Kannattaa kysyä ammattitaitoisesta iskarihuollosta. Usein noita "huoltovapaita" vakioiskareita pystyy jossain määrin huoltamaan. Se on sitten eri asia kannattaako huolto vs. uuden laatuiskarin hankinta.Vakio takaiskari ei taida olla huollettavaa mallia?
-- Brake later and open the gas earlier --
Kyllä 00 mallin takaiskari huolettavissa. Ainakin kannattaa vaihtaa öljyt, ilmata ja paineestaa säiliö uudestaan.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Iskariin kairataan reikä jokaa kierteitetään, minkä jälkeen kierteisiin asennetaan nippa.
Huolto ensin ja sitten jos ei säädöistä ole parempaa tietoa, niin meno- ja paluuvaimennukset tehdasasetuksille. Esikiristykset painumien mukaan. Painumien mittaus esim. Partasen takavuosien oppien mukaan (olettaen että ajelet yksin). Näillä säädöillä sitten radalle!
http://www.janipartanen.com/Vanhat/alusta_lei.htm
Asiasta viidenteen tässä viihdettä Bleidin kytkimen kanssa turailusta. Samalla vähän 3D-tulostusta proto-osian käpistelyssä, kun soviteltiin vanhaan iö-gixxeriin uudemman k5-k6:n takaswingiä:
https://youtu.be/Koh6fUI8x24
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Kiitoksia kaikille vinkeistä.
Onkos se muuten minkälainen homma irrottaa tuosta se iskari. Onnistuuko kotivehkeillä parkkihallin parkkiruudussa?Tässä olisi nyt hyvin aikaa ennen kelejä käyttää vaimennin huollossa.
Vuonna 2006 taidettiin mun uuden karheaan K3:seen säätää alusta juuri alla olevilla ohjeilla. Enpäs edes muistanut asiaa
[QUOTE=Kolmone;6741673] Esikiristykset painumien mukaan. Painumien mittaus esim. Partasen takavuosien oppien mukaan (olettaen että ajelet yksin). Näillä säädöillä sitten radalle!
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Onnistuuhan se helposti, jos vaan saat pyörän takapään kokonaan ilmaan esim. jalkatapeista (ei swingin rullista). Mulla on ollut pyörä varmistettuna liinoilla katosta varmuuden vuoksi, jos se sattuu lipeämään pukeilta.
En tiedä mitä tarkoitat kotivehkeillä, mutta hommassa pitäisi olla momenttiavain….
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Kun säiliön kannen ohuen peltisuojan poistaa, niin sen alta löytyy tavallinen renkaan täyttöventtiili.
Peltiin poralla reunan läheltä reikä ja ruuvarilla väntää suojapellin pois.
Paineistukseen pieni pyöräpumppu. Bladessa olen käyttänyt 10 - 12 baarin painetta.
Huolto:
- paineen poisto
- jousen irroitus (vaatii kunnon työkalut)
- säiliön päädyn irroitus painmalla ja poistamalla lukkorengas
- öljynvaihto, ilmaus ja kasaus
- paineistus
Näillä toimenpiteillä saa ihan hyvän takaiskarin.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Nykyisin on ketjutalja tallin katossa, mutta vuosikausia pelasin normaalin säädettävän autopukin kanssa ihan hyvällä menestyksellä.
Eli pyörä sivutuella. Oikean jalkatapin kiinnikkeen alle säädetään pukki. Sitten vasemmalta nostetaan pyörä pystyyn pukin varaan ja jalalla potkaistaan pätkä kakkosnelosta sivutuen alle. Kaikenmoisia alustahuoltoja tehty moisella systeemillä ongelmitta.
Oulun seudulla lulisi olevan tuhat ja yksi kelkkahuoltoa, jotka pystyvät perushuollot tekemään.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Mikähän merkki tuo nyt mahtaa olla?
Sopivasti kulunut tarra
Varmaa vakio iskari, tietty interwebistä varmaan tieto löytyy..
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Tuolta https://racetech.com/ProductSearch/1...e%20Blade/2000 kun klikkaa "Calculate Spring Rates and Display Available Springs" ja laittaa tiedot niin antaa sopivan jousen vs. alkuperäinen. Näyttäis olevan aika löysä jousi bladessakin (0.7 kg/mm) kuten omassa kusiaisessa.
CBR954
ST1300
Täysin amatööri näissä hommissa. Menee mulle liian hifistelyksi, orkkis jousella mennään![]()
Pitää laittaa tehdasasetukset taakse myös kun huolto tehty ja kattoa kaverin kans niillä Partasen ohjeilla painaumat, esijännitys yms, niin ompahan sinnepäin sit säädetty. Ihan viikonloppuharrastelija tässä ollaan![]()
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Se vakiojousi saattaa hyvinkin toimia jäykkyyden puolesta, jos et aja pyörällä kahdestaan. Tärkeintä on, ettei se pohjaa. Silloin kun se joustaa sopivasti, niin jousitus (ja iskunvaimennin) tekee työtä. Liian jäykällä setupilla rengas joutuu kovemmalle, jos en ihan väärässä ole.
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Tämän perjantain julkaisussa Bleidin jarrut:
https://youtu.be/FrQfglkQo8w
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Yli kolme vuosikymmentä rakentanut ja huoltanut keulia ja takapamppuja joten jotain sentään luulen tekeväni oikein.
