02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hyvä idea. Täytyypä käydä katsomassa rautakaupassa, jos sieltä löytyisi esim. 5-10mm holkkeja. Sellaisethan toimisi varmaan parhaiten, niin tulee riittävästi lisää korkeutta, eikä tarvi ostaa pussillista prikkoja.Olen nimittäin aikeissa ostaa Dunlopin SportSmart2:et ja kyseisessä takalakussa on ilmeisestikin melko korkea profiili, joten "maavaraa" pitää olla runsaasti huggerin ja lakun välissä.
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jos sitten menet radalle, niin siellä kannattaa tarkkailla huggeria, että alkaako ottaan kiinni renkaaseen vaikka kadulla ei ottaisi. Tarvittaessa sitten vaikka ratapäivän ajaksi hugger irti. Itse yhden huggerin melkein kulutin puhki radalla ja silloin laitettiin juuri noita omia korotuspaloja sinne nostamaan paremmin irti renkaasta. Se auttoi, mutta sitten seuraavana kesänä radalla huggerin yksi kiinnityspiste murtui ja heitin sen roskiin. Se että se murtui voi myös johtua noista korotuspaloista, jonka myötä huggeri pääsi elämään enemmän. Mutta tämä radalla. Varmaan sama juttu jossain autobaanilla. Mutta ei varmaan vaikutusta katuajossa.
xxx
Mulla muovihuggerissa on alla muistaakseni nylonprikat (kiitos Marko), kun alla on esson baarin vaatimuksesta 190/55. Uudet ketjut toivat haasteen (rengas siirtyi eteenpäin takarattaan yhden lisäpiikin plus ketjujen venymättömyyden vuoksi).
Oisko kumi sitten joku toinen vaihtoehto... Pohdin tässä koko ajan, ettei tule mitään tärinästä aiheutuvia murtumia sun hienoon huggeriin. Siksi vähän varoen kuiskin takarivistä ideoita.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
HeheeEi tarvitse kantaa huolta huggerista tai sen mahdollisesta kohtalosta. Jos se hajoaa, niin se hajoaa ja sitten teen kuten Streethawk, eli heitän huggerilla vesi- tai kanalintua. Kaikenlaisia ideoita otetaan siis kiitollisuudella vastaan ja sen jälkeen pähkäilen, mikä ehdotus olisi mahdollisesti kaikkein tarkoituksenmukaisin. Ratahäröilyä varten tuo 190/55 on tarkoitus vaihtaa.
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
-Cbr 900rr 1999
-Cbr1000rr 2008
-Cbr 1000rr 2009 Abs
-S1000rr 2010
-S1000rr 2014
-S1000rr 2015
-S1000rr 2018
Tämä on mielestäni paras kumiprikka/-holkkivaihtoehto, jonka onnistuin löytämään. http://www.kattovaruste.fi/?producti...ang=1&ref=1017 Tällä huggerin korottaminen saattaisi onnistua niin, että lokari säilyisi pitempään ehjänä.
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
Kertokaas miten kannattaa edetä seuraavassa tilanteessa: pyörään viime kesänä säädetty pakoventtiilit ja laitettu uusi venakopan tiiviste ja tämän huollon jälkeen noin 200km pyörästä meni vaihteen siirtäjä paskaksi oli syöpynyt ja päässyt kolme ratasta osumaan toisiinsa ne vaihdettiin ja hintaakin oli mukavat 1100e.
nyt pyörällä ajettu venttiilien säädön jälkeen noin 1000km ja tuo venakopan tiiviste pulpahti ulos liikennevaloissa olin tätä ennen ajanut pyörällä 70km eli kone oli lämmin ja toimi moitteettomasti, kunnes se tivari pulpahti ulos. No soitto kyseiseen mp-huoltoon jossa nämä kaikki huollot tehty--->hakivat pyörän meni viikko kysyin sähköpostilla, että onko pyörästä vika löytynyt mistä johtuu vastaus itse huolto vastaava/päällikkö:
huohotin tukossa/viallinen, että ilmoittaa kun uusi huohotin on tullut ja pyörä toimii.
Odotin viikon kunnes tuli tekstiviesti puh pyörä on valmis--soitto firmaan, että mikä nyt oli rikki ja mitä maksaa?
vastaus oli: ei mikään ollut rikki, mutta tulis maksaa 480e.
hieman miettien painelin firmaan ja löin sähköposti viestin myyjän ja korjaajan eteen, että miten selitätte tämän, kun teidän pomo on näin laittanut(pomo siis ei ollut paikalla) ei oikein osanneet sanoa mitään ja mitään syytä sille miksi oli tiiviste pulpahtanut ulos.
Heitin siinä et meinaatteko, että minä maksan 480e joka viikko, kun se tivari jostain syystä ulos pulpahtaa.
vastaus tähän no otat nyt pyörän ajoon ajele viikonloppu ja maanantaina tule keskustelemaan pomon kanssa eli ei velottaneet mitään nyt.
Kusetettu olo on ikävästi miten mä lähden tätä hoitamaan otanko suoraan kuluttaja asiamieheen yhteyden vai menenkö ensiksi kysymään kuka kusettaa ja ketä?
