Eilen se viimein saapui, ihan mahtava laite!
![]()
1290 Super Duke R
Onkos jollain tietoa? tai varmasti on...
Eli siis millainen vilkkurele mahtaapi olla 07 mallisessa firebladessa..?? kun kaverin ois tarkoitus vaihtaa ledivilkut paikalle, niin ei sitten sykkis nuo vilkut niin hirveen taajaan...
Eli onkos siellä 4pin vai se 2 pinninen..??
Kiitän ja kumarran jo valmiiksi vastauksista...![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Ihmettelin kun 167km jälkeen tankkauksesta sytty merkkivalo. No kävin tankilla ja piri pintaan uudestaan niin meni 14,33 l eli pyörä syö löpöä n.9 litraa ?
Eikös tuo ole hitusen liikaa
No kävin tosiaan ostamassa motonetistä jotain 20E arvosen koko bensajärjestelmän putsaavan aineen ja sitä laittelen nyt kolmeen täyteen tankkiin niin kattoo onko vaikutusta :/
Voisko tuossa olla jokin muukin vikana, kun tosiaan talven oli lämpimässä tallissa ilman stabilointiainetta ja eikä käynnistelty vasta kun talven jälkeen mopoa. Sitä saikin sahata, mutta kun lähti käyntiin niin siinäpäs se.
Olisko tuossa jotain suodattimia mitkä vois olal tukossa vai vai.... ?
Ja alakierroksilla ei nyt pelitä parhaiten.
Jee Jee
Oma SC57 vm.06 otti alkukaudesta myös enemmän, mutta oli säätkin alle 10C. Normaalisti pääsen n. 250km valomerkin tullessa. Ensimmäiset tankkaukset vilkku jo 200-210km kohdalla.
Aamulla kun käynnisti, niin kierrokset melko pitkään 2500 paikkeilla.
Kolmas tankillinen menossa ja nytten alkaa tilanne normalisoitua. Kierrokset ei enää nouse käynnistettäessä normaalia korkeammalle.
Kannattaa seurata tilannetta, ettei vaan "rikastin" jää päälle.
Kun näissä tuo rikastin toimii täysin sähköisesti niin sitä ei kait voi seurailla oikein muuten kuin vain kattelemalla kierroksia, että huutaakos kuinka kauan. Ja omassa tapauksessa kierrokset nouseepi aluksi tosiaan 2 paremmalle puolella, mutta ei ne siellä varmaan ole kuin joku 3-5min maks, tietenkin kun lähtee ajeleen hiljalleen ja pysähtyy muutaman kilsan jälkeen niin kyllä käy jo normaalia tyhjäkäyntiä.
Mites tuo nokkaketjunkirstin, kun haluais jostain löytää APE:n kiristimen ja halvin löytyy dragracein sivuilta 70+postikulut. Huvikseen yrittelin katella Ebaysta niin löytyy justiinsa tuohon -99 vuoteen saakka ja -04 ylöspäin niin meniskö jompikumpi kiristin tuohon 954-malliin ? Vai onko justiinsa erinlainen kumpaankin verrattuna ?
Jee Jee
Sähköinen rikastinhan näissä on, mutta vuotaisko hieman talven seisonnan jälkeen. Eilen valomerkki tuli 220 km kohdalla, eli tilanne normalisoitumassa.
Toinen mahdollisuus on, että E10 benssaa kuluu enemmän viinalisäyksen takia. Tällaisiakin kommentteja olen kuullut jo eurooppa reissua tehneeltä. Pitäiskö tankata kokeeksi tankillinen E98:a.
Miksi olet kiristäjää vaihtamassa? Firebladeissa kiristimet toimineet hyvin. 954:ssa käyntiääni jo rakenteensa puolesta raaempi.
Ite olen kyllä tankannut kokoajan tuota 98, kun olen kuullut, että tuo 95 saatta aiheuttaa kylmillä keleillä pikku pätkimistä ja kulutuskin kasvais. Mutta itellä tuntuu olevan päinvastoin asiat, eli kun olen tankannut tuota 98 niin kulutus on huipussa ja alakieroksilla ei käy parhaiten
Eli auttaisko tuon 95 tankkaaminen tuohon ?
