Sivu: 31 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21293031323341 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 901:stä 930:een 2140:sta
  1. #901
    Lainaa janios kirjoitti Katso viesti
    Olikos tuo vaihto kuinka vaikea projekti? Ruuvit pelkästään koneen kyljestä auki ja vanha ulos ja uusi sisään? Onko tuo staattori miten tiukasti kiinni?
    Ei ole kovinkaan kummoinen homma. Kopan ruuvit irti, koppa varovasti vetämällä suoraan sivulle päin ulos. Staattorin käämitys on muutamalla pultilla kopassa kiinni. Lähtee siis kopan mukana ulos. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Hyvin opastava video Nämä siis 929 mallista, mutta ei poikenne paljoa vanhemmassakaan.
    Zzr 1400
  2. #902
    Lainaa janios kirjoitti Katso viesti
    Olikos tuo vaihto kuinka vaikea projekti? Ruuvit pelkästään koneen kyljestä auki ja vanha ulos ja uusi sisään? Onko tuo staattori miten tiukasti kiinni?
    Juuh tosiaan ei vaikea vaihtaa. Ja oikeelle kyljelle tosiaan vaan pyörä jottain vasten niin ei pitäis tulla öljyä pihalle. Varovaisesti sitten ottaa se irti, koska kopassa oleva tiiviste menee todella helposti rikki !

    Jännitteensäätimestä sen verran, että nykyisessä pyörässä 954:ssa on kyllä nuo "siivekkeet" siinä päällä.
    Mutta tosiaan se kiinan jännitteensäädin, jonka ostin 600 cebariin niin oli ihan saman näköinen sileä poski (toisin niin taisi olla alkuperäinenkin).

    Että jos se siihen on tarkoitettu niin luulis toimivan, varmuuttahan ei saa, muuta kuin kokeilemalla :/
    Jee Jee
  3. #903
    Vielä yhet kuvat pakoaukoista löysin:
    http://www.ebay.com/itm/380548022394...6e007a&vxp=mtr



    Jännä homma kyllä tämä hommeli. Jotenkin tuntuu, että tuohan voisi olla ihan valmistus vika, kun en ainoa ole ?
    Mittarin saatan ehkä saada lainaan tuttavan tutulta, että siihen saakka ihmetellään
    Jee Jee
  4. #904
    Lainaa JSt kirjoitti Katso viesti
    Ei ole kovinkaan kummoinen homma. Kopan ruuvit irti, koppa varovasti vetämällä suoraan sivulle päin ulos. Staattorin käämitys on muutamalla pultilla kopassa kiinni. Lähtee siis kopan mukana ulos. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Hyvin opastava video Nämä siis 929 mallista, mutta ei poikenne paljoa vanhemmassakaan.
    Pitääpä laittaa sitten sellainen jännitteensäätimen lisäksi tilaukseen, kun vain ensin löytää netin syövereistä sopivan. Jos vielä ottaa kaveriksi sellaisen, joka himan ymmärtää tuosta sähköpuolestakin pitäisi homman varmaan onnistua

    Lainaa samba2 kirjoitti
    Jännitteensäätimestä sen verran, että nykyisessä pyörässä 954:ssa on kyllä nuo "siivekkeet" siinä päällä.
    Mutta tosiaan se kiinan jännitteensäädin, jonka ostin 600 cebariin niin oli ihan saman näköinen sileä poski (toisin niin taisi olla alkuperäinenkin).

    Että jos se siihen on tarkoitettu niin luulis toimivan, varmuuttahan ei saa, muuta kuin kokeilemalla :/
    Tässä kohtaa taidan laittaa tuon pari kymppiä lisää tuollaiseen jossa on tuo jäähdytys siivekkeet, ja toivoa että se kestäisi pidempään kuin lauta-malli...
    Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä.
  5. #905
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Varovaisesti sitten ottaa se irti, koska kopassa oleva tiiviste menee todella helposti rikki !
    Tämä oli hyvä huomio. Itse varasin tarkoitusta varten plastic paddingin gasket tiivisteliimaa, joka tulikin tarpeeseen, koska tiivistehän repesi staattorin johdon läpiviennin kohdalta. Hyvin tuntuu pitävän.
    Zzr 1400
  6. #906
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Vielä yhet kuvat pakoaukoista löysin:
    http://www.ebay.com/itm/380548022394...6e007a&vxp=mtr



