Pyörä kannattaa säätää vaikka olisi vakioputki kiinni. Mulla on myynnissä käyttämätön Dynojet Powercommander V mikäli kiinnostaa?
Itse kävin säädättämässä pyörän Sami Vittaniemellä. Mikäli olet pääkaupunkiseudulta, niin ehdottomasti Samille säädettäväksi. Pyörä muuttui paljon paremmaksi. Ennen säätöä kannattaa tehdä pair valve -modi tai ainakin tukkia air boxiin tuleva putki.
![]()
Beta 300 RR
Ex - CBR1000RR
Pair valve on hässäkkä, joka syöttää ilmaa pakokanaviin (tai jotain sinne päin). Ilmeisesti saastemääräysten takia olemassa. Pyörää ei vaan pysty säätämään Commanderilla tai muulla, kun Pair valve sekoittaa homman. Sen voi poistaa kokoaan tai sitten voi tukkia ilmaboksiin tulevan putken.
http://http://www.speedysgarage.net/...pairsystem.htm
Beta 300 RR
Ex - CBR1000RR
S80 2.5T AWD Summum, CBR954RR Fireblade 02'
929 ja 954 mallien ruisku ja polttoaineen syöttö on naputtava ja metelöivä uudesta lähtien. Meteli ei vaikuta muuhun kuin korviin ja hermoihin, joten kovaa ajoa vain.
Rohkenen olla erimieltä siitä että uudesta asti kuuluisi voimakasta naputusta. Otimme syksyllä kaverin 954 ratapyörän ajettu31tkm, hänen tuttavansa 929 ajettu50tkm ja minun 954 ajettu72tkm pihalle samaan aikaan ja kuunneltiin käyntiääniä. Kaikissa oli vastikään vaihdettu jakopää taikka kiristin, venttiilit säädetty ja muutenkin kunnossa. Öljyinä kaikissa Castrol. 929 oli selkeästi mekaanisilta ääniltään hiljaisin( ei naputusta ollenkaan), seuraavaksi hiljaisin oli 954 ratapyörä(hiljaista tikitystä) ja mulla tuntuu kuin joku olis perustanut pajan konehuoneeseen. Ääni kuuluu selkeästi koneen vasemmalta puolelta ja häviää kierroksilla kuten edellä timpe on kuvaillut. Kylmänä käynnistäessä ääntä ei kuulu ainakaan minun pyörässä ennen kuin kone lämpiää. Luulisi ruiskutuslaitteiston pitävän ääntä kylmänäkin jos ääni siitä tulisi.
![]()
S80 2.5T AWD Summum, CBR954RR Fireblade 02'
^Eli toteat että pyörät joissa on
- eri kilometrimäärät
- eri käyttöhistoria
- ja eivät ole keskenään saman tyyppisiä
pitävät erilaista ääntä keskenään. Onpas kumma juttu että noin on.
Omissa ruisku Hondissani on jokaisessa ollut kovaäänisempi ruisku/polttoaineen syöttö verrattuna miden japsien ruiskuihin. Syytä em asiaan en tiedä, eikä kestävyyksissä ole ollut koskaan mitään ongelmia. Ovat vaan tikittävää ja nakuttavaa tyyppiä.
Saattaahan toki meteli kuulua muualtakin, mutta pa-syöttö/ruisku saattaa on usein nakuttava/tikittävä äänilähde.
Viimeksi muokannut: vma; 19.12.2015 klo 19:42.
Tuossa linkit edellämainitun BMW:n vastaavasta ongelmasta:
https://lh4.googleusercontent.com/-c...28/akselit.JPg
http://www.matkaendurot.net/forum/vi...=857&start=990
En tunne Hondan läppärungon rakennetta joten olisi kiva jos joku ammattilainen tai muuten itseoppinut pystyisi kommentoimaan![]()
S80 2.5T AWD Summum, CBR954RR Fireblade 02'
Sekä SC44 (929) että SC50 (954) ovat rakenteltaan äänekkäitä, joten kilkatusta kuuluu ja yli 150 nopeuksissa alkaa ilmaboksi läpättämään. Radalla kun oma SC50 sai kunnolla kierroksia, niin koneäänet rahoittuivat. Suosittelen korvatulppien käyttöä. Koneäänet pehmenee kummasti.
