Oliskohan Pair läpät mitkä räpsyttää?
https://www.speedysgarage.net/hondac...pairsystem.htm
hontamies RR
Bladessa on suht meluisa ruisku. Omassani suuttimet/PA pumppu naksutti ihan uudesta lähtien yllättävän äänekkäästi (verrattuna moneen muuhun ruiskupeliin).
.
Hetken aikaa ollut omistuksessa tuommonen -2012 1000rr. Pyörässä on hieman ärsyttävä ominaisuus: taajamavauhdissa alle 3000 kierroksen esim 4 vaihteella ajettaessa pyörä nypyttää / nykkii kovasti siten että peilitkin tuntuvat heiluvan. Vaihteella ei juurikaan tunnu olevan merkitystä, mutta tätä tapahtuu 2500-3000rpm välillä. Muilla kierrosalueilla tätä ei tapahdu mielestäni. Pyörä myös hieman empii alle 3k rpm, jonka jälkeen vetää kyllä iloisesti. Nykiminen tuntuu kuin takapää nykisi kuminauhamaisesti veto pois-veto päälle moodia mutta nopeasti.
Ketjut ja rattaat on päällisin puolin kunnossa (tosin kiristin jo on vaihda ketju alueella", kireys oikea ja rasvoissa. Kaasun vapaaliike myös säädetty. Oma veikkaus menee moottorin puolelle, koska pyörään on vaihdettu hiflow ilmansuodatin sekä Akran slipari, mutta mitään powercommandereja tms ei ole. Onkohan tämä vika vai ominaisuus tai onko muilla vastaavia kokemuksia?
Aika tympeä ajaa tasakaasulla hitaita vauhteja kun nykiminen on todella tuntuvaa.
Hondasta tullu Bemari. Aika nätisti ne vakiona käy, vaikka harva pyörä vakiona ihan täydellisesti.
Voisko ketjussa kuitenki olla joku lenkki vähä jumissa tms.? Paljo ajettu ketjuilla ja rattailla?
Toki voi käydä laihallakin, kun sanoit noista muutoksista.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Laihuuttaan nykii, lambdan piuha irti ja siihen vastus dongel kii niin heittää nykimästä. On closed loopis kevyel kuormalla niin lambda säätelee seoksen turhan laihalle. Tuolla lambda eleminaattorilla se pitää kartan kohillaan. Tai sit pc-5 ja säädettäväksi(näis muuten tulee mukana toi dongel et ei lambda korjaile hyviä säätöjä taks mettään😅
Laitoin itelle tuon donglen kii jo ennen säätöjä ja hävis tuo kuvailemasi nyhtäminen. Pyörä oli 2013 1000rr
Toi hiflo suodatin on tarvike filsu ja virtaa huonommin kuin alkuperäin. Esim. Mwr tai k&n on kisafilsuja
hontamies RR
Kiitokset kaikille vastauksista. Ongelmaa on selvitetty monelta kantilta ja ketjut ja rattaat tuli myös vaihdettua. Lopputulos on se että pyörä käy tosiaan liian laihalla. Pyörä menee dynossa säädätettäväksi parin viikon päästä, jonka pitäisi korjata ongelmat pyörän vedoissa. Kallistahan tuo säädättäminen on, mutta pakkokait tuo on tehdä että saa pyörän toimimaan kuten pitää.![]()
Uusi Honda tuli kotiin! Eli sain projektiksi CBR 929RR (SC44). 60tkm ajettu. Uudet tulpat hommasin jo. Ihanan kalliit oli... Kytkin menee vaihtoon ensimmäisenä ja levyt jo tilasin. Tällä kertaa haluaisin tästä pystymmän eli fatbar haaveissa, mutta taitaa vaatia vaikka mitä modausta? Vai pidänkö vakiona ja onko noille tulevaisuudessa edes kysyntää? Miksi moottoria tehtiin noin lyhten aikaa? Mitäs powercommanderit ja muut eli onko helppo kutitella vähän lisää tehoa?
