Onko tietoa minkä paksuinen orkkis kansipahvi on 2009 bladessa? Ajatus olisi vaihtaa ohuempi kansipahvi (esim. 0.55). Tarviiko tuollaisen muutoksen tehdessä muuttaa nokkien ajoitusta? Jos tarvitsee, niin pitääkö hankkia säädettävät rattaat/pyörät? Mitään en näistä ymmärrä, mutta kun kone kuitekin huolletaan, niin samalla voisi ottaa hieman lisää tehoja ulos.
xxx
Muutos kansipahvin vaihdolla on niin pieni, että nokkien ajoitus ei käytännössä muutu, joten säädettäviä nokkapyöriä ei tarvitse. Tietenkin niistä voi saada etua jos lähtee tehoaluetta oikein tosissaan hieromaan, mutta ennen tuota kannattaa selvittää onko vakionokkien ajoitus jo tehtaalta kohdillaan rata-ajoon vai voisiko sitä kautta löytyä vielä hieman lisää.(Streethawk @ Loka. 19 2011,21:57) kirjoitti
Superbike #7
Tämä HRC manuaali / part list kertoisi alkuperäisen olevan paksuudeltaan 0.6(Streethawk @ Loka. 19 2011,21:57) kirjoitti
HRC 2008-2010.pdf
KTM 950SM -07
Innostuin välipäivinä rakentamaan mittariston uuteen uskoon.
Sisuskaluihin vaihdoin siniset LEDit ja vaihdenäytön.
Sarja sisältää elektroniikan ja ohjaus otetaan suoraan mittaristoon tulevista tiedoista.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Laskelmoiko se vaihteen nopeudesta ja kierroksista? Vai toimiiko pyörä pysähdyksissä tai kytkin pohjassa?
Oliko tuo valmis sarja ja jos niin mistä ja paljon maksoi?
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Jo vain tarvii pahvia ja muutakin Bladessa 'säätää' joka talvi.
Jos sitten pysyisi myös 'pikku pyörien' (600&750) kyydeissä mukana.
Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
Tauko 16/17.
Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
Ihan ok 2018 ja 2019.
kirjoitti
Ecusta nopeus ja kierrokset.
Sarjan voi tilata minun kautta. Hinta LED valoineen alle 100€.
Käy myös malleihin SC50, SC44 ja SC33 (uudemmat mallit)
Näihin löytyy speksit.
Laitan huomenna kuvan sarjasta.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Jokos Hondan lataus on tullut kuntoon?(fragile984 @ Loka. 05 2011,15:26) kirjoitti
Siihen staattorin mittaukseen löytyi muistaakseni tältäkin foorumilta todella hyvä opastus mutta en löydä sitä äkkiseltään nyt millään.
Yleensähän Hondasta kärähtää joko jännitteensäädin tai tuo staattori.
Mulla paloi päreet joten tilasin kaikki hilut uutena
(akku, säädin, staattori ja vauhtipyörä).
Brandilta kysyttynä ton staattori&vauhtiksen hinta oli 270€...säädin muistaakseni tarvikkeena 120€.
Honda CBR 1000RR -04
Honda CR500R AF *-99
Honda CB400N * * *-82
Staattorin kunnon voi tarkistaa mittaamalla staattorista tulevien johtojen vastus (0,1 - 1,0 Ohm) keskenään.
Tarkastella silmämääräiseti onko käämi tummunut (kärähtänyt) siitä kohtaa mistä johdot lähtevät käämiltä.
Mitata johto kerralla ottako maita staattorin rungosta.
Jännitteensäätimen tarkistus
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Lataus ei ole vielä korjattu, odottaa tallissa kevään lähestymistä niin alkaa pyöräkin korjaantumaan.(Pure.pf @ Tammi. 01 2012,10:02) kirjoitti
finn olikin laittanut tuohon mittausmenetelmiä, itse kävin kyselemässä huoltoliikkeestä neuvon niin sanoivat että voi tarkistaa mittaamalla jännitteensäätimelle tulevat kolme keltaista johtoa, joista jokaisesta pitäisi tulla noin 20VDC kun pyörä käynnissä. Itsellä ei tuo ainakaan täyttynyt niin olen melko varma että staattori mennyt, mutta täytyypä kuitenkin vielä tarkastaa tuolla toisella tavalla. Avannut en vielä ole että silmämääräistä tarkastusta ei ole tehty.
Lukenut vähän foorumeita tästä staattoriasiasta niin jenkeissä näihin on lisätty pidennetty takuu, niinpä siellä menee vieläkin takuun piikkiin jos leviää. Kunpa toimisi yhtä hyvin täällä suomessakin.
Toisaalta sieltä myös selvisi että jotkut olivat korjanneet ongelman vain hommaamalla -06/07 mallin pyörästä staattorin ja homma pelittänyt. Eli ei turhia vaihtanut tuota vauhtipyörää. Tuon -06 OEM staattorin saisi noin 150€ hintaan, joten olen ajatellut sen tilata.
Honda CR1000R -10
ex.Honda CBR1000RR -05
ex.Honda CBR600F -00
Vaihtaisin kaikki osat, paitsi vauhtipyörän, eli jännitteensäätimen+staattorin+akun, niin syteemi toimii varmasti. Sitten vaan ehjät osat myyntiin vaikka tänne foorumille.
Vika staattorissa ei ole aina edes mitattavissa, se ei vaan toimi. Pelkän jännitteensäätimen vaihto voi onnistua tai sitten ei. Harmin paikka jos taas muutaman kuukauden jälkeen poksahtaa.
Kerran olen koko kesän taistellut huonon latauksen kanssa, kun piti säästää väärässä paikassa. Pari jännitesäätäjää tuli hankittua, ennen kuin uskoin ja uusin kaikki kolme komponenttia.
Tarvikeosista hyvät kokemukset ebayn kautta. Käytettyä osaa en laittas ainakaan omaan pyörään.
Jos staattori rikki, niin voisin ostaa kympillä. Harrastuksena kun olen niitä jonkun verran kääminyt.
Tällaista jälkeä rikkinäinen staattori voi aikansaada
Uudelleen käämittyjä staattoreita
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
No akku tulikin uusittua heti ensimmäisenä, täytyy vielä varmistaa tuo staattorin kärähtäminen. Omasta mielestä se kyllä täytyy siinä vika olla eikä säätimessä koska kun pyörä käynnissä niin staattorin ulostulo piuhoista ei jännitettä tule. Eli kun johdin irti ja mittaus maata vasten niin nollia näyttää ja kun kiinni säätimessä niin jännitteet taisivat olla 12V , 5V ja kolmatta en muista mutta akun avulla kelluivat. Eli mittauspisteenä staattorin ja jänniteensäätäjän väli.(finn @ Tammi. 01 2012,17:19) kirjoitti
Täytyy seuraavalla kerralla varmistaa ja jos ja kun vika korjattu ja staattori vaihdettu niin staattorin saat.
Honda CR1000R -10
ex.Honda CBR1000RR -05
ex.Honda CBR600F -00
Ootas nyt kun taas mietitään...
Jotenki muistelisin että sitä itse staattoria mitatessa joka
vaiheen pitäsi antaa ainakin 70V jännitettä... siellähän on kolme vaihetta, eli kolme keltaista johtoa.
Tuota staattoria männä loppu kesänä kuumeisesti metsästelin ja aika pitkälti minulle silloin myytiin "ei oota"... mikä lie syynä kun ei meinannut tarvike staattoria löytyä....?
Noh, satuinpa kuitenkin löytämään electro sportin staattorin mutta jätin tilaamatta kun kyselin jenkeistä ton firman tuotepäälliköltä sopivuutta ESG957 staattorista SC57 cebariin..
Tuotejehu sanoi että he ovat vetäneet kyseisen tuotteen markkinoilta koska se tuottaa järjestelmässä latausta liikaa ja täten kuumenee ja hajottaa paikkoja... (sen takia electron sivuilla jenkeissäkin lukee ton ESG957 tuotteen kohdalla "out of stock".. sieltä pitäs tosin olla tulossa korjattu tuote ton tilalle.)
Päädyin sitten lopen kuitenkin tuohon HONDA vauhtis&staattori pakettiin koska oli hinnaltaan kohtuu maltillinen ja Brandilla sanoivat että olis parannettu malli alkuperäisestä poksahtavasta... Tuota vauhtis&staattori settiä on kuulemma aikanaan työnnetty takuuseenkin poksahtaneisiin cebareihin.
(vähentää ylimääräistä latausta joka kai muuten muuttuis pelkästään lämmöksi tasaajassa)..?
Honda CBR 1000RR -04
Honda CR500R AF *-99
Honda CB400N * * *-82
Mp käämit joko tähti tai kolmio kytkettyjä. Kolmiokytketty antaa hieman enemmän tehoja. Firebladessa kolmioon kytketty käämi.kirjoitti
Honda ei anna käämille jännitteen mitta-arvoa. Jännite kun vaihtelee kierrosluvun mukaan. Latausjännite tulee ohjeiden mukaan myös mitata noin 5000 kierr/min kohdalta, jolloin käämi antaa melkein maksimitehonsa ulos. Jännitteensäätimen tehtävä on muuttaa käämistä tuleva jännite tasajännitteeksi ja leikata yli +15,5V jännite, joka muuttuu lämmöksi.
Ylikuuma jännitesäädin usein merkki siitä, että järjestelmässä alkaa tapahtua....
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Niin joo...
Sattuuko kukaan tietään yhtäkkiseltään että mistä
Suomesta sais tilattua kullattuja katteiden kiinnitysruuveja
SC57:skaan?
Mulla on kylvetty tuohon mopetiin kultasia tingentangeli osia ja noi katteiden ruuvit alakaa olemaan vähä irstaan näköset, joten ne vois tilata uudet....
Danke!
Honda CBR 1000RR -04
Honda CR500R AF *-99
Honda CB400N * * *-82
Enpä ole suomessa nähnyt, ebayssä kylläkin.
Pyörrän sanani ja taidanpa tosiaan ottaa Puresta mallia tuohon lataus ongelmaan, ja soitella Bandtille ja kysellä päivän hintaa vauhtis staattori paketille kun lueskelin 1000rr.net keskusteluja ja siellä ameriikan kavereilla ollut ongelmia pelkän staattorin vaihtojen välillä, uskomattomia tarinoita että muutaman tkm jälkeen aina kärähtänyt. Mutta jos tosiaan vauhtipyörässäkin on jotain ongelmia. Itse asensit paikalleen? Oliko tuo vauhtipyörän vaihto minkälainen homma?
Kysytään samalla oletteko käyttäneet minkälaisia jarrupaloja, esim jotain stormin EBC sinttereitä vaan onko suositeltavaa tilata jostain hondan omat palat.
Honda CR1000R -10
ex.Honda CBR1000RR -05
ex.Honda CBR600F -00
Itse olen käyttänyt katu ja radalle tarkoitettua hiilipalaa.
Lucas trw mc755 srq, sopii cbr 1000rr pyöriin.
SRQ pala on pehmeämpi kuin sintteri pala, joten se ei kuluta levyjä yhtä paljon.
Jarruvoiman annostelu todella hyvää luokkaa. SRQ pala sen sijaan kuluu hieman nopeammin.
Uudet palat tilattu tallin varaosahyllyyn...
Kannattaa kokeilla!
Vaikopalat ovat helppo ratkaisu. Ne toimivat kadulla ja radalla. Kestävyyskin on huippuluokkaa. Jotkin kilpatallitkin aikanaan käyttivät orgis- paloja niiden hyvän toimivuuden vuoksi.
Laadukkaita jarrupaloja löytyy usealta valmistajalta. Voithan sinä muitakin merkkejä kokeilla. Jarrupalakokeilut kun eivät paljoa kustanna, varsinkin jos ulkomailta tilailee.
Viimeksi muokannut: vma; 06.01.2012 klo 23:13.
Yritänpä hieman selventää kantaani ja omia mielipiteitäni.
Vuosia olen käyttänyt orgaanisia ja sintteripaloja. Orkkiksetkin toimii ihan kiitettävästi. Pyörien valmistajat eivät jarrupaloja valmista, joten vuosisopimuksien muuttuessa toimittajakin voi vaihtua. Sinä samassa tietysti myöskin palan koostumus.
Sintteripalojen suhteen minua on häirinnyt se tosiasia, että sintteripala voi puraista aika hätäsesti, jolloin on suurempi todennäköisyys, että etunen lähtee alta. Tästä syystä lähdin hakemaan ja kokeilemaan muita vaihtoehtoja. Minulle on tärkeetä, että jarrutehoa on helppo säännöstellä, kuivalla, kostealla tai märällä pinnalla.
Koko viime kauden ajoin näillä Lucas trw srq paloilla ja yllätyin miten johdonmukaisesti toimivat. Vastaavanlaisia kokemuksia olen kuullut muilta, jotka ovat käyttäneet muiden valmistajien vastaavia paloja. Samat henkilöt ovat viime kesän kiertäneet srq paloilla radalla tuhansia kilometrejä. Kokemukset ovat positiivisia.