Koneen äänet ovat "ominaisuus", joten voit rauhassa sulkea korvat ja lopettaa murehtimisen. Itse olen jo vuosia käyttänyt Delvacin mx 15-40, ja niillä mennään jatkossakin.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Onnistuisiko jollain 04-07 bleidin omistajalla mitata yläkolmiopalan paksuus ja paljonko alempana putkien kiinnitykset on verrattuna ohjausakselin kiinnitykseen. Tarkoitus siis teettää noin alkuperäisillä mitoilla projektiin palikka eikä ole alkuperäistä itsellä mitattavaksi.
Suzuki RF600R -93 --> Kawasaki z750 -06 --> Suzuki GSX-R1000 K4 --> Triumph Speed Triple -07 / Honda CX500 -81 / Yamaha XS650 -81
Moi
Jos joltain löytyy ylimääräinen pc5 kohtuu hinnalla voisin ostella pois ja pyörähän oli 10vm 1000rr
parhaiten saa kii leo.samanen@gmail.com
Tilasin Akran hiilari sliparin ja pitäis saada kate tohon käyrän päälle. Olis siistimmän näköinen.
Käyköhän tuo yoshimuran kate? sitä ainakin löytyy ebaysta vai mitä katteita olette laitelleet? ja pyörähän oli 1000rr 10vm
Viimeksi muokannut: Leksa_; 31.01.2016 klo 14:09.
Tuli tehtyä pyörähankinta perinteisesti enempiä ajattelematta alle -05 SC57. Olisiko väellä kokemuksia remmeillä kiinnitettävistä Sport satulalaukuista, joktka toimisivat tuon SC57:n kanssa?
Onnea ostoksesta, oikein mainio härveli mielestäni! itsellä ei kummempia laukkuja valitettavasti ole ollut kuin tämä, mut riittänyt itselle omiin matkailuihin https://goo.gl/photos/G952xnnZkRrcRn6NA
KTM 690SM
Mullon Sw Motechin cargobag http://shop.sw-motech.com/en/4052572000403.htm
Toimii aika monessa mopossa. Sisällä on vedenpitävä sisäkassi. Tämä on vähä kätevämpi, mutta kalliimpi kuin tuo varustepussi. Molemmissa menee tietty kyytiläisen paikka vrt. sivulaukut.
Viimeksi muokannut: mp71; 13.03.2016 klo 10:24.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Joops, tuo motech laukku näyttää aika hyvältä. Tankille on ajatuksena SW-Motech pieni tankkilaukku, kun tuo hevonkenkä on jo valmiina.
Tuli hommattua uusi pyörä kesäksi ja vaihdoin yamahan tallista Hondaan, pyörä on 954rr 2003. Pyörää ehostellessa koneenpäältä löytyi irtonainen letku, jonka sain selvitettyä että kuuluu ilmanputsarikotelon taakse, siihen kotelon takana/keskellä olevaan letkulähtöön. Ainoa mitä ei mistään löydy on että pitääkö tuon toisen pään tulla johonkin kiinni vai roikkua vapaana?
Mistä ihmeestä saa tilattua ja millä nimellä cbr 900 (sc33) sen ketjujen laahainkumin ? Koittanut joka paikasta etsiä muttei ole onnistanut ja mikä ihme sen nimi on englanniksi?
Sent from my m2 note using Tapatalk
Viimeksi muokannut: blak; 09.04.2016 klo 19:00. Syy: Siis toisioketjun laahainta tarkoitan.
Husqvarna Norden 901 -22
ex. Ducati 749 -06
ex. CBR 900RR -01
ex. CBR 900RR -96
ex. GSX750F -02
Laitahan kuvaa, kun Taylormade paikallaan.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Ongelmia SC57:ssa. Lakkaa vetämästä n 8000 kohdalla kaasu auki, vapaalla varovasti kääntämällä saa rajottimeen. Vaihteella ei. Matalilla kierroksilla OK. Tyhjäkäynti OK. Bensapumppu feilaa?
KTM 690SM
Pitää tutkia tuo pakoputki, tosin tuo tehojen häviäminen tulee kuin kirveellä leikaten, ei jotenkin istuis toho pakoputkeen, pintakaasulla saa kiertämään eikä toi mun mielestä mitenkään erikoiselle kuulosta, aivan kuin bensa loppuis tai sytkä katkeis. Luulin ekalla kerralla että jotenkin mystisesti olis kierosten rajoittimeen menny, ihmettelin kun ei keuliny yhtää.
Toi TPS on kans vaihtoehto. Mitään vikavaloja ei oo näkyny.
Mikä parasta, autokin räjähtija lastenrattaista hajos pyörä. Nyt koetellaan.
![]()
KTM 690SM