Uusimmassa motorrad:ssa on kingin 50000 km testi.
Kannattaa lukea miten pärjää.
HD flht . KTM Adventure 1190 R
Mikä on muuten HD:n huoltoväli ? Onko mallikohtaisia eroja ? Bemarillahan on se kymppitonni. Edellisessä Yamahassanikin oli myös ja nyt suzukin 6000 km tuntuu aika vähäiseltä.(creative @ Loka. 29 2008,14:35) kirjoitti
Kas vaan. Ketjua on näköjään siivottu isolla luutulla. Pisteet ylläpidolle![]()
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Eka huolto 1600 km, seuraava 8000 km ja 16000 km......
Tuskin ilmakoneissa on eroja huoltoväleissä.
HD flht . KTM Adventure 1190 R
koneethan on maailman yksinkertaisimpia, ei tarvitse venttiilien säädöistä välittää ja normi huollot tekee vaikka yhdellä kädellä.
Ainoa kuluva osa on jakopään ketjujen kiristimet, menee vaihtoon yleensä jossain 60-80tkm välillä. Helppo homma vaihtaa itsekkin ja osat maksaa reilun satasen.
Vetoremmi kestänee ajotavasta riippuen, omalla ajettu 90tkm eikä osoita väsymisen merkkejä.
Paljon painoa ja vähän tehoa = halvat vakuutukset.
Ei tosiaan mikään hassumpi ostos...
Dirty Nasty Furriner
Täältä myös(JJJ @ Loka. 29 2008,18:08) kirjoitti
ylläpidolle siivouksesta.
Mulla siis tuo allekirjoituksen Dyna -06 malli. Huoltoväli pyörässä sama kuin yllä, eli 8000km. Huoltojen hinta on pyörinyt siinä 200-300€ välillä. (Turku, SGN-Bikes)
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Hondassa öljyt vaihdetaan 12000km välein.
Tällä välillä huoltojen hinta tarvikkeineen 300e.
Kokemuksesta en kehu Harleyn minkään mallisarjan Spåra, Dyna,Softail,Tourin tai V-rod ajoasentoa.
Moottorin kestävyydestä ei ole kokemusta mutta ei luulisi n60 hevosvoiman matka harrikan konetta pahasti rasittavan.
Matkapyörää etsiessä arvioin ajomukavuuden yhdistettynä käytettävyyteen ja turvallisuuteen huomattavasti huonommaksi harleyssä kuin japanilaisessa tai eurooppalaisessa urheilullisessa matkapyörässä.
SUZUKI B-KING
menes nyt poika myymään sitä Hondaasi, selkeästi sulla ei ole mitään tietoa ainakaan Harrikoista.
Itse ajanut nyt Dynalla jossa siirtosarjat noin 20tkm tänä kesänä ja siitä pisin yhtämittainen ajomatka 1700km/19h ja suoraan sanoen ei tuntunut missään.
lyhyen kokeilun perusteella sanoisin että electrassa ja roadkingissa on vieläkin leppoisampi ja ryhdikkäämpi ajoasento ja Electrassa asiallinen kate vielä lisäksi, ei näyttänyt porukkaa haittaavan ajella pelkässä t-paidassa ja liiveissä.
Dirty Nasty Furriner
Koneet kestää normaaleilla huolloilla siinä kuin missä tahansa muualla väsätyissä laitteissa. Tehoa on leppoisaan matkustamiseen ja myös turvallisiin ohituksiin aivan riittävästi. Myös kaks päällä ja matkatavaroilla. Jarrut ovat varsinkin uusissa touring-Harreissa helvetin hyvät! Ilman absejakin...
Mukavuutta löytyy enemmän ainakin kuin ZZR1100:sta pitkällä reissulla. Kawalla pidin kaks päällä samaa matkavauhtia, mitä olen pitänyt kaks päällä Dynalla. Joku tuolla aiemmin puhui arvokkaasta lastista...Oma Dyna on miellyttävämpi käsitellä raskaassa lastissa kuin em. ZZR, varsinkin hitaassa ajossa. Tosin ZZR totta kai täysin erityyppinen laitos. Seuraavaksi lähtisin samanlaiseen reissuun mieluummin Dynalla tai vielä mieluummin Kingillä. Road Kingissä kun on matkustusmukavuutta vielä enemmän, puhumattakaan Electroista...
