No en, kuhan kiusasin Rovanimen roksua. Jos olisin Rocketin ovh:lla ostanut niin olisi tullut aika lailla takkiin. 2 vuotta 6600 km putosi Rocketin hinta 4000€ siitä mitä itse maksoin. Täytyy vielä ottaa huomioon, että Dyna on tonni kaupalla halvempi kuin Rocket. Fat Boyhin tuli jo ihan eri hintoja Rocketistakin, mutta sellaista en halunut silloin. Pyörä pitää vaihtaa sillä mitä on lompakossa tai tilillä.(Le Motard @ Marras. 15 2008,15:28) kirjoitti
Kyllä ne menee, jos on selvästi edullisempi kuin uusi. Minunkin vaihtokone happani kokonaista 2 päivää Turussa ja matkasi jonnekin Itä-Suomeen.(ukko @ Marras. 15 2008,14:40) kirjoitti
Ois kiva tietää mitä Siksteeni on päättäny vai onkokaan näiden viisaijen neuvojen jälkeen .
Triumph Tiger 800 XRX
Tais sixteeni ostaakin pannarin,,,,,![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Honda![]()
SUZUKI B-KING
Bemarissa voi vissiin sitten perseen kuivata penkinlämmitimellä ja päälle kieltää että on edes housuihinsa kussut(hra1150 @ Marras. 22 2008,15:22) kirjoitti
![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Sanotaanko, että nyt tullaan asiaan.(Ekku @ Marras. 22 2008,15:29) kirjoitti
Hus harhaoppiset pois tästä threadista![]()
Dirty Nasty Furriner
Bimotalla vois tehdä periaatteessa saman, koska siinä on "penkinlämmitin" ihan ilman sähköäkin. Käytännössä kun istuu pakoputken päällä, niin pysyy persaus kuivana kelillä kuin kelillä.(hra1150 @ Marras. 22 2008,16:31) kirjoitti
Bimota on selkeästi offtopic. Harleyllä ja BMW:llä voi olla matkamalleissa, asiakaskunnasta johtuvista syistä, prostata-kytkin, mutta Adventuressa ei ole.
Eikö se ollut niin, että GW:ä saa sinisellä ja punaisella takapaksilla sen vuoksi, että tapaamisissa on molemmille jonossa paikka?
On kyllä, myönnetään.(hra1150 @ Marras. 22 2008,20:21) kirjoitti
Perkeleen hyvä matkapyörä, mutta ei siihen saa minkäänlaisia laukkutelineitä, kun ei ole takarunkoakaan mihin ne kiinnittäisi.
Muutoin ihan sopiva pyörä varttuneemmallekin herrasmiehelle.
Ja ei muuten löydy kovin monesta jonosta montaa samanlaista, joten ei varmasti sekoitu muiden pyöriin.
BMW se on aivan eli peli kuin hd ajelin kesällä uudella hd ei ole mikään matkapyörä BMW on matkapyörä parhaasta päästä ,hd en ostaisi kuin muiden kiusaksi
Ajoin kanssa bemarilla 10v sitten, en ostais kuin... no nyt ei tuu yhtään hyvää syytä mieleen![]()
Dirty Nasty Furriner
Eikö tuo olisi nyt oikein pakkohankinta jollee harrastajalle, hinta on ainakin tullu ihan mukavasti ales uudesta eikä ole kilsoilla pilattu
nettimoto
SUZUKI B-KING
jaa siksi että 100v. juhlamalli?(AF-1 @ Marras. 30 2008,20:40) kirjoitti
Ehkä juhlamallin status merkkaa jollekin jotain mutta poistellessa kannattaa huomioda että kyseinen vuosimalli oli ensiostajien keskuudessa hyvin suosittu. ehkä en paljoa liioittele jos sanon että 100-vuotismalleja valmistettiin enemmän kuin 99 ja 101 -malleja yhteensä eli se siitä harvinaisuudesta.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Lankalauantain Suurajot 2009 eli kyseenalaista vieraissakäyntiä.
Hevoiset:
Etualalla: HD Dyna Streetbob, 1350, konnetta kutiteltu ruiskuboxilla, putsarilla ja putkella. Noin 80 hv takanakilta.
Öhlinsin takapää. Lukkiutumattomat jarrut.
Taaempana: BMW 1150 GS Adventure, Konetta kutiteltu PCIII:lla ja putsarilla ja putkella, noin 85 hv takanakilta. Lukkiutuvat jarrut.
