onko muilla havaittavissa "tikittävää" ääntä 2-3tonnin tietämillä. ääni ei aina tunnosta kuuluvan. Selviten ääni tunnostaa erottuvan aina moottorijarrutusta tehdessä. Venttiileistäkö kuulunoon? 09-blade,
Mulla kans noilla kierroksilla semmosta, enemmän ehkä sirittävää tms tikutusta(Hyvinpä kuvailtu) Kävi just 24tkm huollossa, venat oli ihan säädöissään, ja väittävät että kuulostaa normaalilta. Pitäis joskus kyllä verrata ihan rinnatusten toiseen samanmoiseen. Ite oon huomannu, et se ääni kuuluu vasta kun moottori on lämmin, tyyliin yli 70 astetta...
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
On se normaalia. Mulla on 2010 Bleidi joka on otettu käyttöön 2011 ja aina on pitänyt sirkutusta/tikitystä/kilinää. Moottorista kuuluu kaikki äänet kun on alumiinia koko hela hoito.
![]()
Beta 300 RR
Ex - CBR1000RR
No hyvä etten oo näitten äänien kanssa yksin tässä maailmassa.. Millasia putkisto hässäköitä porukat on laittanu.? Itellä ois laiton alla sliparia ja commanderia...mistä kannattas alkaan hommailee?
Pitäsköhä meiän bleidi porukan laittaa omat cuisit pystyy täs joku vkonloppu täs uudenmaanalueel?....oisko komeeta nykästä bleideillä letkassa hä?!?!?
Jos löytyy vähä enempi porukkaa ni siirretää tää keskustelu oikeelle osiolle!...täst saattas kehkeytyy ihan hyvää metelelii...rohkeesti megee vaan ni laaditaa kunnon sotasuunnitelma!
Tuumasta sitten toimeen! Mites porukoille sopis esim. 14.9, 21.9, 28.9. tai vastaavat sunnuntait?
Honda CBR1000RR '08
ex. Yamaha FZ6-S '06
Yllätin itseni katselemasta 02-03 Bladeja. Alle 170 kg:n kuivapaino + ~150 hp on aika lyömätön yhdistelma yli kymmenvuotiaalle pyörälle.
En nyt vaihtoaikeissa, mutta mietin kohtuu vakavasti kokeilua (mikä vittu mua vaivaa?)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
... En tiedä että oletko jo ongelmasi ratkaissut, mutta tuohon 04-05 malliin menee heittämällä tuo 06-07 vaihteisto sisään ja siinä on kuulemma muutamia herkkiä kohtia vahvistettu. Itse löysin ebaystä koko vaihteiston tuohon pariin sataan taalaan ja myyjän lupaama 1500 mailin kulumakin piti paikkansa. Pyydä paljon kuvia jos jotain oot tilaamassa ja lue tarkkaan tuotteen kuvaus, sillä tarjonta on värikästä...
... Onko pyörä ollut sinulla uudesta asti???
... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
Nyt tarvis hjelppiä... mutua tai lujaa faktaa
Eli olen reisun päällä ja fireblade alkoi mielestäni lämpöilemään kaupungissa ja taajamassa
aiempaa kovemmin. Ulkoilman lämpötila on kuitenkin enää 15-18 astetta joten
100 celsiuksen taajama lämpö vaikuttaa aika kovalta (mielestäni ei oo aikaisemmin noin herkästi ottanut sataa astetta ajettaessa 50-60km/h. Valoissa oottaessa lämpö kipuaa aika nopsaa 108 asteeseen ja parhaillaan 112 asteeseen. Flektithän lienee kytkeytyvät siinä 104 asteen kieppeillä?
Missä lämpötilassa tuo pyörä sytyttää varoitusvalon lämmöstä?
Pyörä on tosiaan -04 1000r...eli sc57 ja ajettu jo 65tkm.
Pitänee tarkastella kun mahdollisuus tulee miltä näyttää neste, vai onko sitä ensinkään tarpeeksi.
vikamahdollisuuksia lienee : termari (en kyllä usko), vesipumppu (onko näistä mennyt? yhteen intruderiin oon joskus vaihtanut), Kannentiiviste (jos pukkaa painetta vesitilaan?).....muuta?
Kertokaa mielipidettä kuvittelenko vai oisko syytä huolestua...
Ainahan noi lämpöilee mutta mun muistaakseni toi ei oo näillä keleillä enää noin
kovasti säikkynyt liikennevalo odotuksia yms.....
Honda CBR 1000RR -04
Honda CR500R AF *-99
Honda CB400N * * *-82
^ Mulla vanhassa 600f:ssä vika oli niinkin yksinkertainen kuin paskainen syyläriMeneekö sulla flekti ollenkaan päälle?
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
kytkee se flektin päälle siinä 104 asteen tuntumassa about.
Honda CBR 1000RR -04
Honda CR500R AF *-99
Honda CB400N * * *-82
minkälaisia öljyjä oletta käyttäneet koneessa? Hondan omia ? tekiskö tuolla motulin 5100:lla mitään? kokemuksia?
Mulla myös Hondan omaa öljyä Bladessa. Nyt 7500km takana ja hyvin pelaa. Tonnin huollossa vaihdettu ekan kerran ja otin ylimääräisen öljynvaihdon 6tkm huollossakin. En aio tämän pyörän kohdalla vaihtaa öljymerkkiä
Entisessä GSX-R K8:ssa käytin koko ajan Motul 5100. Siinä se öljy toimi hyvin.![]()
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Juu kokeilin suizassa aika montaa öljymerkkiä, mutta motulilla toimi vaihteisto selkeästi parhaiten.
Huhtamäkihän oli asentanut sen HRC -kahvan? Mites saako ton orkkis-kumen kammettua miten helposti sen uuden kahvan päälle ja onko se jollain liimalla kiinni? Tilasin itsekin tuon setin ja mietin pitääkö vielä hakea hondan kaupasta uusi kortonki tuohon..