... "Läpinäkyvä" kytkinkoppa...
... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
olisko mahdollista että tuossa läpinäkyvässä kopassa olis ollu suoja-aine / suojakalvo sisäpuolella ja öljy reagoi sen kanssa?
Kysytäänpäs täältä Honda-puolelta. Olen ostamassa tuollaista 954rr:ää ja kiinnostaisi tietää, onko noissa jotakin tyyppivikoja tai ominaisuuksia joihin kannattaa kiinnittää huomiota? Ja tuntuuko tuollaisessa pelissä 40000km vielä missään? Nettimotossa ainakin on jonkun verran näkynyt 80000 ajettuja.
Tuohan kannattaa jättää yöksi kallelleen hieman vasemmalle kyljelle että kaikki öljy valuu pois tuosta kytkinkopasta niin näkee varmuudella että onko tuo valkoinen aine öljyä vai onko koppa reagoinut jotenkin öljyyn ja muuttanut väriä. *(jj929fb @ Huhti. 27 2010,11:09) kirjoitti
![]()
Ei pitäisi 40tkm tuntua vielä pahasti, jos vaan on hyvin huollettu. Kuluvat osat on kuluvia ja kohtuu hinnalla saat vaihdettua, esim. renkaat, ketjut/rattaat, jarrut, keula... Reilussa koeajossa voi sitten todeta laatikon, kytkimen ja koko vehkeen toiminnan. Tietysti kannattaa kysellä myyjältä historiasta ja tsekata kaikki mahdolliset huoltomerkinnät ja kuitit. Tyyppivioista en tiedä, mutta hieno pyörä se on. Hyvin pidettynä siis kelpo prätkä...(Tepi @ Huhti. 27 2010,20:53) kirjoitti
Viisas pääsee vähemmällä!
... Ei ole mahdollista, koppa ollut kiinni jo pidempään ja siitä ei irtoa mitään. Viisaammat tiesi kertoa, että kyseessä olisi kondensaatiovettä. Toinen vaihtoehto on että kansipahvi vuotaa hieman, eli täytyy tarkkailla jäähdytysnesteen pintaa, jos sitä vaikka katoasi väärälle puolelle...(jj929fb @ Huhti. 27 2010,11:09) kirjoitti
... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
toivottavasti saat "valkoiset mömmöt" pois pyörästä. hieno idea tuo läpinäkyvä kytkinkoppa muutenkin.
Miltä tuollaisen -07 Bladen kytkimen pitäisi tuntua? Pitäisikö sen vapauttaa pinnassa vai alempana? Kävin eilen tyyppaamassa yhtä vähän ajettua ja siinä kytkin tuntui omaan kiksuun nähden tosi oudolta, se vapautti vasta ihan pinnassa kun omassa jo melko alhaalta. Sitä vaan pohdin että pitäisikö sen toimia noin vai onko siinä joku vika. Tuleeko kellään mitään katsomisen arvoista mieleen tuosta vuosimallista? Mitään tyyppivikoja noissa ei ole tainnut olla.
Tervehdys. Ensimmäinen viesti foorumille ja heti olen kyselemässä tyhmiä.
Elikkäs onkohan tommosen *-03 954rr:n ominaisuus vai vika kun se lämpöisenä "nakuttaa"?
Kylmänä ei kuulu mitään ylimääräistä, mutta kun pata on lämmennyt kunnolla, niin alkaa kuulua semmoinen säksätys. Voisiko olla vain suuttimien pitämää ääntä, vai onkohan jotain vialla, pyörä kun tuntuu toimivan muuten moitteettomasti.
Viime kesänä tehty 24 000km:n huolto, venoja ei tarvinnut säätää. Ennen talvisäilöön laittamista myös vaihdettu uudet öljyt+suodatin. Teki myös ennen sitä isompaa huoltoa tuota samaa, että lämpöisenä säksättää.. onkos syytä huoleen?![]()
929 ja 954RR ruiskut ovat kovaäänisiä, joten ääni saattaa olla juurikin ruiskun/sen oheislaitteiden kalkattelua. Mikäli venttiilivälykset ovat ok (kuten sanoit), kovaa ajoa vaan.(Tela @ Touko. 16 2010,12:47) kirjoitti
.
... Kondensaatiota vain, oli vain pelko jostain isommasta...(Juuseri @ Touko. 11 2010,11:36) kirjoitti
... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
... Mulla alkaa vapauttaa aika nopeasti, alta sentin päässä tangosta. Nesteet juuri vaihdettu ja järjestelmä ilmattu kunnolla, eli toimii kuin ajatus. -07 tyyppivioista en osaa sanoa...(Pahus @ Touko. 11 2010,14:23) kirjoitti
... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
... Tietääkö kukaan, että käykö -07 nokat suoraan -04 malliin???
... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
Pitää vielä kysäistä että onkos kukaan näissä vehkeissä huomannut polttoaineiden (95E,98E,V-power) välillä mitään eroa tuon nakutuksen suhteen? Itse olen ajellu 95:sella.(vma @ Touko. 16 2010,18:44) kirjoitti
Sen takia kyselen kun manuaalissakin mainitaan että jos moottorista kuuluu tasaisella ajonopeudella nakutusta, niin vaihda polttoaineen laatua.
Voisihan tuota ainakin tankillisen kokeilla, ehkä jopa tuota kiisteltyä V-poweria, josko se mitään vaikuttaisi.
