistä? Omasta mielestä ulkonäköön on ainakin positiivinen vaikutus, mut mitenhän se ohjaa tuulta. Ite oon 175cm nii ohjaakohan se suoraan kypärään?
Vauhti korjaa virheet!
Oliks noi semmoiset "kolmesakaraiset" vähän hankala selostaa, mut mulla on tämmöinen lisävaruste kirja (accessories 2008 motorcycles(Aavikko @ Touko. 16 2008,22:53) kirjoitti
and clothing) jossa on kuva kyseisesta kaatumasuojasta!
Siinä suojassa ainakin kuvan mukaan lukee Kawasaki!