Sivu: 34 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24323334353644 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 991:stä 1020:een 2145:sta
  1. #991
    Lainaa Henry67 kirjoitti Katso viesti
    Ostin BikeWorldista samalla kuin pyöränkin tammikuussa. Saa oikean värisenäkin. Hintaa tosin tais olla 270eur...
    Joo ei viitsi noin paljon turhasta lärpäkseestä maksella.
    Jalkatappi härpäkkeet pitäs saada myös mustana. Täytyy koittaa maalata mutta tuskin väri pysyy pitkään
  2. #992
    Oli tarkotus lähteä kevään ensimmäiselle lenkille Bladella. Kyseessä siis vuoden 1996 malli ja 900 kuutiota. Ollut viimeks tallissa käynnissä alkuviikosta. Talvella vaihdettu viime kesänä temppuilleet jännitteensäädin ja laturi. Nyt kun yritti laittaa käyntiin niin alkoi boksi, mihin akun + johto menee, vain surisee. Ilmeisesti kyseessä joku päärele? Boksissa on itsessään 30 sulake, se oli kunnossa ja vaihdoin vielä uuden tilalle. Vähän oli liittimet hapettuneet, niitä ujolla crc:llä putsailin ja rämppäsin muutamaan kertaan ees taas.

    Tuo boksi siis vain surisee kun starttia painaa, mitään muuta ei koko pyörässä tapahdu eli edes startti ei pidä ääntä. Onkos kellään hyviä arvauksia mistä lähteä vikaa etsimään? Akku on täysi ja sitä on latailtu aina pitkin talvea.
    Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä.
  3. #993
    Lainaa janios kirjoitti Katso viesti
    Oli tarkotus lähteä kevään ensimmäiselle lenkille Bladella. Kyseessä siis vuoden 1996 malli ja 900 kuutiota. Ollut viimeks tallissa käynnissä alkuviikosta. Talvella vaihdettu viime kesänä temppuilleet jännitteensäädin ja laturi. Nyt kun yritti laittaa käyntiin niin alkoi boksi, mihin akun + johto menee, vain surisee. Ilmeisesti kyseessä joku päärele? Boksissa on itsessään 30 sulake, se oli kunnossa ja vaihdoin vielä uuden tilalle. Vähän oli liittimet hapettuneet, niitä ujolla crc:llä putsailin ja rämppäsin muutamaan kertaan ees taas.

    Tuo boksi siis vain surisee kun starttia painaa, mitään muuta ei koko pyörässä tapahdu eli edes startti ei pidä ääntä. Onkos kellään hyviä arvauksia mistä lähteä vikaa etsimään? Akku on täysi ja sitä on latailtu aina pitkin talvea.
    Eikös tuo boksi ole starttirele. Ei tietoa mikä voisi olla vikana, mutta totta starttireleeseen se liittyy.
    Oletko tehnyt pyörälle mitään viime käynnistyksen -> kaikki johot oikeilla paikoilla ?
    Ite muistelisin, että itellä starttirele naksuu, kun starttaa ellen muista väärin, starttirele käteen ja ihmettelemään.


    Oma kysymys tähän:
    Eli -02 bleidin kytkin on todella löysä palautumaan takaisin. Kytkintä kun painaa pohjaan niin todella löysän oloisesti palautuu vaijeri takaisin.
    Mites tuon systeemin pitäisi toimia ?
    Kytkinkopan päällähän on tuo jousi joka vetää vaijeria itteensä päin. Onko tuo jousi ainoa mekanismi, joka vetää vaijeria takaisinpäin vai onko kytkimessä itsessäänkin jokin mekanismi, joka palauttaa vaijeria myös ?

    Tuli maalattua kone mustaksi talven aikana ja sain ujutettua sen jousen pois paikoiltaan jolloin kytkinkopan
    sisälle menevä tanko pyöri ihan vapaasti suuntaan ja toiseen. Tämän toimen piteen tein siksi, että kone oli helpompi maalata.
    Onko kytkin nyt siis rikki jotenkin vai mikäs tässä mättää ?
    Jee Jee
  4. #994
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Eikös tuo boksi ole starttirele. Ei tietoa mikä voisi olla vikana, mutta totta starttireleeseen se liittyy.
    Oletko tehnyt pyörälle mitään viime käynnistyksen -> kaikki johot oikeilla paikoilla ?
    Ite muistelisin, että itellä starttirele naksuu, kun starttaa ellen muista väärin, starttirele käteen ja ihmettelemään.