Mutta huoltoonhan tuo on vietävä, jos ei mitään muutosta ääneen tapahdu, sen verran rupeaa kohta jännittämään toi nakutus *![]()
Samat nokat on 04-07-malleissa. Varaosanumero on 14110-MEL-000(ESKIL @ Touko. 18 2010,12:26) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Se säksätys siinä 3000-4000rpm kohalla kuuluu mun mielestä suuttimista tai kannen pair venttiileistä, omassa kuulunut aina 33000-55000km mitä tuo mulla on ollu, öljyt ei vaikuta onko uudet vai vanhat. Ihmettelin myös tuota alkuun, vent-välykset oli ja on ok, ja ketjunkiristimen vaihdoin varulta muttei se mitään vaikuttanut, vanhakin oli 42tkm kohalla kunnossa.(Tela @ Touko. 22 2010,13:17) kirjoitti
Joten käytä korvatulppia niin säilyy mielenrauha, niin miekin teen *
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Mulla -08 RR pitää aikamoista naputusta n. 3 000rpm:n kieppeillä. Venttiilit säädetty. Nokkaketjun kiristin vaihdettu. Pakoaukkojen tiivisteet vaihdettu. Ei vaikutusta.(J.V. @ Touko. 25 2010,09:20) kirjoitti
Vois olla noi toisioilmaventtiilit mitkä siellä pitää ääntä. Vieläpä aika kovaa. Kai se pitää uskoa, että on ominaisuus. Ääni ei ole muuttunut miksikään. Kuuluu selvästi kypäränkin sisään.
Käytän 98:sia. 95:lla moottori humppaa hieman hermostuneesti taajamavauhdeissa. Ärsyttävää pientä nykimistä, jota ei esiinny 98:lla.
Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
... Asiaa käsitelty myös tuolla B-foorumin puolella ja tulin siihen tulokseen, että ei käy suoraan ainakaan imupuolen nokka-akseli, tai siis käy, mutta pitää vaihtaa paljon muutakin...(TeroT @ Touko. 25 2010,08:51) kirjoitti
Linkki
... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
Onpas outoa että samalla varaosanumerolla saa erilaisia nokkia. No aina oppii uutta.(ESKIL @ Touko. 27 2010,10:23) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
14110-MEL-000(TeroT @ Touko. 27 2010,10:29) kirjoitti
14110-MFL-000
Pieni, mutta riittävä, ero tunnuksissa on.
.
Tuo 14110-MFL-000 on 08=> imunokka(vma @ Touko. 27 2010,12:12) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
14110-MEL-000 on 04-05=>imunokka.(TeroT @ Touko. 27 2010,12:36) kirjoitti
14110-MEL-D20 on 06-07=>imunokka.
Eli vara-osa nron mukaan 05 imukeppi ei ole sama kuin 07imukeppi.
Eli samalla vara-osanrolla ei saa erilaisia nokkia.
.
Where used 14110-MEL-000(vma @ Touko. 27 2010,14:19) kirjoitti
Syötäpä tuohon osanumero ja katso mihin ainakin väitetään käyvän.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Katopas, hassu juttu.(TeroT @ Touko. 27 2010,15:17) kirjoitti
Tosiaan, tyrkyttävät samaa osaa useisiin vuosimalleihin.
Muut lähteet antaavat eri osanrot eri "korimallien" nokille, joten luulen että Ronilla on hiukka kalvot sekasin *
.
Onko joku muu huomannut etuiskareitten stefojen halkeilleen? Mun 2 vuotta vanhan pyörän stefat on halki monesta kohtaa. Ei varmaan kestä kauaa, kun lika kulkeutuu tiivisteen sisään ja tiiviste alkaa vuotaa.
Ei kyllä oikeen tän pyörän laatu vakuuta muutenkaan. On saanut ihmetellä kaiken maailman ruostumisia, maalin haalistumista, ym. ropleemaa tässä vehkeessä.
Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
Päivää kaikille.
Eli olisi kiikarissa vm.99 900 kuutioinen fireblade.. kertokaas minkälainen vehe tämä olisi.. mitäänsuurempia vikoja jne
Moro, onks kukaan huomannut että kutosella laatikko kuulostaa erilaiselta kuin kaikilla muilla vaihteilla ts. "viheltää" parissa kohtaa noin 105km/h ja 115km/h, hiljempaa ja kovempaa ajettaessa ok. Koajoin piruuttani toista samanlaista myytävänä olevaa ja olin kuulevani saman äänen mutta ehkä hieman miedonanpa kuin omassani, tai sit mä yritin vaan selittää itselleni et kaikki on ihan ok. Edellinen koskee siis vaan kuutosvaihdetta, tulee ajeltua maantiellä vallan viitosella kun pelottaa että hajoaako sieltä jotain. Laite on -05 1000RR, ajettu 15tkm.
BLADE 1K
Tuo vihellys kuuluu normaalisti aina kun ei ole vinohampaiset hammasrattaat, niinkuin ne ei pyörissä yleensä ole.
Riippuu sitten vähän vaikka mistä, hammasluvuista, kierroksista jne millä taajuudella se on että kuulee.
Itsellä ulvoo kakkonen ja aina kuulunut samallalailla ainakin 20tkm.
Tai sitten se tulee ketjuista, tosin sitten se pitäs kuulua viitosellakin samassa vauhdissa.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR