Oli tarkotus lähteä kevään ensimmäiselle lenkille Bladella. Kyseessä siis vuoden 1996 malli ja 900 kuutiota. Ollut viimeks tallissa käynnissä alkuviikosta. Talvella vaihdettu viime kesänä temppuilleet jännitteensäädin ja laturi. Nyt kun yritti laittaa käyntiin niin alkoi boksi, mihin akun + johto menee, vain surisee. Ilmeisesti kyseessä joku päärele? Boksissa on itsessään 30 sulake, se oli kunnossa ja vaihdoin vielä uuden tilalle. Vähän oli liittimet hapettuneet, niitä ujolla crc:llä putsailin ja rämppäsin muutamaan kertaan ees taas.
Tuo boksi siis vain surisee kun starttia painaa, mitään muuta ei koko pyörässä tapahdu eli edes startti ei pidä ääntä. Onkos kellään hyviä arvauksia mistä lähteä vikaa etsimään? Akku on täysi ja sitä on latailtu aina pitkin talvea.
Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä.
Eikös tuo boksi ole starttirele. Ei tietoa mikä voisi olla vikana, mutta totta starttireleeseen se liittyy.
Oletko tehnyt pyörälle mitään viime käynnistyksen -> kaikki johot oikeilla paikoilla ?
Ite muistelisin, että itellä starttirele naksuu, kun starttaa ellen muista väärin, starttirele käteen ja ihmettelemään.
Oma kysymys tähän:
Eli -02 bleidin kytkin on todella löysä palautumaan takaisin. Kytkintä kun painaa pohjaan niin todella löysän oloisesti palautuu vaijeri takaisin.
Mites tuon systeemin pitäisi toimia ?
Kytkinkopan päällähän on tuo jousi joka vetää vaijeria itteensä päin. Onko tuo jousi ainoa mekanismi, joka vetää vaijeria takaisinpäin vai onko kytkimessä itsessäänkin jokin mekanismi, joka palauttaa vaijeria myös ?
Tuli maalattua kone mustaksi talven aikana ja sain ujutettua sen jousen pois paikoiltaan jolloin kytkinkopan
sisälle menevä tanko pyöri ihan vapaasti suuntaan ja toiseen. Tämän toimen piteen tein siksi, että kone oli helpompi maalata.
Onko kytkin nyt siis rikki jotenkin vai mikäs tässä mättää ?
Jee Jee
http://www.storm-motor.fi/osat/moott...injouset-6-35/
Tommoset jouset siellä on, jotka painaa levyjä kasaan, ja samalla tietenki myös kiskoo sitä vaijeria takaisin. Mutta noiden löystyminen kait yleensä oireilee kytkimen luistolla ennemmin kuin laiskalla palautuksella, joten ensin kannattaa vaijeri huoltaa ja katsoa ettei mikään siellä jumita. Jos kytkimen ulkopuolelta ei löydy vikaa, niin noiden jousien vaihto ei mikään ihmeellinen homma ole, eikä nuo juuri mitään maksakaan.
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Okei, eli taas ollaan viisaampia !
Ulkopuolisesti ei ole mitään merkkejä ja uusi vaijeri tulikin ostettua, kun luulin että vanhavaijeri jotenkin vastustaa, mutta ei.
Voiko nuo nuo jouset jäädä jumiin tai jotain, kun tuli kaaduttua pyörällä viime kesänä ja oikealle kyljelle kaatu nurmikolle. Tämän jälkeen tuli vaihdettua uudet öljyt ja suodatin koneeseen ja totesin, että pyörä lähti käyntiin ja toimii. Tosin vaihteita ei tullu kokeiltua, vapaalla ollut tämän jälkeen kokoajan.
Uskaltaako nuita vaihteita yrittä ränklätä ees taas ettei mikään nyt menis rikki ?
Jee Jee
Laitetaas lisää:
Eli kokeilin nuita vaihteita laitella ja meni ainakin 1 ja 2 päälle. Ainoa vaan, että kun vaihde päällä painaa kytkintä niin mitään ei tapahdu,
elikkä kytkin ei toimi.
Mitäs nyt, mikäs siellä voisi olla vinksallaan ?
Ennen en ole kytkintä joutunut roplaamaan, että minkäslainen homma ja tarvikos jotain erioistyökaluja operaatioon?
Eihän nuo kytkimen jouset liity mitenkään siihen, ettei moottoria ole käytetty käynnissä sitten viime kesän. Eli jos käynnistäisin moottorin niin se toisi jousiin taas jäykkyyden tai jotain vastaavaa ?
Jee Jee
^ Oiskohan siellä se vipumekanismi nyt vaan vinksallaan siellä sisällä, ja sen takia kytkin ei toimi? En tiedä minkälainen mekanismi tuossa mopossa on, mutta avaat sen kytkinkopan ja sitten istuskelet ja ihmettelet, niin eiköhän se selviä![]()
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
juu,uskoisin myös että tuo vipu joka nostaa ja päästää kytkintä on viturallaan,eli sun täytyy ottaa koppa irti ja laittaa vipu sellaseen asentoon jotta pystyy kytkintä liikuttamaan.