    Jännä homma kyllä tämä hommeli. Jotenkin tuntuu, että tuohan voisi olla ihan valmistus vika, kun en ainoa ole ?
    Mittarin saatan ehkä saada lainaan tuttavan tutulta, että siihen saakka ihmetellään
    Hyviä uutisia! Ei syytä ylimääräiseen huoleen. Taustatiedustelujen mukaan "ominaisuus". Arveluja paljon, lämpötilaero, virtausnopeuksien ero, pair, jälkipoltto jne.
    Sama taipumus esiintynyt myös joissakin muissa koneissa.

    Tarkista varmuuden maksimoimiseksi, että venat tiiviit. Nyt kaikki nuo toimenpiteet huomattavasti helpompia suorittaa kun "kone pöydällä".
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  7. #907
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Hyviä uutisia! Ei syytä ylimääräiseen huoleen. Taustatiedustelujen mukaan "ominaisuus". Arveluja paljon, lämpötilaero, virtausnopeuksien ero, pair, jälkipoltto jne.
    Sama taipumus esiintynyt myös joissakin muissa koneissa.

    Tarkista varmuuden maksimoimiseksi, että venat tiiviit. Nyt kaikki nuo toimenpiteet huomattavasti helpompia suorittaa kun "kone pöydällä".
    Hei mistä löysit tämän Ilo uutisen
    Aika ihmeellinen kyllä tämä "ominaisuus", mutta hyvä tietää tämä !

    Uskon tosiaan, että kun commanderin ostin niin sillä saan tuon alakierroksetkin kohilleen, kai...
    Eli kumarrus, ja kumarrus tästä. Kyllä tämä menopeli on taas niin yllätyksiä täynnä, että
    Jee Jee
  8. #908
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    En lähde paljastamaan tietolähteeni.......
    Oman 954:n kohdalla kun kesän taistelin, niin kyllä se vedon tasaisuus lähti systeemin tiiviydestä ja tyhjäkäyntimäntien säädöistä.
    Tyhjäkäyntimännät kannattaa irroittaa ja puhdistaa, niin että liikkuvat vapaasti. Kuviesi perusteella mielestäni mäntien suhteen heittoa, eli tarkka kannatta olla.
    Oma peli käy nyt todella nätisti kaikkien tehtaan säätöjen jälkeen.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  9. #909
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    En lähde paljastamaan tietolähteeni.......
    Oman 954:n kohdalla kun kesän taistelin, niin kyllä se vedon tasaisuus lähti systeemin tiiviydestä ja tyhjäkäyntimäntien säädöistä.
    Tyhjäkäyntimännät kannattaa irroittaa ja puhdistaa, niin että liikkuvat vapaasti. Kuviesi perusteella mielestäni mäntien suhteen heittoa, eli tarkka kannatta olla.
    Oma peli käy nyt todella nätisti kaikkien tehtaan säätöjen jälkeen.
    No eipä sillä sinäänsä, mielenrauha onneksi säilyy
    Tuolla kameralla kun otti kuvia niin se saattaa vähän vääristää.
    Itseltäni kun löytyy tuommoinen itse tehty mittari millä voi ainakin mitata kaasareitten synkan (tämä näköinen).


    Eikös tämän mallinen mittari ajaisi saman asian, kuin mekaanin katselu. Kun kuitenkin tuolla pitäisi teoriassa nähdä miten paljon pyttyihin ilmaa virtaa niin nehän pitäisi saada jopa tarkemmin kohilleen?

