Hei,
Onko muilla SC59 ratakuskeilla korvattu öljy-vesi-lämmönvaihdinta ilmajäähdytteisellä öljynlauhduttimella? Onko ollut haasteita tiiveyden kanssa? Kannattaisiko mieluummin vaihtaa alkuperäinen lämmönvaihdin?
Ao. videossa näkyy potilas ja kohde:
https://youtu.be/4RWl2nMCvP4?t=109
Toimiiko pyörä kesäkelissä alkuperäisellä setupilla ilman flektejä vai pitäisikö lisätä myös yksi tai kaksi flektiä?
Lisäksi onko suosituksia vaihdenäytölle? Joku halpa Ebayn kiinalainen vai joku parempi?
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Kylläpä vain muuttu käyntikin nyt kun uudet öljyt (Motul 5000)sisässä, vaihteista puhumattakaanEi nuksahtele enää ja todella nätisti vaihtuu.
Aika mustat ja ohuet öljyt sieltä pihalle tuli. Edellisen omistajan mukaan Castrolin power1 sisässä eikä niillä ole ajettu kuin alle 5000km. En tiedä sit oliko viskositeetti pienempi vai vaihdettu ollenkaan..
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Musta öljyn väri kertoo sen, että se toimii. Öljy on siis sitonut likaa (palamisjätteitä) itseensä. Yleensä öljyt myös näyttävät oleva ohuet vaihtotilanteessa, koska ovat käyntilämpöiset - lämmin/kuuma öljy on selvästi ohuempaa, kuin kannusta koneeseen kaadettu +20C lämpöinen tuore öljy.Aika mustat ja ohuet öljyt sieltä pihalle tuli. Edellisen omistajan mukaan Castrolin power1 sisässä eikä niillä ole ajettu kuin alle 5000km. En tiedä sit oliko viskositeetti pienempi vai vaihdettu ollenkaan..
Mutta hyvä, että olet Motuliin tyytyväinen.
-- Brake later and open the gas earlier --
Kyllä sen huomaa, kun ne alkavat hajota. Mulle laittoivat aikanaan varsin kuumana käyvään ja öljytilavuudeltaan pieneen Hussen 511-supermotoon huollossa juurikin tuota Castrolia. Se tuntui hajoavan nopeasti ja kun 500 kilsan jälkeen vaihdoin öljyn, oli se aivan kuin vettä. PAO/esteripohjainen oli pois laskettaessa aivan erilaista.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Lisää videoita Firebladen (SC59) talvihuollosta. Nauttikaa tai kommentoikaa...
https://youtu.be/Clowy3N75B8
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Osto aikeita cebarista. Eli 1000cc vuosimalli -06 -10 hakusessa, eli ei niitä uusimpia pelejä, mutta tarkoitus ei olekkaan sijoittaa mitään suurta summaa pyörään. Vuosimalli -08 eteenpäin on näköjään päivitys tapahtunut ulkoinen ja varmastikkin myös sisäinen. Mitkä on suurimmat erot vanhemman ja uudemman välillä. Lähinnä kaipaan kommentteja omistajilta jotka ovat omistaneet kummatkin kamppeet. En nyt kahlannut koko triidiä läpi, ja sieltä kenties saanut tietoa asiasta, joten kysyn näin suoraan. Kiitos jos tähän kommentteja saan!
-T
Niissä ihan ekoissa päivitetyissä oli vaihteiston ja kytkimen vikoja. Luulisi kyllä tämänikäisistä jo lastentaudit korjaantuneen.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Firebladen talvihuoltoa ja korjausta osa 4. Tällä kertaa vähän lyhyempää pätkää jäähdytysjärjestelmästä.
https://youtu.be/JaPr3h1KS5k
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Mulla on ollut -05, -07, -10 ja -12 mallin tonniset bladet.
04-05(SC57) edustaa sitä ekan polven tonnista, asiallisia laitteita eikä ainakaan omassa ollut koskaan mitään ongelmia.
