Sivu: 29 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19272829303139 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 841:stä 870:een 2145:sta
  1. #841
    Ei ole kytkimen käytöllä mielestäni vaikutusta asiaan. Vähän jotkut muut metalliset kilinät saattaa muuttua mutta tuo nakutus pysyy samana.

    Tässä muuten toinen video jossa on samanlainen tikitys
    http://www.youtube.com/watch?v=fXn1C...eature=related
  2. #842
    Lainaa 954 rr kirjoitti Katso viesti

    Mistä mökän syytä tulisi etsiä...
    Tuosta esimerkkimelusta en osaa sanoa mitään, mutta 929 ja 954RR ovat varustettu erittäin kovasti metelöivillä ruiskuilla. Tuo tikitys ja nikitys kuuluu pienillä kierroksilla juurikin poltto-aineen syötöstä, ja on ihan normaalia.
    En muista ihan varmasti onko metelin lähde poltto-aine pumppu vai ruiskusuuttimet. Anyway, kovaa kättä vaan pelille. Ei se rikki ole.
  3. #843
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    929rr ja 954rr koneet ovat ominaisuuksiltaan kilkattavia. Ääni pehmenee jonkun verran kun kone saavuttaa käyntilämpötilan. Ääneen tottumaton voi luulla, että koneessa joku vika.

    Korvatulpat hyvä apuväline vaimentamaan korkeataajuiset kilinät. Mielestäni todelliset koneongelmaäänet aistii paremmin korvatulppia käyttämällä.
  4. #844
    Mistähän voisi alkaa vikaa etsimään kun 954rr kierrokset vaeltelee 1000-1200 välillä? Onko muilla samanmoista ongelmaa??
    Honda CBR 954RR -03
  5. #845
    Imuilma vuodot, polttoainejärjestelmän puhdistus esim. Fortella.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  6. #846
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Imuilma vuodot, polttoainejärjestelmän puhdistus esim. Fortella.
    Korjausmanuaalin mukaan ruiskun puhdistusaineita ei tulis käyttää, koska vahingoittavat tyhjäkäyntipiirin pinnoitusta. Voi tyhjäkäyntipiirin männät ruveta takertelemaan.

    Minulta löytyy oman rempan jälkeen testattua ja läpikäytyä osaa ruiskupuolelle ja sytkäpuolelle. Oma toimii säätöjen ja korjauksen jälkeen todella hienosti. Näin hyvin kone ei ole ikinä tikittänyt.

    *täydellinen ecu (lamdalla) lukkosarjoineen
    *korkeajännitepuolat
    *ruiskuosia + map anturi

    Privaa voi laittaa, jos tarve osille.....
  7. #847
    Lainaa markus80 kirjoitti Katso viesti
    Mistähän voisi alkaa vikaa etsimään kun 954rr kierrokset vaeltelee 1000-1200 välillä? Onko muilla samanmoista ongelmaa??
    Mene ajamaan sillä vehkeellä radalle että kone saa kunnolla liikettä ja paikat putsaantuvat. Noissa rupeaa tyhjäkäynti seilaamaan, kun on körö-körö ajelua tullut liiaksi eteen.
    Viimeksi muokannut: vma; 06.09.2012 klo 18:05.
  8. #848
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa markus80 kirjoitti Katso viesti
    Mistähän voisi alkaa vikaa etsimään kun 954rr kierrokset vaeltelee 1000-1200 välillä? Onko muilla samanmoista ongelmaa??
    Säädä tyhjäkäynti 1200 - 1400.
  9. #849
    Mikähän vaivaa -05 bleidiä, 43tkm rullattu ja muutoksina on servon vaijerit poistettu, tietääkseni muuta ei ole ronkittu. Tekee nyt satunnaisesti sellaista, että lämpöjen ollessa noin 80-90 astetta rupee prötää 3000 kierroksen alapuolella ja kun antaa löylyä niin veto yksinkertaisesti loppuu 8000 kierroksen kohdalla. Jos kone on kylmempi tai kuumempi en ole huomannut samaa, lisäksi ongelman ratkaisua vaikeuttaa se että ei tee tätä aina?

    Olisiko teillä ehdotuksia mistä vikaa voisi alkaa metsästämään?
    Japi vaan..
  10. #850
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Japi kirjoitti Katso viesti
    Mikähän vaivaa -05 bleidiä, 43tkm rullattu ja muutoksina on servon vaijerit poistettu, tietääkseni muuta ei ole ronkittu. Tekee nyt satunnaisesti sellaista, että lämpöjen ollessa noin 80-90 astetta rupee prötää 3000 kierroksen alapuolella ja kun antaa löylyä niin veto yksinkertaisesti loppuu 8000 kierroksen kohdalla. Jos kone on kylmempi tai kuumempi en ole huomannut samaa, lisäksi ongelman ratkaisua vaikeuttaa se että ei tee tätä aina?