    Oma kysymys tähän:
    Eli -02 bleidin kytkin on todella löysä palautumaan takaisin. Kytkintä kun painaa pohjaan niin todella löysän oloisesti palautuu vaijeri takaisin.
    Mites tuon systeemin pitäisi toimia ?
    Kytkinkopan päällähän on tuo jousi joka vetää vaijeria itteensä päin. Onko tuo jousi ainoa mekanismi, joka vetää vaijeria takaisinpäin vai onko kytkimessä itsessäänkin jokin mekanismi, joka palauttaa vaijeria myös ?

    Tuli maalattua kone mustaksi talven aikana ja sain ujutettua sen jousen pois paikoiltaan jolloin kytkinkopan
    sisälle menevä tanko pyöri ihan vapaasti suuntaan ja toiseen. Tämän toimen piteen tein siksi, että kone oli helpompi maalata.
    Onko kytkin nyt siis rikki jotenkin vai mikäs tässä mättää ?
    http://www.storm-motor.fi/osat/moott...injouset-6-35/

    Tommoset jouset siellä on, jotka painaa levyjä kasaan, ja samalla tietenki myös kiskoo sitä vaijeria takaisin. Mutta noiden löystyminen kait yleensä oireilee kytkimen luistolla ennemmin kuin laiskalla palautuksella, joten ensin kannattaa vaijeri huoltaa ja katsoa ettei mikään siellä jumita. Jos kytkimen ulkopuolelta ei löydy vikaa, niin noiden jousien vaihto ei mikään ihmeellinen homma ole, eikä nuo juuri mitään maksakaan.
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  5. #995
    Lainaa Taffu kirjoitti Katso viesti
    http://www.storm-motor.fi/osat/moott...injouset-6-35/

    Tommoset jouset siellä on, jotka painaa levyjä kasaan, ja samalla tietenki myös kiskoo sitä vaijeria takaisin. Mutta noiden löystyminen kait yleensä oireilee kytkimen luistolla ennemmin kuin laiskalla palautuksella, joten ensin kannattaa vaijeri huoltaa ja katsoa ettei mikään siellä jumita. Jos kytkimen ulkopuolelta ei löydy vikaa, niin noiden jousien vaihto ei mikään ihmeellinen homma ole, eikä nuo juuri mitään maksakaan.
    Okei, eli taas ollaan viisaampia !
    Ulkopuolisesti ei ole mitään merkkejä ja uusi vaijeri tulikin ostettua, kun luulin että vanhavaijeri jotenkin vastustaa, mutta ei.

    Voiko nuo nuo jouset jäädä jumiin tai jotain, kun tuli kaaduttua pyörällä viime kesänä ja oikealle kyljelle kaatu nurmikolle. Tämän jälkeen tuli vaihdettua uudet öljyt ja suodatin koneeseen ja totesin, että pyörä lähti käyntiin ja toimii. Tosin vaihteita ei tullu kokeiltua, vapaalla ollut tämän jälkeen kokoajan.
    Uskaltaako nuita vaihteita yrittä ränklätä ees taas ettei mikään nyt menis rikki ?
    Jee Jee
  6. #996
    Laitetaas lisää:
    Eli kokeilin nuita vaihteita laitella ja meni ainakin 1 ja 2 päälle. Ainoa vaan, että kun vaihde päällä painaa kytkintä niin mitään ei tapahdu,
    elikkä kytkin ei toimi.

    Mitäs nyt, mikäs siellä voisi olla vinksallaan ?
    Ennen en ole kytkintä joutunut roplaamaan, että minkäslainen homma ja tarvikos jotain erioistyökaluja operaatioon?

