Unohdin tosiaan mainita, ettyä kytkimen olen myös säätänyt melkeinpä ääri asentoon. Eli pohjaan painaessa kytkin vaijeri liikkuu varmasti mahd. paljon. Ainakin luulisin, että tuossa "vika" ei ole.
No pittääpi vaihtaa jotkut kalliimmat öljyt sisään, niin kattelin jos niillä toimis vähän paremmin.
Jee Jee
Muutama huomio uudesta 2012 Firebladesta 500 km ajon jälkeen:
- alusta on oikein mainio jo vakioasetuksilla katuajossa
- kaasuvaste on herkkä, mutta ei rykivä
- säädettävät jalkatapit olisi paikallaan
- automaattinen osamatkamittarin nollaus bugaa tankin ollessa varatankin rajamailla eli resetoi vähän väliä (tästä pitää kysyä huollossa onko jotain softapäivitystä)
- mittaristo on tosi selkeä lukea myös hämärässä/pimeässä
- jalat saa reilusti lämpöä
- myös penkki ja takamatkustajan penkki keräävät lämpöä (vertaus yläputkella olleeseen 600RR:ään, jossa ei lämpenemistä ollut juuri ollenkaan)
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
kytkinvaijeri säädetään yleensä niin että lepotilasta voi mitata tietyn välyksen vedettäessä ennenkuin mitään alkaa tapahtua. välys selviää huoltomanuaalista.
en olisi tuosta niin huolissani, jos eteenpäin vievä voima ei ole kovin suurta.
vaihtamisesta, kannattaa yleensä valita haluttu vaihde niin kauan kun laite vielä liikkuu, ei paikallaan ollessa.
-J-
Mulla on 7300km takana -12 Bladella enkä ole osannut kaivata jalkatappien säädettävyyttä. Osamatkamittari laitoin manuaaliselle nollaukselle käytännön syistä, joskus mukava mitata pitempää matkaa kulutuksen kera ku yhden tankillisen verran...
Kulutetun polttoaineen määrän ajotietokone näyttää yläkanttiin, esim. kun tankkiin menee tankilla tasan 14litraa, ajotietokone näyttää käyttäneensä 14.6L
Nopeusmittarin virhe puolittui (nyt n. 2km liikaa 100km/h vauhdissa) ku vaihdoin taakse Dunlop SportSmart 190/55 renkaan. Alkuperäinen QualifierII kesti 5400km kunnes oli keskeltä slicksi. Ei ainoatakaan sudittelua, mutta rivakoita kiihdytyksiä kuitenkin...
BTW. minkä värinen sulla on? Mulla ois musta solo seat cowli ylimääräisenä...
Honda Fireblade HRC 2012
Tuon osamatkamittarin osalta palasin manuaaliseen resettiin, eipä se niin iso vaiva ole painaa nappia tankilla.
Huomasin myös, että tankatessa gasoa meni vähemmän kuin kulutusmittarin mukaan olisi pitänyt mennä, mutta ei ollut ihan tasainen alusta tuolloin ja kun tankkauksia on vasta kaksi, niin eipä siitä vielä uskaltanut mitään päätellä. Mutta hyvä tietää kulutusmittarin olevan pessimistinen.
Alla on nyt Bridgestone S20R G:t ensiasennuskumeina. En ole vielä GPS:llä tarkistanut mittarivirhettä. Mutulla tuntuu olevan siedettävä muun liikenteen vauhteihin verrattuna. Miten nuo Sportsmartit taittuu mutkiin ja pitävät mutkissa?
Oma on punainen ja valkoinen eli ei oikein istu musta.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
On aito honda ja sama cowli 08-12.
hintaa oon pyydelly 164€
http://www.moottoripyora.org/keskust...da-Firebladeen
Viimeksi muokannut: THuhtamäki; 30.07.2012 klo 19:45.