    Kun eikös ruiskussakin tapahdu semmoisia muutoksia, että joihinkin pyttyihin tulee liikaa ilmaa niin ei enään auta sätää mekaanisesti niitä kohdilleen,
    kun jokin pytty tarvii enemmän ilmaa, kuin toinen ?
    Jee Jee
  10. #910
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    En lähde paljastamaan tietolähteeni.......
    .
    Toivottavasti tietolähde EI ole sama, joka väitti että CBR954RR:n kone pitää irroittaa/kallistaa rungosta venttiilien säätöä varten tai että runkoa pitää hioa/snurrata venttiilinkopan irroittamista varten.
  11. #911
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti tietolähde EI ole sama, joka väitti että CBR954RR:n kone pitää irroittaa/kallistaa rungosta venttiilien säätöä varten tai että runkoa pitää hioa/snurrata venttiilinkopan irroittamista varten.
    Tarkkaan olet viestejäni lukenut. Ehdotuksien alkuperä ei todellakaan ole omien kokemuksieni lopputulos.

    Edit: Snurrahomma lähti aikoinaan kyllä liikkeelle, ilmeisesti huulena, ihan maahantuojan riveistä. Tämä kanavaprobleeman lausunto taas kaverilta, joka huoltanut ja korjannut pyöriä koko pienen ikänsä.
    Viimeksi muokannut: finn; 19.01.2013 klo 10:08.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  12. #912
    Löytyikös niitä PAIRS:n kanavia niistä "jännän värisistä" pakokanavista 954:stä..... ?
    Paskooko karhu metsään..... ?
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  13. #913
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Löytyikös niitä PAIRS:n kanavia niistä "jännän värisistä" pakokanavista 954:stä..... ?
    Paskooko karhu metsään..... ?
    Omassa 954:ssa ei ainakaan PAIRSia ole. Epäilen että muistakaan löytyy kun Ebayssa noin yleisesti kuvia löydettävissä.

    En tiedä, mutta otaksun että "California" malleissa vois olla PAIRS spekseissä. "Californialaisia" kun ei kiinnosta paljonko karhu määrällisesti paskoo vaan miten ohuena siivuna se sieltä levitellään %:na ilmoille.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  14. #914
    Mistähän kannattais tilailla vähän vakiota räväkämpi slipari -06 bladeen?
  15. #915
    Lainaa sipali kirjoitti Katso viesti
    Mistähän kannattais tilailla vähän vakiota räväkämpi slipari -06 bladeen?
    Kattelin huvikseen brittien ebaysta niin löyty tämmöinen Beowulf:
    http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-CBR1...item564831c59c

    Ja ilmeisesti tässä ääni näyte orkis ja tuo Beowulf:
    http://www.youtube.com/watch?v=sQ1oim9FMLk
    Jee Jee
  16. #916
    Terve

    Inokkaasti olen talven aikana purkanut ja puleerannut mopoa Italianpojan jäljiltä. Paskaa on yllättävän paljon kaikkialla, eivät taida saapasmaassa paljon mopoja pestä. Tai sitten pyörällä oli ajettu 129 eikä 29 tkm...

    No muutama kysymys on tullunna mieleen:

    - Jostain annoin itselleni ymmärtää että jos servomoottori (se PAIRS+HTEV) on käytössä kannattaisi se avata silloin tällöin ja rasvata? Mitäs rasvaa sinne kannattaisi laittaa? Vai riittääkö pelkkä vaijerien rasvaus? Millä olette rasvanneet vaijerit (mulla on semmoinen bilteman rasvaukseen tarkoitettu käikäle joka on kyllä hyvin toiminut) ?. CRC tai WD-40 taitaa pestä vaan vaijerin ihan kuivaksi. Aseöljy kyllä voitelee ensin vaijerin hyvin, mutta tuntuu kuivahtavan sukkelaan.

    - Viksuna tankkasin tankin täyteen syksyllä ja nyt se olisi mukava irrottaa, että pääsisi tuohon moottoriin käsiksi. Ilmanputsarin sain kyllä kokonaan pois nostamalla tankin etupään ylös. Irrotin bensapumpun johdon ja hukkaputket tankista, mutta mitään bensahanaa kun ei ole niin tankin joutuu vissiin imaisemaan tyhjäksi? Mitä sitten kun tankki ja letkut on tyhjennetty ja sen aikanaan laittaa takaisin. Lähteekö siis napista käymään kun vaan täyttää bensalla? Pitäisikö polttoainesuodatin vaihtaa samalla ja missä se oikein majailee?