    Eihän nuo kytkimen jouset liity mitenkään siihen, ettei moottoria ole käytetty käynnissä sitten viime kesän. Eli jos käynnistäisin moottorin niin se toisi jousiin taas jäykkyyden tai jotain vastaavaa ?
    Jee Jee
  7. #997
    ^ Oiskohan siellä se vipumekanismi nyt vaan vinksallaan siellä sisällä, ja sen takia kytkin ei toimi? En tiedä minkälainen mekanismi tuossa mopossa on, mutta avaat sen kytkinkopan ja sitten istuskelet ja ihmettelet, niin eiköhän se selviä
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  8. #998
    juu,uskoisin myös että tuo vipu joka nostaa ja päästää kytkintä on viturallaan,eli sun täytyy ottaa koppa irti ja laittaa vipu sellaseen asentoon jotta pystyy kytkintä liikuttamaan.
    Horo Elää !
  9. #999
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    juu,uskoisin myös että tuo vipu joka nostaa ja päästää kytkintä on viturallaan,eli sun täytyy ottaa koppa irti ja laittaa vipu sellaseen asentoon jotta pystyy kytkintä liikuttamaan.
    Kuulostaa järkeen käyvältä teorialta, toivottavasti olis näin !
    Tarviikos valuttaa öljyjä poijes vai riittäiskö se, että laittaa mopon vasemman kyljen nojaamaan johonkin ?
    Jee Jee
  10. #1000
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Kuulostaa järkeen käyvältä teorialta, toivottavasti olis näin !
    Tarviikos valuttaa öljyjä poijes vai riittäiskö se, että laittaa mopon vasemman kyljen nojaamaan johonkin ?
    en usko että tarvitsee valuttaa öljyjä pois,ainakaan 97vm 900 bleidis ei tarvinnu,riittää että on seisontatuella.
    Horo Elää !
  11. #1001
    Onko kenelläkään commanderin V karttapohjaa kokoonpanolle: leovincen slipari ja flapperi poistettu? Tai jotain sliparilla olevaa karttaa missä flapperi poistettu.
    Dynojetin sivuilla yks poistetulla flapperilla oleva kartta mutta siinä on paljon muutakin muutettu, että ei hyvä.
  12. #1002
    Lainaa Leksa_ kirjoitti Katso viesti
    Joo ei viitsi noin paljon turhasta lärpäkseestä maksella.
    Jalkatappi härpäkkeet pitäs saada myös mustana. Täytyy koittaa maalata mutta tuskin väri pysyy pitkään
    ... Tuolta? http://tinyurl.com/bs2wrdu
    Anodisoi ne osat...
    ... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
  13. #1003
    Moi. Osaisko kukaan kertoa missä päin pyörää sijaitsee vilkkurele, pyörä on siis Honda 900 Fireblade vm.2001. Meinaa vilkut tippui pois pelistä aluviikolla ja nyt vaan naksuu kun painaa vilkkua, naksuminen tuntuisi kuuluvan jostain mittaritston hollilta. Sulakkeet on ok, joten veikkaan relettä.
  14. #1004
    Lainaa PajuTarzan kirjoitti Katso viesti
    Moi. Osaisko kukaan kertoa missä päin pyörää sijaitsee vilkkurele, pyörä on siis Honda 900 Fireblade vm.2001. Meinaa vilkut tippui pois pelistä aluviikolla ja nyt vaan naksuu kun painaa vilkkua, naksuminen tuntuisi kuuluvan jostain mittaritston hollilta. Sulakkeet on ok, joten veikkaan relettä.

    Siellähän se etupleksin takana on. Vaihdoin juuri omaan mopoon (2001 929rr) alkuperäisen tilalle ledivilkuille käyvän releen.
  15. #1005
    Lainaa toppahousu kirjoitti Katso viesti
    Siellähän se etupleksin takana on. Vaihdoin juuri omaan mopoon (2001 929rr) alkuperäisen tilalle ledivilkuille käyvän releen.
    Kiitos kovasti! Ei muuta ku pleksiä irrottamaan ja uutta relettä hakemaan!
  16. #1006
    Lainaa PajuTarzan kirjoitti Katso viesti
    Kiitos kovasti! Ei muuta ku pleksiä irrottamaan ja uutta relettä hakemaan!
    No problem.
    Allaolevasta räjäytyskuvasta rele 13:

    http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID...WIRE_HARNESS_1
  17. #1007
    Osaako joku opastaa hölmöä, että mihin ihmeeseen tuo Giproon vaihenäyttö oikein kytketään!
    Nettisivujen mukaan johtosarjaan suoraan käyvät liittimet. Tarkemmin sanottuna diagnostiikkaporttiin, joka tiettävästi on punainen ja se kyllä löytyy vasemman katteen alta.


    Mutta tuo liitin ei käy siihen ei sitten ikinä.


    Väärä johtosarja Gipron mukana?
  18. #1008
    Lainaa willik kirjoitti Katso viesti
    Osaako joku opastaa hölmöä, että mihin ihmeeseen tuo Giproon vaihenäyttö oikein kytketään!
    Nettisivujen mukaan johtosarjaan suoraan käyvät liittimet. Tarkemmin sanottuna diagnostiikkaporttiin, joka tiettävästi on punainen ja se kyllä löytyy vasemman katteen alta.


    Mutta tuo liitin ei käy siihen ei sitten ikinä.


    Väärä johtosarja Gipron mukana?

