Sivu: 14 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 412131415162464 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 2145:sta
    Lainaa (Motokettu @ Kesä. 24 2010,15:05) kirjoitti
    Lainaa (J.V. @ Kesä. 24 2010,14:57) kirjoitti
    Tuo vihellys kuuluu normaalisti aina kun ei ole vinohampaiset hammasrattaat, niinkuin ne ei pyörissä yleensä ole.
    Riippuu sitten vähän vaikka mistä, hammasluvuista, kierroksista jne millä taajuudella se on että kuulee.
    Itsellä ulvoo kakkonen ja aina kuulunut samallalailla ainakin 20tkm.

Tai sitten se tulee ketjuista, tosin sitten se pitäs kuulua viitosellakin samassa vauhdissa.
    kyl se kutosen välityksistä tulee, ei ketjuista eikä muualta koska kuuluu vaan kutosella. ehkäpä siinä kohdin juuri niillä kierroksilla on jonkinlainen resonanssi tai sopiva "heräte", joka saa laulun aikaan. kyl se varmaan ääntäisi koko alueella jos olisi vakavampaa, toivottavasti.
    Pieni vihellys kuuluu jossain kohdassa kuutosvaihteella täälläkin...

Viisas pääsee vähemmällä!
    Lainaa (liuzka @ Elo. 12 2010,15:35) kirjoitti
    Lainaa (zubzero1979 @ Elo. 11 2010,18:59) kirjoitti
    Tuota pitääkö bleidissä palaa kaikki valot kun on pitkät päällä vai onko tuohon joku apina tehnyt omia virityksiä? Siis pitkillä mulla palaa kaikki kolme lamppua samaan aikaan?
    Muistaisin kyllä että omassakin pyörässä kaikki kolme palaa pitkät ollessa päällä...
    Kiitokset! Niin ne näkyi yhdessä toisessakin palavan samaan aikaan...on kuulemma kahdenlaista kytkentää ja maa kohtaisia eroja.
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
    millasta öljyä ootte käyttäny tuossa 954 bladessa? Pitää kylmänä hieman meteliä eli kalkattaa, onkohan nokkaketjun kiristin mikä ääntää? Loppuu viimeistään 20km ajolla. Nykiikö muillakin tuo vehje 1 ja 2 vaihteella jos kierrokset laskee tuonne 2,5tuhanteen? Hieno pyörä kyl kaikinpuolin kun vaan tutustuu paremmin Kiihtyy ja kulkee ja helppo ajaa matkaakin! Olis huomenna ok keli nii pääsis vähän ajeleen
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Muutaman prätkättömän kauden jälkeen tuli hankittua -06 Blade ihan vahingossa Olen kyllä yrittänyt foorumia selata mutta muutamaan asiaan kaipaisin "asiantuntijoiden" mielipidettä / neuvoa:

-Mitä öljyä kannattaa käyttää? Hondan omaa?
    -Miten säädetään "kierroksenvaroitin" eli siis se vaihtovalo?
    -3000rpm kohdilla kuuluu varsinkin kylmänä naputus, tosin vähenee kun kone lämpenee mutta ilmeisesti normaalia?
    -Onko muuta perussettiä mitä kannattaa tarkistaa yms, koneella on ajettu karvan verran auki 30k...

ex: XX -04, R1 -05, 1000RR -06

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Kaahari @ Elo. 18 2010,10:12) kirjoitti
    Muutaman prätkättömän kauden jälkeen tuli hankittua -06 Blade ihan vahingossa * Olen kyllä yrittänyt foorumia selata mutta muutamaan asiaan kaipaisin "asiantuntijoiden" mielipidettä / neuvoa:

-Mitä öljyä kannattaa käyttää? Hondan omaa?
    -Miten säädetään "kierroksenvaroitin" eli siis se vaihtovalo?
    -3000rpm kohdilla kuuluu varsinkin kylmänä naputus, tosin vähenee kun kone lämpenee mutta ilmeisesti normaalia?
    -Onko muuta perussettiä mitä kannattaa tarkistaa yms, koneella on ajettu karvan verran auki 30k...
    -Kilvellisessä käytin GN4:sta jota ei taida tosin enää saada. Kilvettömässä GN4:sta, BelRay EXS:ää ja nyt Repsolit sisässä. En ole huomannut mitään eroja. Olen kokeillut noita eri öljyjä koska olen yrittänyt selvittää johtuuko kytkimen haukkaaminen lähdössä öjyistä vai onko puhtaasti ominaisuus. Öljynvaihtoväliksi ilmoitetaan 12tkm mutta en kyllä raaskinut ajaa kuin 6 tkm. Silloinkin koneen mekaaniset äänet oli jo paljon kovemmat ja öljy oli visuaalisesti arvioituna lirua kuin vesi.

