Sivu: 5 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345671555 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 2145:sta
  1. #121
    Lainaa (jaket @ Heinä. 23 2008,12:17) kirjoitti
    Kävin koeajamassa tuota 1000rr:ää, taittuu kyllä eleettömästi kaarteisiin, vääntö on tonniseksi jopa ohut? Mutta ylhäältä lähtee.
    Aika mielenkiintoista kun moni on juuri hehkuttanut keskialueen tehoa ja vääntöä, sekä testeissä on pärjännyt mm. roll-oneissa ja dynokäppyröissäkin Bleidin teho- ja vääntökäyrät näyttää olevan todella vahvoilla muihin tonnisiin.

  2. #122
    Lainaa (Turder @ Heinä. 23 2008,13:20) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Heinä. 23 2008,12:17) kirjoitti
    Kävin koeajamassa tuota 1000rr:ää, taittuu kyllä eleettömästi kaarteisiin, vääntö on tonniseksi jopa ohut? Mutta ylhäältä lähtee.
    Noissa tonnisissa ehkä aavistuksen hämää sekin että yläkierroksilla tehoa on suht rajusti, siksi keskialue saattaa tuntua jopa hiukan vaisulle vaikka ei sitä olisikaan.
    Myös pitkät välitykset varmasti tekevät osansa, ainakin nakupyörän tiuhempiin välityksiin tottuneelle.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  3. #123
    Lainaa (jaket @ Heinä. 23 2008,12:17) kirjoitti
    ettei siinä ole joku hämäryys tuossa öljyn mittauksessa, jos mittatikku hämää ja porukka laittaa liikaa ölppää.
    Ei kyllä se syö ihan oikeesti öljyä. Öljyntason mittauksessa on sellanen hämäryys, että se tapahtuu niin, että pyörää käytetään 3-5min, annetaan seistä 2-3min ja sitten mitataan.
    premier

    emeritus
  4. #124
    Lainaa (Pahkasika @ Heinä. 23 2008,13:32) kirjoitti
    Lainaa (Turder @ Heinä. 23 2008,13:20) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Heinä. 23 2008,12:17) kirjoitti
    Kävin koeajamassa tuota 1000rr:ää, taittuu kyllä eleettömästi kaarteisiin, vääntö on tonniseksi jopa ohut? Mutta ylhäältä lähtee.
    Noissa tonnisissa ehkä aavistuksen hämää sekin että yläkierroksilla tehoa on suht rajusti, siksi keskialue saattaa tuntua jopa hiukan vaisulle vaikka ei sitä olisikaan.
    Myös pitkät välitykset varmasti tekevät osansa, ainakin nakupyörän tiuhempiin välityksiin tottuneelle.
    tai sitten vika on siinä, että speed triplessä vaan on enemmän vääntöä alhaalla..

    joo noinhan toi öljy mitataan, mutta sanooka manuaali, että mitataan pystyssä? mittatikku kastamalla, vai ruuvaamalla pohjaan.?

    koko mittatikku viritys on aivan hanurista. Esim nyt voi vaan arvata, että jos blade vie kunnolla öljyä, niin ihmiset ajelee sillä hondalle yleisesti käyvällä tavalla, eli en katso öljyjä koskaan. sitten kun pari konetta leipoo, niin kauhee haloo foorumeilla ja itku poru ja parku, että honda ei kestä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #125
    Lainaa (jaket @ Heinä. 23 2008,15:07) kirjoitti
    Lainaa (Pahkasika @ Heinä. 23 2008,13:32) kirjoitti
    Lainaa (Turder @ Heinä. 23 2008,13:20) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Heinä. 23 2008,12:17) kirjoitti
    Kävin koeajamassa tuota 1000rr:ää, taittuu kyllä eleettömästi kaarteisiin, vääntö on tonniseksi jopa ohut? Mutta ylhäältä lähtee.
    Noissa tonnisissa ehkä aavistuksen hämää sekin että yläkierroksilla tehoa on suht rajusti, siksi keskialue saattaa tuntua jopa hiukan vaisulle vaikka ei sitä olisikaan.
    Myös pitkät välitykset varmasti tekevät osansa, ainakin nakupyörän tiuhempiin välityksiin tottuneelle.
    tai sitten vika on siinä, että speed triplessä vaan on enemmän vääntöä alhaalla..

    joo noinhan toi öljy mitataan, mutta sanooka manuaali, että mitataan pystyssä? mittatikku kastamalla, vai ruuvaamalla pohjaan.?

    koko mittatikku viritys on aivan hanurista. Esim nyt voi vaan arvata, että jos blade vie kunnolla öljyä, niin ihmiset ajelee sillä hondalle yleisesti käyvällä tavalla, eli en katso öljyjä koskaan. sitten kun pari konetta leipoo, niin kauhee haloo foorumeilla ja itku poru ja parku, että honda ei kestä.
    Ruuvataan ulos, kuivataan, dipataan ruuvaamatta takas kiinni. Pyörä pystyssä.