    Tuo liitin on samanlainen ku esim CBR600F:ssä on vaihdelaatikon pyörimisnopeus sensorissa, joka sijaitsee moottorin lohkon päällä heti ruiskurungon alla... Eli jos Bleidissä pitäis olla johonki muualle laitetava johtosarja, niin tuo ei ole se... Ja tuohin vihreään yksinäiseen johtoon piti muistaakseni löytää kierroslukusignaali?
    Honda Fireblade HRC 2012
  19. #1009
    Lainaa THuhtamäki kirjoitti Katso viesti
    Tuo liitin on samanlainen ku esim CBR600F:ssä on vaihdelaatikon pyörimisnopeus sensorissa, joka sijaitsee moottorin lohkon päällä heti ruiskurungon alla... Eli jos Bleidissä pitäis olla johonki muualle laitetava johtosarja, niin tuo ei ole se... Ja tuohin vihreään yksinäiseen johtoon piti muistaakseni löytää kierroslukusignaali?
    Vaihelaatikon päältä löysin anturin mutta tuo liitin on aivan erillainen, että väliin sitä ei saa mitenkään. Pitäis jostain elektroniikka kaupasta ettiä vastakappaleet niin sittenhän tuon saisi leivottua siihen anturin väliin. Onko kenelläkään liitin tyyppiä tiedossa?
  20. #1010
    Lainaa willik kirjoitti Katso viesti
    Osaako joku opastaa hölmöä, että mihin ihmeeseen tuo Giproon vaihenäyttö oikein kytketään!
    Nettisivujen mukaan johtosarjaan suoraan käyvät liittimet. Tarkemmin sanottuna diagnostiikkaporttiin, joka tiettävästi on punainen ja se kyllä löytyy vasemman katteen alta.


    Mutta tuo liitin ei käy siihen ei sitten ikinä.


    Väärä johtosarja Gipron mukana?
    Väärä johtosarja. Tuohon punaiseen tökkeliin liitin omaan -07 bladeen gipron. Ja hyvin toimii.

    Jos et usko niin hyvillä perusteluilla voisin jaksaa irroittaa katetta sen verran että saan kuvan otettua.

    Jaaniin, mulla pitäis olla jossain tallessa tuollaiseen punaiseen töpseliin sopivia irtoliittimiä. Niitä saa ebaystakin tilaamalla.



    -tuomas-
    Viimeksi muokannut: cbr600äffä; 26.04.2013 klo 18:09.
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  21. #1011
    Vielä tehtävä yksi tyhmä kysymys. Mistä piuhasta olette ottanu cordonan shifteriin virran? Voiko se shifteri olla kytkimen takana? Eli meinasin ettiä tuolta piuhan mikä olis tappokytkimen perässä.
    Tuossa pääkaaviossa näyttäis tulevan ne piuhat juuri tuohon penkin alle...
    Tässä se hyvä pääkaavio
  22. #1012
    Lainaa willik kirjoitti Katso viesti
    Vielä tehtävä yksi tyhmä kysymys. Mistä piuhasta olette ottanu cordonan shifteriin virran? Voiko se shifteri olla kytkimen takana? Eli meinasin ettiä tuolta piuhan mikä olis tappokytkimen perässä.
    Tuossa pääkaaviossa näyttäis tulevan ne piuhat juuri tuohon penkin alle...
    Tässä se hyvä pääkaavio
    Eikös se ota puolilta virran? Näin ainakin mun mopossa.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  23. #1013
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Eikös se ota puolilta virran? Näin ainakin mun mopossa.
    Minulla se tulee power commanderiin kiinni. Joten tarvii +/- shifterin ohjaimelle ja komentajaan menee venymäliuska-anturin koskettimet. Huomenna testailtava miten sen saa pelittämään.
  24. #1014
    Mulla oli edellisessä pyörässä tuo Cordonan PC:hen liitettävä shifteri ja mulla oli virta otettuna ihan vain suoraan akulta. Mihin muuten sitä katkaisijaa tarttisit?
    Honda Fireblade HRC 2012
  25. #1015
    Lainaa willik kirjoitti Katso viesti
    Minulla se tulee power commanderiin kiinni. Joten tarvii +/- shifterin ohjaimelle ja komentajaan menee venymäliuska-anturin koskettimet. Huomenna testailtava miten sen saa pelittämään.
    Niin sulla on toi versio. Ota virta vaikka takavalolta tai suoraan akulta ja kytkin väliin.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  26. #1016
    Moi,

    Ketju/ratas asiaa.