-Lataa tuolta omistajan käsikirja niin selviää vaihtovalon säätö:

Käsikirja

-Tuo tonninen kone ei kuulosta enää normaalilta Hondalta joka käy kuin sukkasiltaan joten totuttele vaan sivuääniin.

-Ei muuta kuin kovaa ajoa ja perushuollot niin huoletonta elämää tiedossa.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    Lainaa (Motokettu @ Heinä. 21 2010,09:24) kirjoitti
    Mitä rengassetteja olette Firebladessa (1000) käyttäneet, nyt alla on Metzelerin Racetec K3 mutta viimeinen tonni on jo menossa. Jotain sopuhintaista valintaa vois ehdotella...
    Tuli sit laitettua Michelin Pilot Road2:set alle, ja huoltamon pihalta lähdettyä tuli mieleen kysymys et tää sama pyörä enää ollenkaan. Suoraan ajettaessa ihan mukava mut mutkiin mentäessä pitää oikein vääntää et saa pyörän kallistumaan, en välttämättä sano että se on huono juttu mut kyllä Racetek:it kippasi kyljelleen jo ilman voimaa. Näkeehän sen renkaan profiilistakin ei Pilotit on enemmän pyöreät kun taas Racetek:it on vähän kantikkaat eli tiputtavat laitaan ihan eri tavalla jo pienestä ohjauksesta. Vasta 150km takana ja totuttelua uusiin, riittää kyllä mulle nopeaankin ajoon mut en vaan uskonut et ero ns. matka/sport ja sporttisemman renkaan ero voi olla näin iso. Jos kertomukset kulutuskestävyydestä pitävät paikkansa niin annan sen kyllä anteeksi ketteryydessä =)
    BLADE 1K
    Lainaa (zubzero1979 @ Elo. 14 2010,18:20) kirjoitti
    millasta öljyä ootte käyttäny tuossa 954 bladessa? Pitää kylmänä hieman meteliä eli kalkattaa, onkohan nokkaketjun kiristin mikä ääntää? Loppuu viimeistään 20km ajolla. Nykiikö muillakin tuo vehje 1 ja 2 vaihteella jos kierrokset laskee tuonne 2,5tuhanteen? Hieno pyörä kyl kaikinpuolin kun vaan tutustuu paremmin Kiihtyy ja kulkee ja helppo ajaa matkaakin! Olis huomenna ok keli nii pääsis vähän ajeleen
    Hondan omaa öljyä on tullut käytettyä bladessa (GN4 Seuraajaa). Motulin öljyt ovat myös varteen otettava vaihtoehto . Kalkatus on normaalia kyseisessä pyörässä.. Itse en ole havainnut pätkimistä, omasta pyörästäni kyseisillä kieroksilla.
    -Aikoinaan kovakin-

-CBR 954RR vm.03-
    Laitoin jokin aika sitten teräspunosletkut 08 bladeen, tilasin tuolta jamracingin verkkokaupasta. Hintaa en muista kun viimekesänä ne jo varastoon tilasin.

Kerran olen vaihdon jälkeen käynyt radalla ja tuntuma parani jonkin verran, tosin epäilen että mulla jäi ilmaa letkuihin, koska tuntuma ei ole sellainen kuin esim ducatissa oli teräspunosletkuilla. Vieläkin muutaman kerran jarruissa säikäytti kun kahva painui aika syvälle. Pyörä kyllä pysähtyy, mutta vaikka kahvan säätää uloimpaan asentoon niin se painuu todella paljon. Olen tottunut kahdella sormella jarruttamaan ja tuo kahvan painuminen säikäyttää.