Kiristintä sen takia ajattelin, kun rallattelee kylmänä mukavasti kuuloisesti ja ajattelin että jos tuossa olis kiristin lopussa, että sen takiakin pikkusen enemmän väljää tuolla. Eli nokkaketjun jos sais hitusen kireämmälle niin olis parempi, mutta ei varmaan kuitenkaan auttais tuo kiristimen vaihto :/
Pitänee tässä siis joku päivä alkaa purkan pyörää, että kattois minkälaisessa kunnossa ilmansuodatin on ja kattelis vähäsen tulppia.
(Ei kyllä jaksais alkaa värkkäämään, kun aina ollut vanhempia kaasari vehkeitä joitten kanssa saanu säätää ja säätää. Nyt sitten kun kerrankin hankin "kalliin" ruisku pelin niin ei sekään vois toimia oikein. Elämän karma aina päällä)
Jos tulpat vaihtelis tuossa samalla niin kannatteeko ostaa halvimmat motonetistä (taitaa olla NGK) vai kattelisko jos ebasyta tai vastaavasta löytyis 4 sarjoja halvemmalla jotain kalliita(Denson) tulppia ?
Jee Jee
En usko bensan vaikuttavan käyntiin, kulutukseen ehkä jonkun verran.
En ole tutustunut tarkemmin tuon SC44/50 kiristimen toimintaan. Useimmissa malleissa kiristemen voi ruuvarilla painamalla kiristää seuraavaan "naksuun". Mikäli nyt katsoo, että käynnistäessä pieni rallatus häiritsee, itse en ottaisi tästä vaivasta hernettä nenään.
Nykypyörissä korkeajännitepuolat antavat hyvän kipinän. Erikoistulppien käyttö elvistelyä. Itse en edes tulppia enää vaihda. Nykybensat kun niitä ei edes kuluta. Toista oli siihen aikaan kun bensa sisälsi lyyjyä. Jos tulee käynnisrysongelmia, niin kärkivälin vois tarkistaa. Samoin venttiilivälysten kanssa. Ensimmäisestä Bladestani tarkistin venttiilivälykset aina kauden jälkeen, eikä ne muuttunut melkein 100tkm:ssä mihinkään suuntaan.
Nykyisessä laitteessa 33tkm mittarissa, enkä venttiilikantta aukaise, ennenkuin käynnistäessä tulee ongelmia.
Hankin ohivuotomittarin, jolla pääsen kauden jälkeen mittaamaan sylintereistä ohivuodot. Tällä menetelmällä voi hyvin ja yksinkertaisesti päätellä missä kunnossa männänrenkaat ja venttiilien tiiveydet ovat.
Mittarin hinta ebayssä alle satkun. Mittarista näkee suoraan kun ollaan vihreällä alueella ja milloin kannatta laitteen "myydä" seuraavalle omistajalle, eli mennään punaiselle vyöhykkeelle, joka tietää kannsi tai koneremonttia.
Vielä kysymys, nyt sain dynolapun itelle ja tältä näyttää:
Omaan silmään näyttää ihan OK:lta, jopa tuolla alakierroksilla vai näyttääkös, että kävis jossain vaiheessa rikkalla, kun tosiaan tuota bensaa lipittää melekolailla.
Ja alakierroksilla tosiaan ei käy oikein, selevästi alkanut huomaamaan, että hitusen röpeltäis.
Jee Jee
Onko vakio?
Pieni kuoppa on 4500 paikkeilla, toinen 7000:ssa. Ne kun säätäis kohilleen, niin kone olis ajettava ihan alakierroksilta saakka. Alue 10500 jälkeen näyttää hieman ihmeelliseltä.
Omassa SC50:ssä on ominaista pieni "läpättäminen" yläkierroksilla. Ääni enemmänkin ominaisuus, joka johtunee ilmaboksissa olevasta ilmaläpästä. Uudemmassa SC57:a kone toimii "pehmeämmin" eikä ole käyntiääneltään niin raaka kun SC50:n kone.
Pitäs olla ihan vakio, paitsi nyt kiinni slipari (tuossa dyno vedossa oli vakioputki). En kyllä varma ole, kun ei ole tulu kurkattua ilmanputsaria yms.