Hevoiset lähempää:
Lähtö tapahtui Auranlaakson ABC:ltä. Heti startissa meikäläiseltä jysähti molemmat koivet takalukkoon. Perseen pudotus runsaasta 90 sentistä Streetbobkorkeudelle ei käynyt aivan kivutta. Aikaisemmin luulin, että ripaska keksittiin Siperiassa, kun joku pölli sen toisen kepin. Ei pidä paikkaansa. Amerikassa ripaska keksittiin. Aikani viikkailtuani itseäni - HD on hyvä ajaa myös seisaaltaan - päästiin matkaan. Kytkin toimii normaalisti, vaihteet samettisesti ja moottori tuntuu virkeältä. Viallinen HD? Vilkut löytyvät lähes oikeasta paikasta ja äänimaisema on kohdillaan, hyvä meininki. Ajoasento ei todellakaan ollut meikäläiselle tuunattu, joten Naantalissa oli pakko vaihtaa fillareita takaisin.
HD-mies?
Gesundheitsturmfuhrer BMW?
Jep, pyörä tekee näköjään kuskin eikä kuski pyörää. Vaivaiset parikymmentä kilometriä ja SenioRRille kasvoi tiukkasärmä konrollikatse ja meikäläinen on kuin nuori Elvis.
Onko moottoripyörällä sielu? On. Paitsi japanilaisilla, japanilaisilla on rivikoneet ja koneet rivissä. En ollut koskaan aikaisemmin ajanut metriäkään HD:llä. Lukuisia japanilaisia ja kolme saksalaista on ollut. Guzzilla olen joskus ajanut muutaman sata kilometriä. Kulttuurierot ovat olemassa ja ne ovat selvät. Amerikkailasen moottoripyörän pytyt laulavat samaa laulua V8:ien kanssa. Italialainen V2 tuntuu selvästi italialaiselta ja Beemer marssii tahdissa mars. Kaikista noista tykkään nyt.
Ajokokemuksia:
Tehoa oli yllättävän riittävästi (vrt. yleinen käsitys), jalkoihin jäämisestä ei ollut pelkoa. Jarrut vaativat määrätietoisuutta. Yleinen ajettavuus oli hyvä ja pyörä on tasapainoinen. Alustassa on jäljellä pientä löysyyttä, mutta vasta isommissa heitoissa moottoritienopeudessa ominaisuudet alkoivat loppua (Streetbob oli säädetty 30 kg kevyemmälle kuskille ja olen tottunut omaan aavikon laivaani ja sen 28 cm:n joustovaroihin). Vaihteet ja kytkin toimivat vähintään yhtä hyvin kuin Beemerissä. SenioRR löysi välivapaita, minä en. Kokonaisuutena arvioiden ajamani HD oli mitä mainioin moottoripyörä. Ämpärillinen ennakkoluuloja, jos niitä nyt niin paljon edes oli, suli saman tien. Ja onhan siinä sitä munakastakin, vai mitäsenytoli...
Kumpi matkapyöräksi, HD vai BMW? Vastaan, että periaatteessa ihan kumpi vaan. Minulla on ollut kaksi K-mallia ja nyt tämä Gessu. Olen ajanut niillä yhteensä varmaan jotain 85 tkm. En ole vielä löytänyt niistä mitään "matkanappulaa", joka tekee niistä jotenkin erikoisia matkapyöriä. K-mallilla voi käydä sienestämässä ja GS:llä pikapikaa vaikka Salzburgissa. En näe mitään syytä, miksi matkailutarkoitukseen suunnitellulla HD:lla ei voisi taittaa matkaa. Paitsi tietenkin, jos matkanopeus pitää olla koko ajan kovin kova.
Lyhyen koeajon perusteella totean, että matkapyöräksi kannattaa ottaa se, mistä tykkää ja mikä ei hierrä liiaksi kannikkaa. Enää en ihmettele, miksi jotkut viitsii ajaa jollain sellaisella kuin HD. Siinä tuntuu olevan ihan kohdillaan sellaiset asiat, joilla on jotain merkitystä. Moottorista tykkäsin erityisesti. Sellaisen kun saisi aikuisten rungolla...
Amen ja hallelujaa.
Eiköhän tolla hintaa saa jo mitä vaan...(sixten @ Huhti. 27 2008,18:57) kirjoitti
F = dp / dt
Hra1150:n kommentit "parinvaihdostamme" tuossa jo olikin, eikä siihen paljoa voi lisätä. Puhuimme Hra:n kanssa tästä "titaanien" kohtaamisesta jo viime syksynä, mutta vasta nyt pääsimme toteuttamaan ajatuksen. Ja hyvä kun päästiin!