Pitää ilmata vielä kerran kokonaan ja kokeilla sitten.
    Lainaa (psiitone @ Elo. 23 2010,16:38) kirjoitti
    Laitoin jokin aika sitten teräspunosletkut 08 bladeen, tilasin tuolta jamracingin verkkokaupasta. Hintaa en muista kun viimekesänä ne jo varastoon tilasin.

Kerran olen vaihdon jälkeen käynyt radalla ja tuntuma parani jonkin verran, tosin epäilen että mulla jäi ilmaa letkuihin, koska tuntuma ei ole sellainen kuin esim ducatissa oli teräspunosletkuilla. Vieläkin muutaman kerran jarruissa säikäytti kun kahva painui aika syvälle. Pyörä kyllä pysähtyy, mutta vaikka kahvan säätää uloimpaan asentoon niin se painuu todella paljon. Olen tottunut kahdella sormella jarruttamaan ja tuo kahvan painuminen säikäyttää.

Kyllä sulla on niissä ilmaa sitten...meinaa mulla riittää kyl 2sormea melkeoisen kovaan jarrutukseen... saa meinaa pyörän ympäri kyl...
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Lainaa (UNTS85 @ Elo. 23 2010,13:53) kirjoitti
    Lainaa (zubzero1979 @ Elo. 14 2010,18:20) kirjoitti
    Hondan omaa öljyä on tullut käytettyä bladessa (GN4 Seuraajaa). Motulin öljyt ovat myös varteen otettava vaihtoehto . Kalkatus on normaalia kyseisessä pyörässä.. Itse en ole havainnut pätkimistä, omasta pyörästäni kyseisillä kieroksilla.
    Kiitokset, niin vähän luulinkin että on ns ominaisuus Mitäs motulin ölppää sinne kannattaa kaataa?? Mulla on tuo motulin 5000 ykskannu hyllyssä mut se on vanhaan pyörään minkä myin pois..? Mahtaako käydä tuohon 954?
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (psiitone @ Elo. 23 2010,16:38) kirjoitti

Olethan putsannut jarrut huolella? Siis satulat irti, palat pois, männät ulos ja puhdistus niille, karhennat palojen kitkapinnat, voitelet liukutapit ja kokoat uudelleen. Sitten vielä huolellinen ilmaus sekä satuloista & kahvan päästä. Mäntien tulee liikkua herkästi ihan sormin. Jos ei niin pura vielä satulatkin, puhdista huolella ja vaihda tiivistesarja.

Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    Lainaa (zubzero1979 @ Elo. 23 2010,18:22) kirjoitti
    Mulla on tuo motulin 5000 ykskannu hyllyssä mut se on vanhaan pyörään minkä myin pois..? Mahtaako käydä tuohon 954?
    Kyllä käy
    -Aikoinaan kovakin-

-CBR 954RR vm.03-
    Lainaa (UNTS85 @ Elo. 24 2010,19:57) kirjoitti
    Lainaa (zubzero1979 @ Elo. 23 2010,18:22) kirjoitti
    Mulla on tuo motulin 5000 ykskannu hyllyssä mut se on vanhaan pyörään minkä myin pois..? Mahtaako käydä tuohon 954?
    Kyllä käy
    Hienoo!! Onpahan ölpät valmiina seuraavaan vaihtoon...
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Onko 04/05-06/07 malleissa samat välitykset rattaissa? Samalla kysyen kuinka pyörämallin omistajat ovat välityksiä vaihdelleet? Itsellä tällä hetkellä vakiot, mutta kun piakkoin tulee eteen ketju ja rataspaketin vaihto niin mietin pitäisikö muuttaa joten jos kommentteja ja kokemuksia?!
    Honda CR1000R -10
    ex.Honda CBR1000RR -05
    ex.Honda CBR600F -00

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Vanhemmassa on muistaakseni piikkiä pienempi takaratas ja olikohan niin että 6:n välityskin on erilainen. Mulla oli -06:ssa piikkiä pienempi eturatas eli olikohan se sitten 15/42. Oli kyllä mukavampi ajella kuin vakio. Nykyisessä -04:ssa on 15/44. Rata-ajoon sopii mulle. Motoparkissa 3,4,5,6 käytössä, Kemora ja Botnia 3,4,5 ja Alastarossa 2,3,4
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    06-07 on 2 piikkiä isompi takaratas, eli 42.

