Sivu: 19 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 917181920212969 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 541:stä 570:een 2145:sta
  1. #541
    Ite ostin ebay.de tai ebay.com:sta. Mutta toi r6r kaasukahva käy myös.
  2. #542
    Onko tietoa minkä paksuinen orkkis kansipahvi on 2009 bladessa? Ajatus olisi vaihtaa ohuempi kansipahvi (esim. 0.55). Tarviiko tuollaisen muutoksen tehdessä muuttaa nokkien ajoitusta? Jos tarvitsee, niin pitääkö hankkia säädettävät rattaat/pyörät? Mitään en näistä ymmärrä, mutta kun kone kuitekin huolletaan, niin samalla voisi ottaa hieman lisää tehoja ulos.
    xxx
  3. #543
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Streethawk @ Loka. 19 2011,21:57) kirjoitti
    Onko tietoa minkä paksuinen orkkis kansipahvi on 2009 bladessa? Ajatus olisi vaihtaa ohuempi kansipahvi (esim. 0.55). Tarviiko tuollaisen muutoksen tehdessä muuttaa nokkien ajoitusta? Jos tarvitsee, niin pitääkö hankkia säädettävät rattaat/pyörät? Mitään en näistä ymmärrä, mutta kun kone kuitekin huolletaan, niin samalla voisi ottaa hieman lisää tehoja ulos.
    Muutos kansipahvin vaihdolla on niin pieni, että nokkien ajoitus ei käytännössä muutu, joten säädettäviä nokkapyöriä ei tarvitse. Tietenkin niistä voi saada etua jos lähtee tehoaluetta oikein tosissaan hieromaan, mutta ennen tuota kannattaa selvittää onko vakionokkien ajoitus jo tehtaalta kohdillaan rata-ajoon vai voisiko sitä kautta löytyä vielä hieman lisää.
    Superbike #7
  4. #544
    Lainaa (Streethawk @ Loka. 19 2011,21:57) kirjoitti
    Onko tietoa minkä paksuinen orkkis kansipahvi on 2009 bladessa?
    Tämä HRC manuaali / part list kertoisi alkuperäisen olevan paksuudeltaan 0.6
    HRC 2008-2010.pdf
    KTM 950SM -07
  5. #545
    Lainaa (Dealhill @ Loka. 20 2011,10:39) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Loka. 19 2011,21:57) kirjoitti
    Onko tietoa minkä paksuinen orkkis kansipahvi on 2009 bladessa?
    Tämä HRC manuaali / part list kertoisi alkuperäisen olevan paksuudeltaan 0.6
    HRC 2008-2010.pdf
    Kiitos
    xxx
  6. #546
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Innostuin välipäivinä rakentamaan mittariston uuteen uskoon.
    Sisuskaluihin vaihdoin siniset LEDit ja vaihdenäytön.

    Sarja sisältää elektroniikan ja ohjaus otetaan suoraan mittaristoon tulevista tiedoista.









    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  7. #547
    Laskelmoiko se vaihteen nopeudesta ja kierroksista? Vai toimiiko pyörä pysähdyksissä tai kytkin pohjassa?

    Oliko tuo valmis sarja ja jos niin mistä ja paljon maksoi?



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  8. #548
    Jo vain tarvii pahvia ja muutakin Bladessa 'säätää' joka talvi.
    Jos sitten pysyisi myös 'pikku pyörien' (600&750) kyydeissä mukana.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  9. #549
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kirjoitti
    Laskelmoiko se vaihteen nopeudesta ja kierroksista? Vai toimiiko pyörä pysähdyksissä tai kytkin pohjassa?

    Oliko tuo valmis sarja ja jos niin mistä ja paljon maksoi?

    Ecusta nopeus ja kierrokset.

    Sarjan voi tilata minun kautta. Hinta LED valoineen alle 100€.

    Käy myös malleihin SC50, SC44 ja SC33 (uudemmat mallit)
    Näihin löytyy speksit.

    Laitan huomenna kuvan sarjasta.