Minulla oli lieviä ennakkoluuloja Beemereista. Olen kyllä jossain vaiheessa uraani harkinnut jopa BMW:n ostoa (R1100S), mutta hinta tuli esteeksi tuolloin. Kun ajelin Hra1150:aa tapaamaan, minulla oli tiedossa minkälaisella pyörällä kaveri kurvailee, mutta kun tuon pyörän näin, ajattelin että millä helvetillä mä saan jalkani tuon selässä maahan?! Samaan aikaan mielessäni kelailin, että mitenköhän hra1150 mahtaa taipua tähän mun pyörän päälle... Äijä kun on kauhee korsto...Mun Dyna näyttää hiirulaiselta tuon Gessun rinnalla! Ei ehkä muuten, mutta kun Gessu on korkea! Noh, se siitä vertailusta ja baanalle!
Mulla ylettyi juur ja juur varpaankärjet maahan GS:n satulassa, joten pyörän paikallaan käsittely oli pikkasen vaivalloista. Sitte pyörä käyntiin...vittu! Missä on starttinappula??Hra1150:n ohjeistuksella sekin löyty. Pyörä siis käyntiin hauskan sivuttaisheilahduksen saattelemana. Heti ensimetreillä huomasin, kuinka helppo Bemaria on ajaa, vaikka se korkea onkin! Vaihteisto vaatii tosiaan aika määrätietoisia otteita ja löysin sen välivapaankin.
Vääntöä Gessussa tuntuu olevan vaikka kuinka! Jos ei tuota vaihdenäyttöä ois ollu sekavassamittaritaulussa, niin en kyllä aina ois tiennyt, mikä pykälä on silmässä. Laite kun meni ja meni ja kiihtyi hyvin kumean murinan saattelemana, kun vaan kaasua käänsi! Mutta Nostalgian ja Hra1150:n sanoin: Kyllä tuon selässä on vähän sellainen maailmanvalloittajan olo! Gessussa istuu kuin Tigerin, Panzerkampfwagen VI:sen, vaununjohtajan paikalla! En enää ihmettele miksi tuommonen laite, Gessu tai Tiger
, on pitkiä turneita tekevän Äijän laite! Ajoasento on ryhdikäs ja raajat lepäävät mukavasti hallintalaitteilla. Valtava tankki suojaa polvia viimalta. Keulan pleksi suojaa varmasti ainakin itikoilta, mutta se tosin pisti Suuperttini visiirin rämisemään. Mutta tuulelta on hyvin suojassa. En edes huomannut kun vauhti kipusi 130:iin...
Kauemmaksikin olisin tuolla laitteella ajellut, sillä nyt koeajo jäi tyngäksi, mutta hra1150:n kärsimyksiä Dyna selässä säästääksemme vaihdoimme Naantalissa laitteita. Viime kesästä asti olen pitänyt HD Road Kingia aivan yliveto matkajuhtana, jota se edelleen mielestäni on, mutta jos reissuun kuuluu myös huonokuntoisia teitä tai sorateitä, on Gessu vahvoilla! Suoraan sanottuna: En omaa Dynaa vaihtaisi Gessuun, mutta helvetin hieno pyörä se on silti! Tuon selässä tuli Äijä-olo, ei siittä mihkään pääse!
Vastaavanlaista pyöränvaihto-systeemiä suosittelen kaikille, ainakin ennen kuin täällä foorumilla alkaa päätään aukomaan laitteesta, josta ei ole kuin kuvia nähnyt. Kummasti avartaa mieltä tämmöinen ja antaa myös perspektiiviä harrastukseen!![]()
Suuret kiitokset Hra1150:lle mukavasta ajotuokiosta!![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Sun oli pitänyt Senior laittaa siirtosarjat niin olis Hämeen karpaasikin saanut jalat suoriksi![]()
Dirty Nasty Furriner
Kiitos vaan itsellesi. Vielä lisään, että onkohan olemassa mitään muuta moottoripyörää kuin HD, jonka kanssa poseerattua valokuvaa näyttelee ylpeänä kavereille...
Kyllä kyyllä.(hra1150 @ Marras. 22 2008,16:31) kirjoitti
Itse sanoisin että bemarissa ja hoodeessä on kyllä paljon samaakin: savuttavia, tärisevän tehottomia puputtajia molemmat, paljon sähkö- ja mekaanisia vikoja sekä lisäksi selkeitä suunnitteluvirheitä, naurettavan korkeat hinnat laatuun ja käytettyihin materiaaleihin nähden. Keskiverto-ostajasta en sano kuitenkaan mitään, eihän täällä mitään provota vaan annetaan niille joille on väh.. vähemmän kokemusta moottoripyöristäkin.
