Myynnissä käytetty Gipron vaihdenäyttö.
Katso linkki: http://www.moottoripyora.org/keskust...ro-GPDS-H01-RD
Itsekin tulin siihen tulokseen että tilaan Brandilta sen vauhtis&staattori paketin, sekä uusin akun ja tasaajan.
Luulis nyt ettei tarvi ensi kesän alussa lorkkia latausongemien parissa
Eipä siinä vauhtipyörän ja staattorin asennuksessa ole ihmeitä temppuja.
Asetin mopetin seinää vasten hiukan kallelleen ettei valuta öljyä kun ottaa "magneeton kopan" pois (ei tarvi laskea öljyjä koneesta).
Stormilta muistaakseni kävin ostamassa sopivan ulosvetäjän vauhtipyörään (maksoi tyyliin alle 10e) --> En nyt muista että moniko millinen se on.
Sitten vain vauhtipyörä ulosvetäjällä irti --> vanha staattori irti ja uusi paikoilleen, sen jälkeen uusi vauhtipyörä paikalleen ja momenttiavaimella kiristys momenttiin... siinäpä ne tärkeimmät lyhykäisyydessään.
Tuskinpa tuo toimenpide liikkeessäkään kallis on koska se ei ajallisesti kauaa ota...
Honda CBR 1000RR -04
Honda CR500R AF *-99
Honda CB400N * * *-82
No siis...
Vauhtipyörä ja staattori paketti Brandilta maksoi muistaakseni palttiarallaa 270ekeä, tasaajaa n. 120ekeä.
(nuo hinnat mainittu jo edellisellä sivulla).
Akkuhan taitaa olla sen about 40ekeä.
Vauhtipyörän ulosvedin stormilla muistaakseni about 10ekeä.
Momenttiavain IKH...olisko maksanu joskus aikanaan tarjouksessa 30ekeä.
yht: 470Euroa.
Tuossapa nuo muistaakseni kokonaiskustannukset oli.
Ei halpaa mutta.....
Honda CBR 1000RR -04
Honda CR500R AF *-99
Honda CB400N * * *-82
Itsekin hieman jopa positiivisesti yllätyin että vauhtis&staattori paketti oli tuonkin hintainen.
(helposti olis voinu kuvitella vielä arvokkaammaksi).
Minähän en sähköstä mitään älyä mutta mulle taidettiin perustella sitä uutta vauhtipyörää sillä että
se yhdessä uuden staattorin kanssa vähentää lataamista (jota on kuulemma SC57:ssa liikaa, ja se "yli lataushan" muuttuu lämmöksi). Olikohan niin että uudessa vauhtipyörässä on pienemmät magneetit...tai ainakin heikommat -->en muista varmaksi. Tuntui vaan että toi brandin paketti on Hondalla takuupyöriin laadittu jonkinlainen update paketti jonka pitäs nyt sitten olla varmempi.
Honda CBR 1000RR -04
Honda CR500R AF *-99
Honda CB400N * * *-82
Mitenkä muuten...?
Onko kokemusta että kuinka suurta hyötyä saisi powercommander 3:sella käytännössä sc57:skaan jossa ei ole "päivitystä"
kuin väliputki,slipari ja ilmanputsarit..?
Netti on kai pullollaan valmiskarttoja mutta ilmeisesti penkissä olis kannattava säädättää..?
Mitä tollasesta powercommanderista kannattaa käytettynä maksaa?
Onko näissä cebareissa vielä mitään härpäkkeitä jotka rajoittaa tehoja alavaihteilla? (kuten esim k5 suskissa yms)...
Tai onko mitään muuta pientä kivaa millä saisi lähes vakio mopoon vähän lisää eloa ?
(vielä niin tuore mopo mulle ettenhän mää mitään tiä)...
kiits.
Honda CBR 1000RR -04
Honda CR500R AF *-99
Honda CB400N * * *-82
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Olkaa varuilanne. Ei ne suuret tehot vaan vääntööö....
http://www.gaskrank.tv/tv/motorrad-f...per--17998.htm
eturatas pitäs vaihtaa, mut kytkinsylinterin tappi ja vesipumppu ahistaa kotelon edessä, pitääkö irrottaa kytkin sylinteri kotelosta ja meneekö sit tiiviste rikki/tuleeko nesteet ulos??
vai onko siinä vielä joku kikka....luulis olevan et sais kohtuu näpsäkästi vaihettua
...Blade...1000rr...2006...