    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  10. #550
    Lainaa (fragile984 @ Loka. 05 2011,15:26) kirjoitti
    Moi!

    Eilen iltapäivällä joutui työntämällä laittamaan -05 blade käyntiin.
    Muuton jäljiltä ei sitten heti löytynytkään yleismittaria niin ajattelin että akku kuitenkin mennyt. Uusi akku paikalleen ja muutaman startin jälkeen hyytymisen merkkejä, etsinnän jälkeen yleismittari kiinni ja eipäs näyttänyt lataavan, tai *pienen hetken kävi 14V korvilla mutta sen jälkeen ei, vaan pysyi siinä reilussa 12V. Ilmeisestikkin samaa vikaa kuin Purella, mutta lukiessani aiheesta näyttäisi että kaksi mahdollisuutta eli joko staattori tai jännitteensäädin? Onko keinoa tarkistaa kumpi on sökönä?
    Tosin kun käyntiin sai ihan tyhjällä akulla niin toimi ihan normaalisti 30min siirtymä matkan.

    PS: Vinkkiä mistä alkaa etsiä korvaavia osia?
    Jamppa69 tai Pure- Brandt:lta kun kyselitte?

    PSS: http://www.electrexworld.co.uk/g111-...r-13033-0.html onko kukaan käyttänyt liikettä?
    Jokos Hondan lataus on tullut kuntoon?

    Siihen staattorin mittaukseen löytyi muistaakseni tältäkin foorumilta todella hyvä opastus mutta en löydä sitä äkkiseltään nyt millään.

    Yleensähän Hondasta kärähtää joko jännitteensäädin tai tuo staattori.

    Mulla paloi päreet joten tilasin kaikki hilut uutena
    (akku, säädin, staattori ja vauhtipyörä).

    Brandilta kysyttynä ton staattori&vauhtiksen hinta oli 270€...säädin muistaakseni tarvikkeena 120€.
    Honda CBR 1000RR -04
    Honda CR500R AF *-99
    Honda CB400N * * *-82
  11. #551
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Staattorin kunnon voi tarkistaa mittaamalla staattorista tulevien johtojen vastus (0,1 - 1,0 Ohm) keskenään.

    Tarkastella silmämääräiseti onko käämi tummunut (kärähtänyt) siitä kohtaa mistä johdot lähtevät käämiltä.

    Mitata johto kerralla ottako maita staattorin rungosta.


    Jännitteensäätimen tarkistus




    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  12. #552
    Lainaa (Pure.pf @ Tammi. 01 2012,10:02) kirjoitti
    Lainaa (fragile984 @ Loka. 05 2011,15:26) kirjoitti
    Moi!

    Eilen iltapäivällä joutui työntämällä laittamaan -05 blade käyntiin.
    Muuton jäljiltä ei sitten heti löytynytkään yleismittaria niin ajattelin että akku kuitenkin mennyt. Uusi akku paikalleen ja muutaman startin jälkeen hyytymisen merkkejä, etsinnän jälkeen yleismittari kiinni ja eipäs näyttänyt lataavan, tai *pienen hetken kävi 14V korvilla mutta sen jälkeen ei, vaan pysyi siinä reilussa 12V. Ilmeisestikkin samaa vikaa kuin Purella, mutta lukiessani aiheesta näyttäisi että kaksi mahdollisuutta eli joko staattori tai jännitteensäädin? Onko keinoa tarkistaa kumpi on sökönä?
    Tosin kun käyntiin sai ihan tyhjällä akulla niin toimi ihan normaalisti 30min siirtymä matkan.

    PS: Vinkkiä mistä alkaa etsiä korvaavia osia?
    Jamppa69 tai Pure- Brandt:lta kun kyselitte?

    PSS: http://www.electrexworld.co.uk/g111-...r-13033-0.html onko kukaan käyttänyt liikettä?
    Jokos Hondan lataus on tullut kuntoon?

    Siihen staattorin mittaukseen löytyi muistaakseni tältäkin foorumilta todella hyvä opastus mutta en löydä sitä äkkiseltään nyt millään.

    Yleensähän Hondasta kärähtää joko jännitteensäädin tai tuo staattori.

