Mitäs moottoriöljyjä porukka on tykänny käyttää 954:ses ?
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
No se nyt on jääny tuohon räjäytys vaiheeseen, eli osat kaikki levällään. Moottoria pitäisi alkaa pikku hiljaa maalailemaan.
Muuten tuo alkaisi jo olemaan kasassa varmana, mutta varastettu kawasaki löytyi tosiaan viime kesän lopussa niin sen ympärillä mennyt kaikki aika. Onneksi enään katteitten maalaus jäljellä niin pääsee sen jälkeen hondan kimppuun.
Ja ei kyllä hirveä into ole hondan kimppuun päästä, mutta kun tämän taliaivon takaraivoon alkaa aurinko liikaa porottaan niin eiköhän sitä taas jaksa.
Ja tosiaan tuli itekkin väkerrettyä tuo "servo-buddy" koti konstein, mutta kun kaikki levällään niin ei varmaa tietoa toimivuudesta, mutta luotto on kova![]()
Jee Jee
Tässä lumien sulamista odotellessa lueskelen Firebladen omistajan käsikirjaa ja sieltä sisäänajo-ohjeita. Edellinen pyörä johon sisäänajon tein oli geesäkssäksärrä. Suzukilla oli paljon tiukemmat ohjeet kierroslukuineen joita ei saa ylittää 1600km asti. Honda käskee vaan ajamaan ensimmäiset 500km alle huippunopeuden ja välttämään voimakkaita kiihdytyksiä. Helppo juttu...![]()
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Honda Fireblade HRC 2012
Onko kellään tietoa mistä sais vm 2011 leidiin commanderin hommailtua?
Tuli tossa slipari hommattua kevään kunniaks ajokelejä odotellessa ni ajattelin samaan syssyyn sen peeceenki pistää..kiitos jo etukäteen!
Huvikseen kattelin ebaysta niin tässä kaksi, Saksasta ja Briteistä:
http://www.ebay.co.uk/itm/Dynojet-Po...item56536aa82b
http://www.ebay.de/itm/PowerCommande...#ht_3277wt_906
Ja jos Suomesta haluat niin ainakin tässä on:
http://www.mc-scatter.com/moottoripy...8-p-38454.html
Jee Jee
Itse olen tilaillut ebayn kautta paljonkin kamaa ja aina kaikki mennyt ihan ok.
xxx
Itse ostin 2009 Repsoliin takapenkinsuojuksen, jonkun Kiinakopion. Halpa se oli, mutta väri ei mätsännyt ollenkaan ogirinaali oranssin kanssa. Piti hankkia maali ja maalata itse. Hinta jäi kyllä silloinkin noin puoleen alkuperäisestä. Se kannattaa huomioida, että värisävyt voi olla jotain ihan muuta kuin omat.
xxx
Kevään koittaessa pitäisi alkaa rakenteleen kärryyn kuljetuskiinnikkeitä, mutta perskules kun hävitin paperin, johon oli syksyllä kirjannut muistiinpanot ennen pyörän talvisäilöön vientiä.
Kaipailisin tietoja -05 vuoden CBR1000RR mittasuhteista.
Olisin kiitollinen, jos joku pystyisi mittaamaan partiarallaa millä korkeudella sijaitsevat vakiopyörässä
onttojen "runko"- ja taka-akselien keskipisteet.
Tiedot ei tarviste olla mitään millin toleranssiin mahtuvia, kun jätän rakennelmiin riittävästi pystysuuntaista säätövaraa.
![]()
KTM 950SM -07
On hintaeroa, mutta Honda orginellin värit mätsää pyörän väreihin, mukana tulee vaimennuskumet ja naarmuuntumisen estävää suojateippiä seat cowlin takareunan alle laitettavaksi. Kiinaversioissa ei tule nuita kumityynyjä eikä suojateippiä ja värit ei ole kaikissa sinnepäinkään.
Omaan -12 bladeen tilasin ruotsista OEM Honda seatcowlin, maksoin siitä muistaakseni jotain 170€ kun suomessa hinta ois ollu n. 250€
Nuo katesarjat sitte... Kiinasta saa yhden honda orginal kylkikatteen hinnalla 2-3 kokokatesarjaa![]()
Honda Fireblade HRC 2012
Irwini se osas laulella jo tästäki asiasta aikoja sitte haistakaa paska koko valtiovalta !
Tarvis ite hommaa 11bladeeen toi siitti ja under trey ja kilven teline ei oo oikee löytyny..laittakaa linkkei jos tiiätte hyviä sivui...repsolli väroot
Täytyy tänne ihan kirjoitella kun tuli nyt alotettua (kohta valmistakin) huolto omaan bladeen ja täytyy sanoa että yllättävän kivuton huoltaa. Kyseessä on tosin ensimmäinen pyörä mitä olen ikinä huoltanut.