Mutta itse ohjeistukseen:
Jos olet itsetunnon kohotusta tarvitseva kääpiö, joka ei aja koskaan kovempaa kuin 60 km/h etkä yli 40 km matkoja etkä yli 20 km päähän lähimmästä valtuutetusta HD merkkikorjaamosta, on pyöräsi HD.
Jos taas olet verenkiertohäiriöistä ja jäykistä raajoista kärsivä seniori jolla ei ole varaa uuteen BMW henkilöautoon, jostain Hymer-Fiatista puhumattakaan, on valintasi BMW motorrad!
Ja remontintekoon *(finharley @ Huhti. 27 2008,19:29) kirjoitti
Ja ostaa vielä huoltoauton ja mekaanikon niin tohtii lähtä pitemällekkin reissulle *
![]()
GSX1000R K7
HD... Ehdottomasti.
Ps. Muista varoa halpoja kopioita. Ne on parempia, jopa BMW. *![]()
Supermoto
BMW, ei muuta tarvita
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Kun nyt kerran osaat tehdä tuollaisia syväluotaavia analyyseja, niin lokeroi nyt samalla vaikka italialaisilla prätkillä ajavat samoin tein...(O.L.M.I @ Huhti. 13 2009,19:45) kirjoitti
Ja vähän perspektiiviksi kerro millä itse ajat tai olet ajavinaan...![]()
Nyt on tullut ajettua -09 mallin electralla, siinä on aika paljon uudistuksia -08 malliin. Tämä on minun mielipiteeni.
Vakaa kulkia, teho riittää, mutta hengitys muutos tulee tehtyä.
Gruise kiva, 130 km/h ja käpälät irti tangosta, jatkaa matkaa kuin juna suoraan.Katteet suojaa hyvin yläruumista.
jos on ostamassa matkapyörää ja ei tarttee 150 hv:tä kannattaa kokeilla.
Tykkään.....![]()
HD flht . KTM Adventure 1190 R
Itse ajelin viisi vuotta R1100RT:lla ja tykkäsin pyörästä kovin. Hyvä matkajuhta, passelisti tehoa, tehokkaat jarrut, viaton kapistus....sen kun kerran vuodessa huolsi niin sitten sai vaan ajella. Ja oli helppo peli itsekin huoltaa.
Mutta kun vaihtokuume iskee niin sitten on vaihdettava
Harrikat alkoivat kiinnostamaan pari vuotta sitten ja niistä nimenomaan RoadKingit. Nyt talvella tuli hankittua 2006 RoadKing ja kevään ensimmäiset ajelut on ajeltu, joten jotain osaan pyörästä jo kommentoida. Ulkonäöstä tietenkin pidin...enhän muuten olisi vaihtanutkaan. Äänet ovat maukkaat, tuota käyntiääntä voisi kuunnella vielä vuoteessakin kuulokkeet päässä ajopäivän päätyttyä. Pyörä on paljon raskaampi kuin RT ja vaikka painopiste onkin alempana kuin Bemarilla niin paino kyllä tuntuu...niin hyvässä kuin pahassa. Fiilikset on mainiot ajettaessa. Jarrut ei yllä Bemarin tasolle, mutta kyllä näilläkin pysähtyy.
Molemmat hienoja pyöriä, erilaisia toki, mutta hienoja. Pääasia kai taitaa olla, että jokainen kurvailee pyörällä josta pitää ja nauttii tästä hienosta harrastuksesta.
Ankara fleimaus.(O.L.M.I @ Huhti. 13 2009,19:45) kirjoitti
Tämä Olmi ei kuitenkaan tiedä moottoripyöristä enempää kuin sika lusikasta. Tai sitten se on joku Toytotanoinhonda jälleenmyyjä, jonka on pakko työnantajan käskystä avautua. Mulla on kokemusta far över 100tkm ja 25 v. moottoripyöristä ja kaksi on jättänyt tielle: Honda K750 ja Yamaha XJ750. Hondasta katkesi nokka-akseli ja Jammusta levisi TCI-boxi.
Itsetuntosi, ja mun kanssa, on ihan hyvässä tikissä, älä sure. Nähdään Apparalla ensi kesänä. Sä menet edellä ja mä tulen perässä, ei me käry nokkaas.