    Mulla paloi päreet joten tilasin kaikki hilut uutena *
    (akku, säädin, staattori ja vauhtipyörä).

    Brandilta kysyttynä ton staattori&vauhtiksen hinta oli 270€...säädin muistaakseni tarvikkeena 120€.
    Lataus ei ole vielä korjattu, odottaa tallissa kevään lähestymistä niin alkaa pyöräkin korjaantumaan.

    finn olikin laittanut tuohon mittausmenetelmiä, itse kävin kyselemässä huoltoliikkeestä neuvon niin sanoivat että voi tarkistaa mittaamalla jännitteensäätimelle tulevat kolme keltaista johtoa, joista jokaisesta pitäisi tulla noin 20VDC kun pyörä käynnissä. Itsellä ei tuo ainakaan täyttynyt niin olen melko varma että staattori mennyt, mutta täytyypä kuitenkin vielä tarkastaa tuolla toisella tavalla. Avannut en vielä ole että silmämääräistä tarkastusta ei ole tehty.

    Lukenut vähän foorumeita tästä staattoriasiasta niin jenkeissä näihin on lisätty pidennetty takuu, niinpä siellä menee vieläkin takuun piikkiin jos leviää. Kunpa toimisi yhtä hyvin täällä suomessakin.
    Toisaalta sieltä myös selvisi että jotkut olivat korjanneet ongelman vain hommaamalla -06/07 mallin pyörästä staattorin ja homma pelittänyt. Eli ei turhia vaihtanut tuota vauhtipyörää. Tuon -06 OEM staattorin saisi noin 150€ hintaan, joten olen ajatellut sen tilata.



    Honda CR1000R -10
    ex.Honda CBR1000RR -05
    ex.Honda CBR600F -00
  13. #553
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Vaihtaisin kaikki osat, paitsi vauhtipyörän, eli jännitteensäätimen+staattorin+akun, niin syteemi toimii varmasti. Sitten vaan ehjät osat myyntiin vaikka tänne foorumille.

    Vika staattorissa ei ole aina edes mitattavissa, se ei vaan toimi. Pelkän jännitteensäätimen vaihto voi onnistua tai sitten ei. Harmin paikka jos taas muutaman kuukauden jälkeen poksahtaa.

    Kerran olen koko kesän taistellut huonon latauksen kanssa, kun piti säästää väärässä paikassa. Pari jännitesäätäjää tuli hankittua, ennen kuin uskoin ja uusin kaikki kolme komponenttia.

    Tarvikeosista hyvät kokemukset ebayn kautta. Käytettyä osaa en laittas ainakaan omaan pyörään.

    Jos staattori rikki, niin voisin ostaa kympillä. Harrastuksena kun olen niitä jonkun verran kääminyt.


    Tällaista jälkeä rikkinäinen staattori voi aikansaada


    Uudelleen käämittyjä staattoreita



    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  14. #554
    Lainaa (finn @ Tammi. 01 2012,17:19) kirjoitti
    Vaihtaisin kaikki osat, paitsi vauhtipyörän, eli jännitteensäätimen+staattorin+akun, niin syteemi toimii varmasti. Sitten vaan ehjät osat myyntiin vaikka tänne foorumille.

    Vika staattorissa ei ole aina edes mitattavissa, se ei vaan toimi. Pelkän jännitteensäätimen vaihto voi onnistua tai sitten ei. Harmin paikka jos taas muutaman kuukauden jälkeen poksahtaa.

    Kerran olen koko kesän taistellut huonon latauksen kanssa, kun piti säästää väärässä paikassa. Pari jännitesäätäjää tuli hankittua, ennen kuin uskoin ja uusin kaikki kolme komponenttia.

    Tarvikeosista hyvät kokemukset ebayn kautta. Käytettyä osaa en laittas ainakaan omaan pyörään.

    Jos staattori rikki, niin voisin ostaa kympillä. Harrastuksena kun olen niitä jonkun verran kääminyt.


