Moro,
Taas osastossa tyhmiä kysymyksiä..
Mikähän mahtaa olla kuskin vasemman jalkatapin takana mustassa muovilevyssä olevan suojaläpän alla oleva pieni pistoke? Reikä on paljon pienempi kuin tupakansytyttimelle sopiva, mutta reiän perällä näkyy taiteltu metallilevy, viittaisi virranulosottoon tmv. Näyttää alkuperäiseltä, eikä miltään viritykseltä. Mutta mitäs sinne tungetaan?
Anssi
Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
Kuulostaa siltä alkuperäiseltä lisävarustepistokkeelta. Sinne menee sellanen tupakansytytinliitintä muistuttava, mutta pienempi pistoke, jota saa bmw tarvikkeena ja saattaa saada joistain sähkötarvikeliikkeistä. Liitinhän on kuitenkin jonkin "standardin" mukainen, eli ei bmw:n oma liitin.
Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
Vakio pistoke on, venetarvikeliikkeistä löytää helpoiten, DIN-pistoke.
Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
BMW K 1200 RS
Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
http://www.bmwkltibmixof.com/
Myös Motonetissä on noita liittimiä ollut.
<p>2002-2014</p>
Jeps!
Katteleppas tuosta, toisella rivillä kuvassa on niitä pistokkeita.
Eli 12mm DIN-liitin
http://www.adita.fi/?file=326
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
Hellou!(puruskai @ Huhti. 28 2008,14:58) kirjoitti
Tätä samaa virran ulosottoa voit hyödyntää myös ylläpitolatauksessa. Eli esim CTEK merkkinen laturi talveksi siihen kiinni.
Kuitenkin muistelen, että jos pyörässä on CAN-väylä se asettaa tuohon lataukseen rajoituksia.
Itselläni oli vm-99 r1100r ja homma skulasi hyvin......![]()
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
K1200RS:ssä ei ole CAN-väylää vaan tuo pistorasia on kokoajan "aktiivinen". Pistokkeita löytyy todellakin kaikista autotarvikeliikkeistä, se ei ole mitenkään eksoottinen.
CTEK'in omistajana, entisenä K1200RS:n ja nykyisin R1200GSA:n omistajana kysyisinkin kokeneemmilta, pitääkö kuulemani paikkansa että CTEK'illä voi ladata CAN-väylässä olevan pistorasian kautta kunhan kääntää virta-avaimesta hetkeksi virrat päälle jolloin pistorasia aktivoituu. Tämän jälkeen CAN-väylä kuulemma pitää pistorasian aktiivisena tuntiessaan siinä olevan jännitteen. Mitenkä on, onko kukaan kokeillut?
” It's like a Harley, except it's a great motorcycle. Ugly, though”
"Not ugly anymore, now I have a Ducati."
Hei tyhmä kyselee lisää..nyt on siis selvää että kyseessä on 12 mm din-pistotulpalle sopiva pistoke. Mutta.... mitäs sillä din-tulpalla tehdään? Saako siihen kännykkälaturin kiinni? Minulle ei ihan aukea logiikka, miksi tuossa ei ole normaalia tupakansytytinpistoketta, kun kaikki 12 V vehkeet on varustettu selllaisella pistotulpalla..
Anssi
Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
Tarvikeliikkeistä on saatavana adapteri, jolla voi muuttaa din-pistokkeen sytkäriksi
Tuo Din-pistoke on standardi, toisin kuin tupakansytkäri pistokkeet. Onhan nekin periaatteessa samanlaisia, mutta sopivuus on usein vain sinne päin..(puruskai @ Huhti. 29 2008,10:09) kirjoitti
Ja mitäkö tehdään..?
- Paras juttu on, että sen voit kautta ladata pyörän akkua
- Siihen voit myös kytkeä mitä vaan virtaa tarvitsevia laitteita. Kännykän laturin, sähkölämmitteisiä ajovarusteita, ilmapatjan pumpun ja vaikka 12 v matkasilitysraudan
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.