    Noin tossa voi tosiaan käydä Itse onneksi huomasin ajoissa.
    premier

    emeritus
  6. #126
    Meikäläisen uusi blade tykkää öljystä myös ihan mukavasti. Ennen tonnia huoltoa en huomannut mitään, eivätkä huollossakaan huomauttaneet öljyn puutetta. Tonnin huollossa laitettiin synteettistä ölppää, mahtaisiko olla että tuolla on vaikutusta? Ajattelin koettaa seuraavaksi semisynteettistä josko sillä olisi vaikutusta asiaan.

    Soitin myyjäliikkeeseen ja tonnin huollon tehneeseen liikkeeseen eivätkä kummassakaan olleet kuulleet ongelmasta aiemmin. Myyjäliikkeen huoltosetä sentään sanoi ettei tuon ihan normaalia pitäisi olla ja lupasi ottaa asiasta selvää. Pitää siis soitella ensi viikolla asian tiimoilta lisää.
  7. #127
    Lainaa (Poko @ Touko. 01 2008,12:57) kirjoitti
    En ite kyllä koskis yli 30tkm ajettuihin. Kavereilla koneet täysin palasina ollu jo siinä vaiheessa. Mutta tuohon taas vaikuttanu paljon nuo keulimiset rajotinta vasten mikä vaikuttaa tuohon moottorin öljyn saantiin.

    Luulisi että menee tuosta jonkin verran ainakin pidemmälle normi ajossa, paha arvioida kun ei tiedä mikä on kenenkin "normiajoa". * Kertokaaha kehä ketut ketkä on ajanu ihmisiks et miten kestää? *
    Onpa jännää puhetta. Litrainen kone, vaikka korkealta kiertääkin, kyllä kestää käyttöä. Koneen kuin koneen kyllä saa "palasiksi" jos ei sitä osaa oikein kohdella.

    Minulla oli 96 tuhatta rullattu tuhatkuutioinen FZR ja nyt on 85 tuhatta rullattu -92 Fireblade, 85 tonnia pärähti eilen rikki. Mitään koneongelmia ei ole ollut. Ajattelin Bladella rullata vielä piiiiiitkän tovin, kunnes on varaa ostaa kaupasta uutukainen. Toivottavasti siihen mennessä taas rakennetaan 900-mallisia.
  8. #128
    Yks kyssäri. Sanokaapas mistä tiedän onko pyörässäni Akrapovic:n koko putki vai pelkkä slipari kun ei ostohetkellä tullut ajatelleeksi että se saattaisi periaateessa olla koko putkikin vaihdettu?

    Eli miten vakioputki ja tehari eroaa ulkoisesti? Onko akrassa jotain logoja jo putkien alkupäässä mistä tunnistaisi tehoputken? Asialla ei muuten niin väliä mutta kun pitäisi laittaa pyörä myyntiin niin olisi hyvä osata kertoa pyörästä tarkat speksit. Kiitos etukäteen tietäjälle.
    Suzuki M1800R -10, Yamaha XV535 -96
    Ex: Aprilia Pegaso 650 -00, CBR900RR -00

    1/4 mile: 10.796s, 212.10km/h, 60ft 1.888s
  9. #129
    Lainaa (Olbert @ Heinä. 27 2008,06:01) kirjoitti
    Yks kyssäri. Sanokaapas mistä tiedän onko pyörässäni Akrapovic:n koko putki vai pelkkä slipari kun ei ostohetkellä tullut ajatelleeksi että se saattaisi periaateessa olla koko putkikin vaihdettu?