Joo koko höskä irti. Älä avaa kantta missä mäntä, nesteitä ei tarvitse valutta pois. Katso mitkä ruuvit pitää itse asetelman lohkossa kiinni. Asetelma tiivisteetty o-renkaalla lohkossa.
Varovasti, niin kyllä se sieltä lohkosta löystyy. Asetelman tangon ( n. 20cm pitkä) voi vetää sieltä koneesta kokonaan ulos operaation ajaksi.
Edit: Niin, muistaakseni tuon vesipumpunkin joutuu vetämään ainakin osaksi ulos lohkosta. Vesipumppua ei tarvitse avata, eikä vettä tarvitse poistaa
Viimeksi muokannut: finn; 22.01.2012 klo 08:20.
Kevät tulee ja pyörä kuume nousee taas, eli kävin katsomassa vm.05 1000rr Firebladea ajettu 21tkm. Oliko tuon ikäisessä jotain tyyppivikaa? Muistelen vaan lukeneeni jostain että vuonna 06 tuli jotain parannuksia?
Vanhaan pyörään (vm.03 CBR600F) nähden varmaan ajomukavuus huononee merkittävästi mutta jostain pitää aina tinkiä.
Muutaman satasen kiista jäi enää välirahan suhteen...
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
Eipä 05 => 06 kovin paljon muutoksia. Katteet hieman muuttui. Etujarrulevyn halk. hieman suurempi 06:ssa. Oma 06:n toiminut moitteettomasti. Mittarissa 34tkm
Sama huipputeho tulee n. tuhat kiekkaa ylemmällä kierrosluvulla, painoa nelisen kiloa vähemmän (saavutettu pääasiassa uusilla katteilla, moottorin osilla, jäähdyttäjällä jne.), sylinterikannessa aika paljon muutoksia, erilaiset välitykset (olkoonkin vain pykälää isompi takaratas), alustaa muuteltu vaimennuksiltaan ja mm. perän linkuston osalta, erilainen takahaarukka ja pakoputkisto...
On siinä jonkun verran eroa. Eri asia sitten kuinka tärkeitä ja tuntuvia ne on arkikäytössä.
Noissa 05 ja 06 malleissa on huomattava ero arkikäytössäkin. Itsellä on tuo vanhempi versio, ja kun ajelin aikanaan 06- versiolla, tuntui se paljon paremmalta omaan käteen. Muistaakseni suoraan vaihtokelpoisia osia ei noiden välillä loppuviimein ollut kovinkaan paljoa. Tuo 06 on ehdottomasti parempi hankinta.
Nonniin...
Omasta tallista löytyykin nyt todella näpäkkä Blade vuosimallia 2003.
Housuissa syyhyää ja tekis mieli jo ajelemaa...![]()
Mutta sitä ennen on tutkiskelun aika, onko mitään mielenkiintoisia juttuja kys. pyörässä johon vois tässä talven aikana tutustua?![]()
30tkm huolto, onko tietoa mitä pitää tehdä?![]()
Honda CBR 954RR FB '03
Kawasaki ZX-6R '01
http://www.hondabikes.fi/jalleenmyyn...lto/800-900-cc löytyy huoltotaulukko ja omistajan käsikirja
Z 750-06
CBR1000RR- 05
En jaksanu kattoo kaikkia uusia viestejä, mutta jos kukaan ei ole kertonut, niin tiedoksi että uusimmassa BIKEssä 2012 on Firebladen maistiaiset ja Fireblade 20v-juttu. Kannattanee kattoa.
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Todennäköisyys, että joku katselee minua,
on suoraan verrannollinen toimintani typeryyteen.
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Hupsista, @Turder, wma.
Kommenteissa täytyy jatkossa olla tarkempi!![]()
Mittaripohjassakin näyttää olevan eroja....