    Olisiko teillä ehdotuksia mistä vikaa voisi alkaa metsästämään?
    Laskin huvikseni, lopetettuani tupakoinnin, että 17km siggejä (7 cm/kpl) vetäneenä auttaisin jos voisin. Oman pyörän käyntiongelmien ratkomisessa olis nimittäin palanut paljon tupakkaa.

    Kuullostaa siltä, että käy pruuttajärjestelmän letkut ja mahdolliset vuodot läpi.
  11. #851
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Laskin huvikseni, lopetettuani tupakoinnin, että 17km siggejä (7 cm/kpl) vetäneenä auttaisin jos voisin. Oman pyörän käyntiongelmien ratkomisessa olis nimittäin palanut paljon tupakkaa.

    Kuullostaa siltä, että käy pruuttajärjestelmän letkut ja mahdolliset vuodot läpi.
    Mulla on nuo letkujen tarkastus do it listalla. Lontoon murteen palstoilla oli vastaavia vikoja ollut tuossa kallistusanturissa, rupee tärinästä katkomaan? On todella vaikea paikallistaa, kun tekee tuota vain satunnaisesti tai sitten ilmanoton läppä jumittaa epäsäännöllisesti?

    Montakohan kilometriä sitä siggee itsellä aikanaan paloi, voi olla parempi ku ei laske...
    Japi vaan..
  12. #852
    Hei ihmisille.

    Kertokaas mitä teen.
    Tuli kaajuttua pyörällä ja vasen magneetonkoppa halkes ja öljyt valu pihalle.
    Pitäs kattoa käynnistyykö pyörä vai ei. Että pystyykö sitä pyöräyttämään ilman huolta, että jotain hajoais.
    Vai mites te tsekkaisitte asian ?=

    Kiitän.
    Jee Jee
  13. #853
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Hei ihmisille.
    ...
    Tuli kaajuttua pyörällä ja vasen magneetonkoppa halkes ja öljyt valu pihalle.
    ....
    ööö. ei laturissa mitään öljyä kierrä, joten

    1) onko kyse vain öljystä joka valui ulos kun pyörä oli kallellaan vasemmalle
    2) halkesiko jotain muutakin kuin laturin suojakupu

    Avaa ja katso, tuskin mitään majoria ellei kampiakselin päähän tai lohkoon ole iskenyt.

    -J-
  14. #854
    On siellä öljyt. Jos on vain pieni murtuma, niin käyntiin vaan. Jos taas isompi murtuma, niin generaattorin käämit voi ottaa kiinni siihen roottoriin. Koppa irti sillä sen näkee. Vähän kallista pyörää oikealle, niin ei tule öljyt pihalle. Voi laittaa käyntiin vaikka ilman koppaa.

    Jos se on ihan päreinä niin muruja voi olla öljyissä. Laskisin tällöin öljyt pois.

    Kunnon päretilanteessa voi olla kampuran pää mutkalla. Löytyy kokemusta:banghead:
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  15. #855
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    On siellä öljyt. Jos on vain pieni murtuma, niin käyntiin vaan. Jos taas isompi murtuma, niin generaattorin käämit voi ottaa kiinni siihen roottoriin. Koppa irti sillä sen näkee. Vähän kallista pyörää oikealle, niin ei tule öljyt pihalle. Voi laittaa käyntiin vaikka ilman koppaa.

    Jos se on ihan päreinä niin muruja voi olla öljyissä. Laskisin tällöin öljyt pois.

    Kunnon päretilanteessa voi olla kampuran pää mutkalla. Löytyy kokemusta:banghead:
    Ai prkl toivottavasti ei ole pahemmin. Eli on ihan sieltä alareunasta lohennut koko matkalta ja ilmeisesti tullu ihan kivasti öljyä poijes.
    Mites sen voi nyt sitten tarkistaa onko kampura tai jokin muu ottanut osumaa ?
    Öljyt pois, koppa irti ja pyörittää konetta vai mites toimisit ?
  16. #856
    Nyt sain käytettyä irti kopan ja oli se tuolta alhaalta melko ikävästi haljennut, että uus koppa se häätyy ostaa.
    Mutta ei näyttänyt ainakaan saaneen mitään osumaa kampuranpää, tässä muutama kuva:

    http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/...gneeton+koppa/


    Mites sisi nyt kun ei ole yhtään öljyä koneessa, ei varmaan uskalla pyöräyttää konetta/ käyttää sekunnin käynnissä ennen kuin on uus koppa ja öljyt koneessa ?
    Jee Jee
  17. #857
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kuvista ei ainakaan näe, että vauhtipyörä olis saannut kipeetä. Putsaa hyvin ja uusi koppa. Laita samalla uudet öljyt ja suodatin.