Horo Elää !
Onko kenelläkään commanderin V karttapohjaa kokoonpanolle: leovincen slipari ja flapperi poistettu? Tai jotain sliparilla olevaa karttaa missä flapperi poistettu.
Dynojetin sivuilla yks poistetulla flapperilla oleva kartta mutta siinä on paljon muutakin muutettu, että ei hyvä.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
... Tuolta? http://tinyurl.com/bs2wrdu
Anodisoi ne osat...
... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
Moi. Osaisko kukaan kertoa missä päin pyörää sijaitsee vilkkurele, pyörä on siis Honda 900 Fireblade vm.2001. Meinaa vilkut tippui pois pelistä aluviikolla ja nyt vaan naksuu kun painaa vilkkua, naksuminen tuntuisi kuuluvan jostain mittaritston hollilta. Sulakkeet on ok, joten veikkaan relettä.
No problem.
Allaolevasta räjäytyskuvasta rele 13:
http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID...WIRE_HARNESS_1
Osaako joku opastaa hölmöä, että mihin ihmeeseen tuo Giproon vaihenäyttö oikein kytketään!
Nettisivujen mukaan johtosarjaan suoraan käyvät liittimet. Tarkemmin sanottuna diagnostiikkaporttiin, joka tiettävästi on punainen ja se kyllä löytyy vasemman katteen alta.
Mutta tuo liitin ei käy siihen ei sitten ikinä.
Väärä johtosarja Gipron mukana?
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Tuo liitin on samanlainen ku esim CBR600F:ssä on vaihdelaatikon pyörimisnopeus sensorissa, joka sijaitsee moottorin lohkon päällä heti ruiskurungon alla... Eli jos Bleidissä pitäis olla johonki muualle laitetava johtosarja, niin tuo ei ole se... Ja tuohin vihreään yksinäiseen johtoon piti muistaakseni löytää kierroslukusignaali?
Honda Fireblade HRC 2012
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Väärä johtosarja. Tuohon punaiseen tökkeliin liitin omaan -07 bladeen gipron. Ja hyvin toimii.
Jos et usko niin hyvillä perusteluilla voisin jaksaa irroittaa katetta sen verran että saan kuvan otettua.
Jaaniin, mulla pitäis olla jossain tallessa tuollaiseen punaiseen töpseliin sopivia irtoliittimiä. Niitä saa ebaystakin tilaamalla.
-tuomas-
Viimeksi muokannut: cbr600äffä; 26.04.2013 klo 18:09.
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Vielä tehtävä yksi tyhmä kysymys. Mistä piuhasta olette ottanu cordonan shifteriin virran? Voiko se shifteri olla kytkimen takana? Eli meinasin ettiä tuolta piuhan mikä olis tappokytkimen perässä.
Tuossa pääkaaviossa näyttäis tulevan ne piuhat juuri tuohon penkin alle...
Tässä se hyvä pääkaavio
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Mulla oli edellisessä pyörässä tuo Cordonan PC:hen liitettävä shifteri ja mulla oli virta otettuna ihan vain suoraan akulta. Mihin muuten sitä katkaisijaa tarttisit?
Honda Fireblade HRC 2012
Moi,
Ketju/ratas asiaa.
En nyt koko ketjua kahlannut läpi joten kysytäämpä jos joku osaa vastata. Kyseessä on 2004 1000RR Fireblade ja ketjut ovat vaihtokunnossa:
- Mikä ratastus tuossa on vakiona?
- Ratailua tulee harrastettua ja pitäisi tihentää välitystä. Eikös tehtaaltakin uudemmissa malleissa ollut tiheämpi ratastus? En nyt kuitenkaan liian tiheää haluaisi että motarilla voisi ajaa. Mikä olisi hyvä välitys? +2 taakse? Jos laittaa vielä -1:sen eteen niin meneekö jo liian tiheäksi?
- Voisiko joku laittaa linkin sopivaan ketju-rataspakettiin? Onko tuossa pituus se joka merkkaa vai mitkä määrittelee ketjujen ja rattaiden sopivuuden?
Thanks.
Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä.
Itselleni vastaten:
- 2004-2005 vuosimallissa ratastus vakiona 16 edessä 41 takana
- 2006-2007 vuosimallissa ratastus vakiona 16 edessä 42 takana
- Jos laittaa 15 eteen ja 43 taakse, mikä tuntui olevan tämän ketjun alkuosassa kokeiltu vaihtoehto niin noin 10km/h tipahtaa nopeudet tuolla 6 vaihteella. Takasena mulla on 55 profiilin nakki, joten tämä lisää melkein 5km/h verrattuna vakioon. Luulisi kiihtyvän.
- Ketjujan pituus on vielä kysymysmerkki
Eiköhän tuolta löydy jotain osviittaa: http://www.gearingcommander.com/
Husqvarna Norden 901 -22
ex. Ducati 749 -06
ex. CBR 900RR -01
ex. CBR 900RR -96
ex. GSX750F -02