En todellakaan väitä, että HD olisi maailman paras pyörä. En mä ainakaan tiedä mikä on... Mutta se on silti todella hyvä pyörä. Mulla ei oo ainuttakaan pyörää ollut vielä kahta kautta kauempaa. Dynalla loppui nyt kolmas kausi ja olen helvetin tyytyväinen.![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Ompa juttua kertynny aiheesta .
Kannattaako noita tekniikoita vertailla keskenään ,eiköhän ne kestä normaalia käyttöä ihan hyvin .
Luonteeltaanhan ja ajolleenhan nuo vaihtoehdot ovat kovinkin erilaisia .
Molemmat kuljettaa kaks matkustajaa ja täydet laukutkin varmasti mallikkaasti -
En ole GT:llä ajellut mutta aiemmilla versioilla kuitenkii aika paljon ja pitempää matkaa ja siltä ajalta jäi hyvät muistot .
Olipa sitten matkustajaa tai ei .
Ainakin nuo aijemmat Bemarin varsiot kestivät hyvin kunhan huolloissa käytti ajallaan .
Bemaria ei paljon pystyny mieleisekseen sääteleen se on sellanen ja sillä siisti .
Hallintalaitteethan siinä on aika hyvin kohallaan yleensä .
Vieläköhän vilkkua pitää käyttää kolmella katkasialla mutta hyvää siinäkin automaatti lopetus jota muissa ei paljoa ole. *
En ole Road Kingilläkään ajanu mutta onko se nyt sitten kopio tuo Yamahan XV1600 A WildStar harrikasta vai ei ?
Kovin ovat saman näköisiä ja mittasuhteet samat .
Sillä nyt muutama kymppitionni rullattu .
Minä en saanu siittä mieleistäni matkapyörää ennenko vaihdoin sarvet ja kannattimet että sain niitä takemmas .
Muutin astinlautojen asentoa sopivammaksi ja luonnollisemmaksi jalan kulmalle .
Videvipu piti muotoilla uudestaan . Jarrupolkimelle sama juttu .
Miksei kustomissakin vois olla sellaset sirot vivut ja polkimet kuin jossain CBR:rässäkin???
Tuulilasin asennon hakemisssa meni yks kesä että sen sai toimimaan mahdollisemman pyörteettömästi,piti vähän kopioida vanhan Bemun keulan muotoa .
Kertokaa ykskin järkisyy miks mittarit ja varotusvalot pitää olla alhaalla tankin päällä mahdollisimman kaukana ajokatseen suunnasta . Pitää oikein kääntää katse tiestä alas katsoakseen mittareita.
Nyt kun XV:n on rakennellu mieleiseksi niin sillä on mahtava ajella kun edellisen omistajan jäljiltä otin pois Raaskin suorat putket ja laitoin vakiot suuttimet paikalleen .
En ymmärrä miksi kauniissa moottoripyörässä pitää olla hirvittävä ääni ?
Kyllä tuli melkoinen ero entiseen verrattuna .
Kyllä kiihtyvyyttä tuli lisää ja vääntöä . Nyt lähtee satasestakin kiihtyyn ja liukkaasti .
On mahtavaa ajella kun kuulee V-koneen käyntiäänet ja kun tuuli suhisee ja rengas rallattaa asvaltilla .
Makuasioita kaikki., todella
Triumph Tiger 800 XRX
niinpä, mutta mikä on sun mielestä koeajo ? Jos istut kylmätyypit liikkeessä tai peräti kierrät korttelin ympäri ihan oikeasti ajamalla, niin ei se tee sinusta vielä minkäänlaista asiantuntijaa kertomaan mikä on hyvä ja mikä ei. Itsekin olen (usko tai älä) ajanut useammallakin mp:llä lenkin, joskus pidemmänkin, mutta en silti voi millään edellytyksillä esittää asiantuntijaa kyseisistä laitteista. Mauttoman ja hajuttoman tavismopon omistajana on aika vaikea arvioida "erilaisuuden" paremmuutta tai huonoutta. Mullakin on tavismopo, ja tyytyväinen olen, ja epäilemättä parempi kuin stagan hd tuossa moottoritiellä kun hämeeseen ajetaan oikein reipasta marssivauhtia, mutta monessa muussa ei varmaan. Tosin sitten puimurin lt varmaan on noissa ib- touhuissa ihan omaa luokkaa, ja mannertenvälisessä matkailussa rouva, ja sen meikit mukana. Mutta toi pentumainen suunsoitto/asiantuntemus moottoripyöristä kuuluu tuonne paskanjauhantaan, eikä tänne missä joku oikeasti saattaa haluta tietoa/kokemuksia.(AF-1 @ Marras. 09 2008,13:38) kirjoitti
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Jos haluat todellakin ajaa, niin osta teutooni.