    Oli muuten venttiilikoppa ja pultit senverran paskassa, että alkoi hieman epäilyttämään tuo keväällä merkkihuollossa teettämäni venttiilien tarkistus ja säätö...

    Kiitän etukäteen vastauksista.
  17. #917
    Lainaa sipali kirjoitti Katso viesti
    Mistähän kannattais tilailla vähän vakiota räväkämpi slipari -06 bladeen?
    Tuolta olen omaan Hondaan pari settiä tilannut.
    Hinnat ihan ok, jos vain löytyy sellaita mikä miellyttää.

    http://www.dan-moto.com/DM_INT/honda...qu7108n7sls442
    Älä korjaa ehjää....
  18. #918
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    Tuolta olen omaan Hondaan pari settiä tilannut.
    Hinnat ihan ok, jos vain löytyy sellaita mikä miellyttää.

    http://www.dan-moto.com/DM_INT/honda...qu7108n7sls442
    Millaset toimituskulut lie kun tuolta tilaa? Tarviiko tota o2 eliminatoria välttämättä laittaa samalla kun vaihtaa sliparin?
  19. #919
    Tilausta tehdessä lasketaan muistaakseni rahti automaattisesti sijaintisi mukaan, sitä tilausta ei tietenkään ole pakko suorittaa loppuun.
    Katsoin paypal tiedoistani että olen kesällä 2011 maksanut X11 All years Carbon GP setistä 173.33$, listahinta on 160$
    Ensimmäinen setti GP extreme jäi tulliin joten siihen tuli hieman lisäkustannuksia.
    Tuo toinen oli kai niin halpa tai arvo merkitty alle joten se tuli suoraan kotiovelle jollain DHL:ällä tai UPS:illa
    Jos pakosarjassa on paikka lambdalle niin sehän jää käyttöön joten killeriä ei tarvitse laittaa kun laitat pelkät sliparit.
    Älä korjaa ehjää....
  20. #920
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    Tilausta tehdessä lasketaan muistaakseni rahti automaattisesti sijaintisi mukaan, sitä tilausta ei tietenkään ole pakko suorittaa loppuun.
    Katsoin paypal tiedoistani että olen kesällä 2011 maksanut X11 All years Carbon GP setistä 173.33$, listahinta on 160$
    Ensimmäinen setti GP extreme jäi tulliin joten siihen tuli hieman lisäkustannuksia.
    Tuo toinen oli kai niin halpa tai arvo merkitty alle joten se tuli suoraan kotiovelle jollain DHL:ällä tai UPS:illa
    Jos pakosarjassa on paikka lambdalle niin sehän jää käyttöön joten killeriä ei tarvitse laittaa kun laitat pelkät sliparit.
    ok. Siis tossa vakiosliparissa on jokin anturi, ja sille ei vissiin oo paikkaa noissa danmoton slipareissa, sillä aatelin että saattas tarvita ton O2 sensor eliminatorin...
  21. #921
    Lainaa sipali kirjoitti Katso viesti
    ok. Siis tossa vakiosliparissa on jokin anturi, ja sille ei vissiin oo paikkaa noissa danmoton slipareissa, sillä aatelin että saattas tarvita ton O2 sensor eliminatorin...
    Äänenvaimentimessa ei koskaan ole mitään antureita. Ei vakiossa eikä aftermarket- malleissa. O2 anturi/-t ovat yleensä kollektorissa.
  22. #922
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Äänenvaimentimessa ei koskaan ole mitään antureita. Ei vakiossa eikä aftermarket- malleissa. O2 anturi/-t ovat yleensä kollektorissa.
    Paitsi CBR600 F4i:ssä lähtee lambdan reikä vakio änärin mukana pois, samoin ku katti.