Vaikka oli suht tarkat tiedot mitä edellinen omistaja oli pyörälle tehnyt ajattelin oman mielenrauhan säilyttämiseksi vaihtaa pyörään ne pakolliset (öljyt + suodatin, ilmansuodattimet) Lisäksi päätin myös vaihtaa uudet sytystulpat, jäähdyttimen ja jarrujen nesteet. Ja kunhan osaset saapuvat vaihtuu vielä etummaiset jarrujen palat (ihan loppu?!).
Oli kyllä kiva ja selkeä pyörä purkaa vaikkakin sytystulppiin käsiksi pääseminen vaatikin hieman enemmän töitä ja sorminäppäryyttä.
Ainoa mikä aiheutti hieman harmaita hiuksia olivat nuo katteiden kiinnitysholkit. Mutta se taitanee olla sellainen asia minkä kanssa täytyy elää niin kauan kun omistaa katteelliisen pyörän.
Pyörällä on nyt yhteensä ajettu noin 32.000 kilometriä. Josta itse olen ajanut 7000km.
Tässä vaiheessa joku tietysti sanoo että sytystulppien vaihto on vielä aiheeton mutta ainakin kiinni olleista tulpista oli jo havaittavissa vuotoa. Jonkun kuitin mukaan ne oli tosin vaihdettu edellisen huollon aikana joka oli tehty juuri ennen pyötän myyntiä. Vaikea uskoa! Taisivat olla kyllä alkuperäiset.
Niin tai näin! Sitä piti vain sanoa että on oikein mukava pyörä huoltaa ja pitää kunnossa vaikka olisikin tälläinen aloittelija! Itse olen todella tyytyväinen! Vielä kun pääsiisi ajamaan!![]()
Honda CBR1000RR -07
Ei tule kyllä mitään muuta mieleen, kuin tuo tulpan värjääntyminen:
http://ngkntk.co.uk/index.php/techni.../corono-stain/
Tulpan toimintaanhan tolla ei ole mitään vaikutusta, eli sen takia ei kannata tulppia vaihtaa. Eiköhän nuo nykytulpat kestä sen vähintään 50000km...saahan niitä sinällään vaihdella niin usein kun huvittaa![]()
"If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
"Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."
Ducati 996 Evoluzione
Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
Moi,
kyseessä voi hyvinkin olla tuo värjäytyminen, en tiedä. Viskasin vain tulpat "apumekaanikon" tassuihin ja sieltä tuli kommenttia.Niin tai näin, uudet oli jo hommattu ja päätetty ruuvata sisälle! Nyt ainakin pääsee sen 50k !
Ainakin pyörä kävi tasaisemmin!
Ehkä se oli vain ne liukkaat öljyt!
Tänään vielä loput katteet paikalleen ja hupsista keikkaa se ois valmis kesää varten.
Sitä piti vielä kysästä ammattilaisilta. Tyhjensin jäähdyttimen nesteet pumpussa(?) olevasta tyhjennysruuvista. Jonka jälkeen täytin jäähdyttimen sekä sen sivusäiliön. Annoin pyörän sen jälkeen käydä niin lämpimäksi että neste varmasti lähti pyörimään koko järjestelmässä. Tämän jälkeen avasin korkkia ja kuulin että vielä pakeni hieman ilmaa järjestelmästä. Milläköhän sen tietäisi että siellä ei enää ole ilmaa?
Jos kukaan nyt ymmärsi mitä haen takaa!![]()
Honda CBR1000RR -07
Itse kun toissakesänä huuhdoin järjestelmän ja vaihdoin ei liukkaat jäähdytysnesteet, niin noudatin huoltomanuskan ohjetta, joka menee näin:
1. Täytä jäähdytin kaulaan asti.
2. täytä paisuntasäiliö ylämerkkiin.
3. Käynnistä kone vapaalla, ja anna käydä tyhjäkäynnillä 2-3 min.
4. Napauta kaasua 3-4 kertaa, jolloin ilma pääsee pois järjestelmästä.
5. Sammuta kone, laita nesteet ylätasoon ja sulje korkit.
KTM 950SM -07
Tere! Kävin just tallissa mittomassa 06-07 1000rr:n takarenkaan akselin kun sopivasti oli rengas irtaallaan. Akseli on ontto. Mutterin päästä mitattuna reikä on 13.8mm ja takajarrusatulan puolelta 18.8mm. Näyttäisi 06-07 olevan sama akseli kun 04-05 mallissa -> http://www.cheapcycleparts.com/model...799-rear-wheel
... Jop, nyt meni muistelut mulla sekasin Kotarin ja Hondien kesken. Sorry.
Se rungon läpi menevä akselin sisähalkaisija on 12mm...
... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...