    Tällaista jälkeä rikkinäinen staattori voi aikansaada


    Uudelleen käämittyjä staattoreita
    No akku tulikin uusittua heti ensimmäisenä, täytyy vielä varmistaa tuo staattorin kärähtäminen. Omasta mielestä se kyllä täytyy siinä vika olla eikä säätimessä koska kun pyörä käynnissä niin staattorin ulostulo piuhoista ei jännitettä tule. Eli kun johdin irti ja mittaus maata vasten niin nollia näyttää ja kun kiinni säätimessä niin jännitteet taisivat olla 12V , 5V ja kolmatta en muista mutta akun avulla kelluivat. Eli mittauspisteenä staattorin ja jänniteensäätäjän väli.

    Täytyy seuraavalla kerralla varmistaa ja jos ja kun vika korjattu ja staattori vaihdettu niin staattorin saat.
    Honda CR1000R -10
    ex.Honda CBR1000RR -05
    ex.Honda CBR600F -00
  15. #555
    Ootas nyt kun taas mietitään...

    Jotenki muistelisin että sitä itse staattoria mitatessa joka
    vaiheen pitäsi antaa ainakin 70V jännitettä... siellähän on kolme vaihetta, eli kolme keltaista johtoa.

    Tuota staattoria männä loppu kesänä kuumeisesti metsästelin ja aika pitkälti minulle silloin myytiin "ei oota"... mikä lie syynä kun ei meinannut tarvike staattoria löytyä....?

    Noh, satuinpa kuitenkin löytämään electro sportin staattorin mutta jätin tilaamatta kun kyselin jenkeistä ton firman tuotepäälliköltä sopivuutta ESG957 staattorista SC57 cebariin..
    Tuotejehu sanoi että he ovat vetäneet kyseisen tuotteen markkinoilta koska se tuottaa järjestelmässä latausta liikaa ja täten kuumenee ja hajottaa paikkoja... (sen takia electron sivuilla jenkeissäkin lukee ton ESG957 tuotteen kohdalla "out of stock".. sieltä pitäs tosin olla tulossa korjattu tuote ton tilalle.)

    Päädyin sitten lopen kuitenkin tuohon HONDA vauhtis&staattori pakettiin koska oli hinnaltaan kohtuu maltillinen ja Brandilla sanoivat että olis parannettu malli alkuperäisestä poksahtavasta... Tuota vauhtis&staattori settiä on kuulemma aikanaan työnnetty takuuseenkin poksahtaneisiin cebareihin.
    (vähentää ylimääräistä latausta joka kai muuten muuttuis pelkästään lämmöksi tasaajassa)..?
    Honda CBR 1000RR -04
    Honda CR500R AF *-99
    Honda CB400N * * *-82
  16. #556
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kirjoitti
    Ootas nyt kun taas mietitään...

    Jotenki muistelisin että sitä itse staattoria mitatessa joka
    vaiheen pitäsi antaa ainakin 70V jännitettä... siellähän on kolme vaihetta, eli kolme keltaista johtoa.
    Mp käämit joko tähti tai kolmio kytkettyjä. Kolmiokytketty antaa hieman enemmän tehoja. Firebladessa kolmioon kytketty käämi.

    Honda ei anna käämille jännitteen mitta-arvoa. Jännite kun vaihtelee kierrosluvun mukaan. Latausjännite tulee ohjeiden mukaan myös mitata noin 5000 kierr/min kohdalta, jolloin käämi antaa melkein maksimitehonsa ulos. Jännitteensäätimen tehtävä on muuttaa käämistä tuleva jännite tasajännitteeksi ja leikata yli +15,5V jännite, joka muuttuu lämmöksi.

    Ylikuuma jännitesäädin usein merkki siitä, että järjestelmässä alkaa tapahtua....
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  17. #557
    Niin joo...

    Sattuuko kukaan tietään yhtäkkiseltään että mistä
    Suomesta sais tilattua kullattuja katteiden kiinnitysruuveja
    SC57:skaan?

    Mulla on kylvetty tuohon mopetiin kultasia tingentangeli osia ja noi katteiden ruuvit alakaa olemaan vähä irstaan näköset, joten ne vois tilata uudet....