Talvella kun takapampun huoltaa, niin saa ilmaiseksi kuivaa ilmaa ja ilmasta 78% typpeä. Jokaisella varaa ostaa 25€ pumppu. Typpilaitteet ja alipainepumput hieman arvokkaampia. Säiliön, eli kumipallon kun paineistaa ilmalla, niin mahdollinen kosteus ei tule kosketuksiin muihin pampun osiin. Mitä ongelmia tarkoitat?
Jos esim. lähtee reissulle ja on isompi kuorma, niin säiliöön helppo lisätä hieman painetta kantavuuden parantamiseksi. En ole huomannut, että paineen kymmenyksillä olisi mitään merkitystä, riittävä tarkkuus voi mieluimmin laskea baareissa.
Olen vakuuttunut, ettet pysty erottamaan typpitäytteisen ja ilmatäytteisen takapampun toisistaan ominaisuuksiensa perusteella.
Kun huollaan takapamppuni ja vaihdan öljyt, niin kustannukseksi tulee pari euroa öljystä.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Ei sillä ilmalla mitään ongelmia saa kaasusäiliössä. Ehkä, jos on monta vuotta pelit huoltamatta, voi kosteus aiheuttaa jotain korroosiovaivaa. Huollan meidän talouden iskarit itse ja ilmalla paineistan, toistakymmentä vuotta ongelmitta. Oman pelin huollan kaksi kertaa vuodessa kun enskakäytössä öljy alkaa olla aika valmista 60h kohdalla. Lämpöjä mitä olen mittaillut, on säiliön kylki jossain 100C° seutua parinkymmenen minuutin kivikkopaukutuksen jälkeen.
Utelias kun olen, olen myös keittiön uunissa iskaria lämmittänyt. Sinne sataseen se ainakin uunin ja iskaripumpun asteikon tarkkuudella käyttäytyy ideaalikaasun lailla paineen osalta.
Ajattelin modata (vasemman) flektin pakkokäyttöiseksi katkaisimen ja releen taakse.
Olisikohan jossain tai jollakin SC59 Firebladen sähkökaaviota? Netistä löytyvässä Service Manualissa sähkökaaviossa etenkin johtojen värien merkinnät ovat kärpäsen ulosteen kokoisilla teksteillä, joista on hankala saada selvää.
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Kelpaako tämä
http://www.holstein-fighter.de/downl...tplan_sc59.jpg
Husqvarna Norden 901 -22
ex. Ducati 749 -06
ex. CBR 900RR -01
ex. CBR 900RR -96
ex. GSX750F -02
Onkos Saksassa ollu joku katalysaattori 929 bladeissa? Ja muillla euroopan mailla täydet tehot?
Tuli tämmösiä vastaan, kun kattelin sopivaa pc3 karttaa omaan vanhukseen:
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Ainakin 954 saksan malleissa katalysaattori.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Lähtee näköjään käsistä tää mun budjetti bladen varustelu![]()
Nyt suunnitelmissa ohjausiskarin laittoa, mitä tuolta interwebistä lukenut, GPR:n iskaria moni kehunut ja näkyy olevan kompaktin kokoinen möykky.
Tosiaan kun budjetilla tässä mennään, niin kannattaako esim. tuota GPRää ostaa käytettynä? Niitä löytyy kyllä. Uusi maksaa 1/3 osan pyörän hinnasta eli kalliit iskarit ei ole vaihtoehto.. Eikä varmaan Kiinastakaan uutta kannata tilata, kun kyseessä kuitenkin ohjaukseen vaikuttava laitos..
Käyttökokemuksia otetaan mielellään vastaan eri ohjareista ja tästä GPR:stä. Ja jos sattuu tallissa lojumaan ylimääräisenä niin saa tarjota
Pyörä on -00 929cc ja fatbar tanko laitettu eli en tiedä sitten rajoittaako se tanko näitä perinteisiä ohjausikareita kun tilaa vähemmän kun klipareilla.
Edit: tuolla ulkomaan foorumeilla puhuvat että 954 dumpperi käy 929 mutta ei toisin päin, mikä on vähän outoa minusta
Tässä olisi yksi mikä 954:lle ja hinta minun silmään hyvin ok eli osaako joku sanoa onko totta että kävisi 929siin?
Linkki: https://mtp-racing.com/Steering-Damp...saAmLZEALw_wcB
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Linkin takana oleva ohj. iskari kiinassa tehtyjä. Iskarilla ei tee mitään ja osa muistakin osista valu alumiinia. Eivät kestä esim. radalla ajamista, kokemusta on.
Hanki mielummi käytetty laatuiskari.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Nojoo, olihan tuo hinta liian hyvä ollakseen totta.
Eipä noita käytettynäkään oikein meinaa löytää näin muutaman tunnin googlettelunkaan jälkeen. Tai no budjettiin sopivaa.. Muutama Öhlins löyty kyllä mutta hintaa 350€ luokkaa. Ykkösellä tai pikkusen päälle kakkosella sais hinta alkaa
Ja tämä GPR damperkin minkä löysin myydäänkin osiksi
(missing damper lever arm and partially missing lever pivot brace) ja jenkeistä eli taitaa mennä hankalaksi.
Tässä on kuitenkin linkki ilmoitukseen: https://www.ebay.ie/itm/295562879586...Bk9SR6KC2JvoYQ
Pitää kokeilla jos ostoilmoituksella tärppäis täällä foorumilla
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Miksiköhän tuosta kuuluu tuollainen säpsähtelevä ääni tyhjäkäynnillä? Ikään kuin meinaisi sammahtaa ja sitten yskäisee. Videossa näkyy, kun kierrosluku muuttuu samalla.
https://www.youtube.com/watch?v=79kH5n18yW8
Kaasuun vastaa ihan normaalisti.
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74