    En nyt koko ketjua kahlannut läpi joten kysytäämpä jos joku osaa vastata. Kyseessä on 2004 1000RR Fireblade ja ketjut ovat vaihtokunnossa:
    - Mikä ratastus tuossa on vakiona?
    - Ratailua tulee harrastettua ja pitäisi tihentää välitystä. Eikös tehtaaltakin uudemmissa malleissa ollut tiheämpi ratastus? En nyt kuitenkaan liian tiheää haluaisi että motarilla voisi ajaa. Mikä olisi hyvä välitys? +2 taakse? Jos laittaa vielä -1:sen eteen niin meneekö jo liian tiheäksi?
    - Voisiko joku laittaa linkin sopivaan ketju-rataspakettiin? Onko tuossa pituus se joka merkkaa vai mitkä määrittelee ketjujen ja rattaiden sopivuuden?


    Thanks.
  27. #1017
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Eikös tuo boksi ole starttirele. Ei tietoa mikä voisi olla vikana, mutta totta starttireleeseen se liittyy.
    Oletko tehnyt pyörälle mitään viime käynnistyksen -> kaikki johot oikeilla paikoilla ?
    Ite muistelisin, että itellä starttirele naksuu, kun starttaa ellen muista väärin, starttirele käteen ja ihmettelemään.
    Starttirele tuo juu on näköjään. Ja ongelmaksi paljastui kypsä akku, joka ei enää ottanut virtaa vastaan. Oli akku ilmeisesti joutunut viime kesänä liian koville laturin temppuilun takia... Mutta nyt uudella akulla pelittää *koputtaa puut* taas
    Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä.
  28. #1018
    Lainaa Maikko kirjoitti Katso viesti
    Moi,

    Ketju/ratas asiaa.

    En nyt koko ketjua kahlannut läpi joten kysytäämpä jos joku osaa vastata. Kyseessä on 2004 1000RR Fireblade ja ketjut ovat vaihtokunnossa:
    - Mikä ratastus tuossa on vakiona?
    - Ratailua tulee harrastettua ja pitäisi tihentää välitystä. Eikös tehtaaltakin uudemmissa malleissa ollut tiheämpi ratastus? En nyt kuitenkaan liian tiheää haluaisi että motarilla voisi ajaa. Mikä olisi hyvä välitys? +2 taakse? Jos laittaa vielä -1:sen eteen niin meneekö jo liian tiheäksi?
    - Voisiko joku laittaa linkin sopivaan ketju-rataspakettiin? Onko tuossa pituus se joka merkkaa vai mitkä määrittelee ketjujen ja rattaiden sopivuuden?


    Thanks.
    Itselleni vastaten:
    - 2004-2005 vuosimallissa ratastus vakiona 16 edessä 41 takana
    - 2006-2007 vuosimallissa ratastus vakiona 16 edessä 42 takana
    - Jos laittaa 15 eteen ja 43 taakse, mikä tuntui olevan tämän ketjun alkuosassa kokeiltu vaihtoehto niin noin 10km/h tipahtaa nopeudet tuolla 6 vaihteella. Takasena mulla on 55 profiilin nakki, joten tämä lisää melkein 5km/h verrattuna vakioon. Luulisi kiihtyvän.
    - Ketjujan pituus on vielä kysymysmerkki
  29. #1019
    Lainaa ESKIL kirjoitti Katso viesti
    ... Tuolta? http://tinyurl.com/bs2wrdu
    Anodisoi ne osat...
    Noi ilmanotto aukot on törkeen rumat. Pitäis saada tasainen kuomu. Kuulostaa hurjalta tuo anodisointi..
  30.  
  31. #1020
    Kädetön kääntyilijä
    Liittyi Sep 2008
    Varsinais-suomi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Maikko kirjoitti Katso viesti
    Moi,

    Ketju/ratas asiaa.

    En nyt koko ketjua kahlannut läpi joten kysytäämpä jos joku osaa vastata. Kyseessä on 2004 1000RR Fireblade ja ketjut ovat vaihtokunnossa:
    - Mikä ratastus tuossa on vakiona?
    - Ratailua tulee harrastettua ja pitäisi tihentää välitystä. Eikös tehtaaltakin uudemmissa malleissa ollut tiheämpi ratastus? En nyt kuitenkaan liian tiheää haluaisi että motarilla voisi ajaa. Mikä olisi hyvä välitys? +2 taakse? Jos laittaa vielä -1:sen eteen niin meneekö jo liian tiheäksi?
    - Voisiko joku laittaa linkin sopivaan ketju-rataspakettiin? Onko tuossa pituus se joka merkkaa vai mitkä määrittelee ketjujen ja rattaiden sopivuuden?


    Thanks.
    Eiköhän tuolta löydy jotain osviittaa: http://www.gearingcommander.com/
    Husqvarna Norden 901 -22
    ex. Ducati 749 -06
    ex. CBR 900RR -01
    ex. CBR 900RR -96
    ex. GSX750F -02
Sivu: 34 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24323334353644 ... ViimeinenViimeinen