    Eli vaikka ollaanki mallikohtaisessa threadissa nii ei silti voi yleistää tuota....
    Honda Fireblade HRC 2012
  23. #923
    Lainaa THuhtamäki kirjoitti Katso viesti
    Paitsi CBR600 F4i:ssä lähtee lambdan reikä vakio änärin mukana pois, samoin ku katti...
    Jooh, ehkä 600 putkiston lambdan paikkaa on turha tähän sekoittaa koska se ei mitään lisätietoa tähän caseen tuo.
  24. #924
    Lainaa THuhtamäki kirjoitti Katso viesti
    Paitsi CBR600 F4i:ssä lähtee lambdan reikä vakio änärin mukana pois, samoin ku katti.

    Eli vaikka ollaanki mallikohtaisessa threadissa nii ei silti voi yleistää tuota....
    lähtee myös ainakin 08-13 bladessa.
  25. #925
    Lainaa Laikkakone kirjoitti Katso viesti
    lähtee myös ainakin 08-13 bladessa.
    Tätäpä vähän epäilinkin, omasta -12:sesta en oo tutkinu sen kummemmin, muutakö että vaimentimeen menee myös melu/saasteläpän vaijeri, jonka irroittaminen aiheuttaa myös vikatilan moottorinohjaukseen...
    Honda Fireblade HRC 2012
  26. #926
    Ei kai pelkän vaijerin irroitus aiheuta häiriövalon syttymistä?
    Moottorin poisto varmaankin aiheuttaa.
    Älä korjaa ehjää....
  27. #927
    Lainaa THuhtamäki kirjoitti Katso viesti
    Tätäpä vähän epäilinkin, omasta -12:sesta en oo tutkinu sen kummemmin, muutakö että vaimentimeen menee myös melu/saasteläpän vaijeri, jonka irroittaminen aiheuttaa myös vikatilan moottorinohjaukseen...
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    Ei kai pelkän vaijerin irroitus aiheuta häiriövalon syttymistä?
    Moottorin poisto varmaankin aiheuttaa.

    Vaijerin irroitus ei aiheuta häiriövalon syttymistä kunhan muistaa pyöräyttää läppää ohjaavan moottorin säätöpyörän samaan asentoon missä se on kun vaijeri on kiinni. Useimpien slipareiden väliputkessahan ei kyseistä läppää ole.
  28. #928
    Lainaa timomarko kirjoitti Katso viesti
    Vaijerin irroitus ei aiheuta häiriövalon syttymistä kunhan muistaa pyöräyttää läppää ohjaavan moottorin säätöpyörän samaan asentoon missä se on kun vaijeri on kiinni. Useimpien slipareiden väliputkessahan ei kyseistä läppää ole.
    Aivan siis kyseessä olikin tuo melu/saasteläppä, eikä o2 sensori..
    ja se ei sijaitse sliparissa vaan siinä väliputkessa..

    Kiitos vastauksista!

    Taidankin siis tilata tuolta danmotolta sliparin itselleni..
  29. #929
    Sitten jos haluaa sen meluläpän moottorin heittää kokonaan mäkeen sieltä pyörästä nii tilaa tuommosen ja tuikkaa sen moottorin töpselin tilalle nii ei syty Fi valo kojetaulussa...

    http://www.ebay.com/itm/Servo-Buddy-...item1c24c542b9
    Honda Fireblade HRC 2012
  30.  
  31. #930
    Lainaa sipali kirjoitti Katso viesti
    Aivan siis kyseessä olikin tuo melu/saasteläppä, eikä o2 sensori..
    ja se ei sijaitse sliparissa vaan siinä väliputkessa..

    Kiitos vastauksista!

    Taidankin siis tilata tuolta danmotolta sliparin itselleni..
    Läpän vaijeriasian voit ratkaista kummalla tahansa yllä esitetyllä tavalla. Danmoton tapauksessa sun täytyy vielä miettiä hommaatko eliminaattorin lambdaa varten vai jätät sen kiinni ja hitsaat sitä varten liitännän väliputkeen.
Sivu: 31 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21293031323341 ... ViimeinenViimeinen