Honda Fireblade HRC 2012
Mulla oli ensiasennuskumeina Dunlop Qualifier II:t, niihin verrattuna tämä SportSmart 190/55 kääntyy mutkaan sisään kevyemmin, pito kylmänä huomattavasti parempi ku qualifierilla. Etunen on vielä Qualifier II, mutta varmaankin joutuu vielä tälle kesälle uusimaan ku alkaa olla pinta vähänä siinäkin...
Honda Fireblade HRC 2012
Kyllä vain. Noin se on alunperin ollut, mutta yritin säätää sen mahd. kauas, ettei vaan olis siitä kiinni että kytkintä ei saisi muka tarpeeksi pohjaan, jolloin kytkin ottaisi vielä ihan vähän kiinni, vaikka kytkin oliskin kokonaan pohjassa.
Ja tuon vahteen vaihtaminenkin tuli opittua vuosia sitten, kun ihmetteli miksi ei saa poljettua vaihteita alaspäin, kun on pysähtynyt valoihin.
Ei siis siinäkään ongelmia.
Kyllä tämän kanssa pärjää ja en ajatellut, että olisi mitään vakavaa. Enemmänkin kiinnosti vain tietää olisko tähän jotain "järkevää" selitystä.
Kovaa ajoa, kiitän![]()
Jee Jee
Paljon on Rooman siltojen alta virrannut vettä, siitä kun aloitin käyntihäiriön käymään läpi. Ebayn kautta tilasin tulpat, puolat ja käytetyn ecun.
Lomien jälkeen olen viikon verran laitteen kanssa taistellut ja siinä ohessa tehnyt ison huollon ja venojen tarkistuksen. Tänään illalla varsinainen vika sitten löytyi!
Ruiskun alipainesäätimen kalvon läpi tihku pensaa alipaineletkuun, joka ottaa alipaineensa #1 ja #4 imutorvista. Tästä rikastus johtui. Seuraus nokeentuneet tulpat ja huono käynti. Pienestä voi olla kiinni.
Ensi viikolla nippuun, kun uusi osa hankittu ja sitten ajoon loppukauden ajaksi.![]()
-06 1000rr, vilkun rele on vissiin 4-napainen?
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Hei.
ärsyttävää onkelmaa pukkaa!
pyörä -06 n.30tkm ajettu ja tämän kesän häirinny mielestäni enempi takaa tuleva ylimmääräinen ääni, jota vaikea kuvailla, ei ny ihan laakeri jollotus mutta sellanen ulina/rohina katkonainen ääni.
olen jo takapyörän laakerit uusinu, kun luulin niitten ulisevan ja ketjut ja rattaat vaihdoin kun olivat myös loppu, mutta vika ei poistunu. etupyöränkin purin ja tarkistin laakerit, mutta olivat uuden veroiset.
huoltopukilla ääntä ei tule.....
itseäni vielä mietityttää takarengas joka on nyt 2000tkm ajettu metzeler m1 -07 valmistettu gummi, ennen ollu aina pirelliä...et voisko se ääntää?? tosin uudella asfaltillakaan ääni ei muutu, jonka yleensä tekee rengas melut.?
myöskään takaratas paketin laakeria en vaihtanu, mut ei se tuntunu vialliselta...onkohan niitä menny??
oisko kellään vastavaa kokemusta tai mitään ideaa??
...Blade...1000rr...2006...
Honda RR 06. Eipä juuri ongelmia, huollot on hyvä aina tehdä. Mittarissa 70500km ja toimii kuin ajatus.
Ei kellään olis tietoa mistä saisi sopuhintaan nopeusanturin? Alkoi muutama päivä sitten mittari sekoilemaan ja lämpimänä ei toimi enään ollenkaan.. No eipä tule kilometrejä mopoon![]()
Niin ja jos jollain olisi laittaa linkki vinkkiä mistä saisi 1000rr / -07 huoltomanuaalin... Ei tahdo löytyä sitten mistään
Pystyykö tuosta moposta lukemaan vikakoodit hyppylangalla ja jos pystyy, missä liitin sijaitsisi?
