kesken ajon sammui kuin kynttilä tuulessa...laitoin uuden varatun akun kii ja lähti kuin palmun alta...suraavana päivänä kun lähdin töistä kotiin moottoritietä päristellen niin alkoi nykiminen ja pätkiminen n.4500rpm kierroksilla EFI valo syttyi ja pysähdyin,otin lampun johdot irti ja EFI sammui ja pääsin jatkamaan...olisiko mahdollisesti se virtasen loppuminen sekoittanut map:in..vai...hjelppivä![]()
Lataako? Voipi olla että podet ruskeanlittimen syndroomasta, katsoppa onko staattorilta tulevat liittimet eheät.
Näinkö se ylistyslaulu saa pienen naarmun....
Mulla kans tehny 2 kertaa sen, et sammunu, ku vetäny kytkimen pohjaan....
Täytyy ny tarkistaa ne kuuluisat ruskeat liittimet![]()
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
EFI syttyy kun akun jännite menee liian alas, (Olikohan <10.2V).
Laturisi ei selvästikään toimi. .. Eikös aiemmassa threadissa ollut samainen ongelma pyörässäsi ja korjattu liikkeessä?
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
Jännitteen säätäjää veikkaan minä.
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Joo niihän se oli...no vein mopottimen huoltoon ja siellä lupasivat katsoa että mistä nyt puristaa....kunhan saan tietoa niin palaan infoamaan asiasta![]()
Mitäs muuten muilla on latausjännite mittariston mukaan? Meikulla on 13.8V Penkin alta akun navoista en vielä ole mitannut.
Tuossa vain kiroilen kun akku ei sitten enää suostunut latautumaan kolmanneksi kaudeksiVaan meni uuden ostoksi. Taitaa olla yksi kenno osin paskana, kun pienelläkin kuormituksella jännite putoaa alle 9V
Latauksen jälkeen jää kyllä tuonne 12.5V.
Ja Aprilian akuilla ei ole takuuta kuin vuosi (lue ajokausi).
Niin ja missäs tuo kuuluisa ruskea liitin on?
Latausjännite itsellä mittariston mukaan 13.5V-14V, Akun navoilta n.0.4V korkeampia lukemia aina.
Ruskeita liittimiä on 2 kpl, Jännitteensäätimeltä staattorille mentäessä.
(se jäähdytysrivallinen boksi oikean sivukatteen takana ylhäällä.)
Ensimmäinen on heti säätimen perässä, toinen on jäähdytysnestesäiliön takana hieman ilkeässä paikassa.
Jos akku on kunnossa, kyllä sillä ajelee kymmeniä kilometrejä ilman lataustakinBrittifoorumin kovat jätkät ajelee 9V paristoillakin hädän hetkellä.
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
Mihis akkua tarvitaan käynnistyksen jälkeen?(Timbacharly @ Huhti. 28 2008,12:51) kirjoitti
Ja 9v:n paristolla ei saa kyllä mopoa käymään, kun ei virta riitä. Työntämällä voipi saada, mutta on kovan homman takana![]()
Ei nyt ole apriliasta kyse, mutta ilmeisesti samoista ongelmista puhutaan...
Eli piikissä (cagiva mito) eilen loppui akusta mystisesti virta kesken ajon. Ajelin siis n. 100 kilsan mutkatielenkin ja kaupunkiin palatessa liikennevaloissa alkoi kiekkamittari hyppimään aivan omiaan, myös vapaavalo välkytteli aivan kuin virta loppuisi.
Siinä sitten ajoin kaupan pihaan ja sammutin pyörän. Tämän jälkeen käänsin avainta virtalukossa, mutta mitään ei tapahtunut - mikään valo ei syttynyt. Siinä sitten tarkistelin, josko sulake olisi poksahtanut: ei ollut.
Työntämällä sitten lähti käyntiin, ja kun tyhjäkäynnillä sammutti valot, kiekkamittari ja vapaavalo toimivat hienosti. Sitten kun pisti valot päälle eikä antanut kaasua, pyörä sammui heti.
Eli: Olisiko vika akussa, vai laturissa? En ole vielä mittaillut mitään arvoja, kun ei yleismittaria huushollista löydy.. Jostakin tullut sellainen muistikuva takaraivoon, että jos laturi on paskana, ei pyörä edes pysy käynnissä?![]()
Ducati Monster 696 -08
ex: Cagiva mito -06
ECU tarvii sähköä ja ruisku yms.(Tonde @ Huhti. 29 2008,11:25) kirjoitti
Joo ei se pariston starttivirta taida ihan riittää starttaukseen![]()
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
No niin...huono akku oli ilmeisesti käräyttänyt laturista käämin(käämejä)uudelleen käämittynä taas kerran ja myös uusi Yuasan akku ja C-Tek CS800 laturi valmiina antamaan 1 kerta viikkoon antamaan hieman lisää jytyä akkuun....![]()
Mitenkäs se huono akku laturin rikkoo![]()
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Jännitteen ollessa pieni huonolla akulla, virta kasvaa suureksi tuottaen lämpöä liikaa ja jännitteensäädin kärähtää? Kärähtäessään oikosulkee tarpeettomasti staattorin kolmea vaihetta?
Tai sitten jo valmiiksi ollut rikkinäinen rec./reg kuluttaa akun loppuun..kukaanhan ei halua uskoa että mikään hajoaa "itsestään"
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
Voi mennä muutakin. Ducatista meni samalla tavalla ruiskuboxi ja uuden hinta oli 1500€Onneksi löysin netistä saman alle 300€
Juu ja multa startatessa..jaksoi juuri ja juuri pyörittää-> nopeusmittarin anturi hajosi..
Voi rikkoa kuulema randomilla mitä vaan..Apriliassa vielä menee ECU:n kautta CAN väylää kaikki tieto ja sieltä vasta jakautuu muualle
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200