Sivu: 39 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29373839404149 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1141:stä 1170:een 2145:sta
  1. #1141
    kertokaas mikä nyt hajos pyörästä. kävin heittämässä lenkin pyörällä ja noin 27km jälkeen koneesta alkoi kuulumaan rohina/rallatus no tien sivuun jalalle pyörä ei kuulunut mitään, mutta pyörän kun laittaa suoraan/heiluttaa niin tuo ääni tulee ja ei ole mikään kaunis ääni myös ajaessa 1 ja 2 vaihteella ääni kuuluu vähän väliä, mutta taas ei kolmosesta ylöspäin. äänipaikantuu pyörän vas puolelle eli olisko vaihteen siirtäjä siinä? pyörällä ajettu 24 000km ei taida olla ihan normaalia. jos olis vaihteensiirtäjä/ratas hajalla niin pystyykö vaihtamaan ilman koneen halkaisua/koneen pois ottamista pyörästä?


    sain pyörän 2pv sit huollosta ja pakopuolen venat oli säädön tarpeessa niin nyt tämä iski päälle, että ottaa pattiin.
  2. #1142
    Tottamaar ensimmäisenä katsoit että koneessa on öljyä riittävä määrä.
  3. #1143
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Tottamaar ensimmäisenä katsoit että koneessa on öljyä riittävä määrä.

    kyllä oli ylärajassa ja öljyt vaihdettu keväällä ja on ajettu vaan 1500km.
  4. #1144
  5. #1145
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Eturatas ei ole irti?

    ei kai pyörä menis eteenpäin jos ei eturatas olis paikoillaan? kaveri sano,et se ääni tulis vaihteensiirtäjästä, mutta mikäs siellä korkkaa jos korkkaa?
  6. #1146
    Voi se ratas pysyä paikallaan ja kolista sielä vaikka kiinnitysmutteri olisi löysälläkin. Mikä vaihteensiirtäjässä voi pitää ääntä?
  7. #1147
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Voi se ratas pysyä paikallaan ja kolista sielä vaikka kiinnitysmutteri olisi löysälläkin. Mikä vaihteensiirtäjässä voi pitää ääntä?
    vaihteistosta ääni tulee, mutta miksi ja minkä takia selviää ensiviikolla.
  8. #1148
    Lainaa kille666 kirjoitti Katso viesti
    vaihteistosta ääni tulee, mutta miksi ja minkä takia selviää ensiviikolla.
    Profiilikuvasta ei saa selvää mikä pyörä kyseessä, mutta jos on 06-07 blade niin niissä on kasettivaihdelaatikko. Ei ole mikään järisyttävän iso homma nykiä koko laatikko pihalle. Moottoria ei tarvitse irroittaa.

    ohessa ebaystä koko vaihdelaatikkoa:

    http://www.ebay.com/itm/2006-2007-Ho...59d87b&vxp=mtr

    -tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  9. #1149
    Lainaa cbr600äffä kirjoitti Katso viesti
    Profiilikuvasta ei saa selvää mikä pyörä kyseessä, mutta jos on 06-07 blade niin niissä on kasettivaihdelaatikko. Ei ole mikään järisyttävän iso homma nykiä koko laatikko pihalle. Moottoria ei tarvitse irroittaa.

    ohessa ebaystä koko vaihdelaatikkoa:

    http://www.ebay.com/itm/2006-2007-Ho...59d87b&vxp=mtr

    -tuomas-
    Vm 04 kasettivaihdelaatikko näyttää olevan. toivotaan, että ei mitään isoa olis hajonnut.
  10. #1150
    Missä on vilkkujen rele 2005 bladessa? Pyörässä on led vilkut vastuspatenteilla mutta vilkuttaa siltikin liian nopeasti.
  11. #1151
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa aksu_j kirjoitti Katso viesti
    Missä on vilkkujen rele 2005 bladessa? Pyörässä on led vilkut vastuspatenteilla mutta vilkuttaa siltikin liian nopeasti.
    Oliskohan etukatteen takana.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  12. #1152
    Onkos siellä nyt 2 napainen rele? Ei kehtaisi erikeen purkaa etukatteita pois jos sais kerralla tilattua ja vaihdettua oikean releen
  13. #1153
    Pitääkö muilla kytkin akseli tärinää/värinää kun sitä nostelee? Siis osa, mihin kytkin vaijeri loppuu ja akseli joka menee kytkinkopan sisään? Värinä loppuu samontein kun kytkintä painaa mut kun löysää kytkimen akseli tärisee...liekkös normaalia? Kyseessä 09 blade.
  14. #1154
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa aksu_j kirjoitti Katso viesti
    Onkos siellä nyt 2 napainen rele? Ei kehtaisi erikeen purkaa etukatteita pois jos sais kerralla tilattua ja vaihdettua oikean releen
    Sähkökaavion mukaan kaksnapainen.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  15. #1155
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Sähkökaavion mukaan kaksnapainen.
    Kiitän
  16. #1156
    kytkin akselissa on näköjään ongelmaa eli olisko, kuin kallis homma tiedossa?
  17. #1157
    Tere

    Nyt ottaa pattiin. Kävin kesäpäivillä kääntymässä ja kytkin alkoi radalla luistaa. Kun koneessa oli yli 7000 kierrosta ei oikeastaan tapahtunut enää mitään. Pyöränä siis 954 rr -02, ajettu 44500tkm.

    Mopo on Italian tuonti ja ostettaessa öljyt oli ainakin ihan kuraa. Lisäksi pyörä on ollut käytössä Roomassa, eli kuuma on ollut ja ajo on lähinnä keskittynyt valoista toisiin lähettelyyn.

    Noh ajattelin jättää turaamisen muille ja vein mopon paikalliseen Hondan huoltoon, jonka ammattitaitoa en kyllä epäile yhtään. Kytkinlevyiksi tilattiin Hondan orggikset, koska mulla on ollut aika huonoja kokemuksia tarvikeosista lähinnä etustefojen osalta. Radalla Jammu kyllä suositteli vaihtamaan myös välilevyt (jottei tarttis avata kahta kertaa), mutta koska Hondalla ei löytynyt suomesta ko. osia löytynyt ajateltiin että pelkillä levyillä selviää. Välilevyt kun olivat suorat ja vaan vähän sinistyneet. Kytkinjouset olivat kuulemma ihan oikeissa mitoissa. (Niitäkään ei Hondalta löytynyt suomesta)

    Noh tänään sit sain mopon ja ensin n.10km aikana kytkin ei mielstäni luistanut, mutta sitten se taas alkoi, noin 8500 kierroksen jälkeen. Eli kun mopolla pistää nupit kaakkoon on kiekkamittari lähes tapissa koko ajan.

    Eli onko vaihdettava myös nuo välilevyt. Pitäisikö avata itse kytkin rahan säätämiseksi, nuo Samban aiemmat kokemukset ei kauheesti rohkaise, vaikka en ihan peukalo keskellä kämmentä olekkaan. Tulisiko vaihtaa myös jouset? Laitanko tarvikeosaa vai orggista? Löytyykö räjäytyskuvaa tms ohjetta? Öljyinä on tällähetkellä Yamalubet, jolla on ajettu noin 3000 km, pitäisikö yrittää ensin vaihtaa ölpät?

    Kiitän.
  18. #1158
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Älä anna kytkimen luistaa, vaan vaihda suosiolla kytkimen jouset. Saattavat olla kuolentuneet, siitä huolimatta, että pituus oikea.

    Itse voit vaihtaa, vaikka jousi kerrallaan.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  19. #1159
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Älä anna kytkimen luistaa, vaan vaihda suosiolla kytkimen jouset. Saattavat olla kuolentuneet, siitä huolimatta, että pituus oikea.

