kertokaas mikä nyt hajos pyörästä. kävin heittämässä lenkin pyörällä ja noin 27km jälkeen koneesta alkoi kuulumaan rohina/rallatus no tien sivuun jalalle pyörä ei kuulunut mitään, mutta pyörän kun laittaa suoraan/heiluttaa niin tuo ääni tulee ja ei ole mikään kaunis ääni myös ajaessa 1 ja 2 vaihteella ääni kuuluu vähän väliä, mutta taas ei kolmosesta ylöspäin. äänipaikantuu pyörän vas puolelle eli olisko vaihteen siirtäjä siinä? pyörällä ajettu 24 000km ei taida olla ihan normaalia. jos olis vaihteensiirtäjä/ratas hajalla niin pystyykö vaihtamaan ilman koneen halkaisua/koneen pois ottamista pyörästä?
sain pyörän 2pv sit huollosta ja pakopuolen venat oli säädön tarpeessa niin nyt tämä iski päälle, että ottaa pattiin.
Voi se ratas pysyä paikallaan ja kolista sielä vaikka kiinnitysmutteri olisi löysälläkin. Mikä vaihteensiirtäjässä voi pitää ääntä?
Profiilikuvasta ei saa selvää mikä pyörä kyseessä, mutta jos on 06-07 blade niin niissä on kasettivaihdelaatikko. Ei ole mikään järisyttävän iso homma nykiä koko laatikko pihalle. Moottoria ei tarvitse irroittaa.
ohessa ebaystä koko vaihdelaatikkoa:
http://www.ebay.com/itm/2006-2007-Ho...59d87b&vxp=mtr
-tuomas-
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Missä on vilkkujen rele 2005 bladessa? Pyörässä on led vilkut vastuspatenteilla mutta vilkuttaa siltikin liian nopeasti.
Onkos siellä nyt 2 napainen rele? Ei kehtaisi erikeen purkaa etukatteita pois jos sais kerralla tilattua ja vaihdettua oikean releen![]()
Pitääkö muilla kytkin akseli tärinää/värinää kun sitä nostelee? Siis osa, mihin kytkin vaijeri loppuu ja akseli joka menee kytkinkopan sisään? Värinä loppuu samontein kun kytkintä painaa mut kun löysää kytkimen akseli tärisee...liekkös normaalia? Kyseessä 09 blade.
Tere
Nyt ottaa pattiin. Kävin kesäpäivillä kääntymässä ja kytkin alkoi radalla luistaa. Kun koneessa oli yli 7000 kierrosta ei oikeastaan tapahtunut enää mitään. Pyöränä siis 954 rr -02, ajettu 44500tkm.
Mopo on Italian tuonti ja ostettaessa öljyt oli ainakin ihan kuraa. Lisäksi pyörä on ollut käytössä Roomassa, eli kuuma on ollut ja ajo on lähinnä keskittynyt valoista toisiin lähettelyyn.
Noh ajattelin jättää turaamisen muille ja vein mopon paikalliseen Hondan huoltoon, jonka ammattitaitoa en kyllä epäile yhtään. Kytkinlevyiksi tilattiin Hondan orggikset, koska mulla on ollut aika huonoja kokemuksia tarvikeosista lähinnä etustefojen osalta. Radalla Jammu kyllä suositteli vaihtamaan myös välilevyt (jottei tarttis avata kahta kertaa), mutta koska Hondalla ei löytynyt suomesta ko. osia löytynyt ajateltiin että pelkillä levyillä selviää. Välilevyt kun olivat suorat ja vaan vähän sinistyneet. Kytkinjouset olivat kuulemma ihan oikeissa mitoissa. (Niitäkään ei Hondalta löytynyt suomesta)
Noh tänään sit sain mopon ja ensin n.10km aikana kytkin ei mielstäni luistanut, mutta sitten se taas alkoi, noin 8500 kierroksen jälkeen. Eli kun mopolla pistää nupit kaakkoon on kiekkamittari lähes tapissa koko ajan.
Eli onko vaihdettava myös nuo välilevyt. Pitäisikö avata itse kytkin rahan säätämiseksi, nuo Samban aiemmat kokemukset ei kauheesti rohkaise, vaikka en ihan peukalo keskellä kämmentä olekkaan. Tulisiko vaihtaa myös jouset? Laitanko tarvikeosaa vai orggista? Löytyykö räjäytyskuvaa tms ohjetta? Öljyinä on tällähetkellä Yamalubet, jolla on ajettu noin 3000 km, pitäisikö yrittää ensin vaihtaa ölpät?
Kiitän.
Älä anna kytkimen luistaa, vaan vaihda suosiolla kytkimen jouset. Saattavat olla kuolentuneet, siitä huolimatta, että pituus oikea.
Itse voit vaihtaa, vaikka jousi kerrallaan.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Aina, siis aina, kannattaa kykään vaihtaa kaikki palikat samalla kertaa. Massalevyt, välilevyt ja jouset. Homma ei todellakaan ole kustannustekijä. Tärkeä pointti olisi uittaa massalevyjä öljyssä yön yli ennen asennusta. Työsylinterin kunto on myös syytä tarkistaa ettei syystä tahi toisesta kytkin jää "kantamaan". Aiwan väärä paikka säästää muutama kymppi sillä että laittaa vanhaa schaissea takaisin pyörimään.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Vaihteistosta löyty nyt vika ja eipä kovin halpa homma.
3 ratasta ja 1 siirtäjä uusittava pelkästään osat 550€+250€ töistä. Hondalla eivät osanneet sanoa mistä olis tullut, kun ei näköjään ole muilla käynyt vastaavaa tai näin pienillä kilometreillä (24000km). Siirtäjästä oli ehtinyt kulua noin 2-3mm ja rattaat oli rakastellut toisiaan hellästi.
Toivottavasti pääsisi vielä ajamaan, kun eipä tänä kesänä ole päässyt pitkää reissua heittämään.![]()
Honda Fireblade HRC 2012
Huollosta kävin hakemassa pyörän ehtisin ajaa noin 27km, kunnes havaitsin oudon äänen. huollossa oli vaan säädetty venttiilit ja ennen tuota ääntä muutamat kiihdytykset 200km/h, mutta ei mitään ongelmia ilmennyt kiihdyttäessä ja kiihdytyksien jälkeen noin 10km ääni oli korvin kuultavissa.
tietääkseni ei pitäisi kiihdyttelystä mikään hajota, kun kuitenkin vaihteenvaihdot teen aina nätisti eikä mitään rykimistä.
En millään haluaisi ostaa PC:tä. Ei ole mitään tarvetta väännellä karttoja ja hifistellä. Ruiskun säädöt pitäisi silti teettää, mutta missä?
Dynomightilta sanoivat ettei pysty, tarjosivat siis pakettina PC:tä.
-12 Blade siis kyseessä.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950