"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Oli kierrosten aaltoilu ominaisuus tai vika, ei se muuta sitä faktaa että joku sylintereistä videon pyörässä vähän ontuu. Jos se on tehtaalta sellainen niin sitten on. En väittänyt sitä viaksi enkä ehdottanut siihen korjausta. Joka tapauksessa videolla kuuluva terävä säksätys viittaa lievään yhden alkukäyrän vuotoon, ja tämän havainnon pyörän omistajakin tuossa myöhemmässä viestissä vahvistaa.
Siinä taas vähän videota huoltohommmista…
https://youtu.be/fqQ8jV-5Q8M
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Pystyyköhän tuota SC59:n tyhjäkäyntiä säätämään itse ja kuinka?
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Olisikohan tuosta mitään apua? Näyttää olevan 600cc peli, mutta veikkaanpa et säätö on vastaava muissakin cepareissa samassa ikäluokassa. Tämä toki mutua, kun ei sen enempää tietoa asiasta mitä video kertoo!
https://youtu.be/i-5LyiaVzc4
10R -08
Yamaha R6 -05
Yamaha FZ1-N -08 (ex)
Suzuki Gsxr-K4 (ex)
Osaako joku sanoa, saako M8 kierteellä olevia jalkatappeja laitettua 929 bladen vakiotappien tilalle millä keinoin? Tarviiko jotain kiinnikesarjaa siihen?
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Virtalukossa on pahasti väljää ja virrat pysyy päällä vain kiristämällä virta-avaimen kuminauhalla siten, ettei tärinä katkaise virtoja.
Tietääköhän Suomessa kukaan, kuinka tuosta (vm. 2008) virtalukko disabloidaan?
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Talvihuolto jokseenkin ”valmis”.
https://youtu.be/qN5l8nnBeBI
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Etujarru täristää kovanopeuksisissa jarrutuksissa. Aattelin jarrupalat ja etupyörän laakerit vaihtaa + puhdistaa ne holkit mitkä "kelluttaa" levyjä. Nämä löytys Motonetin hyllystä, kuva: Onko nuo ok palat? Rata-ajoa tässä harjoitellaan ja hitaan vauhteja vielä mennään.
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Katso myös että jarrumännät liikkuu hyvin. Haiskahtaa siltä, että voisi olla mäntä tai pari jumissa.
Hain kerran Motonetistä hätäpäissäni yhdet TRW-Lucas-sintteripalat, ei olleet kummoiset. Heikko purenta ja tuntuma. Kaikilla tietty omat suosikit, mutta Accossaton ST-palat on ainakin hiton hyvät 50/50 katu/ratapalat.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Ahaa, ei oo kokemusta miten mäntien pitäisi liikkua, mutta ilmeisesti jumissa olevat liikkuu huonommin kuin ei jumissa olevat![]()
Ja eikös sitä pidä varoa ettei männät tule ulos sieltä satulasta ja päästä ilmaa letkuihin? Voiko tuon mäntien liikkeen/puhdistuksen todeta ilman nesteiden vaihtoa?
Viime kesänä tuohon pyörään on vaihdettu teräspunosletkut ja jarrunesteet
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Valitettavan usein täristyksen syy on kieroissa jarrulevyissä, joko toinen tai molemmat levyt voi olla kieroja. Heittokellolla voi tarkistaa asian ennen, kuin ostaa uudet levyt. Levy yleensä kieroutuu epätasaisen kuumenemisen/jäähtymisen seurauksena. Syynä usein jumiva jarrumäntä.Etujarru täristää kovanopeuksisissa jarrutuksissa.
-- Brake later and open the gas earlier --
Sen nyt voi testata ihan silleen että satula irti ja palat samaten, pesee satulat ja männät fairyvedellä ja hammasharjalla. Sitten painaa kahvaa kerran tai pari, niin näkee, mitkä männät liikkuu herkimmin ja mitkä ei ollenkaan, ei ne sieltä välittömästi pihalle hyppää. Sitten vaan painelee niitä sisään ja toivottavasti liikkeelle.
Jos männät jumii, niihin voi ensiapuna laittaa VAROVASTI jarrurasvaa siten että pumppailee vaikka yksi tai kaksi mäntää kerrallaan mahdollisimman ulos, putsaa, rasvaa, painaa sisään, poistaa ylimääräiset rasvat. Sitte talvella satulat palasiksi ja kunnon huolto.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Internetistä just tätä asiaa tutkinut ja siellä taas yleisempi mielipide ollut, että harvemmin levyt on kierot, mutta pakkohan nämä kaikki on selvittää. Ensi viikolla pitäisi Botnialle lähtä
Laakereiden vaihto tuli mieleen kun tuli esiin mainintaa, että hitaassa jarrutuksessa tuntuu pientä nykimistä ja sitäkin mulla tuntuu kun alkoi tarkemmin analysoimaan jarruttaessa.
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Hyvä konsti saada paikallinen hotspot jarrulevyihin on tehdä kunnon jarrutus ja jäädä vaikka liikennevaloihin sen etujarrun varaan, palat puristaen punahehkuvia jarrulevyjä![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tokihan tässä epäiltiin että ne on "kelluvat"![]()
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Ei se ole, kun levyn ottaa irti ja esim. tasaisen pöydän päällä levyä pyörittämällä mittaa sen niin, että levyn kitkapinta lepää kolmen tasapaksun palan päällä. Vähän hankala selittää... Jos omat taidot epäilyttävät niin mikä vain koneistamo tai oikeasti asiantunteva mp-huolto voi tehdä mittauksen puolestasi pientä korvausta vastaan.Kelluvat jarrulevyt, on suht töyläät ja vaikeet tarkistaa heittokellolla
Harvassa pyörässä kuitenkin on aidosti kelluvat levyt vaan monesti ne on näitä semikelluvia, joissa levyt eivät liiku sivusuunnassa niittien varassa.
Voi tietysti arvauskorjata ja ostaa suoraan uudet levyt, kun jarru täristää.
-- Brake later and open the gas earlier --
Selvä erohan siellä satuloiden välillä oli. Toisessa männät liikku selvästi vähemmän ja jarrupalat kuluneet enemmän liikkuvammasta. Saapa nähdä auttoiko pesu ja kuparitahna. Testille ei vielä kerennyt.
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Jatkokysymys vielä jarruasiasta.
Haittaako jos laittaa erilaiset (eri merkkiset) jarrupalat toiselle puolelle?
Motonetissä olisi hyllyssä trw ja brembon palaa tuohon bladeen, eikä hajua minkä merkkiset nuo palat on paikallaan.
Toisen puolen palat on siis reippaasti kuluneemmat kuin toisen..
Itse täristys tuntuis olevan pois ainakin reilun satasen jarrutuksista eli ensiapu saattoi auttaa
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Ja uutta probleemaa, akku ei lataa.
Mitähä tässä tapahtu.Sain motonetistä uuden jännitteensäätimen. Eka testattiin käytettyä mikä tullu pyörän mukana 12,4 näytti sen kans eli ei lataa. Motonetin uus paikalleen ja koko pyörässä ei mitään valoja syty. Kaikki sulakkeet on ehjänä. Tappokatkasiaan ei koskettu. Akku näyttää vielä 12,6V. Silmämääräisesti ei näy mitään. Maajohto on kiinni. Ideoita otetaan vastaan mitä tässä vois tutkia seuraavaksi. Ei inahtanut enää niillä vanhoilla jännitteen säätimilläkään. Eli aivan pimeä koko pyörä. Pyörä on 929
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-