Omaan silmään tuo kuoppa näyttää niin pieneltä, että ajattelin olevan meleko hyvä. Kun vertailin tuota suurinpiirtein muihin, mitä on orggilaiset laittanu tuonne dyno osioon. Joissakin hirveitä kuoppia
Ja tuo kyllä tuntuu vetävän 3000-3500 jälkeen tosi hyvin ja tasaisesti. Ainoa ongelma on tuolla alakierroksilla :/
Mites nuo kuopat voi saada pois jos tuota ei voi säätää, commanderilla (hirveän kallis laite, yli 300€)?
Auttaakos nuitten yläkierrosten kuoppien korjaus alakierros alueeseen yhtään ?
Ja kysessä juurikin 954 RR -02 (eli totta se on myös SC50:nen ?).
EDIT:
Minkäs takia tuossa vedossa ei näytetä íhan alakierrosten lukemaa, kun siellä justiinsa on se "vika" ?
Jee Jee
Jos slipari kiinni, niin ainoa tapa saada kone toimimaan hyvin on säätäminen dynossa. Slipari investoinnin lisäksi rahaa kuluu säätöpalikkaan ja säätämiseen. Oikotietä onneen ei ole.
Toinen vaihtoehto on että palautat pyörän orkkis kuntoon ja ruuvaat takaisin mahdollisesti exupin, jos poistettu käytöstä slipari asennuksen yhteydessä. Alakierrosten "kuopat" viittaisi hieman siihen suuntaan, että exup poistettu. exup säätöpelti vaikuttaa nimenomaan koneen kaasunvaihtoon alakierroksilla.
Riippuu ihan siitä missä vaiheessa testin tekijä kytkee ohjelman päälle.
Exup löytyy Yammusta. Hontussa pakopuolella H-TEV, joka on titaania.
samba2, jos pyöräsi ei toimi alakierroksilla, siinä on jotain vikaa. Kunnossa oleva 954RR toimii kuin junan vessa ja vetää alakierroksilta ihan sievästi, oli sliparia tai ei. Oletko kokeillut toimivaa 954sta, vai mistä tiedät että pyöräsi ei toimi?
Tuon pakoputkiventtiilistön poisto, kaiken maailman mutu- viritykset yms saavat kyllä pyörän kuin pyörän kakomaan.
Kiitos oikaisusta!
Katsoin vanhoja postituksia, eli pyörä uitettu ruotsista. Onko edes ajateltavissa saada selville mitä pyörälle mahdollisesti tehty?
Korkea bensan kulutus viittais siihen, että rikkaalla menään. Lähtisin kyllä tarkistamaan ihan perusasioita.
1. Tyhjennä tankki ja laita uutta bensaa.
2. Onko ruiskun bensapaine oikea.
3. Mahdollisesti tukkeutuneet bensa suodattimet.
4. TP (Trottel Position) oikein säädetty.
5. Toimiiko H-TEC laisinkaan, tai onko jumissa.
Alan myös kallistua vma:n toteamukseen, että laitteessa jotain vikaa.
Edit: Onko lamda paikoillaan tai mahdollisesti "ohitettu" O2 liittimellä?
Viimeksi muokannut: finn; 11.05.2012 klo 17:11.
^ja tuohon yläpuolen listaan vielä ilmanputsarin tarkastus. Jos sielä on jokin vapaavirtaus- kauhistus, heitä se mäkeen ja laita alkuperäinen tilalle.
Tuo 954RR on peruslähtökohdiltaan yksi kestävemminstä ja helppokäyttöisimmistä tuon ajan kyykyistä. Ajamalla tuota et rikki saa kovin helpolla, joten sielä on varmaan jotain kotkaus- virityksiä (tai sitten pyörässä on vikaa).
edit: toisaalta, jos peli tehopenkissä voimaa antaa ihan ok, ei tuo ilmanputsari voi tukossa olla, eli sen voinee unohtaa
Viimeksi muokannut: vma; 11.05.2012 klo 12:25.