    Danke!
    Honda CBR 1000RR -04
    Honda CR500R AF *-99
    Honda CB400N * * *-82
  18. #558
    Enpä ole suomessa nähnyt, ebayssä kylläkin.

    Pyörrän sanani ja taidanpa tosiaan ottaa Puresta mallia tuohon lataus ongelmaan, ja soitella Bandtille ja kysellä päivän hintaa vauhtis staattori paketille kun lueskelin 1000rr.net keskusteluja ja siellä ameriikan kavereilla ollut ongelmia pelkän staattorin vaihtojen välillä, uskomattomia tarinoita että muutaman tkm jälkeen aina kärähtänyt. Mutta jos tosiaan vauhtipyörässäkin on jotain ongelmia. Itse asensit paikalleen? Oliko tuo vauhtipyörän vaihto minkälainen homma?

    Kysytään samalla oletteko käyttäneet minkälaisia jarrupaloja, esim jotain stormin EBC sinttereitä vaan onko suositeltavaa tilata jostain hondan omat palat.
    Honda CR1000R -10
    ex.Honda CBR1000RR -05
    ex.Honda CBR600F -00
  19. #559
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Itse olen käyttänyt katu ja radalle tarkoitettua hiilipalaa.

    Lucas trw mc755 srq, sopii cbr 1000rr pyöriin.

    SRQ pala on pehmeämpi kuin sintteri pala, joten se ei kuluta levyjä yhtä paljon.


    Jarruvoiman annostelu todella hyvää luokkaa. SRQ pala sen sijaan kuluu hieman nopeammin.
    Uudet palat tilattu tallin varaosahyllyyn...

    Kannattaa kokeilla!
  20. #560
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Itse olen käyttänyt katu ja radalle tarkoitettua hiilipalaa.

    Lucas trw mc755 srq,

    SRQ pala on pehmeämpi kuin sintteri pala, joten se ei kuluta levyjä yhtä paljon.
    Ööh, miksi käyttää tuommoista jarrupalaa, koska jarrulevyn kuluminen ei todellakaan ole mikään ongelma ko pyörässä. Ei edes kovassa ratakäytössä? Toki, jos Lucas jarrupalana käteen sopii, sen ymmärrän. Levyn kulmisen estäjänä en kuitenkaan asiaa ymmärrä.
  21. #561
    Lainaa fragile984 kirjoitti Katso viesti

    Kysytään samalla oletteko käyttäneet minkälaisia jarrupaloja, esim jotain stormin EBC sinttereitä vaan onko suositeltavaa tilata jostain hondan omat palat.
    Vaikopalat ovat helppo ratkaisu. Ne toimivat kadulla ja radalla. Kestävyyskin on huippuluokkaa. Jotkin kilpatallitkin aikanaan käyttivät orgis- paloja niiden hyvän toimivuuden vuoksi.

    Laadukkaita jarrupaloja löytyy usealta valmistajalta. Voithan sinä muitakin merkkejä kokeilla. Jarrupalakokeilut kun eivät paljoa kustanna, varsinkin jos ulkomailta tilailee.
    Viimeksi muokannut: vma; 06.01.2012 klo 23:13.
  22. #562
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Ööh, miksi käyttää tuommoista jarrupalaa, koska jarrulevyn kuluminen ei todellakaan ole mikään ongelma ko pyörässä. Ei edes kovassa ratakäytössä? Toki, jos Lucas jarrupalana käteen sopii, sen ymmärrän. Levyn kulmisen estäjänä en kuitenkaan asiaa ymmärrä.
    Yritänpä hieman selventää kantaani ja omia mielipiteitäni.

    Vuosia olen käyttänyt orgaanisia ja sintteripaloja. Orkkiksetkin toimii ihan kiitettävästi. Pyörien valmistajat eivät jarrupaloja valmista, joten vuosisopimuksien muuttuessa toimittajakin voi vaihtua. Sinä samassa tietysti myöskin palan koostumus.