Joten hieman tiuhempi on. imo kannattaa laittaa se tiuhempi.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
    Kiitoksia kommenteista, pitäisiköhän aluksi kokeilla tuolla -1 eteen, eikö se vastaa suurinpiirtein 3piikkiä taakse. Joskus aiemmin vaihdoin vanhaan kuussataseen -1 eteen ja sen kyllä huomasi siinä. Vai pitäisikö sitten samalla nakata nuo 15/42tahi41?

Lisäksi extrana oletteko ostelleet paketit suomen maalta vai tilanneet esim. englannista.
    Honda CR1000R -10
    ex.Honda CBR1000RR -05
    ex.Honda CBR600F -00

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (fragile984 @ Elo. 31 2010,13:33) kirjoitti
    Kiitoksia kommenteista, pitäisiköhän aluksi kokeilla tuolla -1 eteen, eikö se vastaa suurinpiirtein 3piikkiä taakse. Joskus aiemmin vaihdoin vanhaan kuussataseen -1 eteen ja sen kyllä huomasi siinä. Vai pitäisikö sitten samalla nakata nuo 15/42tahi41?

Lisäksi extrana oletteko ostelleet paketit suomen maalta vai tilanneet esim. englannista.
    Mulla on 520 ketjut tuossa ja kotimaasta sai samaan hintaan tai oikeastaan halvemmallakin kuin ulkomailta. Tuo -1 eteen vaikuttaa jo mukavasti mutta jos ei haittaa että matka-ajossa kierrokset nousee niin varmasti piikkiä tai kahta isompi taakse tekee hyvää. Pitäis mennä vielä vakiomittaiselle ketjulle.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    Täytynee varmaan kokeilla miltä tuo -1 ensin tuntuu ja sit tarvittaessa laittaa taakse piikkejä.
    Oletko koskaan käyttänyt speedohealeriä, stromilla näyttäisi olevan 4.0 95€, sinänsä aika kallis motikka, mutta ainakin itsellä ärsyttää jos nopeusvirhe on suuri, ja turhanpäiväsiä haamukilometrejä mittariin.
    Honda CR1000R -10
    ex.Honda CBR1000RR -05
    ex.Honda CBR600F -00
    SC50 pitäs viedä venttiilien säätöön.. Missä jengi käyttäny omiaan uudellamaalla? Bikeworld tuli jo soiteltua ja siellä onnistuu, mutta ei pieni kilpailutus ole ikinä pahasta.
    http://www.jlbike.fi/
    ... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
    Lainaa (ESKIL @ Marras. 23 2010,14:02) kirjoitti
    http://www.jlbike.fi/
    Pisteet tälle paikalle
    xxx
    Onko tuo HRC:n viininpunainen sama kuin punaisessa vakiobladessa? Yleensähän HRC:ssä on hiukan kirkkaampi punainen niinkuin tarrassakin.

Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Laitetaanpas tännekin vähän väli-infoa bladen huoltamoseikkailusta. Eli kyseessä aika tarkkaan 50tkm ajettu -08 blade. Siitä ensimmäiset 44tkm tuli katuajoa, sisältäen työmatkaa, kauppareissuja ja Alppimatkailua, sekalaista katuajoa siis. Loput ajettu ratakäytössä lähinnä viime kesänä.

Katteiden kanssa alkoi olla ongelmia kiinni pysymisen kanssa kun vauhti nousee yli 140kmh, pakoputki oli pahoin ruskistunut alaosastaan ja olipa siinä useita aivan selviä ruostekukkasiakin ja öljynkulutus alkoi olla sitä luokkaa, että ratapäivän aikana tarkastetaan bensan määrä ja lisätään öljyä. Perinteinen syy öljynkulutukselle on liian löysät männänrenkaat jotka jättävät öljyä sylintereihin josta se palaa pois. Pyörässä on 5v takuu ja ajattelin hoidattaa asiat kuntoon ennen kun sen myyn eteenpäin.

Bikeworld suostui suurinpiirtein mukisematta vaihtamaan katteet takuuseen kuten myös uusimaan pakoputken. Koneremontin kanssa he yskivät hieman enemmän, mutta kummasti ymmärsivät kun totesin etteivät hekään onnistuisi myymään pyörää jonka kanssa ei voi lähteä yli 500km päähän kotoa ilman yli litran varaöljykanisteria.