Itellä 929, mutta kulutukset vaihtelevassa ajossa 6,0-6,5 ja motaria jos rallaa eessuntaas, niin tasakaasulla menee siihen 5,5. Omassa pyörässä puolesta välistä eteepäi tarvike putki ja pönttö, johon on vaan porattu lambda kii. Vastaavaa en oo parii vuotee ajanu, joten ihan tuoreessa muistissa ei oo, mutta aikalailla samaan malliin toimii ku vakioki. Toi commanderi + dynovedot + kartat maksaa sen 750-1000e vähä riippue mis tekee. Meitä on moneen junaan ja toiset on tarkempia kun toiset. Se pakoputken läppä kääntyilee eka kerra muistaakseni jossai siin 3000rpm kohalla ja siihe asti tuo tuntuu vähä nuhaselta, mutta sen jälkee pitäisi menohaluja riittää.
Meijä pitää kohta järkkää 954/929 miittinki ja katella mite ne pöpöttää..![]()
Joo tosiaan ruotista pelin kävin hakemassa. Laitoin isännän asialle, kun ruotti sillä vähän paremmin kulkee kattoo mitä vanha omistaja sannoo.
Pittää kattoa tuosta ohjekirjasta mistä löytää kyseiset asiat niin vois tarkistaa onko kaikki oikein ja paikoillaan.
Ja tosiaan huomaa kun ajelee taajamassa kierrosten ollessa 3000 ja pikku hiljaa kun laskee kierrokset n.2800 niin pakoääni hiljenee melkein puolella, että siellä selvästi joku läppä menee kiinnipäin. Että tuo pakokaasunläppä stydeemi toimii siis oikein ?
Alle 3000 kun ajelee tasasta vauhtia niin tuntis pikkuista röpöttämistä. Myös nopeus alkaa laskea yleensä pikku pikku hiljaa alemmas kun taajamssa köröttelee alakierroksilla eteenpäin. Tällöin ei auta kuin antaa vähän enemmän kaasua ja taas körötellä.
Mites tuon bensan paineen voi tarkistella ?
Entäs jos tässä onkin jokin oikea "vika" niin onko se vika ihan korjattavissa vai ei?
Kiitän kovasti jo näistä tiedoista, ehkä tämä ongelma ratkeais joskus.
Ja mikä ettei, joskus johonki mukavaan paikkaan vois yritellä bleidi miittiä katella![]()
Viimeksi muokannut: samba2; 11.05.2012 klo 17:21.
Jee Jee
Pyydä myyjältä kirjallinen selvitys, mitä on muutettu ja millä lailla. Sitten teksti tänne, niin eiköhän saada käännettyä.
Huomenna eurooppaan Fireblademaan. Harzin alue, eli keskisaksan ylänkö. Sitten Rhein ja Mosel alue ja siitä etelään Scwarzwaldin alueelle. Loppukuusta takaisin.
Läppäri ja saksan SIM datakortti mukana, joten datavapaa surffaaminenkin onnistuu. Tulen seuraamaan tätäkin keskustelua reissun päällä.
voi vide mitä tuo db rajat saa aikaan.
tänään testaus omatekosella db killeril ja alavääntö selvästi kadoksissa,3000 jälkeen toimaa bueno.
kait se on vaa kehiteltävä uutta killeriä.
Horo Elää !
No prkl, itellä ei ola oma tekoinen killeri vaan tuli tuolta Ebaysta tilattua:
Tuossa tosiaan oli tuo slipari kiinni ja tuo killeri ktuli tilattu, kun tuosta melumittauksesta sen verran kohistu.
Pittää huvikseen kokeilla mitä tapahtuu, kun ottaa killerin irti
En ole edes ajatellut, että killeri voi aiheuttaa tuommoista. Minkäslainen killeri viritys sulla sitten on hondassa ?
Ja toinen lähtee ulukomaille, eipä siinä, hyvää matkaa herralle ja tavataan kuitenki seuraavankin kerran näissä merkeissä
Huomenna voisin yrittää purkaa mopoa ja ihmetellä mitä näkkyy niin kerron taas terveiset.
EDIT:
Huomasin nytten vasta kysymyksen tuosta lamdasta, en tiedä yhtään onko sillä miten asiat.
Kattelen huomenisa senkin asian, mutta siitä pikanen kysymys:
Kuuluuko lambda olla missä paikkaa, sillä ei kait sliparin laittamien pyörään tarkota sitä ,että tarvis lambda ottaa irti tai ohittaa ?
Tai siis mitä hyötyä siitä olis ?
Viimeksi muokannut: samba2; 11.05.2012 klo 23:00.
Jee Jee