    Sintteripalojen suhteen minua on häirinnyt se tosiasia, että sintteripala voi puraista aika hätäsesti, jolloin on suurempi todennäköisyys, että etunen lähtee alta. Tästä syystä lähdin hakemaan ja kokeilemaan muita vaihtoehtoja. Minulle on tärkeetä, että jarrutehoa on helppo säännöstellä, kuivalla, kostealla tai märällä pinnalla.

    Koko viime kauden ajoin näillä Lucas trw srq paloilla ja yllätyin miten johdonmukaisesti toimivat. Vastaavanlaisia kokemuksia olen kuullut muilta, jotka ovat käyttäneet muiden valmistajien vastaavia paloja. Samat henkilöt ovat viime kesän kiertäneet srq paloilla radalla tuhansia kilometrejä. Kokemukset ovat positiivisia.

    Siinä olet ihan oikeassa, ettei levyjen kulumisen suhteen ole suurempaa merkitystä, mitä palaa käyttää. Oli enemmänkin toteamus, että srq pala on sintteripalaa pehmeämpi, joten se kuluu siten myös nopeammin. Tästä tietysti seuraa, että jarrulevyt kuluvat hitaammin. Loppupäässä kustannus lienee samaa luokka.

    Huom! Racing käyttöön tarkoitettuja hiili paloja ei tule katukäytössä käyttää, koska vaativat lämpöä toimiakseen
  23. #563
    Ajattelin asennella kaatumatatit Hondaani, kun tuo pystyssä pysyminen tuottaa välillä hankaluuksia. Osaako kukaan suositella mitään tiettyä satsia? Pitäis olla ainoastaan hyvä ja halpa, eli ei mitkään mahdottomat kriteerit
    Honda NS 125 R2 --> Gilera SP01 --> Kawasaki ZXR 400 -92 --> Kawasaki ZX-6R -98 --> Ducati 748 S -99 --> KTM 1190 RC8 -08 --> Honda CBR 1000 RR -07
  24. #564
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Borsas kirjoitti Katso viesti
    Ajattelin asennella kaatumatatit Hondaani, kun tuo pystyssä pysyminen tuottaa välillä hankaluuksia. Osaako kukaan suositella mitään tiettyä satsia? Pitäis olla ainoastaan hyvä ja halpa, eli ei mitkään mahdottomat kriteerit
    Oletan, että pyörä on cbr 1000 rr.

    Siihen sopii hyvin lsl kaatumatapit adaptereilla. Silloin ei taritse porata reikiä sivukatteisiin.

    Etuna myös, että osia saatavana varaosina. Lsl tapeille löytyy jälkimarkkinat. Hinta asiallinen Stominkin kautta.
  25. #565
    Laitoin omaan bladeen puigin tatit. Tosiaankin reijän tekeminen arvelutti alkuun uuden pyörän katteisiin, varsinkin kun näin sarjan mukana tulleen aika rujon sahalaitaisen terän. Mukana tulleet reijän merkkaus sapluunat vaikutti kuitenkin aika luotettavilta joten otin riskin.

    Teippasin reijän alueen ja terä toimi katteen suhteen erittäin hyvin ja reijästä tuli reunoiltaan niin siisti kun vain voi. Puigin tapeissa on ainakin sen verran pituutta, että niistä voi joskus olla jotain apuakin. Edellisessä pyörässä oli lsl:n tapit ja ne oli ainakin niin iholla että onneksi ei tarvinnut kokeilla toimivuutta.
    Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
    Xt 1200......vfr1200
  26. #566
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Itse olen käyttänyt katu ja radalle tarkoitettua hiilipalaa.

    Lucas trw mc755 srq, sopii cbr 1000rr pyöriin.

    SRQ pala on pehmeämpi kuin sintteri pala, joten se ei kuluta levyjä yhtä paljon.


    Jarruvoiman annostelu todella hyvää luokkaa. SRQ pala sen sijaan kuluu hieman nopeammin.
    Uudet palat tilattu tallin varaosahyllyyn...