    Jos pyörä ollut kyljellään, niin välttämättä ei suoraan lähde käyntiin. Kytke virta ja käytä stopparia off/on asennossa. Tämä toimenpide pitäis kuitata kallistusanturin tiedot (En ole tarkistanut toimiiko sc50:ssä, eli 954rr:ssä kuittaus näihn.)

    Toivottavasti kuskilla ehjät luut.
  18. #858
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Kuvista ei ainakaan näe, että vauhtipyörä olis saannut kipeetä. Putsaa hyvin ja uusi koppa. Laita samalla uudet öljyt ja suodatin.

    Jos pyörä ollut kyljellään, niin välttämättä ei suoraan lähde käyntiin. Kytke virta ja käytä stopparia off/on asennossa. Tämä toimenpide pitäis kuitata kallistusanturin tiedot (En ole tarkistanut toimiiko sc50:ssä, eli 954rr:ssä kuittaus näihn.)

    Toivottavasti kuskilla ehjät luut.
    No jooh, ei kait se auta kuin tilailla tuo koppa ja laitella sitten öljyt sisään.
    Ja tosiaan tuli mieleen tuo kalallistus anturi stydeemi. Eli jos ei lähtis käyntiin vaikka pyörittelis starttia niin pystykö tuon sitten eliminoimaan hetkellisesti ihan johto irti periaatteella, eli tällöin saisi ainakin varmuuden, että ei ole vika siinä anturissa.
    Kiitän tästä, ja ehjänä onneksi ollaan
    Jee Jee
  19. #859
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    No jooh, ei kait se auta kuin tilailla tuo koppa ja laitella sitten öljyt sisään.
    Ja tosiaan tuli mieleen tuo kalallistus anturi stydeemi. Eli jos ei lähtis käyntiin vaikka pyörittelis starttia niin pystykö tuon sitten eliminoimaan hetkellisesti ihan johto irti periaatteella, eli tällöin saisi ainakin varmuuden, että ei ole vika siinä anturissa.
    Kiitän tästä, ja ehjänä onneksi ollaan
    Vaihda koppa ja öljyt, sen jälkeen voit kokeilla käynnistämistä. Oliko pitkään kyljellään?
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  20. #860
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Vaihda koppa ja öljyt, sen jälkeen voit kokeilla käynnistämistä. Oliko pitkään kyljellään?
    Kyllä se tais olla useamman tunnin. Oli siis ollut vasemmalla kyljellä ja magneetonkoppa oli haljennut ja valunut öljyt pois.
    Jee Jee
  21. #861
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se tais olla useamman tunnin. Oli siis ollut vasemmalla kyljellä ja magneetonkoppa oli haljennut ja valunut öljyt pois.
    Tuskin kuitenkaan käynnissä oli useampaa tuntia
    Horo Elää !
  22. #862
    Kukaan vaihtanut 04-07 malliin manuaalista nokkaketjun kiristäjää?
    KTM 950SM -07
  23. #863
    Onko kenelläkään tullut vastaan tätä ilmiötä 2012 Bladessa: A trippiä ei saa nollattua. Tämä kävi kesällä ennen ekaa huoltoa, katosi huollossa vaikka mitään ei tehty ja oli sen jälkeen poissa 3000 km. Nyt se alkoi taas. Eikä auta vaikka vaihtaisi nollauksen automaatille ja takaisin käsinollaukselle. Automaatti puolestaan nollaa itseään uudestaan ja uudestaan jos mennään varatankille.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  24. #864
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Vaihda koppa ja öljyt, sen jälkeen voit kokeilla käynnistämistä. Oliko pitkään kyljellään?
    Dodiih.
    Herranen aika, tämä mopedihan lähti vielä käyntiin
    Ei kuitenkaan onnistunut ihan mutkattomasti, öljypropun kanssa taistelin 3 päivää, mutta lähti auki.
    http://smaba2.kuvat.fi/kuvat/cbr+954...i/Kuva0184.jpg


    Näissä on öljypultin kanta 12mm kokoinen niin uskoisin, että vanhaomistaja olis yrittänyt 13mm hylsyllä aukasta pultin.
    Pyörähti heti tyhjää, kun yritin 12mm hylsyllä aukasta ja lukkopihditkin vaan luisti.
    Lopuksi piti "vähän" muokata proppua, että sai auki. On se komia.