Uusi slipari tuli mukana, mutta se on laitettu nippusiteillä kiinni.. Mistä saisi oikeat kiinnikkeet? Katteet kunnossa, mutta kiinnikkeitä puuttuu ja kaikkea pientä. Huomenna kirjoittelen listaa tarkemmin. Mistä löytyisi parhaiten osia ulkomailta ilman lisäveroja?http://static.moottoripyora.org/smile/mopo.gif
Mistä löydän yllämainittuun kytkinkopan tiivisteen? Nyt sitten kaikki nippelitiedot kehiin kyseisestä mallista!
https://www.motorcyclespareparts.eu/...enerator-cover
Onko vuosimalli/merkki oikein? Tuota 929RR ei löydy tuolla nimellä mutta 900RR löytyy.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Itse olen käyttänyt tiivistesilikonia moottorin kasaukaessa.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
https://www.nettimoto.com/honda/cbr/2686769
Tuossa on täysin samanlainen pyörä. Mikä tässä nyt on niin hankalaa?
Etsinnässä kytkimen puolelle. Linkkisi on staattorinkoppaan.
Viimeksi muokannut: Saatana; 14.06.2021 klo 23:32.
Sehän tässä on vähän hankalaa, että esim. Honda ei tuota tiivistettä tarjoa koska sitä ei käytetä. Vaan kuten tuossa jo todettiin, se koppa laitetaan tiivisteliimalla kiinni. Jos sinun jostain kumman syystä on pakko se tiiviste siihen saada, niin esim. ebaystä näyttäisi löytyvän tarvikkeena:
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_f...asket&_sacat=0
"If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
"Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."
Ducati 996 Evoluzione
Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
Ei ole pakko, tottunut vaan, että aina on se tiiviste olemassa joten liimaillaan itse sitten.
Kytkimen levyt ja jouset tilasin uuden, mutta mistäs saisi uuden paine/runkolaakerin kytkimeen?
Sitten vielä kysymys kytkinkruunun sisällä olevista jousista. Pitääkö niiden kaikkien olla täysin liikkumattonina pakan sisällä? Yksi heiluu enemmän kuin 5 muuta jotka hyvin paikoillaan.
Sen laakerin numero näyttäisi olevan 16003CS08. Eli tolla pitäisi löytyä ihan laakeriliikkeestä.
Ainakin uudemmassa Firebladessa ne jouset ottaa kanssa portaittain. Osa löysempiä kuin toiset. Yhdestä kruunusta oli se löysin jousi syönyt itsensä jo osittain läpi, se oli tosin aika kovassa käytössä..
"If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
"Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."
Ducati 996 Evoluzione
Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
Kysymys CBR1000RR 2013 vuosimallin tankista:
Tankin alla on mielenkiintoinen letkuhässäkkä. Toinen letku tankin pohjasta tulee käsittääkseni ylivuodosta eli täyttökorkin vierestä. Toinen on ilmeisesti tankin huohotusletku.
Letkuhässäkästä menee yksi letku moottorin alapuolelle eli käytännössä maahan ja toinen lyhyt letkun pätkä päättyy tankin sivulle, kuten kuvassa näkyy.
Tähän ymmärrys tuon toiminnasta sitten loppuukin, joten kysymys osaaville:
Voinko heittää koko letkuhässäkällä kuikkaa ja vetää kaksi letkua mittariston viereen asennettuun ylivuotopurkkiin?
Eli samaan purkkiin, johon kolmanneksi tulisi sitten vielä paisuntasäiliön ylivuotoletku.
Tavoittelen siis tässä ketjussa esitettyä ratkaisua (kohta 5.):
http://www.moottoripyora.org/keskust...osallistuville
CBR1000RR - radalle & kadulle
Moro,
Tuli ostettua figheriksi tehty blade 929cc.
Rakentaja on jättänyt palautuskaasuvaijerin laittamatta ja aukasuvaijerikin kirraa.
Tässä video tilanteesta:https://youtube.com/shorts/0szKJN9EURw?feature=share
Uudet vaijerit hankitalistalla, tuli vain mieleen, että voiko orkkisvaijerit nyt olla liian lyhyet koska tanko vaihdettu?
Onko jollain kokemusta asiasta, riittääkö orkkisten pituus?
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Ainakin 2012-2016 vuosimallissa kaasuvaijerit on niin lyhyet, että tangon vaihto samanlaiseksi kuin videossasi ei onnistu alkuperäisillä vaijereilla.