Jos tuohon on kerta vaihdettu uusi huohotin niin kun sanotaan, niin pyydät näyttämään sen vanhan ja kertomaan mikä siinä oli vikana. Veikkaan tosin että mitään muuta vikaa ei ollut kun se, että olivat jättäneet edellisessä huollossa letkun puristuksiin johonkin ja jos niillä ei ole näyttää viallista osaa, niin minusta tuo on aika selvästi heidän moka.
Onks ihan tyypillistä et 08 blade saa käynnistäessä pyörittää jonkun aikaa ennen kuin se käynnistyy, ku vanhal pyöräl riitti et vähän näytti starttinappii
Nyt saatiin vanha blade kotiin huollosta. Huollon yhteydessä päätettiin kokeilla tehonmittauksessa, että montako hevosvoimaa on jäljellä. Pyörä on mallia -94 ja kilometrejä takana 87000. Kyllä positiivisesti yllätti 20 vuotta vanha blade. Kaikki hevosvoimat oli tallella mitä tehtaalla uutena lupasivat. Takarenkaalta mitattiin 111 HV 90Nm ja loppunopeus 269.
Tuossa video tehonmittaustilanteesta ja lopussa käppyrät. https://www.youtube.com/watch?v=so440V6gzDU
Tässä sama perheen toisesta pyörästä R1:stä https://www.youtube.com/watch?v=wvQDBNIJAYk
No niin, HM Plus -shifteri tuli postissa
Joutuu viikonlopuksi käymään ilmeisesti kaljakaupassa. Samalla jos saisi aikaiseksi asentaa viimein tuon HRC -kaasukitin.
Tuore 1000rr kuski ketjussa. Ristuksen tautinen peli. Hieno vehje, jossa kyllä helposti kuskista tuleekin kyytiläinen, jos liikaa kiertää. Kolmen vuoden jälkeen haeskellaan nyt tuntumaa ja nautiskellaan menosta.![]()
Laikkakone: mistä tilasit shifterin ja mitä kustansi? Oliko asennus ihan plug and play va tarttiko pilkkoa johtoja? Entäpä vaihdelinkin mitta? Itekki oon koko talven suunnitellu että tähänkin mopoon on shifteri saatava ku edellisessäki oli![]()
Honda Fireblade HRC 2012
Tilasin shifterin motomummylta jenkeistä, kun oli läjä muutakin tavaraa tilauksessa samalla. Shifterin hinta oli 499 USD + verot ja tullit, eli yhteensä ~ saman verran euroissa. Voi olla että kannattaa tilata suoraan HM:ltä.
Vaihdetangon mitan tulee olla vähintään 50mm lyhempi kun orkkis, tosin riittää kun tilatessa ilmoittaa orkkis tangon pituuden, niin laittaavat oikean mittaisen tulemaan. Itsellä on vaihdepolkimena Gillesin reverse sifting kit, jossa jonkun verran alkuperäistä lyhempi tanko jo valmiiksi.
Mitään ei tarvinnut pilkkoa tai rikkoa, kaikki kävi alkuperäisiin liittimiin suoraan.
Olisko jollain mahdollisesti 2004 vuoden (ilmeisesti sama 2004-2006) etuvanteen spacereiden eli niitten vanteen keskitysholkkien mittoja? Oikeenpuoleisessa ilmeisesti jonkinlainen kaulus ja vasen ihan suora holkki.
Jos jollain vaikka rengas irti niin onnistuisko mitata? Googlettamalla ei löytyny kovin luotettavia mittoja.
Ostin ebaysta vanteen ja koko keulan, mutta noi spacerit puuttuu ja varmaan nopeiten sais teettämällä ne jossain...
Jos jollain löytyy valmiit ylimääräsenä niin toki voin ostaa. steamstaikker (at) hotmail.com saa tarjota.
Osaisiko raati antaa vinkkejä mistä lähteä vikaa etsimään. Pyörä cbr 1000rr ´04.
Oireet: Startti ei pyöritä (napista ei tapahdu mitään) ja avovalot ei syty kun virrat kääntää avaimesta. Virrat kyllä muuten pyörään tulee. Kiekkamittari käy tapissa ja bensapumppu surisee.
Juuri olen lähdössä pyörää purkamaan ja ihmettelemään. Startin sulakkeen tarkistin jo. Pyörää on kyllä juuri huollettu. Vaihdettu jarruletkut, palat ja öljyt. Huollon jälkeen ajettu pari kilometriä pihaan parkkiin josta ei enää herännyt![]()
Honda CBR 1000RR Fireblade '04
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
Pyörä hengissä jälleen
Ajovalojen sulake oli rikki. Pistää vaan mietityttämään, että onko tämä ihan normaalia, että startti lakkaa toimimasta tuollaisesta.
Honda CBR 1000RR Fireblade '04
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
^Tuo lienee suunniteltu turvallisuus ominaisuus. Pyörä ei hörähdä mikäli tärkeä sulake on kaputt.
Moi. Nyt puski bladi kuume päälle. Harkinnassa ois 04 1000rr fireblade. Voisiko kanssa motoristit laittaa kommenttia pyörästä/ vioista? Ajettu 40tkm. Onko tässä mallissa ongelmia 2vaihteen kans?