Ei ole kytkimen käytöllä mielestäni vaikutusta asiaan. Vähän jotkut muut metalliset kilinät saattaa muuttua mutta tuo nakutus pysyy samana.
Tässä muuten toinen video jossa on samanlainen tikitys
http://www.youtube.com/watch?v=fXn1C...eature=related
Tuosta esimerkkimelusta en osaa sanoa mitään, mutta 929 ja 954RR ovat varustettu erittäin kovasti metelöivillä ruiskuilla. Tuo tikitys ja nikitys kuuluu pienillä kierroksilla juurikin poltto-aineen syötöstä, ja on ihan normaalia.
En muista ihan varmasti onko metelin lähde poltto-aine pumppu vai ruiskusuuttimet. Anyway, kovaa kättä vaan pelille. Ei se rikki ole.
929rr ja 954rr koneet ovat ominaisuuksiltaan kilkattavia. Ääni pehmenee jonkun verran kun kone saavuttaa käyntilämpötilan. Ääneen tottumaton voi luulla, että koneessa joku vika.
Korvatulpat hyvä apuväline vaimentamaan korkeataajuiset kilinät. Mielestäni todelliset koneongelmaäänet aistii paremmin korvatulppia käyttämällä.![]()
Mistähän voisi alkaa vikaa etsimään kun 954rr kierrokset vaeltelee 1000-1200 välillä? Onko muilla samanmoista ongelmaa??
Honda CBR 954RR -03
Imuilma vuodot, polttoainejärjestelmän puhdistus esim. Fortella.
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Korjausmanuaalin mukaan ruiskun puhdistusaineita ei tulis käyttää, koska vahingoittavat tyhjäkäyntipiirin pinnoitusta. Voi tyhjäkäyntipiirin männät ruveta takertelemaan.
Minulta löytyy oman rempan jälkeen testattua ja läpikäytyä osaa ruiskupuolelle ja sytkäpuolelle. Oma toimii säätöjen ja korjauksen jälkeen todella hienosti. Näin hyvin kone ei ole ikinä tikittänyt.
*täydellinen ecu (lamdalla) lukkosarjoineen
*korkeajännitepuolat
*ruiskuosia + map anturi
Privaa voi laittaa, jos tarve osille.....
Mikähän vaivaa -05 bleidiä, 43tkm rullattu ja muutoksina on servon vaijerit poistettu, tietääkseni muuta ei ole ronkittu. Tekee nyt satunnaisesti sellaista, että lämpöjen ollessa noin 80-90 astetta rupee prötää 3000 kierroksen alapuolella ja kun antaa löylyä niin veto yksinkertaisesti loppuu 8000 kierroksen kohdalla. Jos kone on kylmempi tai kuumempi en ole huomannut samaa, lisäksi ongelman ratkaisua vaikeuttaa se että ei tee tätä aina?
Olisiko teillä ehdotuksia mistä vikaa voisi alkaa metsästämään?
Japi vaan..
Mulla on nuo letkujen tarkastus do it listalla. Lontoon murteen palstoilla oli vastaavia vikoja ollut tuossa kallistusanturissa, rupee tärinästä katkomaan? On todella vaikea paikallistaa, kun tekee tuota vain satunnaisesti tai sitten ilmanoton läppä jumittaa epäsäännöllisesti?
Montakohan kilometriä sitä siggee itsellä aikanaan paloi, voi olla parempi ku ei laske...
Japi vaan..
Hei ihmisille.
Kertokaas mitä teen.
Tuli kaajuttua pyörällä ja vasen magneetonkoppa halkes ja öljyt valu pihalle.
Pitäs kattoa käynnistyykö pyörä vai ei. Että pystyykö sitä pyöräyttämään ilman huolta, että jotain hajoais.
Vai mites te tsekkaisitte asian ?=
Kiitän.