    Itse voit vaihtaa, vaikka jousi kerrallaan.
    Jouset ei tosiaan paljoa maksa, miten tuon kytkinkopan tiivistys tapahtuu, siis onko siellä tiiviste vaan laitetaanko pelkkää massaa?
  20. #1160
    Aina, siis aina, kannattaa kykään vaihtaa kaikki palikat samalla kertaa. Massalevyt, välilevyt ja jouset. Homma ei todellakaan ole kustannustekijä. Tärkeä pointti olisi uittaa massalevyjä öljyssä yön yli ennen asennusta. Työsylinterin kunto on myös syytä tarkistaa ettei syystä tahi toisesta kytkin jää "kantamaan". Aiwan väärä paikka säästää muutama kymppi sillä että laittaa vanhaa schaissea takaisin pyörimään.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  21. #1161
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Aina, siis aina, kannattaa kykään vaihtaa kaikki palikat samalla kertaa. Massalevyt, välilevyt ja jouset. Homma ei todellakaan ole kustannustekijä. Tärkeä pointti olisi uittaa massalevyjä öljyssä yön yli ennen asennusta. Työsylinterin kunto on myös syytä tarkistaa ettei syystä tahi toisesta kytkin jää "kantamaan". Aiwan väärä paikka säästää muutama kymppi sillä että laittaa vanhaa schaissea takaisin pyörimään.
    Niinhän mulle sanottiin, tahtoi vaan päästä ajelemaan liian pian.... Mistäs noita välilevyjä saa jouset löytyy näemmä esim stormilta.
  22. #1162
    Vaihteistosta löyty nyt vika ja eipä kovin halpa homma.

    3 ratasta ja 1 siirtäjä uusittava pelkästään osat 550€+250€ töistä. Hondalla eivät osanneet sanoa mistä olis tullut, kun ei näköjään ole muilla käynyt vastaavaa tai näin pienillä kilometreillä (24000km). Siirtäjästä oli ehtinyt kulua noin 2-3mm ja rattaat oli rakastellut toisiaan hellästi.

    Toivottavasti pääsisi vielä ajamaan, kun eipä tänä kesänä ole päässyt pitkää reissua heittämään.
  23. #1163
    Lainaa kille666 kirjoitti Katso viesti
    Vaihteistosta löyty nyt vika ja eipä kovin halpa homma.

    3 ratasta ja 1 siirtäjä uusittava pelkästään osat 550€+250€ töistä. Hondalla eivät osanneet sanoa mistä olis tullut, kun ei näköjään ole muilla käynyt vastaavaa tai näin pienillä kilometreillä (24000km). Siirtäjästä oli ehtinyt kulua noin 2-3mm ja rattaat oli rakastellut toisiaan hellästi.

    Toivottavasti pääsisi vielä ajamaan, kun eipä tänä kesänä ole päässyt pitkää reissua heittämään.
    Olisiko järkeä hylätä tuo vaihteisto ja katella ebay:stä toinen kokonaisuus tilalle? Ite jos saat kasetin paikalleen, säästää ainakin työosuuden. Veikkaan että enemmänkin.
    Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
    Xt 1200......vfr1200
  24. #1164
    Lainaa 954 rr kirjoitti Katso viesti
    Tere

    Eli onko vaihdettava myös nuo välilevyt. Pitäisikö avata itse kytkin rahan säätämiseksi, nuo Samban aiemmat kokemukset ei kauheesti rohkaise, vaikka en ihan peukalo keskellä kämmentä olekkaan. Tulisiko vaihtaa myös jouset? Laitanko tarvikeosaa vai orggista? Löytyykö räjäytyskuvaa tms ohjetta? Öljyinä on tällähetkellä Yamalubet, jolla on ajettu noin 3000 km, pitäisikö yrittää ensin vaihtaa ölpät?

    Kiitän.