    Eli miten vakioputki ja tehari eroaa ulkoisesti? Onko akrassa jotain logoja jo putkien alkupäässä mistä tunnistaisi tehoputken? Asialla ei muuten niin väliä mutta kun pitäisi laittaa pyörä myyntiin niin olisi hyvä osata kertoa pyörästä tarkat speksit. Kiitos etukäteen tietäjälle.
    Jos siellä aivan pakoaukkojen luona sarjojen alussa ei ole jousia näkyvissä niin siinä ei ole ainakaan Akran alkupää.
  10. #130
    Lainaa (Olbert @ Heinä. 27 2008,06:01) kirjoitti
    Yks kyssäri. Sanokaapas mistä tiedän onko pyörässäni Akrapovic:n koko putki vai pelkkä slipari kun ei ostohetkellä tullut ajatelleeksi että se saattaisi periaateessa olla koko putkikin vaihdettu?

    Eli miten vakioputki ja tehari eroaa ulkoisesti? Onko akrassa jotain logoja jo putkien alkupäässä mistä tunnistaisi tehoputken? Asialla ei muuten niin väliä mutta kun pitäisi laittaa pyörä myyntiin niin olisi hyvä osata kertoa pyörästä tarkat speksit. Kiitos etukäteen tietäjälle.
    Jos on pelkkä slipari niin se on kiinni putkessa kolmella pultilla. Putkessa myös ennen vaimentajaa iso rosterinen kartio.
    Jos vaimennin on jousilla kiinni kiinni putkessa niin ainakin joku osa on vaihdettu putkesta.
    Siellä koneen allahan on läppäsäädin joka erottaa alkukäyrät loppuputkesta, en tiedä onko saanut putkea siitä taaksepäin?
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  11. #131
    Lainaa (mazak @ Touko. 20 2008,10:17) kirjoitti
    Lainaa (dreamer @ Touko. 19 2008,22:26) kirjoitti
    Mitäs muut on tykänneet radalla pyörästä?
    no wp:n alustalla se on jopa melkeen ajettava vaikka kääntyvyys on ihan perseestä.
    luistokytkin parantaa ajoa viä hiukan itsellä ainakin.

    mutta ei tollasella junalla oo kiva ajaa radalla, joten oma on ainakin myynnissä ja joku paremmin hommaan soveltuva tulee tilalle.
    Nähtävästi et ole perehtynyt/hukannut aikaa riittävästi alustan säätämiseen, sillä vakio korkeuksilla toi blade on varsin jäykkä mutta säädettynä mielestäni hyvinkin ajettava.

    Kilpurini (WP alustalla) takaiskari taisi olla 20mm vakiota pidemmäksi säädettynä, ajo-ominaisuuksien silti kärsimättä.
    Jo pienet korottamiset huomaa ajossa mutta mielestäni hyvä tuli vasta huomattavilla muutoksilla.

    Kun säädätte, niin säätäkää vain yhtä asiaa kerrallaan.
  12. #132

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Pahkasika @ Heinä. 23 2008,13:32) kirjoitti
    Lainaa (Turder @ Heinä. 23 2008,13:20) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Heinä. 23 2008,12:17) kirjoitti
    Kävin koeajamassa tuota 1000rr:ää, taittuu kyllä eleettömästi kaarteisiin, vääntö on tonniseksi jopa ohut? Mutta ylhäältä lähtee.
    Noissa tonnisissa ehkä aavistuksen hämää sekin että yläkierroksilla tehoa on suht rajusti, siksi keskialue saattaa tuntua jopa hiukan vaisulle vaikka ei sitä olisikaan.
    Myös pitkät välitykset varmasti tekevät osansa, ainakin nakupyörän tiuhempiin välityksiin tottuneelle.
    Tuo on juri se ero mika on V2 ja R4 koneissa. Toisessa tuntuu olevan vaantoa ja toisessa on tehoa.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  13. #133
    Onko kellään ylimääräisiä mainostarroja 05 repsoliin? Tietääkö kukaan paljon tommoset kustantaa?
    Bike worldissä kävin jonottomassa mut ei hermot kestäntyt jonottelua...
    R6R räärääpyörä
  14. #134
    No nyt käytin hontaa 24tkm huollossa ja yllätys yllätys... ei ollu mitään vikaa. No huoltokaan ei ollut kallis ku 200 ekee. Suosittelen kyllä muillekkin tota mc-racing Elon Penttiä. Homma toimii ja Pentti osaa hommansa hyvin ja juttuakin kyl lentää...
    R6R räärääpyörä
  15. #135
    Kuuluiko venttiilinvälysten tarkistuskin huoltoon? Jos näin, niin täytyypä pistää huollon nimi korvan taakse. Ei ehkä sittenkään kannata alkaa itse tekemään tuota venttiilintarkistushuoltoa, vaikka niin meinasin, kun sain 36tkm huollosta yli 700e laskun (tosin vaihdettiin myös ohjauslaakeri ja ketjut+rattaat).
  16. #136
    Heh. Vähintäänkin mielenkiintoista tää Brandtin huoltopolitiikka. Kuukauden vanha firebladeen aiotaan oikeasti tehdä iso moottoriremppa sen sijaan, että moottori tai pyörä vaihdettaisiin kokonaisuudessaan uuteen. Noh, ei kai siinä mitään, jos rahaa löytyy?
    premier