Valitettavasti minulla ei ole varmaa tietoa 929:n vaijereista, mutta epäilen että ei riitä vakioiden pituus.
CBR1000RR - radalle & kadulle
Oisko 900 Hornetissa sopivat?
Honda CBR 954 RR '02
kaasuvaijerit voi vetää myös siten ettei ne mene haarukkaputkien välistä. se antaa pituutta. kun menee suoraan kahvasta tankin alle. pitää vaan katsoa että pysyy sen verran ylhäällä ettei mene kääntyessä väliin, mutta noin korkealla tangolla ei yleensä ole ongelma se.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tämä vinkki toimi hyvin
Nyt pitäis jonkinlainen hugger/mud guard saaha takanakille, ettei heitä kaikkea paskaa pyörään jos märällä joutuu ajeleen.
https://a.aliexpress.com/_mtvFTgA
Kiinasta löytyy vain 954cc malliin. Ja kyssäreissä kysytty käykö 929 malliin ja vastaus lyhyt ja ytimekäs "no". Eihän kukaan ois kuitenki kokeillu tuota tähän vanhempaan malliin?Ebayssa orkkikset 250€, ei kiitos.
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Moro,
CBR1000RR 2004 ongelma käynnistyksen kanssa ja hyvä neuvot olisivat tarpeen. Startti pyörittää moottoria, mutta ei lähde käyntiin. Pumppu ei aloita enää 1s-2spumppaamista (priming) kun kääntää avaimesta virrat päälle, kuten teki joskus aiemmin. Olen ajatellut että kyse olisi H.I.S.S käynnistyksen esto systeemistä, joka estäisi bensapumpun toiminnan. Ennen pitkää 5v seisomista muistan että vastaavaa ongelmaa saattoi olla aikaisemmin, mutta lopulta lähti pumppu käyntiin. Vika voi olla myös muualla kuin HISS:sä, mutta se tuntuu loogisimmalta paikalta.
- Akku uusi
- Pyörä seisonut 5+ vuotta
- HISS valo ei välky, eikä tule valoa vaikka kääntää avaimesta. (aiemmin välkkyi 2s sekunnin välein)
Luin että aikaisemmilla <2004 Bleideillä oli ongelmaa HISS Zener Diodin kanssa, joka tipautti lukon jännitteen 12v --> 9v. En tiedä että onko tämä validi ongelma 2004 mallin kanssa sillä lukkopesän pois ottaminen vaatii ilmeisesti oman erikoistyökalunsa, joten en ole sitä vielä lähtenyt väkertämään. Haynesin korjausmanuaalissa oli vikadiagnoosi steppejä, jotka tehtyäni lopputulema oli että ECM tulisi lähettää tarkastettavaksi.
Ideoita?
Moro,
Mikähän öljy olisi 929cc hyvä? Tällä hetkellä sisällä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/5930...nteettinen-4-L
Edellinen omistaja vaihtanut ne viime syksynä suodattimen kanssa. Nyt itse ajellut about 3tkm ja tuntuu että vaihteet kolahtelee kovemmin (ainakin ykköselle laitto) myös tuntuu, että kytkin alkanut vähän luistamaan..
Foorumin perusteella näyttäis porukalla olevan Castrolista vastaavia kokemuksia.
Toimiskohan Motul 5000 paremmin? Ehdotuksia otetaan vastaan.
Delvac hommiin en taida uskaltaa lähteä![]()
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Olen käyttänyt jo vuosia tuota Castrolia viidessä eri moottoripyörässä. Missään ei ole ilmennyt sen tiimoilta kytkinongelmia. Melkeinpä uskaltaisin väittää, ettei Castrolin öljy ole syynä kytkimen luistamiseen. Onhan se JASO-luokitettua ja siksi pitäisi toimia märkäkytkimen kanssa.
Ykkösen kolahtaminen paikallaan kytkettäessä kuuluu asiaan vaihteiston rakenteen vuoksi. Öljyn valinnalla siihen voi aavistuksen vaikuttaa (mitä paksumpi öljy sen vähempi kolahdusta) mutta ei oleellisesti.
Kokeile vaan sitä Motul 5000. Sillä se selviää auttaako se asiaan.
-- Brake later and open the gas earlier --