    Kannattaa kokeilla!
    Ebaysta vilkaisin niin saksassa näyttäisi olevan tarjolla noin 30e pari hintaan eli noin 60e satsi.
    Tarkoititko viittauksessa CRQ, koska eikös SRQ kuiteskin ole sintteripala. Tuo SRQkin vaikutti ihan hyvältä ehdokkaalta.
    Honda CR1000R -10
    ex.Honda CBR1000RR -05
    ex.Honda CBR600F -00
  27. #567
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lasersäde kohtisuoraan pultin keskelle, kate poistettuna. Kate paikoilleen ja sitten vaan poraamaan reikä. Tärkeetä, että säde kohtisuoraa, ettei synny projisointi virhettä. Sabloonalla voi sitten tehdä vielä tarkistuksen, ennen poraamista.

    Lsl tai muiden lyhyempien palojen alle voi sorvauttaa korotuspalat, niin saa juuri sen pituiset mitä haluaa.

    Kiinnityspulttien kierteen kannattaa vetää varmuuden vuoksi pakan läpi. Rosteripultit sitkeetä tavaraa jolla on taipumus "hitsaantua" alumiinirungon kierteisiin. On vähemmän hauskaa väkisin vääntää rungon kierteet pultteineen pois.

    20€ laaseria käytän mm. takapyörän linjauksessa. Hyvä tapa myös tarkistaa rungon suoruus. Mittaus ei kylläkään kerro mikä paikka on kieroutunut.

  28. #568
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa fragile984 kirjoitti Katso viesti
    Ebaysta vilkaisin niin saksassa näyttäisi olevan tarjolla noin 30e pari hintaan eli noin 60e satsi.
    Tarkoititko viittauksessa CRQ, koska eikös SRQ kuiteskin ole sintteripala. Tuo SRQkin vaikutti ihan hyvältä ehdokkaalta.
    CRQ => Hiili, Racing pala, jota ei tule käyttää kadulla. Ei toimi kylmänä.

    SRQ => Sintteri/hiili seos. Toimii heti kylmänä. Ei ole hyväksytty katu käyttöön ainakaan saksassa.

    SV => Puhdas sintteri pala

    Lucas Trw jarrupalat, joissa ainoastaan tuotetunnus esim. MCB755 ovat orgaanisia paloja.
    Viimeksi muokannut: finn; 08.01.2012 klo 15:13.
  29. #569
    Käytin googlea ja tatteja saa näköjään myös moottorikoppien ruuveihin kiinnitettävinä versioina. Onko noista mihinkään vai joutuuko jokaisen kaadon jälkeen hommaamaan uuden lohkon? Mahtaako moottorikoppien kiinnityspisteet kestää oikeasti tuollaista kuormaa kun koko pyörän paino levähtää tatin päälle?
    Honda NS 125 R2 --> Gilera SP01 --> Kawasaki ZXR 400 -92 --> Kawasaki ZX-6R -98 --> Ducati 748 S -99 --> KTM 1190 RC8 -08 --> Honda CBR 1000 RR -07
  30.  
  31. #570
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Borsas kirjoitti Katso viesti
    Käytin googlea ja tatteja saa näköjään myös moottorikoppien ruuveihin kiinnitettävinä versioina. Onko noista mihinkään vai joutuuko jokaisen kaadon jälkeen hommaamaan uuden lohkon? Mahtaako moottorikoppien kiinnityspisteet kestää oikeasti tuollaista kuormaa kun koko pyörän paino levähtää tatin päälle?
    Mulla on cbr 900 rr 02 pyörässäni nämä Motrax tatit. Laadukkaat ja edulliset. Vaatii 1000 rr:ssä reiät katteisiin. 900 rr 00-03:ssa sopii ilman reikiä.

    http://www.ebay.de/itm/MOTRAX-Sturzp...item1e698d92bc



    Honda cbr 900 rr, vm. 2000 - 2003




    LSL kaatumatapit Honda cbr 1000 rr, vm. 2006 - 2007
    Viimeksi muokannut: finn; 08.01.2012 klo 17:58.
Sivu: 19 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 917181920212969 ... ViimeinenViimeinen