Mutta jos haluat fiilistellä tunnepohjalla, niin osta
H-D, eipähän tarvi sitten ainakaan kenkiä rasvailla...
Ja ohittaminenkin sujuu kuin täysperävaunuyhdistelmällä,
samoin pysähtyminen.![]()
Jos ois mitä jois, niin jois pois.................
tarkotitko lättäpäätä, knucklea, panheadia, shovelia, evoa, twincamia vai sitä tuoretta v-rodia?(ZRX @ Marras. 09 2008,16:25) kirjoitti
Tyyli ennen tarkoitusta.
Kummasti ne vaan...Harrikat taittoi viime kesänä pitkää matkaa.
Eikä kuskit eikä kyytiläiset valittaneet.Oli softtailia, glidea, Kingiä...
Se vaan on kummallista.Kun joku saa pähänsä ettei tykkää jostain pyörämerkista, niin se ei voi olla hyvä.
Ei vaikka ne jotka ajelee kysyisellä merkillä sanois että hyvin kulkee?
Jotenkin ,,,ei kauheasti jaksa näitä ihmisiä, jotka mutu tuntumalla hokee jotain mantraa...eikä itsellä ole kokemusta sentinkään vertaa?
Tajuaakohan ne koskaan jälkikäteen miten typerältä nuo mutuilut kuullostaa?
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
itse odottelen Polariksen Victoryä,pelkästään sen vuoksi että laite on uusi ja harvinainen ja että sillä ei ole hd;miesten mainetta taakkanaan.Nyt alla moto-guzzi california joka on osoittanut 80t.km aikana ainakin luotettavaksi peliksi.En itse henkilökohtaisesti ehdi pyörää purkamaan ja kasaamaan kesä on lyhyt ja talvella on muuta puuhaa.Joten jos laite ei lähde "napista" liikkeelle on merkinvaihto todennäköistä.
nyt siis katson Polariksen laadun*
herrapii
Noi Victoryt ovat muuten aika hyvän näköisiä. Ihan hankittavan näköisiä. Mitenköhän mahtavat laitteet hinnoitella..?(herrapii @ Marras. 09 2008,19:27) kirjoitti
Ei HD:a tarvii purkaa joka syksy, eikä joka toinenkaan, jos ei tarvetta ole...Mutta jos niin haluaa tehdä, niin siitä vaan.
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Aivan verraton peli matkan taittoon. Cruise on mukava varuste ja sielu lepää kun maamoottori sytkyttää ja maisema vaihtuu.(SenioRR @ Loka. 12 2008,11:28) kirjoitti
Jos sitä hakee, niin se on se.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Silloin ennenvanhaan kun oltiin vielä nuoria, ostettiin semmoinen mopo mihin oravan-nahat riittivät, sitten kun ajateltiin reissua, mentiin kauppaan, ostettiin laukkusarja, ja kiroiltiin se pyörään paikalleen. Ja niin oli matkapyörä valmis. Nykyään on kaikilla valmistajilla jo jonkinmoinen himmeli rapakkoon, radalle ja tourinkiin. Valinnanvaraa pitäisi siis löytyä, ei muuta kuin kokeilemaan mikä parhaiten omalle tuntuu.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Mukavan olosta vääntöö juu!
Mää olen näitä tourinki miehiä ja nyt löytyy FLHT -08
erittäin hyvältä tuntuu.
Joskus oli 1150 GS erittäin mukava sekin.
Se on ihan sama jos on jonkun mielestä ruma pyörä,
mää ajelen omaks iloks enkä muitten.
Nyt menossa toinen HD ja seuraavasta pyörästä ei tietoo voi olla joku muukin.
Anteeks kirjotus virheet
Onnistuskohan tuo linkitys.
Tässä olisi siitä testistä kuva miten hd pärjäs.
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....6&pos=8
HD flht . KTM Adventure 1190 R
Mua on nyt alkanut huolestuttavassamäärin kiinnostamaan joko RK tai FLHX... Nykyisessä pyörässäni ei ole mitään vikaa ja toimii nurkissa pyörimisessä kevyempänä varmastikin RK:a paremmin. Mutta kun tuo Road King on siinä määrin ison vaikutuksen muhun tehnyt, kun sillä 2600km:n "koeajon" Amerikassa ja Kanadassa tein, että taitaa Bobbi mennä vaihtoon ennemmin taikka (mieluusti ei) myöhemmin...