Jee Jee
On siellä öljyt. Jos on vain pieni murtuma, niin käyntiin vaan. Jos taas isompi murtuma, niin generaattorin käämit voi ottaa kiinni siihen roottoriin. Koppa irti sillä sen näkee. Vähän kallista pyörää oikealle, niin ei tule öljyt pihalle. Voi laittaa käyntiin vaikka ilman koppaa.
Jos se on ihan päreinä niin muruja voi olla öljyissä. Laskisin tällöin öljyt pois.
Kunnon päretilanteessa voi olla kampuran pää mutkalla. Löytyy kokemusta:banghead:
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Nyt sain käytettyä irti kopan ja oli se tuolta alhaalta melko ikävästi haljennut, että uus koppa se häätyy ostaa.
Mutta ei näyttänyt ainakaan saaneen mitään osumaa kampuranpää, tässä muutama kuva:
http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/...gneeton+koppa/
Mites sisi nyt kun ei ole yhtään öljyä koneessa, ei varmaan uskalla pyöräyttää konetta/ käyttää sekunnin käynnissä ennen kuin on uus koppa ja öljyt koneessa ?
Jee Jee
Kuvista ei ainakaan näe, että vauhtipyörä olis saannut kipeetä. Putsaa hyvin ja uusi koppa. Laita samalla uudet öljyt ja suodatin.
Jos pyörä ollut kyljellään, niin välttämättä ei suoraan lähde käyntiin. Kytke virta ja käytä stopparia off/on asennossa. Tämä toimenpide pitäis kuitata kallistusanturin tiedot (En ole tarkistanut toimiiko sc50:ssä, eli 954rr:ssä kuittaus näihn.)
Toivottavasti kuskilla ehjät luut.![]()
No jooh, ei kait se auta kuin tilailla tuo koppa ja laitella sitten öljyt sisään.
Ja tosiaan tuli mieleen tuo kalallistus anturi stydeemi. Eli jos ei lähtis käyntiin vaikka pyörittelis starttia niin pystykö tuon sitten eliminoimaan hetkellisesti ihan johto irti periaatteella, eli tällöin saisi ainakin varmuuden, että ei ole vika siinä anturissa.
Kiitän tästä, ja ehjänä onneksi ollaan![]()
Jee Jee
Kukaan vaihtanut 04-07 malliin manuaalista nokkaketjun kiristäjää?
KTM 950SM -07
Onko kenelläkään tullut vastaan tätä ilmiötä 2012 Bladessa: A trippiä ei saa nollattua. Tämä kävi kesällä ennen ekaa huoltoa, katosi huollossa vaikka mitään ei tehty ja oli sen jälkeen poissa 3000 km. Nyt se alkoi taas. Eikä auta vaikka vaihtaisi nollauksen automaatille ja takaisin käsinollaukselle. Automaatti puolestaan nollaa itseään uudestaan ja uudestaan jos mennään varatankille.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Dodiih.
Herranen aika, tämä mopedihan lähti vielä käyntiin
Ei kuitenkaan onnistunut ihan mutkattomasti, öljypropun kanssa taistelin 3 päivää, mutta lähti auki.
http://smaba2.kuvat.fi/kuvat/cbr+954...i/Kuva0184.jpg
Näissä on öljypultin kanta 12mm kokoinen niin uskoisin, että vanhaomistaja olis yrittänyt 13mm hylsyllä aukasta pultin.
Pyörähti heti tyhjää, kun yritin 12mm hylsyllä aukasta ja lukkopihditkin vaan luisti.
Lopuksi piti "vähän" muokata proppua, että sai auki. On se komia.
Kysymys:
Tarkoitus olis laittaa pyörään jonkunlainen ohjaustanko, elikkä tarvis sille keksiä "järkevä" ratkaisu.
Olisko teillä ideoita miten tuohon 954:seen saisi ohjaustangon helpoiten ja tietenkin järkevään hintaan.
