En ole huomannut mainittavaa tärinää millään kierroksilla.(Mosse @ Elo. 19 2008,09:26) kirjoitti
Niinpä vähän ajattelinkin.(Pectusfortuna @ Elo. 21 2008,07:07) kirjoitti
![]()
-Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
-If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
Ymmärrän jaketin tuntemukset täysin. Itsekin ihmettelin koeajolla uuden Busan nihkeää vetoa alle 4000 kierroksella taajamaliikenteessä. Kyllä...oikein siinä lukee...nihkeää vetoa ja hengettömyyttä.(Turder @ Heinä. 23 2008,13:20) kirjoitti
Samalla taustalla kuin jaket (= ajokokemus Speed Triplellä )kaikki muut pyörät alle 4000 tuntuu jotenkin ... vialliselta... se vaan johtuu siitä Triplen koneesta joka vetää lähes samalla tavalla 2000 ja 10000 kohdalla.
Kyllä Busakin sitten näytti voimansa 6000 jälkeen ja niin takuulla tekee uusi Bladekin. Ulkomaan lehdissä se on ollut pelkkää ylistyslaulua kaikin puolin. Sairaan nopea ja helppo ajettava. Pitänee mennä kokeilemaan. Uudessa Bladessa pitäis jossakin 4000 kohdalla olla aika tavalla voimaa käyrien mukaan.
Ilmeisesti ne öljynkulutusjutut 08 Bladessa oli vaan jotakin mittaustavoista johtuneita harhoja tai mittausvirheitä koska tarinat niiltä tiimoilta loppuivat...vai onko 08 Blade-kalusto jo telakoitu talveksi?
Jenkeissä Honda on joitakin muutaman tuhat mailia ajettuja pyöriä vaihtanut täysiin uusiin, tuon öljynkulutuksen takia. Ei ne ehkä ihan vain mittausvirheiden takia noin tee...(matula @ Syys. 02 2008,18:46) kirjoitti
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
[quote=matula,Syys. 02 2008,18:46]Ymmärrän jaketin tuntemukset täysin. Itsekin ihmettelin koeajolla uuden Busan nihkeää vetoa alle 4000 kierroksella taajamaliikenteessä. Kyllä...oikein siinä lukee...nihkeää vetoa ja hengettömyyttä.
Samalla taustalla kuin jaket (= ajokokemus Speed Triplellä )kaikki muut pyörät alle 4000 tuntuu jotenkin ... vialliselta... se vaan johtuu siitä Triplen koneesta joka vetää lähes samalla tavalla 2000 ja 10000 kohdalla.
Uusi busa tuntuu alle 4000rpm:n nihkeälle, se on totta. Veto kyllä paranee siinä 4000rpm:n kohdalla niin rajusti että se varmasti osaltaan korostaa sitä.
Mun vanhassa busassa oli 2700rpm:lla 100nm vääntöä renkaalla, joten kyllä siellä alarekisterissäkin voimaa on vaikka se ei ehkä niin tunnu.
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
[QUOTE= (Pahkasika @ Syys. 02 2008,19:33)]Juu, kuten huomasitkin en arvostellut Busaa muuten kuin sen tuntuman osalta. Pitää kyllä ihmetellä minne se kymmenen kilon vääntö niillä main saadaan feidattua?matula,Syys. 02 2008,18:46 kirjoitti
No tosiaan kuten sanoit se kontrasti on melkoinen kun samassa hetkessä laite liitää niin, että paras olisi olla silloin lentokentän kiitoradalla...
Varsinkin K1-7 busan profiili tuo täällä mieleen vanhan Katanan profiilin 80-luvun alusta ja siksi pidänkin myös Busan muodosta. Vanhempi Busa on jopa tyylipuhtaampi kaunotar.
Joo, no voin kertoa että mun "mittavirhe" on pahentunut 1/2L per 5000km -> 1/2L per 2000km. näillä näkymin seuraavassa huollossa tulen avautumaan aika runsaasti. Niin ja tolla on nyt ajettu n. 15tkm.(matula @ Syys. 02 2008,18:46) kirjoitti
Minkä kannan Brandt on ottanut tuohon pakoputken pinnoitusvikaan? Ainakin briteissä on maahantuoja vaihtanut kannuja takuuseen kun maalipinta haalistuu. Tämä siis fireblades.orgin mukaan.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Hei Repsol -omistajat.
Voisiko joku teistä mitata noiden tankin sivussa olevien mustien "sulkien" pituudet yläreunoista nurkasta nurkkaan (eli max. pituus).
Oma pyörä (929RR) meni sattuneista syistäjulkisivuremonttiin, ja nyt on tilattuna Repsol -värityksellä tehdyt "aftermarket" -katteet. Tuon pituuden tarvitsen siksi, että tilaan 1000RR:n tarrat tankkiin jos pituus riittää.
Kiitos jo etukäteen!
Tänään toi posti lapun takaisikutsusta. Kyseessä siis 2008, ja vikana on vesipumpun letkuliitoksen kiristimen ruuvikiinnitys.
Lapun mukaan koskee kaikkia -08 bladeja!!!
Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
Sama lappu tuli tosiaan mullekin. Lienee aika pieni ongelma, kun täällä ei kukaan ole avautunut kärähtäneistä kintuista...(peltzi82 @ Syys. 09 2008,15:17) kirjoitti
![]()
Mitäs "tökötintä" olette laittaneet virtalukkoon, kun meinaa vähän jumittaa?
R6R räärääpyörä
Tuonnekohan ne mun jäähdytysnesteet on hävinnyt? Ihmettelivät viime huollossa, kun jäähynesteet kadonneet ja saivat laittaa litrakaupalla lisää.(Pectusfortuna @ Syys. 10 2008,21:33) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
CRC:tä(dreamer @ Syys. 11 2008,11:58) kirjoitti
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Vähänkö ois hieno tollainen äänenvaimennin. http://www.youtube.com/watch?v=VuQn2...eature=related
Tossa uudempaan http://www.youtube.com/watch?v=TSg9Q...eature=related
R6R räärääpyörä
Voisko joku tarkentaa mikä letkuliitos on kyseessä. Vois omasta tarkastaa ton liitoksen. Mulle ei ole tullut kutsua.(Juutana @ Syys. 11 2008,13:01) kirjoitti
Mä ainakin tarkastan jäähdytinnesteet ennen joka ajoa ja kokeilen, että öljytulpat on kiinni. Öljyt tulee tarkastettua n. 1000km:n välein.
Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
Pistetäänpä koko preivi tänne kaikkien ihailtavaksi:
Että silleen...kirjoitti
Mitenkäs tuolla uudella bladella mahtuu ajamaan hieman isompi henkilö, esim. 184 cm ja 110 kg? Aika lyhythän tuo mopotin on joten joutuuko nojaamaan todella paljon käsiin tms?
Noo, kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon hanurissa...(O.L.M.I @ Syys. 12 2008,19:55) kirjoitti
Ei vaineskaan. Mulle toi osu käteen parhaiten noista sporttikyykyistä ja kilsoja on nyt tullut kesäkuusta lähtien n. 16tkm. Kokoa on noin kymppi lisää sun mittoihin, eli 193/120+. Hyvin on matka taittunut, mutta noin 1½-tuntia on max ajomatka ilman kahvitaukoa.
Ensimmäisenä hajoaa mulla polvet, mutta sama ongelma mulla oli Ducatissa, autoa ajaessa ja lentokoneessa, joten ei liittyne pyörämalliin... *Koeajolle mars, niin ihastut itsekin.
Edit: se jäi sanomatta, että käsiä on ainakin mun helppo lepuuttaa, kun yltän selkä suorassa ajamaan yhdellä kädellä. Ei rasita käsiä eikä selkää, mutta kulutus pompsahtaa ½l/100km
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Noo, kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon jne..
He, ihan hauska kuulla että mahtuu. Mulla on niin vähän kokemusta eri pyöristä, siis noista 80 - luvun jälkeisistä malleista, eikä viisaus aina lisäänny vaikka mopokaupassa kylmiä tyyppejä oottaakin.. Varsnkin kun vieressä kaveri höpöttää: pieni pieni ihan kuin kevari.. CBR 1000 f:kin tuntui kevyeltä käsitelllä kun sitä vertasi vanhaan kunnon gsx 1100 tai möhkökawaan..