Siinä olet ihan oikeassa, ettei levyjen kulumisen suhteen ole suurempaa merkitystä, mitä palaa käyttää. Oli enemmänkin toteamus, että srq pala on sintteripalaa pehmeämpi, joten se kuluu siten myös nopeammin. Tästä tietysti seuraa, että jarrulevyt kuluvat hitaammin. Loppupäässä kustannus lienee samaa luokka.
Huom! Racing käyttöön tarkoitettuja hiili paloja ei tule katukäytössä käyttää, koska vaativat lämpöä toimiakseen
Ajattelin asennella kaatumatatit Hondaani, kun tuo pystyssä pysyminen tuottaa välillä hankaluuksia. Osaako kukaan suositella mitään tiettyä satsia? Pitäis olla ainoastaan hyvä ja halpa, eli ei mitkään mahdottomat kriteerit![]()
Honda NS 125 R2 --> Gilera SP01 --> Kawasaki ZXR 400 -92 --> Kawasaki ZX-6R -98 --> Ducati 748 S -99 --> KTM 1190 RC8 -08 --> Honda CBR 1000 RR -07
Laitoin omaan bladeen puigin tatit. Tosiaankin reijän tekeminen arvelutti alkuun uuden pyörän katteisiin, varsinkin kun näin sarjan mukana tulleen aika rujon sahalaitaisen terän. Mukana tulleet reijän merkkaus sapluunat vaikutti kuitenkin aika luotettavilta joten otin riskin.
Teippasin reijän alueen ja terä toimi katteen suhteen erittäin hyvin ja reijästä tuli reunoiltaan niin siisti kun vain voi. Puigin tapeissa on ainakin sen verran pituutta, että niistä voi joskus olla jotain apuakin. Edellisessä pyörässä oli lsl:n tapit ja ne oli ainakin niin iholla että onneksi ei tarvinnut kokeilla toimivuutta.
Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
Xt 1200......vfr1200
Lasersäde kohtisuoraan pultin keskelle, kate poistettuna. Kate paikoilleen ja sitten vaan poraamaan reikä. Tärkeetä, että säde kohtisuoraa, ettei synny projisointi virhettä. Sabloonalla voi sitten tehdä vielä tarkistuksen, ennen poraamista.
Lsl tai muiden lyhyempien palojen alle voi sorvauttaa korotuspalat, niin saa juuri sen pituiset mitä haluaa.
Kiinnityspulttien kierteen kannattaa vetää varmuuden vuoksi pakan läpi. Rosteripultit sitkeetä tavaraa jolla on taipumus "hitsaantua" alumiinirungon kierteisiin. On vähemmän hauskaa väkisin vääntää rungon kierteet pultteineen pois.
20€ laaseria käytän mm. takapyörän linjauksessa. Hyvä tapa myös tarkistaa rungon suoruus. Mittaus ei kylläkään kerro mikä paikka on kieroutunut.
![]()
CRQ => Hiili, Racing pala, jota ei tule käyttää kadulla. Ei toimi kylmänä.
SRQ => Sintteri/hiili seos. Toimii heti kylmänä. Ei ole hyväksytty katu käyttöön ainakaan saksassa.
SV => Puhdas sintteri pala
Lucas Trw jarrupalat, joissa ainoastaan tuotetunnus esim. MCB755 ovat orgaanisia paloja.
Viimeksi muokannut: finn; 08.01.2012 klo 15:13.
Käytin googlea ja tatteja saa näköjään myös moottorikoppien ruuveihin kiinnitettävinä versioina. Onko noista mihinkään vai joutuuko jokaisen kaadon jälkeen hommaamaan uuden lohkon? Mahtaako moottorikoppien kiinnityspisteet kestää oikeasti tuollaista kuormaa kun koko pyörän paino levähtää tatin päälle?
Honda NS 125 R2 --> Gilera SP01 --> Kawasaki ZXR 400 -92 --> Kawasaki ZX-6R -98 --> Ducati 748 S -99 --> KTM 1190 RC8 -08 --> Honda CBR 1000 RR -07
Mulla on cbr 900 rr 02 pyörässäni nämä Motrax tatit. Laadukkaat ja edulliset. Vaatii 1000 rr:ssä reiät katteisiin. 900 rr 00-03:ssa sopii ilman reikiä.
http://www.ebay.de/itm/MOTRAX-Sturzp...item1e698d92bc
Honda cbr 900 rr, vm. 2000 - 2003
LSL kaatumatapit Honda cbr 1000 rr, vm. 2006 - 2007
Viimeksi muokannut: finn; 08.01.2012 klo 17:58.