Kiitos jo etukäteen
edittiä:
Huoltomanuskan sainKiitos siitä Helsingissä asuvalle hondamiehelle
Jos joku tulevaisuudessa tarvii opusta, voin laittaa myös kiertoon.
Nyt selvittämään nopeusanturin toimintaa ja jos vika siinä, toivon että uusi ei liikoja maksa
edit2:
eli vikakoodit pystyy lukemaan moottori päällä, vaihde vapaalle, sivuseisonta tuki alas ja mittaristosta katsoo kuinka monta kertaa valo vilkkuu.. pitkään palaminen tarkoittaa kymmeniä ja nopea vilkutus ykkösiäSitten vaan selvittämään koodin mukaan vikaa
Noh.. eiköhän tämä tästä, pikku hiljaa tutustutaan hondan tekniikkaan
![]()
Viimeksi muokannut: tkard; 17.08.2012 klo 23:00. Syy: Manuaali saatu ja vikakoodinlukukin selvisi
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Hakusessa on uusi takarengas SC57:aan. Nykyinen Michelin Pilot Road 2 (190/55) alkaa olemaan valmis 7500+ kilometreillä.
Ajatuksissa on ollut Metzelerin Sportec M5 interact 190/55. Ideana että vähän sportimpi kuin aikaisempi, eteen jäis ainakin vielä hetkeksi Pilot Road 2 kun ei näytä juurikaan kuluneelta.
Onko jollakin kokemusta M5:stä ja juuri tuolla 55 profiililla SC57:ssa, foorumeilla kirjoitellaan että 55 profiili tekee pyörästä ketterämmän, mut enpäs tiedä. Ainakin uudempaan malliin laittoivat Raumalla 55:sen ihan pyytämättä vaikka 50 lienee vakio.
Varmasti tässä ketjussa käsitelty, mutta haku ei löydä tai sitten en osaa:
Mahtuuko 200/55 takarengas pyörimään 2004-2007 Bladessa?
Fireblade 954 vm. 2002 - 2003 ( rakenne sama vm. 2000 - 2001)
Purin tänään rikkoutuneen ruiskun painesäätimen.
Itse säätöventtiiliin neula ollut tehtaalta saakka alunperin väärin kasattu!!!
On kylläkin toiminut, mutta ei siten kun nipponin inssi on sen miettinyt. Virheellisen asennuksen seuraus oli, että ajanmittaan säätimen alipainekalvo petti. Liian korkea paine päässyt purkautumaan myös vasten kalvoa.
Nyt kone tikittää todella hienosti ja tyyhjäkäynti kierrokset säädettävissä hyvinkin tarkasti.Nyt käy paremmin kun uutena.
Maanantai päivän huolimattomuus tai linja nipposkan se päivä kuukaudessa , on minulle merkinnyt monen tunnin työn ja eurojen menetyksen.
Edelleen ihmetyttää (ja vituttaa) tuo "tikitys" 954 rr 2002 koneesta. Kyseessä ei siis ole mikään pieni ääni vaan se kuuluu aika häiritsevästi varsinkin tyhjäkäynnilä ja kierrosten ollessa alle 2500. Tietysti oma syynsä tähän on vakioputki joka on niin hiljainen että kaikki kolinat kuuluu. 31 tkm on siis vaihdettu kiristin ja venat säädetty joten sieltä ei pitäisi mökän kuulua. Olen kokeillut eri öljyjä mm. Motul, Yamalube ja Delvac, mutta ääneen ei moisella ole ollut suurta vaikutusta. Tosin ehkä toiset pitää ääntä heti kylmänä, kun toiset taas vasta lämpenemisen jälkeen. Mittarissa nyt 36500 tkm.
Ääni on lähes identtinen tähän verraten.... http://www.youtube.com/watch?v=p5-S_FE8chA
Mistä mökän syytä tulisi etsiä...
Vaikuttaako kytkimen toiminta äänen, ts. vedä kytkinkahva pohjaan ja kuuntele tapahtuuko mitään?