Kylmätyyppejä otin lähinnä MP08-messuilla, jolloin en edes ollut etsimässä itselleni pyörää. Huomasin vaan ettei Kawaa tarvinnut edes ulkoiluttaa että tiesi ettei se ole minua varten. Kesällä kävin sitten koeajamassa eri pyöriä.(O.L.M.I @ Syys. 13 2008,08:32) kirjoitti
Mun mielestä pyörä on turha ottaa vartin koeajolle, sillä saman kokemuksen saa jos istuu sen päällä mopokaupassa. Ainakin mulle annettiin todella helposti esim. 1098, ZZR, Bleidi ja kiksutin koeajolle noin tunnin, puolentoista ajaksi. Siinä ajassa ehtii jo tutustumaan vähän pyöräänkin ja saa tietää mitkä paikat puutuu ensimmäisenä.
Eli kuten sanoin, kauppaan ja koeajolle mars mars.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Tuolta löytyy paljon hyvälaatuisia kuvia -09 RR:stä.
Omaan silmään tuo HRC- väritteinen näyttää hienolta.
http://www.hondaitalia.com/Moto/uff_...to_strada.html
.
Sen verran vielä meikäläisen firebladen öljyn syönnistä että huollossa mopo kävi ja oli ainakin kanavassa joka työntää kannen kautta puhdasta ilmaa pakoputkeen öljyä. Vaihtoivat sitten tiivisteet kannesta ja toivoivat parasta.
Pari päivää tämän jälkeen prätkä pöllittiin eikä tuota nyt ole kolmeen viikkoon kuulunut takaisin joten eiköhän se ollut siinä sitten. Ensi vuonna sitten jotain muuta.
-Ville
Puol tyhmä kysymys, mutta kysyn kumminkin. Eli asensin Taylormade-vaimentimen -08 bladeen, ja jäi tuo lambda-anturi nyt ylimääräiseksi kun ei ollut uudessa putkistossa sille paikkaa. Pitäiskö mun nyt irroittaa se johto toisestakin päästä vai mitä sille tekis? Aiheuttaako muita jatkotoimenpiteitä?
Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
(peltzi82 @ Syys. 28 2008,14:30) kirjoitti
Ootko nyt ihan varma, että se ei mee sinne minnekään ja ohjekirjassa ei mainita sanallakaan o2-sensoria?
Laita muuten pyörästä pari kuvaa tänne, kun homma on valmis. Kiinnostaisi myös melumittaukset kyseisellä putkella. Jos tuolla pääsee ahveniston ja motoparkin melumittauksesta läpi, voisin olla kiinnostunut itsekin. Olikos se nyt 7000rpm:ssä?
premier
emeritus
Asennus ohjeissa ei mainita sanallakaan anturia. Eikä sille kyllä oo paikkaa...(premier @ Syys. 28 2008,16:15) kirjoitti
Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
jos se johto ei sua haittaa niin anna olla vaan.
onpahan helpompi laittaa vakio takaisn seuraavaan vaihtaessa.
KÄRPÄT KIITTÄÄ....
mistä päin olet? tein itse telineen ja erilliset telineet omille vilkuille ja tuli tosi hyvät... eli ne telinee ei näy ollenkaan vilkku telineet on just sen vilkun rungon kokoiset jos oot läheltä niin tuu kattoon...
honda cbr 1100xx -97 honda cbr 1000rr -06
Kyselen tässä kaverin puolesta: Pyörä ´07 Blade 1000RR. Minkälainen tiiviste on öljypropussa. Onko erikoinen vai ihan normi kupari/vast.
Kronoby Racing Team
Tarviiko eturattaan irroittamiseen erikoishylsyn vai aukeaako normi hylsyllä? Tarkotus olis vaihtaa ketjut ja rattaat kevään aikana. Välityksiä muuttaa -1 eteen ja taakse +2. Saa nähdä kui pirtsakka peli tosta tulee sit.
R6R räärääpyörä