    emeritus
  17. #137
    Lainaa (premier @ Elo. 11 2008,13:33) kirjoitti
    Heh. Vähintäänkin mielenkiintoista tää Brandtin huoltopolitiikka. Kuukauden vanha firebladeen aiotaan oikeasti tehdä iso moottoriremppa sen sijaan, että moottori tai pyörä vaihdettaisiin kokonaisuudessaan uuteen. Noh, ei kai siinä mitään, jos rahaa löytyy?
    Miten paljon 08 Blade on muuttunut 07:n moposta? Ovatko muutokset niiiiin SUURIA, että voitaisiin puhua lastentaudeista eli uuden mallin ennalta arvaamattomista ongelmista? Osanottoni, jos mopon rempan ajalle et saa ajoon muuta peliä.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  18. #138
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (premier @ Elo. 11 2008,13:33) kirjoitti
    Heh. Vähintäänkin mielenkiintoista tää Brandtin huoltopolitiikka. Kuukauden vanha firebladeen aiotaan oikeasti tehdä iso moottoriremppa sen sijaan, että moottori tai pyörä vaihdettaisiin kokonaisuudessaan uuteen. Noh, ei kai siinä mitään, jos rahaa löytyy?
    Toi öljynkulutus pistää kyllä hatuttamaan. Meikäläisenkin mopo on alkanut sitä imuroimaan, tosin onneksi vain n. ½l/5000km. Pitää alkaa seuraamaan tarkemmin.

    Mietityttää vaan toi öljyn tarkistaminen. Jos kattoo n. 4-5min seisseestiä pyörästä, niin öljyä on ihan sopivasti (rajojen välissä) mut jos katsoo 2 min. kohdalla, niin tikku ei edes kastu... Todella hämäävä systeemi.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  19. #139
    Lainaa (Brocol @ Elo. 11 2008,12:44) kirjoitti
    Kuuluiko venttiilinvälysten tarkistuskin huoltoon? Jos näin, niin täytyypä pistää huollon nimi korvan taakse. Ei ehkä sittenkään kannata alkaa itse tekemään tuota venttiilintarkistushuoltoa, vaikka niin meinasin, kun sain 36tkm huollosta yli 700e laskun (tosin vaihdettiin myös ohjauslaakeri ja ketjut+rattaat).
    Juu venttiilienvälykset tarkistettiin, ei tarvinnut säätää. Tulpat tarkastettiin, ei vaihtoa koska iridiumit. Jäähdytinnesteiden vaihto. + ym.ym. tarkastusta.

    Itse olen huollattanut kaikki isot huollot Elolla ja voin kyllä suositella kaikille, niin hinnan kuin laadunkin suhteen.
    R6R räärääpyörä
  20. #140
    Kannattaa melkeen kattoa se öljynkulutus kun kilsoja on sen +10tkm ja paikat on sopeutuneet.

    Liekö sisäänajossa sitten suurta merkitystä miten tuo vie öljyä kun ei se kaikilla vie sitä.
    VM yhden autopuolen jutun mukaan männänrenkaat sopeutuu parhaiten/tiivimmiin kun käytetään heti alusta kunnon sylinteripaineita, eli hetkellisesti kuormitetaan kunnolla pataa koko kierrosalueella ja jäähdytetään välillä.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  21. #141
    Jos öljy ilmaantuu sinne koneen pohjalle odottelemalla niin ei se silloin ole kyllä pakoputken kautta poistunut.
  22. #142
    Lainaa (ttuttu @ Elo. 11 2008,13:48) kirjoitti
    Lainaa (premier @ Elo. 11 2008,13:33) kirjoitti
    Heh. Vähintäänkin mielenkiintoista tää Brandtin huoltopolitiikka. Kuukauden vanha firebladeen aiotaan oikeasti tehdä iso moottoriremppa sen sijaan, että moottori tai pyörä vaihdettaisiin kokonaisuudessaan uuteen. Noh, ei kai siinä mitään, jos rahaa löytyy? *
    Miten paljon 08 Blade on muuttunut 07:n moposta? Ovatko muutokset niiiiin SUURIA, että voitaisiin puhua lastentaudeista eli uuden mallin ennalta arvaamattomista ongelmista? Osanottoni, jos mopon rempan ajalle et saa ajoon muuta peliä. *
    Sehän on oikeestaan täysin uusittu mylly, joten lastentaudista on nimenomaan kysymys. Tosin aika fataali sellainen.
    premier