    Koitteleppa ihan ekana parit öljyn vaihdot lyhkäsellä vaihtovälillä että saat "pestyä" nuo Yama"shitit" pois niistä kytkin levyistä. Ja öljyksi ihan sitä ProHonda 10W30 ölppää. Taitaa nimittäin Jammun ölijyt olla liian hyvälaatuista tavaraa Hondan kytkimelle...
    Honda Fireblade HRC 2012
  25. #1165
    Lainaa kille666 kirjoitti Katso viesti
    Vaihteistosta löyty nyt vika ja eipä kovin halpa homma.

    3 ratasta ja 1 siirtäjä uusittava pelkästään osat 550€+250€ töistä. Hondalla eivät osanneet sanoa mistä olis tullut, kun ei näköjään ole muilla käynyt vastaavaa tai näin pienillä kilometreillä (24000km). Siirtäjästä oli ehtinyt kulua noin 2-3mm ja rattaat oli rakastellut toisiaan hellästi.

    Toivottavasti pääsisi vielä ajamaan, kun eipä tänä kesänä ole päässyt pitkää reissua heittämään.
    Eihän tuommoinen tuho tapahdu millään pikkuturaamisella. Ja tuo tuli "ihan yllättäen" huollon jälkeen? Kuulostaa enemmän kun oudolta.
  26. #1166
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Älä anna kytkimen luistaa, vaan vaihda suosiolla kytkimen jouset. Saattavat olla kuolentuneet, siitä huolimatta, että pituus oikea.

    Itse voit vaihtaa, vaikka jousi kerrallaan.
    Tämä oli ehdottomasti hyvä neuvo. Uudet jouset maksoivat kokonaista 14 € ja vaihtotyökin oli helppoa jousi kerrallaan. Nyt tuntuisi toimivan joten voipi olla että olisi pelannut jopa ilman massalevyjen vaihtoa.

    Tuskin olisin älynnyt moista helppoa hommaa tehdä ilman neuvoasi. Kiitos
  27. #1167
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Eihän tuommoinen tuho tapahdu millään pikkuturaamisella. Ja tuo tuli "ihan yllättäen" huollon jälkeen? Kuulostaa enemmän kun oudolta.

    Huollosta kävin hakemassa pyörän ehtisin ajaa noin 27km, kunnes havaitsin oudon äänen. huollossa oli vaan säädetty venttiilit ja ennen tuota ääntä muutamat kiihdytykset 200km/h, mutta ei mitään ongelmia ilmennyt kiihdyttäessä ja kiihdytyksien jälkeen noin 10km ääni oli korvin kuultavissa.

    tietääkseni ei pitäisi kiihdyttelystä mikään hajota, kun kuitenkin vaihteenvaihdot teen aina nätisti eikä mitään rykimistä.
  28. #1168
    En millään haluaisi ostaa PC:tä. Ei ole mitään tarvetta väännellä karttoja ja hifistellä. Ruiskun säädöt pitäisi silti teettää, mutta missä?

    Dynomightilta sanoivat ettei pysty, tarjosivat siis pakettina PC:tä.

    -12 Blade siis kyseessä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  29. #1169
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    En millään haluaisi ostaa PC:tä. Ei ole mitään tarvetta väännellä karttoja ja hifistellä. Ruiskun säädöt pitäisi silti teettää, mutta missä?

    Dynomightilta sanoivat ettei pysty, tarjosivat siis pakettina PC:tä.

    -12 Blade siis kyseessä.
    Iteki selvittelin pari vuotta vanhempaan samaa asiaa, ilmeisesti sitä Hondan omaa boksia ei pysty säätämään, vaan ainoa vaihtoehto olis toi PC (Tai muu vastaava).
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  30.  
  31. #1170
    Lainaa Taffu kirjoitti Katso viesti
    Iteki selvittelin pari vuotta vanhempaan samaa asiaa, ilmeisesti sitä Hondan omaa boksia ei pysty säätämään, vaan ainoa vaihtoehto olis toi PC (Tai muu vastaava).
    Noi voihan kyrsä. Selasin aikani Fireblade.orgia ja sille tuo näyttää, että on otettava lakki kouraan ja lompakko toiseen.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
Sivu: 39 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29373839404149 ... ViimeinenViimeinen