Tilanne on nytten tämän:
http://smaba2.kuvat.fi/kuvat/cbr+954...i/Kuva0181.jpg
Pitäskö yrittää porata reikiä tuohon ylä kolmioon vai saisko ihan Suomesta hankittua uuden yläkolmion.
Ebayssa oli tämän näköinen ja jonkunlaiset reijät on on tuossa keskellä, mutta saakos tuohon tangon kiinnikkeet kiinni?
http://www.ebay.com/itm/HONDA-CBR954...10917879758%26
Kiitän.
Jee Jee
Tos ulkomaalaisia foorumeita lukeneena taitaa toi nelosvaihteen katoaminen olla isokin ongelma. Koitin selvittää että mikä siellä hajoaa mutta ei nopeesti selvinnyt. Onkos näitä muilla mennyt vai olenko yksin ongelmani kanssa?
Ja pyöränä siis 954rr
Projektia saatu eteenpäin:
Mikäs tämä säätönuppi on mikä on nuitten pumppujen päässä kiinni, ovatko ihan koristeena vai tehdäänkö niillä oikeasti jotain ?
Tulipa ekaa kertaa kokeiltua lasikuidun kanssa värkkäämistä ja heti eka ajatus, että ei enään ikinä
EDIT:
On tuo yksi pääjohto liitin rikki (harmaa, sininen ehjä), löytyiskö jostain samantapainen siro liitin. Liittimet mitä olen nähnyt esim. mötönetissä ovat olleet todella isoja ja niihin mahtuu vain 8 kpl johtoja ,kun tuossa nuita on enemmän:
Viimeksi muokannut: samba2; 27.02.2014 klo 12:32.
Jee Jee
Säätönupeilla säädät keulan korkeuden, eli keulajousen niin kutsuttua "esijännitystä".
Myötäpäivään, niin alaputki tulee enemmän esille siellä alhaalla ja vastaavasti vastapäivään kiertämällä, niin alaputki menee syvemmälle sisään yläputkeen.
Vastaavasti säätämällä takapään "esijännitystä", niin saadaan pyörään oikea balanssi. Perä hieman korkeammalle, niin taittuu pyörä nätisti mutkiin.
Streetfighterista tulee ihan siistin näköinen.![]()
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Ledit eivät ole vielä tulleet, mutta vielä ennen kuin on joulu ovella niin projekti on edennyt.
Tullu taas tuon lasikuidun kanssa värkättyä ja kyllä on perseestä, kun ei omista epäkesko konetta tai vastaavaa hiomislaitetta pintojen tasaamiseksi.
En kuvia joutanut ottaa, mutta ainakin kaksi päivää olen tuota alakatetta yrittänyt tasotella ja hioa, mutta yhtä tuskaa.
Alkaa pikku hiljaa olemaan samanlainen pinta, kuin alla olevalla lasikuitu härpäkkeellä (lamppujen yläpuolella).
Ja vaikka itse sanonkin, niin suhteellisen hyvin onnistu, kun kuitenkin ensimmäistä kertaa lasikuidun kanssa värkkään.
Lamppujen yläpuollella oleva lasikuitu sotku on tehty pahvi muotista jonka "yritin" parhaani mukaan tehdä halutunlaiseksi.
Onkos pahan näköinen tuo tankki, kun aika iso kolo jää tuonne keulaanpäin ?
Vai näyttääkö tämäkin pahalta vain tekijän silmissä ?
Ei enään jaksa, pakko pitää vapaata ens vuoteen saakka ja lepyttää kipeytyneitä hiomis käsiä.
Jouluja
http://imageshack.us/photo/my-images/824/kuva0261.jpg/
![]()
Jee Jee
Pelle peloton, tankkiakin moodattu.![]()
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Ei näytä ollenkaan pahalta. Jos kuitenkin tankki alkaa liikaa ahdistamaan, niin siihen saa valmistakin
osaa.
Mutta ei ne raot ainakaan minun silmään liiaksi ota, eli viimeistelyyn vaan.