06-07 on sitten tosta päivitetty versio, nopeasti katsoen hyvin saman näköinen, mutta kaikkiaan pyörissä oli yllättävän paljon eroa. Katteiden osalta paljon linjakkaampi noin ulkonäössä ja tekknisesti muistaakseni ainakin nokat oli koneessa eri kuin vanhemmassa, etujarrut muuttui kans ainakin levyjen osalta. Edelleen mielestäni yksi tyylikkäimpiä bladen malleja ever
2008 tuli sitten kokonaan uusiksi tehty laite(SC59). Runkoa myöden kokonaan uusiksi ja ihan eri pyörä kuin edelliset. Ekoissa versioissa oli vähän sitä mäntä/rengas ongelmaa ja tän mukana öljynkulutusta... Tollasessa -10 mallissa mikä mulla oli, oli ainakin kaikki lastentaudit korjattu. Nää on kyllä hemmetin kivoja ja kevyitä pyöriä ajaa, pyöränä tää on paljon ahtaampi kuin noi edelliset korit, jos sattuu olee isokokoinen kaveri. Tämmönen 182cm/90kg toki mahtui helposti tohon.
2012 tuli sitten samasta mallista "facelift" versio. Taas ulkonäöllisesti nopealla katselulla aika saman oloinen, mutta muodot tuli paljon kulmikkaammiksi. Uutta nopeasti muistellen katteiden lisäksi valot, mittaristo, vanteet ja isoimpana uusi alusta(eteen big piston keula ja myös takaiskari uusiksi).
Jos nyt olisin tollasta kyykkyä sopubudjetilla vaille, niin ostaisin tollasen 06-07 mallin, jos taas olis laittamassa hitusen lisää, niin ettisin tollasen -12 mallista eteenpäin. Mulla ei ollut noista yhdenkään kanssa koskaan mitään ongelmia. Hajuttomia ja mauttomiahan noi toisten mielestä on, mutta kyllä niissä voimaa silti riittää aivan varmasti kovemmallekin ukolle.
Vanhan sanonnan mukaan: Osta Honda ja aja koko kesä![]()
Kiitokset asiallisesta analyysista👍
Vaihdevivustoa säätäessä, kun kiinnitin vaihdeakselin vipua booreihin, niin akseli muljahti sisäänpäin ja vaihteenvaihtaja meni pois paikoiltaan (vipu heilui holtittomasti). Vaihdeakselia vetämällä ulospäin sain vaihteet taas toimimaan. Onko normaalia vai onko jotain rikki? Onkohan vaihdeakselissa jotain pidätinrengasta, joka pitää akselin oikealla syvyydellä? Vai onko tämä feature, joka suojelee vaihdevivustoa, mikäli akseliin tulee päittäisisku? Ja jos siellä on joku pidätinrengas, niin pääseekö siihen käsiksi kytkinkopan kautta? Pyörä siis vuosimallia 2008 (SC59).
Toinen ihmettelyn aihe on vaihdenäyttö. Ostin halvan kiinalaisen. Ainoa sopiva liitin sille on punainen sähkökaaviossa näkyvä DLC (data link connector), jossa on vihreä, ruskea, oranssi ja mustavalkea johdin. Kytketäänkö vaihdenäyttö siihen?
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Itse itselleni vastaten vaihdeakselin päässä on pidätinlevy. Toivottavasti se olisi vain vääntynyt, eikä kiinnityksen kierre pettänyt. Ja jos se ei ole siellä paikallaan, niin koneremontin tehneeltä unohdus,
https://www.dropbox.com/s/26huq2n2lr...utch1.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/i6m5g8iwjo...nkage.png?dl=0
Taitaa tulla kytkimenpurkuhommia...
Vaihdenäytön kytkentä pitäisi vielä varmistaa.
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Firebladen talvihuoltoon ja korjaukseen liittyvä tubetus jatkuu...
https://www.youtube.com/watch?v=gQsAnIRTf9k
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Hyvää uuttavuotta! Vuoden viimeisen päivän kunniaksi uusi video SC59 Firebladen huollosta/korjailuista/parannuksista.
Tämä ehkä kuuluisi enemmän Gixxer-ketjuun, mutta bonuksena videossa myös adapterin suunnittelua 1989 iö Gixxeriin, johon asennetaan K5/K6 Gixxerin swingiä.
https://youtu.be/gcC75VM2oOE
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Osaisikohan kukaan neuvoa tuon kytkinkruunun irrotuksessa? Kytkinkruunun ulompi hammaskehä on suurempi kuin aukko.
https://youtu.be/jeMudboSvSo
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Edellinen kysymys ratkesi, mutta olisikohan kenelläkään kytkimenpidätintyökalua (070MB-MFL0100 tai joku diy) lainata? Pitäisi kiristää kytkimen keskiö oikeaa momenttiin.
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Jos et löydä täältä, katsopa tuolta:
https://gbmotorcycleproducts.com/hon...-holding-tool/
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.