Huollossa kun kone oli purettu, olivat huomanneet samalla, että venttiilivarsien ohjurikumit laskee öljyä "reilusti" läpi. Ilmeisesti siinä löytyi yksi syy lisää kohonneelle öljynkulutukselle. Nyt mielenkiinnolla odottelen kuittia tästä epävirallisesta 50tkm huollosta, josta todellisuudessa selviää, että mitä kaikkea koneelle on pitänyt tehdä kun se on avattu.

Hauskaahan tässä on se, että tuon pyörän myyminen on tod. näk. haastavaa jo siksikin että siinä on niin paljon kilometrejä, mutta sehän on suurinpiirtein uusi kun sen keväällä ottaa käyttöön. Takuuseen on tuohon pyörään vaihdettu jo niin paljon osaa, että eihän tuossa ole mitään kulutusosia vanhaa. Vähän harmittaa, että on tullut tuohon ratailuun hurahdettua, niin ei saa sitä 100tkm kestotestiä tehtyä takuuaikana...

Syy miksi tästä kirjoittelen on se, että jos pyöränne alkaa kuluttamaan reilusti öljyä, niin kannattaa asiasta mennä takuuaikana valittamaan, eikä vain totuttautua siihen, että öljynkulutus on normaalia. Todennäköisesti noita kumeja alkaa mennä muillakin siinä vaiheessa kun kilometrejä on enemmän takana.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Hyvät cliparit 954:een? Kellään mitään ideoita?
    Oisko näistä mihinkään?
    Tarviiko pidempi kuski edes vai pärjääkö vakioilla?
    onko tuota öljyä kulunut myös -07 malleissa? Vai onko tuo pelkästään tuoreempien bleidien ongelma?

Br,

-tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (cbr600äffä @ Joulu. 04 2010,21:13) kirjoitti
    onko tuota öljyä kulunut myös -07 malleissa? Vai onko tuo pelkästään tuoreempien bleidien ongelma?
    Ymmärrykseni mukaan ongelmia on tuon uuden mallin ensimmäisissä versioissa. Tietääkseni -09 pyöriin on jo tehtaalla laitettu jäykemmät männänrenkaat, jolloin öljynkulutusta ei pitäisi ilmetä. Eli tämä ongelma ei koske -07 mallia.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Onkos nää kaikki SC57 1000rr tuplasuuttimilla?
    Lähinnä nyt tota shifteriä ollut hommaamassa ja tonnehan sitten tarvii ignition modulenkin jos näissä sitten noi tuplasuuttimet on...

Onko kokemuksia mistä eri shiftereistä?
    Omassa rykkösessä on tollanen translogic ja siitä ainakin itsellä hyviä kokemuksia, tollanenhan tulee jo sitten edullisemmaksikin kuin hommata ensin commander, sitten shifteri ja vielä toi ignition module...
    Lainaa (samserious @ Joulu. 24 2010,13:29) kirjoitti
    Lähinnä nyt tota shifteriä ollut hommaamassa ja tonnehan sitten tarvii ignition modulenkin jos näissä sitten noi tuplasuuttimet on...
    ... On...

... En tiedä käykö toi uus PC5:n tähän malliin, eiks siinä ole sisäänrakennettu ing.module???
    ... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
  30.  

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (samserious @ Joulu. 24 2010,13:29) kirjoitti

Onko kokemuksia mistä eri shiftereistä?
    Omassa rykkösessä on tollanen translogic ja siitä ainakin itsellä hyviä kokemuksia, tollanenhan tulee jo sitten edullisemmaksikin kuin hommata ensin commander, sitten shifteri ja vielä toi ignition module...
    Tuo Translogic on laatulaite. Samoin Dynojet. Et tarvii mitään sytkäboksia tai Commanderia vaan Dynojetiltä saa vähän vastaavasti kuin Translogicilta ihan erillinen shifteriboxi eli Ignition quick shifter. Halpojahan nuo ei ole kumpikaan, Dynojet taitaa olla vielä kalliimpi. En muista oman hintaa kun tuli osittain sponsoritukena.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
Sivu: 14 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 412131415162464 ... ViimeinenViimeinen