Mites muuten on, onko Street Glidessa ja Electroissa etukatteen alla samanlainen "lehmänpää"-lamppu(vai miks sitä sanotaan..) kuin Road Kingeissa?
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Tuo testi näytti oman pyörän kohdalta aika pahalle. Itse pidin Rockettia kuitenkin aika hyvänä vehkeenä.
Solifer 4 speed
Suzuki TS 125
Honda 450 CB
Honda 500 four
Kawasaki 1300 Z
Suzuki V-Strom 1000
Triumph Rocket
KTM 450 EXC
kaikkihan riippuu vain eri osa-alueiden pisteiden painotuksesta.
Kaikkihan sen tietää miten erinomainen pyörä RoadKing on (näkeehän sen jo nimestä...) mutta eiköhän tuo olisi kyykyille jäänyt toiseksi mutkapätkällä...
Saksaa kun en ole lukenut kuin korkkari-oppimäärän niin kiinnostaisi tietää josko lehdestä olisi englanninkielinen painos jostakin saatavilla?
Dirty Nasty Furriner
Joku saksankielen taitoinen voi oikaista jos oon väärässä, mutta eikös tossa testissä ole pääpaino käyttökustannuksissa ja jälleenmyyntiarvossa?![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Ei taivu saksa täälläkään.
Mutta sen verran tuosta tietoa että.
Lehti on kehittänyt piste järjestelmän, jota on noudatettu jostain 90 luvun alusta.
Koneet ym puretaan testin jälkeen, mitataan onko mitoissaan.
Ja onko ollut matkan varrella mitä onkelmia.
RK:ssä oli ainut vika 50000 km toisen pakoputken ruostuminen.
HD flht . KTM Adventure 1190 R
vasemmalta lukien:
- kustannukset sentteinä per kilometri (ilman arvonalenemaa ja polttoainetta mutta siis huoltokulut, renkaat jne) . Tiekuninkaalla siis 7 senttiä, millä sai 21 pistettä 25 mahdollisesta.
- bensankulutus litraa / 100 km 6,5 => 3/5
-arvio arvonalenemasta *25% => 10/10
- normaaliin huolto-ohjelmaan kuulumattomat pajalla käynnit / hajoamiset => kolme visiittiä, mutta mitään ei varsinaisesti räjähtänyt 27/30
- kondis testin lopussa (vertailukohteina koneen osien kuluneisuus (pysyminen toleranseissa), ulkonäön kulahtaneisuus, vaihto-osien tarve) 24/30
Tiekuningas siis teki uuden ennätyksen yhteensä 85 pistettä (max 100).
Myös uusien pyörien testaamiseen ja vertailuihin Motorrad on kehittänyt vastaavan tapaisen pistesysteemin jossa siis ideana että jokainen pyörä rankataan täsmälleen samalla arvosteluasteikolla olipa testissä sitten Gikseri tahi Enfield Bullet tahi mikä tahansa.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
"Sianpää"-lamppu on kyseessä.(SenioRR @ Marras. 12 2008,15:19) kirjoitti
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
(TripleTwin @ Marras. 13 2008,08:48) kirjoitti
![]()
![]()
Noo, ei se mun arvaus sitte kovin kaukana ollut...
![]()
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Omituinen testi. Mitataan kaikkia sellaisia muuttujia, joilla ei ole mitään relevanssia normaalin moottoripyöräilyn kannalta. Perin juurin saksalaista meininkiä.(TIJ @ Marras. 12 2008,22:29) kirjoitti
Liekö tuo Motorradin testi sisältänyt myös sellaisen tarkemman jaottelun noiden pääkohtien alla, kuten uusien pyörien testeissä? Ehkä ei, koska siinä on 1000 pojoa jaossa. Sellaisessa testissähän tuo Road Kingin sijoitus ei ollut kummoinen, luokassaankaan. Hienoa, ja yllättävääkin, että kestotestissä tuli pisteet kotiin.
Pakoputken ruostumisesta nyt voi todeta, että ne on ruosteessa jo uutena, kuten moni totesi MP08:ssa esiteltyä Rockeria katsellessaan. Rauta ruostuu, sanoi joku. Ruostumaton (metalli) ei, sanoi joku toinen.