    Kysymys:
    Tarkoitus olis laittaa pyörään jonkunlainen ohjaustanko, elikkä tarvis sille keksiä "järkevä" ratkaisu.
    Olisko teillä ideoita miten tuohon 954:seen saisi ohjaustangon helpoiten ja tietenkin järkevään hintaan.
    Tilanne on nytten tämän:
    http://smaba2.kuvat.fi/kuvat/cbr+954...i/Kuva0181.jpg


    Pitäskö yrittää porata reikiä tuohon ylä kolmioon vai saisko ihan Suomesta hankittua uuden yläkolmion.
    Ebayssa oli tämän näköinen ja jonkunlaiset reijät on on tuossa keskellä, mutta saakos tuohon tangon kiinnikkeet kiinni?
    http://www.ebay.com/itm/HONDA-CBR954...10917879758%26


    Kiitän.
    Jee Jee
  25. #865
    Tos ulkomaalaisia foorumeita lukeneena taitaa toi nelosvaihteen katoaminen olla isokin ongelma. Koitin selvittää että mikä siellä hajoaa mutta ei nopeesti selvinnyt. Onkos näitä muilla mennyt vai olenko yksin ongelmani kanssa?

    Ja pyöränä siis 954rr
  26. #866
    Projektia saatu eteenpäin:

    Mikäs tämä säätönuppi on mikä on nuitten pumppujen päässä kiinni, ovatko ihan koristeena vai tehdäänkö niillä oikeasti jotain ?


    Tulipa ekaa kertaa kokeiltua lasikuidun kanssa värkkäämistä ja heti eka ajatus, että ei enään ikinä


    EDIT:
    On tuo yksi pääjohto liitin rikki (harmaa, sininen ehjä), löytyiskö jostain samantapainen siro liitin. Liittimet mitä olen nähnyt esim. mötönetissä ovat olleet todella isoja ja niihin mahtuu vain 8 kpl johtoja ,kun tuossa nuita on enemmän:
    Viimeksi muokannut: samba2; 27.02.2014 klo 12:32.
    Jee Jee
  27. #867
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Säätönupeilla säädät keulan korkeuden, eli keulajousen niin kutsuttua "esijännitystä".

    Myötäpäivään, niin alaputki tulee enemmän esille siellä alhaalla ja vastaavasti vastapäivään kiertämällä, niin alaputki menee syvemmälle sisään yläputkeen.

    Vastaavasti säätämällä takapään "esijännitystä", niin saadaan pyörään oikea balanssi. Perä hieman korkeammalle, niin taittuu pyörä nätisti mutkiin.

    Streetfighterista tulee ihan siistin näköinen.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  28. #868
    Ledit eivät ole vielä tulleet, mutta vielä ennen kuin on joulu ovella niin projekti on edennyt.

    Tullu taas tuon lasikuidun kanssa värkättyä ja kyllä on perseestä, kun ei omista epäkesko konetta tai vastaavaa hiomislaitetta pintojen tasaamiseksi.
    En kuvia joutanut ottaa, mutta ainakin kaksi päivää olen tuota alakatetta yrittänyt tasotella ja hioa, mutta yhtä tuskaa.
    Alkaa pikku hiljaa olemaan samanlainen pinta, kuin alla olevalla lasikuitu härpäkkeellä (lamppujen yläpuolella).
    Ja vaikka itse sanonkin, niin suhteellisen hyvin onnistu, kun kuitenkin ensimmäistä kertaa lasikuidun kanssa värkkään.

    Lamppujen yläpuollella oleva lasikuitu sotku on tehty pahvi muotista jonka "yritin" parhaani mukaan tehdä halutunlaiseksi.
    Onkos pahan näköinen tuo tankki, kun aika iso kolo jää tuonne keulaanpäin ?
    Vai näyttääkö tämäkin pahalta vain tekijän silmissä ?

    Ei enään jaksa, pakko pitää vapaata ens vuoteen saakka ja lepyttää kipeytyneitä hiomis käsiä.

    Jouluja

    http://imageshack.us/photo/my-images/824/kuva0261.jpg/
    Jee Jee
  29. #869
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Pelle peloton, tankkiakin moodattu.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  30.  
  31. #870
    Ei näytä ollenkaan pahalta. Jos kuitenkin tankki alkaa liikaa ahdistamaan, niin siihen saa valmistakin
    osaa.




    Mutta ei ne raot ainakaan minun silmään liiaksi ota, eli viimeistelyyn vaan.
Sivu: 29 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19272829303139 ... ViimeinenViimeinen