Ajossa moottori sammuu, jos kytkin painetaan pohjaan pitkäksi aikaa. Paikallaan ollessa näin ei käy.
Moottorin käydessä tyhjäkäyntiä paikallaan ja ryypyn ollessa päällä kierrokset heittelehtivät kahden ja viiden tuhannen kierroksen välillä kaasukahvaan ja ryyppyyn koskematta.
Moottori pysyy hieman paremmin käynnissä pysähdyttäessä moottorijarrutuksella, silloinkin moottori sammuu, jos kytkin on pidempään pohjassa yhtäjaksoisesti eikä kaasua anneta vaihteiden alaspäin vaihdon välillä.
Jos tyhjäkäyntiä säätää isommalle (3000rpm) tai käyttää ryyppyä koko ajan, moottori pysyy hieman paremmin käynnissä kytkin pohjassa pysähdyttäessä, mutta tyhjäkäyntikierrokset ovat kohtuuttoman korkeat.
Ongelma ei häviä tai poistu ajettiinpa kylmällä tai lämpimällä koneella.
Pyörä on vm. -97. Liikkeestä ostettu. Kun kuvailin vian, aikoivat vaihtaa tulpat. YllätyinVedätetäänkö mua nyt ihan kuus nolla, vai mitä ihmettä??
Veikkaisin ilmavuotoa imupuolella tai kaasuttimien kalvoja. Saako kaasuttimet synkronisoitua?
Taivas saa odottaa
kaasarien synkkaus on yks, sit bensahana kannattaa tarkistaa, ja letkut et on kunnossa ja ettei oo niin jyrkällä mutkalla et ei oo virtausta..
pari kertaa törmännyt ilma/öljy suzukiin missä tuota vaivaa niin venttiilit kantoi....![]()
Aiemmin omistamassani GS500E:ssä oli samaa ongelmaa ja edellä mainittu venttiilien kantaminen oli syynä.
Venttiilien säädön jälkeen tilanne korjaantui *![]()
"Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
Edelleen on pyörä korjattava. Kaasarit tuli viime viikolla. Liekö ruuhkaa korjaamolla. Pitää kysyä noista venttiileistä..
-Kiitos!!
(timppa60 @ Touko. 12 2008,15:23) kirjoitti
tuotapa ei yleennsä uskota huollossa
Itelläniki alko pyörä sammuilee ku aloin stunttailee tällä kyseisellä pyörällä. Jonkun aikaa olin huudatellu kytkimen kanssa ku testasin et palaako se kumi. no eihän se aluks oikee palanu (envaanosaa), sit pyörä sammu ku painoin kytkintä. Koitin käynnistää vaihde päällä kytkimen kanssa niin lähti pyörä vaa nykimään eteenpäin![]()
Kytkinlevyt tais ylikuumentua ja täten lopetti toimintansa hetkeksi. (onko mahdollista, jos joku viisaampi osaisi sanoa?)
Heikki sekä Suzuki TL 1000 S
On se. Kytkinpakka kuumenee ja turpoaa => ei irrota enää. Vasta jäähdyttyään alkaa toimimaan normaalisti.(heikkee @ Kesä. 01 2008,00:41) kirjoitti
Sattumoisin pyörähdin tällä sivulla vielä ja kerronpa samalla kuulumiset eli pyörä oli sitten läpensä mätä. Liike tarjoutui ostamaan sen minulta takaisin maksamallani hinnalla. HYVÄ BIKE WORLD!! SAin kokeilla paria pyörää kesän aikana kun omani oli huollossa, eli Bikesta sain pyörän täysiaikaisesti lainaksi. Nyt uusille urille, eli pyörä on taas hakusessa ja toivotaan ettei sattui samanlaista rähmää kohdalle.
Mulla oli gs 1000 g aikaisemmin mistä loppu säätövarat kesken, oli nähkääs palasäätö... Pakovenat muistaakseni 36 €/kpl.(Petska @ Touko. 12 2008,15:03) kirjoitti
M-72 "raaseri" -55
GS 1000 G -81
KTM GS 600 -85
GSX-R 1100 -87
GSX 1100 EF -85