    emeritus
  23. #143
    Voisihan Honda ottaa mallia VAG-konsernista,että uusien laitteiden ostajille annetaan lisäysöljy (1l) mukaan. Vaikka kaikki yksilöt ei sitä viekkään,oma ei vienyt mitään mutta kaverilla vei 4,5l / 30 000 km.
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  24. #144
    RR8 hukkaa heti öljynvaihdon jälkeen n. 1/3 tikun viivojen välistä. Siinä se sitten pysyy koko vaihtovälin. Eli jos yrittää pitää yläviivassa, niin öljy maistuu. Seuraavalla kerralla laitetaan vähän alle 3 litraa vaihdossa-

    Pyörä on rauhallisesti sisäänajettu vaihtelevilla kierroksilla ja öljynä Motulin 7100. Mulla ainakin ko. öljy toimii kaikin puolin hyvin.

    Itse katon öljyt:
    Kone käyntiin 3 min ajaksi.
    3 minuuttia seisomista.
    Mopo pystyyn ja tikkua syynäämään.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
  25. #145
    Onkos kellään tietoa -09 bladen väreistä?
    Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
    Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
  26. #146
    Tuli hommattua tollanen valkoinen -08 fireblade.

    Mistäs jengi on hommannut noita ankanpyrstöjä? Brandtihan myy noita ready to go packeja mut 399€ on mun mielestä hiukan liikaa.

    Jenkeistä tilasin jo yoshin pöntön, tp-letkut, valkoista vanneteippiä ja puigin-pleksin.
    Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
    Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
  27. #147
    Hei kertokaas mikä on vikana. kun pyörä kaatui kevyesti paikallaan ja nyt kun yrittää käynnistää, niin pyörä ei käynnisty ja ajonesto rupee hälyttään? Pyörä on 03vm 954cc.
  28. #148
    Lainaa (QuiQQa @ Elo. 16 2008,01:12) kirjoitti
    Hei kertokaas mikä on vikana. kun pyörä kaatui kevyesti paikallaan ja nyt kun yrittää käynnistää, niin pyörä ei käynnisty ja ajonesto rupee hälyttään? Pyörä on 03vm 954cc.
    Ainakin manuaalissa lukee, että jos on kipannut, niin pitäs käyttää virtalukko Off asennossa, jotta kallistuskulman tunnistin resetoituu. Mut sitä oot varmaan jo kokeillut..
  29. #149
    Lainaa (Aapo @ Elo. 16 2008,01:23) kirjoitti
    Lainaa (QuiQQa @ Elo. 16 2008,01:12) kirjoitti
    Hei kertokaas mikä on vikana. kun pyörä kaatui kevyesti paikallaan ja nyt kun yrittää käynnistää, niin pyörä ei käynnisty ja ajonesto rupee hälyttään? Pyörä on 03vm 954cc.
    Ainakin manuaalissa lukee, että jos on kipannut, niin pitäs käyttää virtalukko Off asennossa, jotta kallistuskulman tunnistin resetoituu. Mut sitä oot varmaan jo kokeillut..
    On käynyt OFF asennossa ja muutenkin oon yrittäny räplätä virtalukkoa. Pyörä siis oli käynnissä kun kaatui ja sammu sitten kyljellään ja nyt ei enään käynnisty. Ehrotuksia???
  30.  
  31. #150
    Jollain oli sellainen mielipide, että -08 Bladen moottori täristää 6000 - 12000 kierroksilla huomattavasti. Onko porukalla moisesta kokemuksia?

    Itse en ole tuossa vanhemmassa mallissa (-06) mitään tuohon viittaavaa huomannut, mutta tälle vuodellehan tuli uusi versio, enkä ole sitä päässyt kokeilemaan.
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
Sivu: 5 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345671555 ... ViimeinenViimeinen