Vuodesta 2006 olen SC57 vm.06 ajanut ja tykännyt. Kaikin puolin tasapainoínen paketti ja varsinkin kone on luonteltaan todella hieno. Mitään resonanssialuetta en ole löytänyt, mikä hieman vanhemmassa SC50:ssä häiritsee. Reippaassakaan ajossa tätä ei huomaa, mutta konetta käskettäessä, alkaa "läpätys" kuulua. En ole vm.04-05, SC57 ajanut, mutta hieman ihmettelen eroja ajo-ominaisuuksien suhteen. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia tai onko kyseessä yksilötapaus?
Kokemusta on Firebladesta pidemmältäkin ajalta. Vuosien varrella kun vm.93:sta SC28 aloin rakennella ja parantamaan alustaa, niin pyörän ominaisuudet muuttuivat täysin. Kun vertasin nuorempiin SC33 yksilöihin, niin olivat vakiona huomattavasti huonompia ajettavuudeltaan. Aikoinaan SC28 tuntui ohjukselta, mutta kun käyn vanhusta kokeilemassa, niin eihän se lehmä enää "kule" mihinkään. Tuppia saa surutta vääntää! Näin se tekniikka vain kehittyy.
Sitten venttiilien säädöistä.
SC28:ssa tarkistin ja mittasin venavälykset, ellen joka vuosi, niin ainakin joka toinen vuosi. Laitteella mittarissa melkein 90tkm, eikä venoja ole tarvinnut säätää kertaakaan. Yhdessä pytyssä venojen välykset ylärajalla, mutta siinä ovat pysyneet, eikä ole menoa haitannut.
Tulin toisiin ajatuksiin kun SC50:stä piti venan välykset tarkistaa. Paikat niin ahtaat, että kone piti kipata eteenpäin, jotta venakopan saisi irti. Jos snurralla olisi kaivertanut runkoon 1mm syvyiset kuopat, niin taiteilemalla kopan olis jatkossa saanut irti, konetta irroittamatta.
Uusista pyöristäni, SC50 ja SC57:sta en ole vena välyksiä enää tarkistanut. Tarkistan imukurkkujen kautta, että imu puolen lautaset kunnossa, lopun saa "korvaäänet" hoitaa. Varoa saa aina, että jokin menee pieleen kun venakopan avaa. Lukemattomat ovat ne kannet joista pukkien kierteet korkattu jne...
Hankin ohivirtausmittarin, jonka nykyään saa alle satasella. Ohivitausmittarilla ajattelin jatkossa tarkistaa koneen tiiviyyden. Näkee heti minne sylinteripaineet häviävät. Pieninkin venttiilivuoto tulee esille.
En minä kyllä ainakaan konetta irrottanut sc50 kun vent- välykset mittailin, jäähdytin pois ja ilmanputsari niin mahtuu se pois.
Jakoketjun kiristin oli ainoa, joka oli sellaisessa kolossa että sen vaihdossa piti läppärungotkin irrottaa.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Rengashelpotusta vanhoille Fireblade omistajille.
Uusi Bridgestone Battlax S20 nyt eturengaskoossa 130/70 x 16
http://www.bridgestone.fi/lehdisto/l...ogp-technology
Viimeksi muokannut: finn; 31.01.2012 klo 16:21.
Kuinkas moni on käynnyt jo tilaamassa uuden Bladen? Ei ollut messuilla edes jälleenmyyjillä esillä. Ensimmäiset saapuvat suomeen kuulemma maalis-huhtikuussa.
Uutta en tilannut, mutta gikserin vaihdoin 2008 malliseen. On sitten ensimmäinen Honda minulla, muut Japsit on tullut kokeiltua.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
Sananl. 31:6
Onko kellään kokemuksia jälkiasenteisista luistokytkimistä -07 bladeen? Mikä niistä toimii, mitä kannattaa välttää.
Maailmalla ihmiset kehuu tuota keksintöä maasta taivaisiin niin alkaa epäilevälläkin tuomaalla kiinnostus herää...
-tuomas-
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Takaiskarin huoltajaa voi olla vaikea löytää. Ainakin Petteri Gustafsson on Karkilassa näitä japsipyörien iskareita huoltanut.
http://www.gracing.net
Etupumppujen huolto onkin sitten jo helpompi nakki.
Viimeksi muokannut: finn; 10.02.2012 klo 21:18.